323f BA Z5 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Strona 1 z 1
Witam, tak jak w temacie – chciałbym się dowiedzieć co to dokładnie za czujnik i gdzie się znajduje?
Na forum jedni pisali, że jest w przepływomierzu, a inni, że w puszce od filtra powietrza obok przepływomierza... Wyskakuje mi błąd nr 10 i 11, czyli właśnie wspomniany czujnik. Objawy, które mam to : Nierówna praca silnika po wciśnięciu sprzęgła, przy włączeniu świateł (i na PB i na LPG), na zimnym silniku auto gaśnie i trzeba trzymać przez jakiś czas na gazie, żeby nie zgasł. Przepustnica i krokowiec czyszczone, TPS ustawiany dzisiaj (na zamkniętej miał 0.37v i został podciągnięty do 0.54v). Na forum czytałem także, że właśnie takie objawy przy uszkodzeniu tego czujnika się pojawiają. Tylko nie wiem gdzie on się znajduje?
Proszę o pomoc.
Na forum jedni pisali, że jest w przepływomierzu, a inni, że w puszce od filtra powietrza obok przepływomierza... Wyskakuje mi błąd nr 10 i 11, czyli właśnie wspomniany czujnik. Objawy, które mam to : Nierówna praca silnika po wciśnięciu sprzęgła, przy włączeniu świateł (i na PB i na LPG), na zimnym silniku auto gaśnie i trzeba trzymać przez jakiś czas na gazie, żeby nie zgasł. Przepustnica i krokowiec czyszczone, TPS ustawiany dzisiaj (na zamkniętej miał 0.37v i został podciągnięty do 0.54v). Na forum czytałem także, że właśnie takie objawy przy uszkodzeniu tego czujnika się pojawiają. Tylko nie wiem gdzie on się znajduje?
Proszę o pomoc.
- Od: 16 lis 2011, 20:26
- Posty: 230
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<
Lesiux – Jest przepływka i obok jest jakiś czujnik, wg mnie jest to właśnie czujnik temp powietrza, ale niektóre wątki zmyliły mnie z tropu więc dlatego pytam
Wygląda on tak : http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... 536a7253b4
A teraz jeszcze odnośnie objawów – czy przez niego przy odpalaniu na zimnym gaśnie i przy wciśnięciu sprzęgła przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty spadają prawie do 200rpm.? Bo już wszystko wymienione, a błąd pokazuje ciągle ten sam po resecie. 10 i czasem 11 – ale jest to to samo.
Pokayzwało jeszcze 12 – czujnik położenia przpustnicy, ale ustawiłem TPS i na razie nie pokazuje tego błędu.
Wygląda on tak : http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... 536a7253b4
A teraz jeszcze odnośnie objawów – czy przez niego przy odpalaniu na zimnym gaśnie i przy wciśnięciu sprzęgła przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty spadają prawie do 200rpm.? Bo już wszystko wymienione, a błąd pokazuje ciągle ten sam po resecie. 10 i czasem 11 – ale jest to to samo.
Pokayzwało jeszcze 12 – czujnik położenia przpustnicy, ale ustawiłem TPS i na razie nie pokazuje tego błędu.
- Od: 16 lis 2011, 20:26
- Posty: 230
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<
Czujnik znajduje się w obudowie filtra przy przepływce. Ja miałem podobne objawy jak przy cewce i czujnik wymieniałem przypadkowo bo kupowałem przepływkę i gość mi wysłał razem z obudową filtra i ten właśnie czujnik też był. Przepływkę jednak moją miałem sprawną i spróbowałem z tym czujnikiem, po wymianie wszystkie objawy przeszły
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
Obroty czasami wariowały ale tak do 500 i dławiło auto coraz mocniej i częściej, wszystko mi wskazywało na aparat zapłonowy ( sławny ) ale po wymianie było to mniej więcej to samo a ten czujnik to tak z głupoty wymieniłem bo wpadł mi w ręce z przepływomierzem
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
U mnie wymienione : Kable, świece, kopułka, palec, aparat (zregenerowany), pompka paliwa, po prostu wszystko, a rano ledwo co odpala i trzeba go przez chwilę trzymać na obrotach, żeby nie wiem – zagrzał się ? Wcześniej – w zimę, no. przy -20st palił bez problemu więc ssanie działa... Mam nadzieję, że to tylko ten czujnik, bo już nie mam siły to tego auta..
- Od: 16 lis 2011, 20:26
- Posty: 230
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
No cały czas... Ale byłem u elektromechaniora i odkrył, że po odpięciu alternatora auto działa normalnie
Poradził mi, żebym sprawdził czujnik temp cieczy (ten z prawej strony silnika), więc dzisiaj jadę na szrot wypożyczyć go i przepustnicę i będę dochodził przyczyn.
Poradził mi, żebym sprawdził czujnik temp cieczy (ten z prawej strony silnika), więc dzisiaj jadę na szrot wypożyczyć go i przepustnicę i będę dochodził przyczyn.
- Od: 16 lis 2011, 20:26
- Posty: 230
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<
najlepiej sprawdzić całego bo może mieć zajechane łożyska albo wogóle jakieś wewnętrzne uszkodzenie mechaniczne i przy obciążeniu tak hamuje silnik że sam nie może sie doregulować na wolnych obrotach
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
pozwole sobie na delikatny Off-Top http://olx.pl/oferta/czujnik-temperatury-mazda-kl47-18-845-CID5-ID73BHl.html
a tutaj lista pojazdów w których wykorzystywany jest taki czujnik okazuje się że jest to dość popularny czujnik występujący również u innych producentów
a tutaj lista pojazdów w których wykorzystywany jest taki czujnik okazuje się że jest to dość popularny czujnik występujący również u innych producentów
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości