Strona 1 z 1

Co to filtr siatkowy i jak sprawdzić czy nie jest zatkany

PostNapisane: 29 lut 2012, 13:35
przez wilu86
Witam co wymiane oleju robie płukanke silnika valvoline engine flush i naprawde pomaga
silnik ciszej pracuje i jest jakby żwawszy,zawsze po płukance która trwa ok 5 min tz dolewa się ten środek do oleju przed wymianą na 5min silnik chodzi na luzie i spuszcza się olej z olejem wychodzi cały syf z silnika i takie pytanie ostatnio wyczytałem na instrukcji żeby przed płukaniem sprawdzić czy filtr siatkowy nie jest zatkany....jak to sprawdzić i gdzie taki filtr jest w z5 i czy wogłóle takie coś jest czy może to tylko w dislach?

PostNapisane: 29 lut 2012, 16:48
przez lukasssss1
Zapewne chodzi o filtr oleju, na innych płukankach też jest taka informacja tylko że pisze filtr olejowy.
Dokładnie nie wiem czy to się sprawdza i jak, ale wydaje mi się że gdyby nie było coś halo z filtrem to już by ci się kontrolka od oleju zapaliła.
5 min to coś krótko. Ja stosując STP trzymam 15min a na valvo coś mi się kojarzy, że chyba 10 min tam pisze :P

Taka prawdziwą płukankę to się chyba robi, że się zlewa stary olej zalewa się świeży wtedy ten dodatek znowu spuścić olej i wtedy już świeży do jazdy zalać, tak jakoś gdzieś mi się o uszy obiło

Re: Co to filtr siatkowy i jak sprawdzić czy nie jest zatkany

PostNapisane: 29 lut 2012, 20:21
przez Art310
Mój kolega po płukance w swojej corolli musiał kupić drugi silnik.Syf z silnika splynąl do miski i zakleił całkowicie sito smoka co spowodowało zatarcie silnika.Nikt nie odkręca miski olejowej żeby sprawdzić co tam zostało na smoku po takim płukaniu. osobiście nigdy nie skusiłbym się na taki zabieg w starym samochodzie a tym bardziej w świezo kupionym starym samochodzie :)

PostNapisane: 29 lut 2012, 20:38
przez wilu86
WIESZ JUŻ 2 RAZY TAK PŁUKAŁEM I WIDZE RÓŻNICE,NIE WIEM CZYM TWÓJ KOLEGA PŁUKAŁ ALE JA PŁUKAM VALVOLINE ENGINE FLUSH MA ŚWIETNE OPINIE I JEST ŁAGODNA I BEZPIECZNA,TAK PRZYNAJMNIEJ PISZE A I POZATYM STOSUJĄCY JĄ ZAWSZE SĄ ZADOWOLENI Z TEGO CO CZYTAŁEM A POZATYM SAM PRÓBOWAŁEM I NAPRAWDE SILNIK ODŻYWA...JAK KUPILEM 3 LATA TEMU MOJĄ MAZDE TO JEZDZILA NA MINERALNYM CASTROLU DYMIŁ OSTRO RANO I KULTURA PRACY SILNIKA BYLA NIE TA,POCZYTAŁEM PORADZILEM SIĘ PARU OSÓB I ZASTOSOWALEM PŁUKANKE VALVOLINA,WYLECIAŁ OKROPNY SYF PRAWIE JAK SMOŁA BYŁ OLEJ I ZMIENIŁEM NA VALVOLINE MAXLIVE 10W40,KOPCENIE SIĘ ZMNIEJSZYLO I WYSTĘPUJE TYLKO W ZIMNE WILGOTNE DNI ZAZWYCZAJ PO NOCY,SILNIK CISZEJ CHODZI I JAKOŚ LEPIEJ SIĘ ZBIERA TAKIE SĄ PRZYNAJMNIEJ MOJE ODCZUCIA....JAK KUPIŁEM MIALA 160TYS (NAPEWNO COFNIĘTE) ZALOŻYŁEM GAZ SEKWENCYJNY TERAZ ZBLIŻAM SIE TO 220 TYS I WSZYSTKO OK...OCZYWIŚCIE PŁUKANKA NIE ZROBI CI REMONTU SILNIKA ALE ZA 23zł JAK NIE ZASZKODZI A MA POÓC TO CZEMU NIE

Re: Co to filtr siatkowy i jak sprawdzić czy nie jest zatkany

PostNapisane: 1 mar 2012, 13:19
przez danielek
No i racja . Ja płukałem STP i jestem bardzo zadowolony , tyle że ściągałem misę po płukance bo akurat wymieniałem zaworek upustowy w BP.

PostNapisane: 1 mar 2012, 13:31
przez wilu86
I co jak ściągłeś miske to dużo syfu tam było czy raczej nie ma potrzeby śćiągać?

Re: Co to filtr siatkowy i jak sprawdzić czy nie jest zatkany

PostNapisane: 2 mar 2012, 09:29
przez danielek
coś tam było jeszcze oleju , ale nie tragedia .

PostNapisane: 2 mar 2012, 11:30
przez lukasssss1
nikt specjalnie po płukance nie wyjmuje misy żeby ją wyczyścić. Jak ktoś jeździ na jakimś oleju "roślinnym" to może mu i się kisiel zrobić i zatkać smoka, ale jak się jeździ na odpowiednim to płukanka nic złego nie powinna zrobić. A kolega wyjmował misę ze względu na wymianę zaworka bo jakby nie to to pewnie by nie ruszał misy <co?> :)

Re: Co to filtr siatkowy i jak sprawdzić czy nie jest zatkany

PostNapisane: 3 mar 2012, 16:17
przez danielek
Oczywiście , że nie ściągałbym . Płukanka to dobra rzecz . Polecam każdemu . <spoko>