Strona 1 z 1

''97 323f 1.5 16v pompa paliwa-odpalanie

PostNapisane: 31 sty 2012, 13:41
przez robekb
witam. szukałem coś na temat kabli zasil.pompke paliwa i nie znalazłem ,chodzi mi o kolory, czy cieńkie -czarny w srebrne kropki i siwy w srebrne kropki to wskaźnik poziomu paliwa,a grubsze,brązowy i czarno-żółty to zasilanie pompki,323f '97 15 16v bo o co chodzi podpiołem właśnie pod te grubsze żarówke i po przekręceniu zapłonu nie zaświeciła się ,czyli pompka nie działa, dopiero przy uruchamianiu silnika zaczeła swiecić, moim zdaniem troche za puźno trzeba długo kręcić aż odpali,paliwo na 1\5 zbiornika, w innych autach przy włączonym zapłonie działa pare sekund i wyłacza się pomuje w ten sposób paliwo do jakiegoś ciśnienia.
1. czy pod właściwe kable podpiołem żarówke 2.czy tak ma być że pompa pracuje dopiero przy urucham. silnika czy to już jakaś awaria 3.czy w BA jest jakiś zawór ciśnienia w układzie paliwa który to paliwo musi przepchnąć 4.( a to chce zrobić) jak podepne na krótko żeby zasterować pompe pali. na dwie sek.przed uruchom. silnika to nie popsuje czegoś. bo kolega tak miał ale pezy innym aucie i nic sie nie działo tyle że szbciej odpalał silnik.

Re: ''97 323f 1.5 16v pompa paliwa-odpalanie

PostNapisane: 31 sty 2012, 20:21
przez jarek1711
Umnie po przekręceniu zapłonu pompka załancza się na 4 sekundy i gaśnie
Załanczam rozrusznik i pali odrazu 1.5 BA 1995
I TAK POWINNO BYĆ

PostNapisane: 31 sty 2012, 22:29
przez bartekdw
jarek1711 napisał(a):Umnie po przekręceniu zapłonu pompka załancza się na 4 sekundy i gaśnie

Ciekawa sprawa, też mi by się podobało takie rozwiązanie, a jest powszechne. Ale u mnie niestety pompka startuje razem z rozrusznikiem, i niestety małe ciśnienie w listwie wtryskiwaczy --> późne odpalenie auta, niestartująca pompa przed rozrusznikiem --> brak energii na efektywne pompowanie w trakcie rozruchu --> późne odpalenie auta :D
Czekam na innych niech się wypowiedzą jak u nich, a ja idę oblukać schematy elektryczne i spróbować ogarnąć temat.
Załączając pompę przed odpaleniem nic nie popsujesz, najlepiej zrób zworę F/P z GND w gnieździe diagnostycznym wtedy ruszy pompa i dobije ciśnienia na listwie na której jest zawór regulujący to ciśnienie.

Re: ''97 323f 1.5 16v pompa paliwa-odpalanie

PostNapisane: 1 lut 2012, 00:57
przez andrzej-w
jarek1711 »
u mnie w z5 '96 tez nie pompuje paliwa po zaplonie na on, dopiero przy kreceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 1 lut 2012, 09:45
przez robekb
właśnie byłem sprawdzić kable(kurde -18) te grubsze to od pompy paliwa brązowy (+)a czarno żółty(–) zrobie skrut na razie na kablach.bartekdw powiedz więcej jak to zrobić w gnieździe diagn. zmostkować F i P razem włącznik i wraca do GND ,czy kablem z F lub P włącznik i do GND włącznik zrobie w środku do sterowania pompką

Re: ''97 323f 1.5 16v pompa paliwa-odpalanie

PostNapisane: 1 lut 2012, 12:49
przez Garbage1989
nie chodzi o F i P tylko o pin F/P w złączu diagnostycznym ten w czwartym rzędzie od góry

Obrazek

jak go zmostkujesz przez przełącznik do masy niekoniecznie tej w złączu to powinien załączyć pompkę paliwa

PostNapisane: 1 lut 2012, 13:32
przez robekb
a widzisz teraz zaskoczyłem <glupek2> jak widać na rysunku to całkiem inaczej .Dzięki

Re: ''97 323f 1.5 16v pompa paliwa-odpalanie

PostNapisane: 1 lut 2012, 15:48
przez scrabi
u mnie kolego tez jest tak że po właczeniu na zapłon pompra pracuje pare sekund i jak zgasną kontrolki od poduszki to odpalam auto i jest git

Re: ''97 323f 1.5 16v pompa paliwa-odpalanie

PostNapisane: 1 lut 2012, 20:49
przez jarek1711
Taką przeróbkę zrobiłem w oplu astrze bo terz pompa nie załanczała się na chwile. Tam urządzenie sterujące (niby komp)dawał minus na przekażnik pompy na 4 -5 sekund i to nie działało.
Zamontowałem przyczsk obok stacyjki który po naciśnięciu dował minus na przekażnik ale dopiero po włączeniu zapłonu .Autko odpalało w największe mrozy .
I małe ostrzeżenie nie można było dłużej niż 4-5 sekund bo komputer łapał błąd i zapalała się kontrolka błędu ale auto i tak odpalało a kontrolka gasła przy następnym rozruchu bez użycia przycisku.
Opel łapał błąd --wymogi bezpieczeństwa--bo czujnik położenia wału daje sygnał że silnik nie chodzi (np.mamy wypadek). i wtedy jest odcinana praca pompy.Dlatego włancza się na krótko 4 sekundy i stop.
Podejrzewam że w mażdzie jest tak samo rozwiązane i przeróbke da się zrobić.