Strona 1 z 1

Silny nagar na świecach po 5000km? (323F BA Z5)

PostNapisane: 16 lut 2004, 23:15
przez 323fcreaks
Witam,
mam pytania odnośnie świec. Mazdunia zaczeła się dusić więc wymieniłem filtry itp, potem świece i kable WN i okazało się że jest super. Niestety po ok. 5000 km znowu zaczeła i wymieniłem świece na nowe NGK BKR5E ((11) nie wiem dokładnie czy to cyfra na świecy czy jakieś inne oznaczenie). W każdym razie gdy znowu okazało się, że zaczeła się mazda dusić przy niskich obrotach (od 1000 do 2000) wykręciłem świece i zobaczyłem że są strasznie zasyfione (elektrody całe czarne) postanowiłem je wyczyścic. A teraz pytania:

1. Czy oczyszczenie świec z nagaru ogólnie coś pomoże ?
2. Jaki odstęp powinien byc między elektrodami?
3. Czym można usunąć nagar w silniku (bo może silnik jest taki zasyfiony, że tak brudzi świece) jeżdze na VPower 95 więc paliwo raczej chyba dobre.
4. Czy takie objawy mogą być oznaką innych problemów (jak pisałem wymieniłem wszystkie filtry i kable WN)

Pozdrawiam
M.

PostNapisane: 16 lut 2004, 23:23
przez majsterm
coś z czegoś wynika jeśli świece sie zasyfiają to coś jest nie tak!!! złe jest ustawiony skład mięszanki paliwa lub moze olej żre ! A żre ci olej jak tak to ile????

PostNapisane: 16 lut 2004, 23:26
przez mtaranti
a jak z wolnymi obrotami

PostNapisane: 16 lut 2004, 23:28
przez majsterm
a wolne obroty to logiczne jesli świece są zapiepszone to na wolnych obrotach nim życa bo nie ruwno pali na wszystkie gary!!!!

PostNapisane: 17 lut 2004, 00:11
przez mtaranti
A może olej żre. Sprawdzałeś? moze olej zarzuca świece? choć jak moja żarła olej to tak sie nie działo.
może przepływomierz i stąd zły skład mieszanki
a może jakis kowal wymieniał pasek rozrządu i przestawił o jeden ząbek- mi tak zmajstrował. silnik chodził ale przekraczal wszelkie normy spalania kilkakrotnie i świeczki były czarne
moj gg4936028

PostNapisane: 17 lut 2004, 10:34
przez xXx
Coś chyba bierze olej

PostNapisane: 17 lut 2004, 15:07
przez HERCIK
A moze ktos ma zaplon zle wyregulowany?
Czy ktos to sprawdzal?
A to ze olej bierze nie ma wiekszego znaczenia , chyba ze lyka naprawde duze ilosci...?

PostNapisane: 17 lut 2004, 15:39
przez xXx
O takich właśnie myślę...

PostNapisane: 17 lut 2004, 15:44
przez Paweł
Widzialem silnik, ktory palił 1l oleju na 100km i świece wcale nie były do wymiany po 5000km. Mysle, ze nagar jest wynikiem zlych swiec, albo zlego ustawienia zaplonu, skladu mieszanki, ew. kompresji.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 17 lut 2004, 16:33
przez Kruk11
Jeśli było git i wymieniłeś tylko świece i filtry to:
a) założyłbym stare świece i zobaczył co się dzieje
b) sprawdził czy przepływomierz jest dobrze wpięty / nawudeczterdzieściował styki

PostNapisane: 17 lut 2004, 16:37
przez 323fcreaks
Nie bierze oleju. W każdym razie nie tak bym co 1000 dolewał. Rozrząd chyba też nie bo przecież nie było nic grzebane przy nim a stało się to dość nagle.
Może przepływomież lub zapłon – czy komputer by to wykrył?

Może faktycznie pojadę sprawdzić kompresję. W ASO za 120 zaproponowali mi swego czasu jak byłem czyszczenie silnika specjalnym typem benzyny – odłączają pompe paliwa i podłączają zewnętrzną i grzeją silnik na wysokich obrotach z tym specjalnym paliwem – czy taki zabieg działa i czy warto?

PostNapisane: 17 lut 2004, 16:52
przez Kruk11
IMHO to bez sensu, jak masz dobrze ustawioną mieszankę to się samo wypali i nie będzie zasyfiało dalej.
A jak Cię namówią na taką imprezę, wypalisz nagar i znowu się zasyfi to co zrobisz?? pójdziesz czyścić jeszcze raz?
To jak z reklamami lekarstw, "usówa objawy kataru" no ale czy katar usówa ;)

PostNapisane: 17 lut 2004, 17:05
przez 323fcreaks
Ok. Pierwsze co zrobię to wymienię dzisiaj świece na te co miałem wcześniej tyle, że oczyszczone i zobczymy. Napisze czy to cos pomogło.
Jak nie to pojadę na komputer i sprawdzę kompresję na każdym z cylindrów.

PostNapisane: 17 lut 2004, 21:14
przez Nazgulio
Problem znany właścicielom motocykla polskiej produkcji marki "Junak". Działo się tak wtedy kiedy niewłaściwie dobrana była ciepłota świec, przy założeniu że skład mieszanki jest OK.
Ja obstawiam zbyt bogatą miesznakę, i potem ewentualnie świece.

PostNapisane: 30 gru 2006, 13:34
przez TuneFORCE
co oprócz przepływomierza ma wpływ na skład mieszanki – przepływke i sonde mam ok a jest ,,za bogato''

PostNapisane: 30 gru 2006, 14:03
przez Jacol
Kruk11 napisał(a):nawudeczterdzieściował

<lol> dobre

PostNapisane: 30 gru 2006, 19:29
przez GofNet
323fcreaks napisał(a):1. Czy oczyszczenie świec z nagaru ogólnie coś pomoże?
Na jakiś czas...
323fcreaks napisał(a):2. Jaki odstęp powinien byc między elektrodami?
Oryginalnie na świecy przerwa jest prawidłowo ustawiona. Przerwa ta winna wynosić 1,0 – 1,1mm.
3. Czym można usunąć nagar w silniku (bo może silnik jest taki zasyfiony, że tak brudzi świece) jeżdze na VPower 95 więc paliwo raczej chyba dobre.
Zależy, czy rozpatrujesz szybką czy powolną metodę. W przydaku tej pierwszej, to najskuteczniej byłyby zastosować specjalny preparat, który wlewa się zamiast oleju. Silnik pracuje na nim jakiś czas na wolnych obrotach, później jest on zlewany i wlewany czysty, najtańszy olej. Jeździsz na nim kilka km i wymienasz olej na dobry syntetyczny. Durgą metodą jest zastosowanie od razu oleju syntetycznego, ale bywa niestety zdradliwą. zależy od kondycji silnika. Ja proponuję tę pierwszą.
4. Czy takie objawy mogą być oznaką innych problemów
Tak, ale opcji jest wiele.

Prawidłowe świece do Twojego silnika Z5, to:
1. BKR5E-11 (VL33)
a) BKR5EIX-11
2. BKR6E-11 (VL14)
a) BKR6EIX-11
Z tego, co pamiątem, to świece z "6" w symbolu mają wyższą temperaturę zapłonu, niż świece z cyferką "5". A nagar może właśnie powstawać z powodu zbyt niskiej temperatury spalania. Poniższy materiał nieco wyjaśni:

Obrazek
Mazda 323 – Reguluję i naprawiam – Dieter Korp – WEMA

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 30 gru 2006, 20:20
przez organo
dwie sprawy swiece musza byc dobrane katalogowo
i kiedy wykrecasz swiece czy po zjechaniu z trasy kiedy silnik jest juz kpl rozgrzany czy jak jeszcze jest zimny po krotkim przebiegu (na takim zawsze bedzie nagar ciemny osad od bogatej mieszanki)
w/g katalogu NGK BKR6E-11 ,BKR6EIX-11, lub v-line nr14