Przycinanie podczas startu mazda 323f

Postprzez Lutek » 2 kwi 2011, 12:32

Witam posiadam mazde 323f 96r 1.5 v16 Problem polega na tym ze przy nei rozgrznaym silniku przy dodawaniu gazu moment obrotowy przycina sie tak jak by jest sekundke przyciecia dalej obroty ida w gore znow przycina i tak w kolko

przykładowo:
podczas nacisniecia gazu na wskazowka z obrotami dochodzi na 1500 przycina 1-2 sek pozniej idzie do 2,200 -1,2 sek 3000 -1,2 sek i tak dalej pozniej to ustaje jak sie rozgrzeje ale ze 2-3 miesiace temu tego nie mialem

Wymienilem nowe swiece na ngk , oraz kable nowe na ngk

Teraz nie wiem co moze byc przyczyna po wymianie kabli troche to ustalo ale dalej sie pojawia tak jak by mniej ale dalej czy przyczyna moze byc kopulka z palcem ?? prosze o odpowiedz jesli ktos mial taki problem to jak to zrobil by to ustalo....?
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez krzycho1708 » 2 kwi 2011, 13:18

Witam.
Jak walczę z podobnymi objawami w moim KF-ie.
W moim przypadku (najprawdopodobniej) problem leży po stronie układu paliwowego i zapieczonych pierścieni olejowych, inaczej mówiąc silnik dostaje za dużą dawkę paliwa i się nim dławi ( ostatnio łyknęła mi litr oleju na 300km i możliwe, że przez ten olej sondy przekłamują... :( )

Jak u Ciebie wyglądały stare świece po wymianie? Ile Ci madzia pali?

Na początku u siebie też myślałem że problem leży po stronie ukł. zapłonowego ale jak widać nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 17:57
Posty: 30
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f BA KF '94

Postprzez Lutek » 2 kwi 2011, 13:24

swiece byly az zardzewiale troche bylo widac , a co do palenia to olej mi tez bierze tak litre na 1000-1200 km a mazda pali nie tak zle sprawdzalem ostatnio to na miescie rowna 10 litrow trasa 7-8 l ale z tego co wiem to moze byc problem z palcem ze moze iskra nie przeskakiwac tak jak powinna ale nei jestem pewien wiem ze ktos mial taki problem i jakos to zozwiazal chyba po wymianie tego palca albo prze zprzeczyszczenie przepustnicy
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez krzycho1708 » 2 kwi 2011, 13:47

Ten litr oleju na 1k km w twoim przypadku to też zdecydowanie za dużo.
Spalanie nie jest tragiczne ale też jest troszkę zawyżone jak na Z5.

Jak masz możliwość to wykręć jedną nową świecę i zobaczy czy jest czysta czy okopcona, jeżeli okopcona to masz za bogatą mieszankę, możesz pojechać na analizator i sprawdzić kompresje w cylindrach i będziesz miał pewność.

Ja u siebie kończę kurację naftą i niestety czekam do poniedziałku na filtr oleju, później płukanie silnika zalewam nowy olej i okaże się czy nafta coś pomogła na te pierścienie... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 17:57
Posty: 30
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f BA KF '94

Postprzez Lutek » 2 kwi 2011, 14:10

ja mialem remont silnika robiony i cisnienia na cylindrach byly dobre wszystkei tloki byly zmieniane i pierscienie uszczelniane takze wsyztsko bylo ok robilem remont 2 lata temu a od 2 -3 miechow tak jak mowie zaczely sie takie objawy jeden forumowicz wypowiadal sie z emial takei cos wymienilk swiece , kable i pozniej kopulke i ten palec i wszystko bylo ok u mnei po wymianie swiec nic si enei poprawilo natomiast po kablach znaczna roznica jest to mozliwe ze problem tkwi w kopulce brat ma deawoo nexie 1,5 japonczyk i mial identyczn eobjawy wymienil wszystko i mu ustalo (swiece ,kable kopulka , palec) no nie wiem co mam robic czy nei rozebrac kopulki i smameu sprawdzic czy ten palec nei jest tam zniszczony tyklko nei wiem cyz pozniej kopulke zaloze dorbze zbey mi sie obroty nei spiepszyly
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez krzycho1708 » 2 kwi 2011, 14:41

Możesz sprawdzić, to chwila roboty tylko 3 śrubki odkręcić :) Możesz również przeczyścić papierem wodnym styki w kopułce i palec, ale moim zdaniem to nie to..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 17:57
Posty: 30
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f BA KF '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323