Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy w ASO Mazda [BA Z5]
Jak w temacie czyscilem przed chwila przepustnice i po zalozeniu obroty sa na poziomie 3 tys i nie spadaja nawet jak silnik ma temperature exploatacyjna i gorna sruba do regulacji daje tylko efekt zbicia obrotow do 2,6 i nic nizej
pomuzcie co moglem zrobic nie tak ?
- Od: 12 kwi 2010, 15:49
- Posty: 8
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323f
1.5 16v
Przelotowy wydech, stozek, lakier kameleon :)
ustawiasz obroty w trybie serwisowym
może gdzieś jest jakaś mała nieszczelność i dla tego nie możesz ich obniżyć,
PS wkręciłeś ją na maxa i jest 2.6
może gdzieś jest jakaś mała nieszczelność i dla tego nie możesz ich obniżyć,
PS wkręciłeś ją na maxa i jest 2.6
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
wiem ze musze zewrzec dwa styki (ten i gnd) a sa one opisane ? Juz wiem co zrobilem zle ruszylem czujnik polozenia przepustnicy i teraz nie mam szans zeby to wyregulowac chyba ze tak jak opisal to kolega viewtopic.php?f=116&t=1527 ale to tez chyba nie do konca
chyba tylko laweta i serwis we wroclawiu
pomocy
- Od: 12 kwi 2010, 15:49
- Posty: 8
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323f
1.5 16v
Przelotowy wydech, stozek, lakier kameleon :)
tu masz opis by xXx
ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
No i lipa 1,5 h staniu przy samochodzie na nic
PO pierwsze to nie ma u mnie takiej malej srubki na klucz ampulowy tylko jest czujnik na klucz 15 i sruba kontrujaca, i w zaden sposob nie moge tego tak ustawic lepiej jade szukac serwisu .. :/
- Od: 12 kwi 2010, 15:49
- Posty: 8
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323f
1.5 16v
Przelotowy wydech, stozek, lakier kameleon :)
To jest nie mozliwe bo u mnie nie ma czegos takiego jest tylko krancowka regulowana i sruba kontrujaca jeszcze nic pozatym bo mialem przepustnice na wierzchu dzis jutro jedzie do serwisu i 150 zl :/
- Od: 12 kwi 2010, 15:49
- Posty: 8
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323f
1.5 16v
Przelotowy wydech, stozek, lakier kameleon :)
Czy zworke nalezy wyciagnac podczas pracujacego silnika w trybie serwisowym? Czy nalezy zgasic silnik i odpalic na nowo bez zworki zeby sprawdzic czy wszystko jest Ok>?
-
brakus69
Witam. Zacznę od tego, że przed czyszczeniem przepustnicy obroty na zimnym silniku wchodzily na 1500(ssanie) a później spadały sobie z wolna na 750 i lekko falowały. Zaczęły mi się blokować obroty na ciepłym silniku na 1500 więc postanowiłem oddać do czyszczenia przepustnice, oprócz przepustnicy wymieniona została uszczelka przy krokowym silniczku i został on sprawdzony czy działa i wyszło że jest w dobrym stanie. Wybrałem Serwis Mazdy do wykonania tych czynności. Po czyszczeniu teraz mam problem gdyż na zimnym silniku w ogóle nie wchodzi na ssanie obroty spadaja do 200 i albo silnik zgaśnie albo nie tylko nim rzuca:/ za to jak silnik się nagrzeje do optymalnej temperatury to obroty już nie stoją na 750 tylko na 1100 z lekkim falowaniem na 1200, a na dodatek przy załączeniu klimatyzacji jest takie obciążenie że spadaja obroty do 400-500 i nie wracają na wyższe tylko tak zostają:/ Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić bo w tym super ASO już 3 razy byłem i nic nie zmienili tylko następną wizytę chcą ustalić bo bedzie jakiś specjalista od czegoś tam. I pewnie wymienią mi milion rzeczy zapłące kupe kasy a nic się nie zmieni.
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Witaj,
niestety nie pomogę Ci w twoim problemie, ale nie wiem dlaczego jeździsz do autoryzowanego serwisu z 14 letnim samochodem? Wiesz jest to ewidentne wywalanie kasy w błoto a jakość usług jak sam sie przekonałeś i tak pozostawia wiele do życzenia
niestety nie pomogę Ci w twoim problemie, ale nie wiem dlaczego jeździsz do autoryzowanego serwisu z 14 letnim samochodem? Wiesz jest to ewidentne wywalanie kasy w błoto a jakość usług jak sam sie przekonałeś i tak pozostawia wiele do życzenia
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
- Od: 27 paź 2009, 23:18
- Posty: 101
- Skąd: Poznan\Luboń
- Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT
spróbuj wyregulować obroty na rozgrzanym silniku w trybie serwisowym śrubą na przepustnicy bo logiczne jest, że jest usunęli trochę zanieczyszczeń z niej to ma większy przepływ i trzeba dostroić. Przerabiałem temat w zeszłym tygodniu po czyszczeniu przepustnicy i krokowego. Co do falowania to zobacz czy dobrze masz wpiętą wtyczkę do krokowca bo u mnie np jest luźna i na wszelki spiąłem trytytką do krokowca, żeby nie wypadła.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Może tutaj poczytaj...
viewtopic.php?f=116&t=114535
viewtopic.php?f=116&t=114535
- Od: 7 sie 2010, 20:18
- Posty: 95
- Skąd: Lublin
- Auto: Była Mazda 323F BA KLZE
lesiux napisał(a):spróbuj wyregulować obroty na rozgrzanym silniku w trybie serwisowym śrubą na przepustnicy bo logiczne jest, że jest usunęli trochę zanieczyszczeń z niej to ma większy przepływ i trzeba dostroić. Przerabiałem temat w zeszłym tygodniu po czyszczeniu przepustnicy i krokowego. Co do falowania to zobacz czy dobrze masz wpiętą wtyczkę do krokowca bo u mnie np jest luźna i na wszelki spiąłem trytytką do krokowca, żeby nie wypadła.
Lesiux a powiedz mi jeszcze taką rzecz, jeśli wyreguluje na ciepłym silniku obroty w trybie serwisowy to czy one na zimnym silniku sie też zmienią? czy odrębnie sie je an zimnym ustawia? Bo najbardziej mi zależy na zimnym silniku żeby obroty były tak jak wcześniej czyli załączało się ssanie i było to 1500 przez 2 min a nie jak teraz 200. A tą śrubą przy przepustnicy to mechanik z ASO kręcił normalnie bez żadnego trybu serwisowego. A i jeszcze pytanie co do trybu serwisowego bo kiedyś czytałem o tym i niby się mostkuje coś tam. Jakby mi to ktoś tak łopatologicznie wytłumaczył to byłbym wdzięczny bo z elektryką to ja mam mało wspólnego:)
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
no zimnym powinny być większe bo za to silnik krokowy jest odpowiedzialny. Co do trybu serwisowego to jak staniesz na wprost auta i otworzysz maskę to po prawej stronie będziesz miał gniazdo diagnostyczne otwierasz je i masz pod deklem rozpiskę pinów. mostkujesz kawałkiem druta piny TEN i GND (jaki kolwiek bo wszystkie gnd to jest to samo) i masz wtedy tryb serwisowy. Dodatkowo jak wepniesz diodę z rezystorem między B+ i FEN to możesz odczytać błędy komputera.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości