Strona 1 z 1

Przerywa na wysokich obrotach

PostNapisane: 21 lut 2011, 10:57
przez mxx_rs
Witam.

Od jakiegoś czasu w mojej BA Z5 zauważyłem następujące objawy:

Przy normalnym ruszaniu na chwilę się dławi po czym skacze do przodu i jedzie dalej (tak jak na nauce jazdy).
Od 4 tysięcy obrotów zaczyna przerywać, dławić się i szarpać.
Ale... Zapala od pierwszego razu, poziom benzyny powyżej 1/2 baku (wiem, że jest wrażliwa na niski stan) i na każdym biegu do wspomnianych 4000 obrotów jedzie bez problemu – bez żadnego przerywania – dopiero przekraczając 4-4200 zaczyna się szarpanie.

Wymieniłem kable (Seiwa) i świece (Denso) ale niestety nie pomogło. Przy okazji była zdejmowana kopułka – wydaje się ok.

Re: 1. Uszkodzony aparat zapłonowy 2. Stukający tłumik

PostNapisane: 21 lut 2011, 11:49
przez bzzyczek
mxx_rs napisał(a):Ale... Zapala od pierwszego razu, poziom benzyny powyżej 1/2 baku (wiem, że jest wrażliwa na niski stan) i na każdym biegu do wspomnianych 4000 obrotów jedzie bez problemu – bez żadnego przerywania – dopiero przekraczając 4-4200 zaczyna się szarpanie.


Objawy wskazują na układ paliwowy, przy wiekszym zapotrzebowaniu brakuje paliwa do sprwdzenia filtr paliwa, pompka, syf w baku.

Uszkodzony aparat raczej powoduje szarpanie przy niskich obrotach podczas przyspieszania.

Re: 1. Uszkodzony aparat zapłonowy 2. Stukający tłumik

PostNapisane: 21 lut 2011, 12:27
przez mxx_rs
A jak sprawdzić pompkę ? Bo to nie takie łatwe chyba będzie <oczy>

Re: 1. Uszkodzony aparat zapłonowy 2. Stukający tłumik

PostNapisane: 21 lut 2011, 19:20
przez HOGUM
Wydaje mi się że nie nastręczy ci to jakis problemów. Wymontowujesz tylną kanapę i i masz dojście do pompki. Żeby zmniejszyć ciśnienie w układzie paliwowym uruchamiasz silnik, podczas jego pracy wypinasz wtyczkę zasilającą od pompki i jak tylko silnik zacznie przerywać z braku paliwa wyłączasz go.
Odkręcasz wszystkie śrubki i powolutku wyciągniesz pompke z baku .Przed wypieciem w/w kostki posłuchaj czy przy włączonym silniku pompka podaje paliwo tzn.silniczek pompki pracuje.Jak wyciągniesz pompke obejrzyj ją i wnętrze baku.
Jezeli pompka będzie brudna tzn.takie sitko ,przemyj benzyną ekstrakcyjną
Powinno być dobrze.
Jeżeli coś nie tak napisałem prosze szanownych kolegów o poprawienie

Re: 1. Uszkodzony aparat zapłonowy 2. Stukający tłumik

PostNapisane: 21 lut 2011, 22:46
przez mxx_rs
A kupować od razu drugą (tak na wszelki wypadek) czy tylko wyjąć i sprawdzić starą ? <co?>
Iii gdzie ona dokładnie jest ? Jak zdjąć tylną kanapę ?

Re: 1. Uszkodzony aparat zapłonowy 2. Stukający tłumik

PostNapisane: 21 lut 2011, 23:55
przez HOGUM
Tylna kanapa jest chyba na takie 2 zatrzaski, "wymacaj" :> są pod kanapą.
Moim zdaniem najpierw musisz wykluczyć wszystkie inne mozliwości i dobrze by było zebys zaopatrzył sie w jakąś poglądową instrukcje do mazdy.

Re: Przerywa na wysokich obrotach

PostNapisane: 26 lut 2011, 17:58
przez mxx_rs
A więc... kupiłem drugą pompkę na allegro – zmieniłem dzisiaj i niestety nadal jest to samo.
Powoli mi opadają ręce bo już nie wiem co jej może być a nie za bardzo mi się uśmiecha wymiana po kolei połowy samochodu.
Jeżeli coś to zmieni to zauważyłem, że przy delikatnym dodawaniu gazu mogę się rozpędzać w całym zakresie obrotów bez przerywania – dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu zaczyna się szarpanie.
Czy macie jeszcze jakieś pomysły co jej może dolegać ? :(

Re: Przerywa na wysokich obrotach

PostNapisane: 26 lut 2011, 19:53
przez -Cinek-
wymień filtr paliwa , jeżeli to nie pomoże to umów się z kimś na podmiankę części tzn aparat zapłonowy , przepływomierz

Re: Przerywa na wysokich obrotach

PostNapisane: 26 lut 2011, 21:50
przez HOGUM
Kolego, nie ma co szukać na ślepo co jest nie tak bo kota dostaniesz.
Wyszukaj dział "Poradniki" i tam temat "Diagnostyka ECU".Zrób tester diodowy i sprawdź czy komputer wyrzuci jakieś błędy.Moim zdaniem od tego trzeba zacząć.
Potem będziemy się zastanawiać