Strona 1 z 2
Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 15:32
przez siewcu
Witajcie,
mam pytanie – czy dysponuje ktoś informacjami czym różni się JDM wersja Z5-DE od europejskiej ? Wiem, że lokalna ma 88PS, a tamtejsza 97/110PS – pytanie tylko, czym się różnią. W internecie ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat poza jakimiś wzmiankami nt. kolektora dolotowego, które i tak nie zostały wyjaśnione.
Z góry dzięki za pomoc,
Siewcu
PS. Silnik siedzi w 323S BA.
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 17:14
przez Borys
JDMowy to B5-ZE i miał nawet 123-125 KM ale aż przy 7000 rpm (odcinka 7200 rpm).
O dziwo stopień sprężania (9,4:1) i skok tłoka (83,6 mm) są te same. Inna jest średnica tłoka (ZE 78 mm, DE 75,3 mm). Wtryski ZE ma 192 ml/min, DE – 178 ml/min. Ponadto różnice są w timingu zaworów.
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 17:58
przez luki_92_92
Ciekawe czy dałoby się coś ugrać zmieniając same wtryski i tłoki na takie o większej średnicy (pewnie są jakieś firmy które zajmują się czymś takim)
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 18:01
przez Borys
Dopóki coś nie będzie sterowało tymi wtryskami to nic to nie da.
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 18:04
przez luki_92_92
No to to akurat przecież oczywiste że nie wyciągamy stare i wkładamy nowe mocniejsze tylko jeszcze trzeba je ustawić odpowiednio

Ciekawi mnie ile kucy by wyciągnął taki ZE w połączeniu z jakąś małą turbinką
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 20:00
przez mazdix2
A orientuje sie ktoś czy trudno dostac silnik Z5-ZE ? I w jakiej są mniej więcej cenie?

I czy one siedziały tylko w 323S?
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 20:41
przez Majki88
Jeżeli uda się komuś znaleźć gdzieś w japonii Z5-ZE to koszt sprowadzenia będzie porównywalny ze swapem na jakiś BP albo i będzie droższy.
A cena do przyrostu mocy będzie nie racjonalna.
A turbo do Z5 czysta strata pieniędzy chyba, że chce się dla samej przyjemności około 5k wydać.
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 21:04
przez luki_92_92
Czytaj uważnie – turbo nie do Z5 bo to nie opłacalne, tylko do Z5-ZE, i nie mówię żeby tak robić tylko jestem ciekaw jaki przyrost mocy by dało założenie turbiny do takiego silnika
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 21:05
przez misiak89-89
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
23 sty 2011, 21:23
przez Borys
Z5-ZE nie istnieje.
Ten mocny to B5-ZE, ma co prawda taką samą pojemność jak Z5, ale bliżej mu do B-series czyli B6 czy BP.
Zwykły Z5-DE był także montowany w Japonii i miał 96 KM. Teoretycznie parametry silnika są te same, więc różnice są pewnie w dolocie lub wydechu, ewentualnie ECU.
Nie ma co się podniecać wyższymi mocami japońskich wersji silników B, Z i F-series, bo najczęściej momenty są te same. Przeniesiona jest odcinka, a max moc wysoko przed nią.
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 11:38
przez andrzej-w
tutaj wiecj zdjec z5 z jdm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-98-Ma ... 0646517781a takie byly jego wersje
1.5 liter "economy" engine (Z5-DE)
1.5 liter "lean burn" engine (Z5-DEL)
1.5 liter "performance" engine (B5-ZE)
zrodlo
http://www.protegefaq.net/engine.html
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 13:21
przez bobinho
Marzy mi sie taki silniczek 1.5 125PS, mogłby ktos sprowadzic do Polski kontener takich silników, jednego kupca mialby odrazu

a tak na marginesie tez sie kiedys interesowalem tymi silnikami na japoński rynek i gdzies widzialem ze do lantisa pakowali 1.5 ze zmiennymi fazami rozrządu.
ehhh szkoda że japonia jest tak daleko....
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 14:12
przez siewcu
Majki88 napisał(a):A turbo do Z5 czysta strata pieniędzy chyba, że chce się dla samej przyjemności około 5k wydać.
To jest żart jakiś ? Turbo za 5k ? Lekka kpina. NIE DA RADY UTURBIĆ SAMOCHODU ZA 5k. Samo strojenie to 2k, świnia z tysiąc, i za 2k chcesz kupić turbo, zrobić wydech, dolot, IC, wtryski większe, kolektor i poprowadzić parę kabli ?
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 15:46
przez andrzej-w
wg informacji, ze strony ktora podalem
tajming zaworow i wtryski sa identyczne dla wersji japan i europejskiej
czyzby roznica polegala tylko na braku kata, egr i innym sterowniku?
a BP w wersji japonskiej mial 133KM

Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 16:48
przez Majki88
5 k to minimum jakie trzeba mieć dlatego napisałem około więc daj na luz

Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 17:25
przez siewcu
Daj na luz ? Piszesz takie bzdury a potem się dziwić, że ludzie płaczą bo kupili turbo i się rozleciało, silnik sie rozleciał albo coś innego się stało. MINIMUM to jest 10 tysięcy, a i tak można zrobić to lepiej.
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 17:52
przez Borys
siewcu przyhamuj proszę

Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 18:31
przez siewcu
Z czym mam przyhamować ? Z mówieniem, że za 5k nie da się uturbić samochodu, czyli mówieniem prawdy ?
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 18:43
przez Leszek
Z tonem wypowiedzi.
Re: Z5-DE EDM a JDM – różnice

Napisane:
24 sty 2011, 18:44
przez Marcin1990
Moja Mazda była wyprodukowana w Japonii. Znalazła się w niemczech i użytkowana była jako samochód banku – nie wiem co to znaczy ale tak zapisane w briefi-e. Moc mam większą niż normalne Z5 a pierścienie, uczelniacze lub uszczelki są jak do zwykłej bo remont robiłem. Chociaż uszczelka od głowicy różniła się i to dużo, wielkość ta sama tylko w innych miejscach kanały olejowe i płynu, musiałem otwory wiercić w nowej uszczelce by podpasować do starej. Więc modyfikacje są albo w wtryskach, coś z dolotem lub komorą spalania bo mam po 14.5 na każdym tłoku sprężania. Aa to ponad norme.