Witam serdecznie,
Mam taki oto problem, mam nadzieję że doświadczeni koledzy będą w stanie mi pomóc:) Auto postało sobie 10 po czym wystąpiły problemy. Po pierwsze, auto na pierwszym biegu auto skacze, przy dodaniu gazu rozpędza się skokowo co około 400 obrotów po czym przerywa i rozpędza się dalej, co daje efekt falowania czy kangurów. Druga dolegliwość która dopadła furę, oby przyczyną było to samo co daje skutki powyżej opisane, jest zrywanie przy wyższych obrotach i przy większym obciążeniu silnika. Dzisiaj jechałem A4 i było to wyraźnie odczuwalne przy każdym wzniesieniu przy około 140km/h, auto ewidentnie zrywało, tak jak by zaraz miało zgasnąć. To zrywanie pojawia się nie przy przyspieszaniu jako takim, ale wtedy gdy silnik ma większe obciążenie, czyli głównie pod górkę i na wyższych biegach. Niedawno wymieniałem olej, ale po wymianie nic złego się nie działo się nie działo więc nie dopatruje się tutaj problemu, dopiero po tym 10 dniowym odpoczynku nagle pojawiły się te problemy. Od razu też napiszę, że filtr powietrza wymieniłem i nie ma żadnej poprawy. Generalnie te zrywanie silnika pojawia się nie ważne czy silnik jest rozgrzany czy nie, natomiast te skoki na pierwszym biegu da się jakoś opanować jak silnik się rozgrzeje, czyli wydaje mi się że przy nagrzanym silniku jest ciut lepiej.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie co mam sprawdzić czy wymienić:)
[323F BA 98r]Auo "skacze" na jedynce i zrywa na wyższych obrotach
Strona 1 z 1
Nie jestem ekspertem ale z tego co czytałem an forum. To mogą być świece ( nie wielki koszt) przewody możesz mieć przebicie( najprościej je sprawdzić w nocy gdzie jest zupelnie ciemno zapal samochod otworz maske i przegazuj go pare razy i patrz na przewody czy świeca i czy iskra po nich nie przeskauje. Zaczął bym od tego a jak to ci nie pomorze, to prawdopodobnie aparat zapłonowy. Wiecej znajdziesz tutaj
Foto-Relacja z naprawy słynnego Aparatu P5
Foto-Relacja z naprawy słynnego Aparatu P5
Witaj!
Sprawdz stan tej gumowej zebrowanej rury dolotowej doporwadzajacej powietrze od filtra powietrza do kolektora. Sprawdz bardzo dokladnie – lubia pekac ze starosci, a popekania moga byc niezbyt dobrze widoczne (np. od spodu, czy dokladnie miedzy ozebrowaniami). Ja mialam bardzo podobne objawy ("kangurzenie" i oslabienie mocy silnika, szczegolnie przy jezdzie pod gore) i koledzy podpowiadali rozne rzeczy, ze np. amortyzatory
itp.
Cala rura byla w moim przypadku popekana (stalo sie to po zimie) i co najciekawsze, na pierwszy rzut oka nic nie bylo widac, dopiero po wymacaniu okazalo sie, ze miejsce tej rury jest w smieciach. Doplyw lewego powietrza spowodowal ogolne oslabienie samochodu oraz "kangurzenie" czy skakanie przy ruszaniu lub dodawaniu gazu na jedynce.
Beata
Sprawdz stan tej gumowej zebrowanej rury dolotowej doporwadzajacej powietrze od filtra powietrza do kolektora. Sprawdz bardzo dokladnie – lubia pekac ze starosci, a popekania moga byc niezbyt dobrze widoczne (np. od spodu, czy dokladnie miedzy ozebrowaniami). Ja mialam bardzo podobne objawy ("kangurzenie" i oslabienie mocy silnika, szczegolnie przy jezdzie pod gore) i koledzy podpowiadali rozne rzeczy, ze np. amortyzatory

Cala rura byla w moim przypadku popekana (stalo sie to po zimie) i co najciekawsze, na pierwszy rzut oka nic nie bylo widac, dopiero po wymacaniu okazalo sie, ze miejsce tej rury jest w smieciach. Doplyw lewego powietrza spowodowal ogolne oslabienie samochodu oraz "kangurzenie" czy skakanie przy ruszaniu lub dodawaniu gazu na jedynce.
Beata
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość