Strona 1 z 3

Mazda 323 F Silnik pali olej

PostNapisane: 1 maja 2005, 18:54
przez Markos19
Witam Posiadam Mazda 323 F BA z roku 1996 z silnikiem 1.5 16v Z5 Mazda bierze bardzo dużo oleju 1 l na 100 km co moze być przyczyna tego i ile moze kosztowąc naprawa i gdzie najlepiej naprawić ja chodzi mi o serwis gdzie znają sie na Mazdach ale zeby niebył za drogi Pozdrawiam

PostNapisane: 1 maja 2005, 19:57
przez fachura
a co ma piernik do wiatraka przepływomierz niema nic wspulnego do brania oleju przegrzałeś motor i pierśćioneczki ci staneły mam ci dobrą radę sprzedaj tego papucia jak niechcesz mieć dużych wydatków i kup sobie mercedesa 124 260e samochód jest nie do zarrznięcia pozdrawiam.

PostNapisane: 1 maja 2005, 20:55
przez magicadm
a może skądś wycieka??? Przecież MAZDA to niezawodny samochód (przenieś się w świat niezawodnej MAZDY , czy jak to było...)...i nie do zajeżdzenia itp...
Obejrzyj go od spodu – w mojej "serwisowanej" 323 filtr oleju prawie się sam odkręcił
<killer>
Dzięki tylko zboczeniu pod tytułem "sprawdzanie poziomu płynów eksloatacyjnych" uratowałem się przed katastrofą...

Co do warsztatu...
Nie napisałeś z jakiego miasta jesteś, ani nawet z jakiego kraju więc moja wskazówka brzmi – w Japonii robią tanio i dobrze.... :P <lol>

PostNapisane: 1 maja 2005, 21:31
przez Markos19
Jestem z okolic Warszawy oczywiscie Kraj Polska a ile moze kosztowac naprawa gdy pierscienie staneły ?? napewno nie wycieka musi byc inny powód

PostNapisane: 1 maja 2005, 22:01
przez mrdok
Lepiej kup uzywany silnik... taniej Cie to wyniesie niż generalny remont... a co do brania oleju to Madzia dymi na niebiesko przez caly czas???

PostNapisane: 1 maja 2005, 22:16
przez magicadm
Zacznij od wizyty w warsztacie...
Oczywiście naprawa w ASO mija się z celem ( na ory częściach)
Ale nie zawsze trzeba cały motor wymieniać – zawsze kupujesz kota w worku i różnie może być z nowym (kolejnym) motorkiem...

PostNapisane: 1 maja 2005, 22:19
przez Puhcio
Jak jesteś z Warszawy to najlepiej wstąp do Jaksy ... on zdjagnozuje co jest nie tak z Twoją mazdą.
Opisz może dokładniej inne objawy pomijając spalanie oleju ... i nie martw się :)

Użyj funkcji "Szukaj" w menu forum :), podobne tematy były już przerabiane kilka razy ... powinno Ci coś to pomóc :D

Ps. Uzupełnij swój profil :D oraz popraw temat, aby się ktoś nie czepiał :P

Może to być np.

"Temat : Silnik pali olej.
Opis : Mazda 323 F BA (dopisz też pojemność sinika)"


Coś w tym stylu ... :P

Ps 2.Wypowiedź forumowicza fachura jest moim zdaniem bardzo arogancka, zamiast pomóc osobie, która prosi o pomoc obrażasz ją. Pozatym słowo

fachura napisał(a):wspulnego


Nie pisze się przez takie "u".

Pozdrawiam Puhcio

PostNapisane: 1 maja 2005, 23:40
przez GofNet
Zastanawiam się, jak to jest możliwe, aby silniczek mazdy zpalał aż 1 litr oleju silnikowego na 100km. Przecież to jest 1/8 tego, co ona spala paliwa PB na 100 km. Przy takim pobieraniu oleju auto kopciłoby, jak u pewnego wójka z filmowej komedii. 1 litr na 100km <glupek2>. Czy jest to możliwe?

Arnkiem nie masz czasami plamy mokrej pod silnikiem ??
Nic Ci nie wycieka ??

Niektórzy "chwalą się", że silnik im się rozsypuje, bo spalanie oleju sięgnęło 1l na 1.000km, ale aby spalało 1l na 100km, to jest to wręcz mało prawdopodobne. Podchodzi wręcz pod spalanie ON w nowoczesnych diesel'ach :)

Co do remontu silnika, to jest to kwota powyżej 1.000zł. Niektórzy mówią, iż nawet około 2.000zł. Wszystko zależy, czy lecisz na zamiennikach, czy na oryginałach (zalecane). Jednak gdy wybierzesz ten pierwszy wariant, to najlepiej po remoncie silnika szybciutko autko sprzedaj. Pozbędziesz się problemu, który i tak do Ciebie powróci po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów.

PostNapisane: 1 maja 2005, 23:41
przez Markos19
Jest to Mazda z sielnikim 1.5 16v mógłbyś podąc dokładny adres Jaksy w warszawie gdyż jestem z okolic objaw pozatym ze pali dużo oleju innych objaw niema zostały wymienione jakies uszczelki ale niewiem dokłądnie jakie bo od niedawna mam ten samochód Ewentualnie jak bym chciał zmieniać silnik gdzie można kupic używany dobry i niedrogi silnik a może tanij wyniesie naprawa czy to możliwe ze jest to związane z pierścieniami Pozdrawiam

PostNapisane: 1 maja 2005, 23:57
przez GofNet
Przeczytaj jeszcze raz mój ostatni post, a może trochę Ci się rozjaśni.
Koszt używanego silnika, to około 1500-2500zł (takiego, jaki masz obecnie pod maską). Do zakupu na Allegro, Świstaku, E-bay, itp. Kupujesz jednak kota w worku, gdyż nigdy nie przewidzisz, jaki jest stan "nowego" silniczka.

Doktora Jaksa znajdziesz tutaj:
<ganja> http://www.autojaksa.com.pl

Powodzenia.

PostNapisane: 2 maja 2005, 00:18
przez Markos19
Czy w Auto Jaksa zrobią gruntowny remnt silnika i to dobrze?? GofNet twoim zdaniem co jest lepsze wymiana silnika czy remont na orginalnych cześciach ?? i czy przy zmianie silnika mógłbym zmienić na większą pojemnosc np 1.8 bez zadnych komplikacji

PostNapisane: 2 maja 2005, 00:28
przez GofNet
Moim zdaniem lepiej przeprowadzić generalny remont silnika u Jaksy na oryginalnych częściach i pojeździć jeszcze kilka latek, niż zainwestować w "nowy" silnik i przy niemałej odrobinie pechu natrafić na jednostkę w podobnym stanie.

Oooczywiście, że 1.8 jest bardziej dynamicznym silniczkiem, jednak powinieneś mieć świadomość tego, iź sam silnik może nie wystarczyć.
Pewnie zmienić będziesz musiał skrzynię biegów, na 100% komputer i wiele innych elemenów, ktore nie są kompatybilne z Twoją jednostką napędową. Chyba, że możesz pozwolić sobie na taką inwestycję. Jeśli tak, to kup taki silnik od pewnego znajomego, który nie zrobi Cie na szaro. Zagadaj z chłopakami na FORUM. Może ktoś będzie miał jednostkę do sprzedania. Zanim jednak się napalisz, pogadaj z Jaksą na temat swojego silnika, ewentualnego swap'a oraz popytaj innych na temat przekładki i ewentualnych jej skutków.

Powodzenia.

PostNapisane: 2 maja 2005, 00:44
przez Markos19
Chyba jednak zdecyduje sie na remont silnika czyli koszt remontu był by w grancach 1500 zł na orginalnych cześciach ?? I czy w Auto Jacksa dają jakies zniżki albo upusty ?? Dzieki za pomoc Pozdrawiam <peace>

PostNapisane: 2 maja 2005, 01:04
przez GofNet
Zapytaj Jaksa na PW o szczegóły a z pewnością uzyskasz satysfakcjonująca odpowiedź.

PostNapisane: 2 maja 2005, 18:26
przez Jaksa
Markos19 napisał(a):1500 zł na orginalnych cześciach
Ostatnia cena pierscieni oryginalnych jeszcze w IM to 750 zł. teraz pewnie drozej. Więc za 1500 zł nie wiem czy ktos zrobi remont nawet na zamiennikach.

PostNapisane: 2 maja 2005, 21:28
przez GofNet
Tak, jak pisałem: 2500zł na oryginałach :|

PostNapisane: 2 maja 2005, 23:00
przez Jaksa
GofNet napisał(a):Tak, jak pisałem: 2500zł na oryginałach
No prosze, widze ze wszyscy znamy ceny <lol>

PostNapisane: 2 maja 2005, 23:10
przez Markos19
Hm troche pieniązków musze wydać ale chyba będe sie musiał zdecydować bo innego wyjścia nie widze. Czy po remoncie silnik wytrzyma pare latek jeszcze na liczniku ma około 200tyś Km

PostNapisane: 2 maja 2005, 23:21
przez Jaksa
Markos19 napisał(a):Czy po remoncie silnik wytrzyma pare latek
Zalezy jak zrobisz ten remoncik i gdzie. ( bez urazy )

PostNapisane: 3 maja 2005, 00:34
przez Manstein_
GofNet napisał(a):Zastanawiam się, jak to jest możliwe, aby silniczek mazdy zpalał aż 1 litr oleju silnikowego na 100km. Przecież to jest 1/8 tego, co ona spala paliwa PB na 100 km. Przy takim pobieraniu oleju auto kopciłoby, jak u pewnego wójka z filmowej komedii. 1 litr na 100km <glupek2>. Czy jest to możliwe?


Jak najbardziej możliwe.
Małem ten problem w mojej BA , kopciła jakby miała w du ... znaczy się w rurze świece dymną hahaha
Jak kopciła to zjadała troche ponad 1 l na 100 km <lol>