Wszystko wymienione a dalej bierze olej. Co to może być ??

Postprzez Kotul » 7 wrz 2010, 21:43

Witam.
Posiadam 323f z 96r. Madzia brała mi olej więc postanowiłem zrobić remont. Zostały wymienione wszystkie pierścienie, uszczelniacze, filtr, olej itd. itp. Po wymianie było wszystko ok teraz od remontu silnika upłyną jakiś miesiąc a ona znów bierze olej i kopci.
POMOCY !! Co to może być ?? <płacze>
Jedź albo giń
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 14:26
Posty: 12
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r

Postprzez rafał88 » 8 wrz 2010, 06:28

Moze masz cylindry wyrobione i dlatego tak sie porobilo, sprawdzales jak robiles silnik??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7312 (215/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez soul » 8 wrz 2010, 09:09

pytanie gdzie robiles remont, na jakich czesciach , na jakim oleju teraz jezdzisz i jak docierales silnik ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez lesiux » 8 wrz 2010, 09:50

nie łam się, mam podobnie tylko mi po roku wróciło do tego stanu, prawdopodobnie jest owal na cylindrach i dlatego tak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Kotul » 8 wrz 2010, 12:01

Już mnie szlak jasny trafia <płacze> progów na cylindrach nie było przy wymianie pierścieni.
Jedź albo giń
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 14:26
Posty: 12
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r

Postprzez zagraniczny » 8 wrz 2010, 16:40

Witam, mam pytanie kto robił remont silnika i jakie cześci były użyte?? Jak sam robiłeś to czy używałeś klucza dynamometrycznego?? Pytam bo ja nie użyłem do wymiany uszczelki z pod dekla zaworów no i efekt był taki, że po miesiącu musiałem wymieniać na nową :D z kluczem no i trzyma , bez wycieków. Moja rada spróbuj zalać doktorem, może sie uszczelni i problem zniknie. Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lip 2008, 19:55
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Auto: mazda 323f BA 97r Z5 1.5

Postprzez rumunn95 » 8 wrz 2010, 16:48

tak zalej doktorem i szukaj zlomu co ci da troche za silnik :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez zagraniczny » 8 wrz 2010, 17:06

:D może nie będzie aż tak zle troche optymizmu prosze <lol> . Tak to jest jak się robi samemu płaci sie za błędy dlatego warto poszukać mechanika co się na tym zna. Ja miałem szczęście i znalazłem. Koleś niedosyć że jest dobry to bierze mało.Wyregulował mi zawory, wymienił paski klinowe, oring na aparacie uszczelke pod zaworami wyregulował silnik i koszt całej robocizny to 50 zł <faja>. Jak ktoś chce skorzystać z jego usług w okolicach Gliwic/Bytomia to zapraszam na priva.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lip 2008, 19:55
Posty: 23
Skąd: Gliwice
Auto: mazda 323f BA 97r Z5 1.5

Postprzez Kotul » 8 wrz 2010, 18:03

Ja też tego sam nie zrobiłem... robił to dobry mechanik który sie na tym zna. Nikt nie wie co jest grane
I jak macie tak sie tak wypowiadac to lepiej nic nie mowcie...
Jedź albo giń
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 14:26
Posty: 12
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r

Postprzez pjsiemion » 9 wrz 2010, 14:19

Witam ja właśnie zauważyłem swój problem jakiś tydzień temu zaczęła brać olej.Sprawdziłem kompresje i wszystko mi po 13,2 w dwóch 13. czy może to być spowodowane pierścieniami czy raczej sugerować się uszczelniaczami na zaworach??. Z tego co tutaj już przeczytałem to nie koniecznie mogą to być tylko uszczelniacze podobno często padają tez pierścienie w mazdach 323F 16V BA. Dodam że auto ma przebieg 225tyś(kupione przy przebiegu 200 tyś) jeśli ktoś miał z tym problem albo się uporał to proszę o kontakt z góry bardzo dziękuje
pjsiemion
 

Postprzez Marcin1990 » 9 wrz 2010, 15:49

może gęsty olej masz wlany? Nie spływał rowkami w tłoku bo z gesty dostał się pod pierścienie i zapiekły.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Kotul » 9 wrz 2010, 22:13

Mój problem się rozwiązał, a raczej mój mechanik go rozwiązał (złoty chłopak) :) Po prostu cylindry nie są okrągłe tylko mają kształt owalny czego nie widać gołym okiem. Koszt naprawy w granicach 200 zł.
Jedź albo giń
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 14:26
Posty: 12
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r

Postprzez rumunn95 » 10 wrz 2010, 15:45

a co zrobil za 200zl szlif i nowe tloki z pierscieniami ?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Borsuk87 » 11 wrz 2010, 06:41

Witam wszystkich, moim zdaniem przy takim przbiegu trzeba sie liczyc juz z tym ze olej raz na jakis czas trzeba dolac. Posiadam mazde 323f 1,5 16v 96r z przebiegiem powyzej 220000, i trzeba dolac te 100 do 150ml na 1000km, i uwazam to za normalne zuzycie oleju przy tak duzym przebiegu. A u was jak wyglada pobieranie oleju na 1000km??

To jest jeden z moich pierwszych postow, wiec prosze o wyrozumiałosc.
Borsuk87
 

Postprzez Barthez » 11 wrz 2010, 07:52

Borsuk87 napisał(a):z przebiegiem powyzej 220000, i trzeba dolac te 100 do 150ml na 1000km, i uwazam to za normalne zuzycie oleju przy tak duzym przebiegu.

mylisz sie kolego... to nie jest normalne. Idąc Twoim tokiem rozumowania w samochodzie o przebiegu 400 i wiecej nalezalo by zamontowac dodatkowy zbiornik na olej i tankowac razem z paliwem :]
mialem wieksze przebiegi (bj i bg) i oleju nie dolewalem bo nie musialem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 18:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez grabu122 » 11 wrz 2010, 10:22

bartezm napisał(a):mialem wieksze przebiegi (bj i bg) i oleju nie dolewalem bo nie musialem...


nie musiałeś, bo nie miałeś Z5 pod masą :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 19:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Barthez » 11 wrz 2010, 12:26

grabu122 napisał(a):nie musiałeś, bo nie miałeś Z5 pod masą :D :D :D

ale mam pod maska D16W1 – ktory zre olej na rowni z benzyna jak tylko przekroczy 3k obr :]
a mimo to dalej uwazam iz nie jest to normalne (a przebieg grubo ponizej 200k...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 18:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323