Ciśnienie oleju mazda 323S 1997 1,5 16V silnik Z5

Witam auto jak w temacie od dłuższego czasu mam problem z kontrolką oleju. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika kontrolka pali się jakieś 4 sekundy i gaśnie. W tym czasie słychać klekot chyba zaworów, który zanika gdy gaśnie lampka oleju. Czasami mruga na rozgrzanym silniku jak auto pracuje na wolnych obrotach. Filtr oleju knecht wymieniany w kwietniu, olej ELF 10w40wymieniany w kwietniu. Niedawno sciągałem miskę i sprawdzałem smoka. Jest czyściutki. Studiując forum dowiedziałem się, że przyczyną mrugania kontrolki może być pompa oleju, lub zaworem upustowy pompy. Postanowiłem to sprawdzić podłączając manometr w miejscu czujnika ciśnienia oleju. Oto wyniki : na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach manometr pokazuje równiutko 2 bary. Dodając gazu wskazówka idzie do góry proporcjonalnie do obrotów i zatrzymuje się dopiero na bolcu ustalającym położenie wskazówki manometru na zerze. Na obrotomierzu jest wtedy jakieś 5000rpm. Zakres manometru to 6 barów więc na końcu skali pewnie jest z 8 barów i jakby było miejsce to podejrzewam że wskazówka poszłaby jeszcze dalej. Czyli wnioskuję że zawór upustowy pompy nie działa?. W serwisówce do mazdy znalazłem że cisnienie oleju przy 1000rpm powinno wynosić: 99-196kPa, natomiast przy 3000rpm: 295-392kPa. Jednak nie ma żadnej informacji o maksymalnym ciśnieniu jakie może panować w układzie. Nie wiem czy ten zaworem powinien ograniczać ciśnienie przy pewnej wartości no i druga wątpliwość: skoro kontrolka czasem mruga i długo gaśnie to dlaczego manometr pokazuje ciśnienie 2 bary? Faktem jest że po odpaleniu silnika przez parę sekund manometr rzeczywiście pokazywał cisnienie równe zeru, ale podczas pracy na biegu jałowym ciśnienie jest już wysokie. Proszę o informację czy moje pomiary wskazują na poprawną pracę pompy i zaworka czy nie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.