Strona 1 z 3

Jakie objawy przy uszkodzeniu uszczelki pod glowica?

PostNapisane: 19 kwi 2005, 13:11
przez Qzol
przy odpalaniu kopci ale nie na niebiesko jak w przypadku spalania oleju tylko bardziej na jasno:) jak sie rozgrzeje to kopcenie prawie ustaje ale momentami z rury wydechowej kapie cos jakby woda?
co to moze byc i jakie objawy w przypadku uszkodzenia uszczelki pod glowica?

PostNapisane: 19 kwi 2005, 20:29
przez Mav
nie boj sie to norma... Wszystkie samochody kopca na bialo jak jest zimniej badz wilgotniej. Poki nie ubywa Ci plynu do chlodnicy z ukladu i nie masz wody w oleju to nie masz sie czym martwic, ewentualnie aby sie juz calkowicice uspokoic zerknij na bagnet od oleju czy sie na nim nie skrapla woda. To co ci wylatuje z rury to jest woda skroplona w ukladzie wydechowym i ona po prostu musi naturalnie z niej wyparowac za psrawa spalin (dlatego po rozgrzaniu przestaje juz leciec dym) a to co ci z niej cieknie to z podobnej bajki. to tylko woda nie ma sie czym przejmowac.
P.S> Uzupelnij profil !

PostNapisane: 19 kwi 2005, 22:49
przez coolart
no wlasnie wszystko fajnie tylko co sie dzieje jesli leci woda z paliwem do cylindrow, czy tam zacsem cos sie nie uszkodzi. Jak mozna sprawdzic czy w baku jest woda nie wyjmojac calego baku , bo czytalem ze jelsi sie nie tankuje przez zime do pelna to po pewneym czasie osadza sie wilgoc i woda zostaje w baku a potem nie wiele juz do destrukcji silnika przy braku paliwa.

PostNapisane: 20 kwi 2005, 00:13
przez Mav
Jak ci leci woda do cylindrow to wlasnie wtedy masz walnieta uszczelke pod glowica :D CZyli ze jak zatankujesz do pelna a nastepnie stopniowo bedziesz spalal benzyne to sie ta wilgoc nie osadzi? Nie no ludzie nie dajmy sie zwariowac. Przy braku paliwa to predzej ci do zatarcia pompy paliwowej niz do jakis historii z silnikiem. A ta woda w rurze to zdaje mi sie ze nie pochodzi ze spalania tylko z wydechu gdzie się gdzies tam skrapla. Zauwaz ze wiele samochodow ma podobny problem w taka pogode jak jest teraz. Naprawde to normalny objaw.

PostNapisane: 20 kwi 2005, 01:59
przez GofNet
Wydmuchana uszczelka pod głowicą

Kapiąca woda z wylotu układu wydechowego jest wynikiem pracy katalizatora.

Objawami wydmuchanej uszczelki pod głowicą jest zazwyczaj:
<czytaj> Zauważalny spadek mocy.
<czytaj> Dymienie na biało, ale nie rano przy rozruchu silnika, czy zimą, ale ciągle. Ta cecha jest ściśle powiązana z proporcjonalnym ubytkiem cieczy chłodzącej, która dostaje się do układu wydechowego w wyniku panującego tam ciśnienia/podciśnienia poprzez nieszczelną uszczelkę w głowicy, później tuleje cylindrów i kolektor wydechowy.
<czytaj> Zapowietrzanie się układu chłodzenia. Przegrzewanie silnika, ciągłe wylewanie się cieczy chłodzącej ze zbiorniczka wyrównawczego. Nieustanne niedobory płynu chłodzącego w układzie chłodzenia (chłodnicy) mimo regularnego jego uzupełniania oraz szczelnego układu chłodzenia (po dłuższym postoju – np. rano po nocnym parkowaniu – brak mokrych plam pod jednostką napędową pojazdu).
<czytaj> Niekiedy nawet zawartość oleju/paliwa w cieczy chłodzącej.
<czytaj> Charakterystyczny zapach płynu chłodzącego w spalinach.
<czytaj> Z otwartej chłodnicy wydobywają się pęcherzyki powietrza lub przy otwieraniu zakrętki wypływa bulgocząc większa ilość płynu chłodzącego.
<czytaj> Maź na wyciągniętym wskaźniku oleju (bagnecie) ma odcień szary lub brązowy albo/i występują pęcherzyki wody w oleju.
<czytaj> Występuje utrudniony zapłon, nierównomierny bieg jałowy, obniżona wydajność jednostki napędowej.

To, że gdy jest zimno, bądź wilgotno, auto dymi na biało nie świadczy o przypadłości wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Każdy samochód wyposażony w katalizator tak reaguje. Zwłaszcza wyraźnie widać to rankiem i/lub zimą. Tym nie należy się przejmować.

Dla pewności możesz pojechać do warsztatu i sprawdzić ciśnienie na poszczególnych garach. Ciśnienie mierzone w barach powinno być w silnikach:
<czytaj> 1,4l – 13,9
<czytaj> 1,6l – 13,5
<czytaj> 1,9l SOHC – 12,2
<czytaj> 1,9l DOHC – 12,8
Silnik plasuje się do remontu przy ciśnieniu:
<czytaj> 1,4l – 9,7
<czytaj> 1,6l – 9,5
<czytaj> 1,9l SOHC – 8,5
<czytaj> 1,9l DOHC – 9,0
Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami nie powinna przekroczyć 2 barów.

Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo przedstawiłem charakterystykę problemu oraz ewentualne metody detekcji wspomnianej usterki.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 20 kwi 2005, 08:08
przez Mav
GofNet coz za wypracowanie. Jak zawsze wszystko swietnie i dokladnie opisane. No i pokrywa sie z tym o czym ja pisalem – choc musze przyznac ze troche mniej dokladnie.

PostNapisane: 21 kwi 2005, 03:42
przez Qzol
dziekuje za konkretne i wyczerpujace odpowiedzi
zalalem uklad chlodzenia na nowo , teraz troche pojezdze i zobaczymy co sie bedzie dzialo?:)

PostNapisane: 1 maja 2005, 09:06
przez Heppy
Kiedys przy walniętej uszczelce nie przejechałem 10 km, a juz nie miałem prawie 2 litrów płynu w chłodnicy!!!
Tak silnik potrafi wyrzucić wodę przez jeden cylinder przy porządnie uszkodzonej uszczelce!
Przy remoncie zaleca się "planowanie" głowicy i montaż porządnej (dobrej firmy i droższej) uszczelki.

PostNapisane: 1 maja 2005, 15:07
przez coolart
porzadnej czyli gumowej a nie korkowej z dodatkiem silikonu

PostNapisane: 1 maja 2005, 18:05
przez mrdok
coolart napisał(a):porzadnej czyli gumowej a nie korkowej z dodatkiem silikonu
Chyba uszczelka pod głowicą składa sie z inny materiałów....

PostNapisane: 1 maja 2005, 22:37
przez GofNet
Chyba uszczelka pod głowicą składa sie z inny materiałów....
Tak, tak. Oooczywiście.
Skład uszczelki pod głowicą:
<czytaj> Mąka przenna
<czytaj> Olej roślinny
<czytaj> Sól
<czytaj> Substancja wzmagająca smak i zapach
<czytaj> Glutamin sodu
<czytaj> Skrobia modyfikowana E1420
<czytaj> Hydrolizat białka roślinnego
<czytaj> Laktoza
<czytaj> Warzywa suszone
<czytaj> Przyprawy suszone
<czytaj> Aromat naturalny
<czytaj> Suszony Ekstrakt drożdżowy
<czytaj> Tłuszcz drobiowy
<czytaj> Substancja przeciwzbrylająca E551
<czytaj> Substancja spulchniająca
<czytaj> Węglan sodu
<czytaj> Węglan potasu
<czytaj> Zapach i smak identyczny z naturalnym... :|

Ehhh coś mi się tu nie zgadza <ganja> Zaraz, zaraz. To przecież skład Zupki chińskiej hahaha hahaha hahaha

Warto pamiętać, iż oryginalna uszczelka jest znacznie lepsza od zamiennika, który z biegiem czasu oraz pod wpływem wysokiej temperatury twardnieje, odkształca się, tracąc elastyczność oraz pozostałe swoje właściwości. W drastycznych przypadkach na owej zastępczej uszczelce pojawiają się drobne pęknięcia, co niewątpliwie negatywnie wpływa na już wtedy przepuszczającą uszczelkę, powodując charakterystyczne objawy tej przypadłości (wymienione w moim pierwszym poscie).

Dobrze zamontowana oryginalna uszczelka zapewnia nam spokojny sen oraz wysokie prawdopodobieństwo pozbycia się problemu raz na zawsze – lub do następnego przegrzania silnika...

Powodzenia.

Ps. Sorry za OT na wstępie.

PostNapisane: 2 maja 2005, 12:01
przez mrdok
GofNet ale masz poczucie humoru hahaha

PostNapisane: 18 mar 2009, 21:33
przez nynus
mam problem i to duzy tak mi sie wydaje...silnik bierze bardzo duzo oleju tak samo jak i płynu chłodzącego... nawet nie zdąze sie obejzec a tam juz nie ma ani tego ani tego. a nie ma zadnych wycieków zewnetrznych. przy wyzszych obrotach np. przy wyprzedzaniu dławi go
co to moze byc?? uszczelka pod głowicą??
prosze pomóżcie

PostNapisane: 19 mar 2009, 14:29
przez ghostfaceone
przepatrz post powyzej GoNet'a sprawdz i wnioski powinny sie nasunąć same ...

PostNapisane: 22 mar 2009, 16:06
przez pablo19
Ja mam podobny problem. Przez 5 miesięcy stan mojego płynu chłodniczego był poniżej kreski LOW.

Ostatnio dolałem do niego wody i stan kształtował się około środka pomiędzy low i high. Po jednym dniu stan

płynu wrócił do tego stanu jaki miałem przez te 5 miesięcy i nie spada. Czy to normalne?

PostNapisane: 22 mar 2009, 16:49
przez PuchateQ
nynus miałem to samo. Tyle, że u mnie była tak walnięta uszczelka, że olej dostawał się do płynu chłodniczego ;/ , przez co później miałem dodatkowe koszty remontu w postaci wymiany pierścieni które się spiekły przez płyn chłodniczy który się dostawał do culindrów.

PostNapisane: 29 mar 2009, 19:42
przez Piotrek.84
Witam.
Nie wiem,czy to kiedyś było już opisane,czy też nie,ale nie mogę nic znaleźć na ten temat przy pomocy Naszej Genialnej wyszukiwarki. :| więc się podepnę(Jeśli było to Przepraszam):
Co jest powodem przybywania płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
Miałem na kresce Full,a teraz mam jakieś 2.5cm nad kreską.
Czy jest to coś poważnego??

Re: Jakie objawy przy uszkodzeniu uszczelki pod glowica?

PostNapisane: 14 wrz 2011, 14:56
przez mistrz2409
Witam :)
Mam problem posiadam Madzie z 1996 r. Kupiłem ja nie dawno i nie wiem co jest jak odpalam ja z samego rana to kopci tak na bialo-niebiesko nie wiem co moze byc tego przyczyna ? Odczuwam spadek mocy :/ Prosze o porade ? Czy to wina uszczelki ? :( Jesli ktos wie to jaka jest cena wymiany ? J
Dziekuje i Czekam na porady :D

Re: Jakie objawy przy uszkodzeniu uszczelki pod glowica?

PostNapisane: 14 wrz 2011, 16:05
przez Lukano
Opisz więcej bo jak na razie to gdybamy. Płynu, ubywa, przybywa. Olej jaki? robi się śmietana, widać płyn w oleju, olej wycieka uszczelką, ubywa go?
Kopcenie i spadek mocy to pierscienie.

Re: Jakie objawy przy uszkodzeniu uszczelki pod glowica?

PostNapisane: 14 wrz 2011, 16:29
przez mistrz2409
Przy pierwszym starcie silnika kazdego dnia auto kopci na bialo- niebiesko okolo 15 sekund pozniej jest juz ok. Stan oleju i konsystencja rowniez wyglada okey. Plyn chlodniczy ucieka nie wiem dokąd, jutro do wymiany rozrzad pompa wody i sonda lambda zobaczymy co bedzie dalej. Auto bylo juz pod komputerem ale nic szczegolnego nie zostalo wykryte.Nie mam zielonego pojecia co jest przyczyna tego kopcenia i spadku mocy :( no i auto jak na swoje gabaryty i moc silnikaa duzo pali okolo 11 litrow czekam na jakies porady. Co moze byc tego przyczyna ??