Wydmuchana uszczelka pod głowicą
Kapiąca woda z wylotu układu wydechowego jest wynikiem pracy katalizatora.
Objawami wydmuchanej uszczelki pod głowicą jest zazwyczaj:

Zauważalny spadek mocy.

Dymienie na biało, ale nie rano przy rozruchu silnika, czy zimą, ale ciągle. Ta cecha jest ściśle powiązana z proporcjonalnym ubytkiem cieczy chłodzącej, która dostaje się do układu wydechowego w wyniku panującego tam ciśnienia/podciśnienia poprzez nieszczelną uszczelkę w głowicy, później tuleje cylindrów i kolektor wydechowy.

Zapowietrzanie się układu chłodzenia. Przegrzewanie silnika, ciągłe wylewanie się cieczy chłodzącej ze zbiorniczka wyrównawczego. Nieustanne niedobory płynu chłodzącego w układzie chłodzenia (chłodnicy) mimo regularnego jego uzupełniania oraz szczelnego układu chłodzenia (po dłuższym postoju – np. rano po nocnym parkowaniu – brak mokrych plam pod jednostką napędową pojazdu).

Niekiedy nawet zawartość oleju/paliwa w cieczy chłodzącej.

Charakterystyczny zapach płynu chłodzącego w spalinach.

Z otwartej chłodnicy wydobywają się pęcherzyki powietrza lub przy otwieraniu zakrętki wypływa bulgocząc większa ilość płynu chłodzącego.

Maź na wyciągniętym wskaźniku oleju (bagnecie) ma odcień szary lub brązowy albo/i występują pęcherzyki wody w oleju.

Występuje utrudniony zapłon, nierównomierny bieg jałowy, obniżona wydajność jednostki napędowej.
To, że gdy jest zimno, bądź wilgotno, auto dymi na biało nie świadczy o przypadłości wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Każdy samochód wyposażony w katalizator tak reaguje. Zwłaszcza wyraźnie widać to rankiem i/lub zimą. Tym nie należy się przejmować.
Dla pewności możesz pojechać do warsztatu i sprawdzić ciśnienie na poszczególnych garach. Ciśnienie mierzone w barach powinno być w silnikach:

1,4l – 13,9

1,6l – 13,5

1,9l SOHC – 12,2

1,9l DOHC – 12,8
Silnik plasuje się do remontu przy ciśnieniu:

1,4l – 9,7

1,6l – 9,5

1,9l SOHC – 8,5

1,9l DOHC – 9,0
Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami nie powinna przekroczyć
2 barów.
Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo przedstawiłem charakterystykę problemu oraz ewentualne metody detekcji wspomnianej usterki.
Pozdrawiam.