Strona 1 z 4

rozrząd w 323F BA Z5

PostNapisane: 30 lip 2010, 11:53
przez kozub007
witam wszystkich :)
moją Mazde powoli czeka wymiana rozrządu, pisałem do CARSPEEDU o rozrząd i otrzymałem dwie wersje:

1) rozrząd na 100.000km:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy – 119zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)

2) rozrząd na 60.000km:
– pasek Conti – 59zł
– napinacz GMB – 59zł
– rolka prowadząca GMB – 64zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)

i tu pojawia sie moje pytanie dlaczego tych części jest tak dużo i czy można sie bez któryś obejść???

a tutaj wkleiłem ofertę gościa z alledrogo za cenę 264zł:

PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI 125 ZĘBÓW
ROLKA NAPINAJĄCA NAPINACZ GMB
ROLKA PROWADZĄCA , ZWROTNA GMB
ROLKA PROWADZĄCA (ZĘBATA) GMB

poproszę o wyrozumiałe podejście do tematu nie jestem mechanikiem <płacze> choć powoli zaczynam skubać przy Magdzie.

dodatkowo dodam że jest to Mazda 323f BA 1997 1,5 <oczko> przebieg ok 210 tyś

Re: rozrząd

PostNapisane: 30 lip 2010, 12:19
przez Marcin_1985
Witam

Ja z czystym sumieniem mogę polecić zestaw SKF ceny podali dobre ja za SKF płaciłem 680zł, a co do pasków MITSUBOSHI to po 15000 lubią strzelić i zaoszczędzone pieniążki nie wystarczą na wyremontowanie silnika.

pozdrawiam

Re: rozrząd

PostNapisane: 30 lip 2010, 13:04
przez yoshiwwy
Niewszyscy przy wymianie rozrządu wymieniają pompę wody.

Re: rozrząd

PostNapisane: 30 lip 2010, 23:16
przez seband1976
Czy podawałeś do CARSPEEDU nr VIN?
W 323F BA z VIN od Nr ....605121 jest inny rozrząd, z krótszym paskiem i bez rolki zębatej. Sądząc po roczniku, Twoja Mazda może mieć właśnie taki rozrząd.

Re: rozrząd

PostNapisane: 31 lip 2010, 02:07
przez kozub007
oczywiście podałem

Re: rozrząd

PostNapisane: 1 sie 2010, 23:32
przez cwany
pracownik carspeedu podszedł do tego po prostu profesjonalnie pisząc Ci dwa zestawy na różny przebieg co do ilości części które trzeba wymienić to oczywiście wszystkich nie trzeba, ale jeśli po 2 tys km zacznie Ci coś ciec to będziesz sobie w brodę pluł że nie wymieniłeś tych uszczelniaczy czy pompy wody. a tak to praktycznie jedna robota a już masz pewność że części są nowe

Re: rozrząd

PostNapisane: 23 sie 2010, 20:02
przez kozub007
zeby nie zaśmiecać forum dopisze tutaj.

powiedzcie mi czy 650zł robocizna z częściami to duża cena czy normalna?? bo trochę jestem w szoku (pourazowym ;))

Re: rozrząd

PostNapisane: 24 sie 2010, 00:14
przez f4rm3r
Ja niedawno w swojej mazdzie z5 wymienialem rozrząd ( pasek, napinacz, 2x rolka) i zapłaciłem 590zł w tym 200zł robocizna.

Myślę że podana przez Ciebie cena jest normalna.

Re: rozrząd

PostNapisane: 24 sie 2010, 11:18
przez kosa1061
Ja wymieniałem w sobotę za części wyszło mi 290 zł ( pasek Conti, rolki GMB x2 i skf + paski osprzętu) Robocizna 100 zł :D czyli 390 za wszystko :D

Re: rozrząd

PostNapisane: 24 sie 2010, 15:09
przez Sunrise
Marcin_1985 napisał(a):zaoszczędzone pieniążki nie wystarczą na wyremontowanie silnika.

Te silniki są bezkolizyjne.Tzn. Że nic sie nie stanie jak pasek strzeli :)

Re: rozrząd

PostNapisane: 25 sie 2010, 22:54
przez michalxxxxx
Na pewno nic sie nie stanie? po prostu silnik zgasnie i to wszystko?

Re: rozrząd

PostNapisane: 25 sie 2010, 23:22
przez Sunrise
Z tego co wyczytałem juz pare razy na tym forum,to zakładasz pasek i jedziesz dalej :)

Re: rozrząd

PostNapisane: 27 sie 2010, 18:17
przez B4r7
Sunrise napisał(a):przez Sunrise » 25 sie 2010 22:22

Z tego co wyczytałem juz pare razy na tym forum,to zakładasz pasek i jedziesz dalej
i tak jest:D przetestowane hehe

Re: rozrząd

PostNapisane: 27 sie 2010, 23:35
przez Kojak
Czyli silniki 1,8 też są "odporne" na coś takiego ?

Re: rozrząd

PostNapisane: 29 sie 2010, 21:12
przez Sunrise
1.8 chyba to nie dotyczy,bo wydaje mi sie że tam nie ma łańcuszka na wałkach.
No ale mogę się mylić :)

Re: rozrząd

PostNapisane: 1 wrz 2010, 22:33
przez Kojak
Hmmm to jeżeli nie dotyczy to mógłby ktoś napisać laikowi czym grozi zerwanie paska? :)

Re: rozrząd

PostNapisane: 1 wrz 2010, 23:05
przez flywin
Z5 po lifcie tez masz bez łańcucha tak samo BP KF KLZE tez nie posiadają łańcucha a są bezkolizyjne
z tego co wiem to silniki Dieslowskie Mazdy są kolizyjne np w 626 po zerwaniu paska tłok uderza w zawór i następuje pokrzywienie dźwigienek zaworowych lub coś innego

Re: rozrząd

PostNapisane: 2 wrz 2010, 16:27
przez B4r7
Sunrise napisał(a):1.8 chyba to nie dotyczy,bo wydaje mi sie że tam nie ma łańcuszka na wałkach.

ale w tym silniku masz łańcuszek między jednym wałkiem a drugim a nie łańcuch rozrządu... jakby był łańcuch to silnik byłby bezobsługowy a nie bezkolizyjny... Bezkolizyjność to jest to że zawór nie "pocałuje" ci sie z tłokiem czyli nie dojdzie do kolizji i nie rozwalisz silnika;] a poza tym to jak nastawiałem rozrząd to nie patrzałem jakie cechy mają być tylko jakie pasują;P no i musiałem to jeszcze raz rozbierać

Re: rozrząd

PostNapisane: 18 wrz 2010, 23:41
przez netis7
1. Zestaw allegro za 250zł:
– rolki GMB + pasek GATES lub MITSUBOSHI

2. Zestaw zaproponowany u mechanika za 330 zł:
– rolki SKF + pasek Contitech

Przeczytałem sporo, w tym 9 stronicowy post na tutejszym forum. Generalnie o zestawie z allegro były pozytywne wypowiedzi. Jednak w tym poście Marcin_1985 napisał że to lipa i poleca właśnie SKF. Wcześniej czytałem że SKF jest polecany raczej z powodów że tak powiem historycznych.

Moje pytanie więc brzmi. Czy warto dołożyć do zestawu 2, czy ten tańszy jest również lepszy?
Czy przy wymianie rozrządu powinienem coś jeszcze wymienić?


Pojawiła się też opinia, że wystarczy wymienić sam pasek...

Re: rozrząd

PostNapisane: 19 wrz 2010, 10:29
przez flywin
GMB to firma Japońska ,większość userów forum wybiera właśnie GMB