rozrząd w 323F BA Z5

witam wszystkich
moją Mazde powoli czeka wymiana rozrządu, pisałem do CARSPEEDU o rozrząd i otrzymałem dwie wersje:
1) rozrząd na 100.000km:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy – 119zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)
2) rozrząd na 60.000km:
– pasek Conti – 59zł
– napinacz GMB – 59zł
– rolka prowadząca GMB – 64zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)
i tu pojawia sie moje pytanie dlaczego tych części jest tak dużo i czy można sie bez któryś obejść???
a tutaj wkleiłem ofertę gościa z alledrogo za cenę 264zł:
PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI 125 ZĘBÓW
ROLKA NAPINAJĄCA NAPINACZ GMB
ROLKA PROWADZĄCA , ZWROTNA GMB
ROLKA PROWADZĄCA (ZĘBATA) GMB
poproszę o wyrozumiałe podejście do tematu nie jestem mechanikiem
choć powoli zaczynam skubać przy Magdzie.
dodatkowo dodam że jest to Mazda 323f BA 1997 1,5
przebieg ok 210 tyś
moją Mazde powoli czeka wymiana rozrządu, pisałem do CARSPEEDU o rozrząd i otrzymałem dwie wersje:
1) rozrząd na 100.000km:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy – 119zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)
2) rozrząd na 60.000km:
– pasek Conti – 59zł
– napinacz GMB – 59zł
– rolka prowadząca GMB – 64zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)
i tu pojawia sie moje pytanie dlaczego tych części jest tak dużo i czy można sie bez któryś obejść???
a tutaj wkleiłem ofertę gościa z alledrogo za cenę 264zł:
PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI 125 ZĘBÓW
ROLKA NAPINAJĄCA NAPINACZ GMB
ROLKA PROWADZĄCA , ZWROTNA GMB
ROLKA PROWADZĄCA (ZĘBATA) GMB
poproszę o wyrozumiałe podejście do tematu nie jestem mechanikiem
dodatkowo dodam że jest to Mazda 323f BA 1997 1,5