Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez GieraPPa » 13 paź 2009, 08:47

witam witam

pierw jedno pytanie
jak odzwierciedlic skale na bagnecie na slake litrowa??
czy jest wogule cos takiego chodzi mi o to ze np 2mm na bagnecie to 200ml oleju??

po pierwszym pomiarze mysle ze zjadł mi około 250ml na 900km

ale prawdopodobnie mam mały przeciek gdzies pod koniec tygodnia jadem do mechanika wiec moze wszysstko przez przeciek?? obadamy


pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez organo » 13 paź 2009, 09:41

hehe nie ma skali mozna z czasem sobie obliczyc mniej wiecej ile jest od min do max srednio ok 3/4L.
Pazatym kolego nie wiem czy to niedelikatna nad wrazliwosc jest w twoim przypadku hehe nie w nika sie w 2mm na slupku taka niedokladnosc to moze byc spowodowana rozna temp oleju pod czas pomiaru roznym nie dlugim czasem po zgaszeniu silnika czy pochyloscia terenu... :)
poziom sie sprawadza poprostu raz na jakis czas i juz schodzi ponizej min lejemy litra patrzymy na km i za czas jakis jak zejdzie ponizej min to lejemy drugiego litra i GIT wszystko bedzie jasne a nie tam co 2mm pomiar hehe to tak jak bysmy spalanie mierzyli na dystansie 50km :)


pozatym mazda to auto ktorym sie generalnie jezdzi nie naprawia hehe tak powaznie ogolnie sie mozna strachac ze bierze jak jest za nami przy rozruchu ciemna (tzw CZAD) i przy ostrym deptaniu jak ktos nas probuje dogonic jednak rezygnuje bo nie widzi gdzie jedzie

a i jeszcze odnosnie tego wycieku ? wyciek to jest wtedy gdy mamy pod autem kałuze oleju a nie ze silnik jest brudny i przypocony poprostu ttrzeba raz na jakis czas umyc i silnik tylko umiejetnie bo pozniej wielu ma problem z szarpaniem hehe

a tak od siebie mnie bierze ok 1.5l oleju na 10-12tys od wymianiy do wymiany mysle ze to calkowita norma pozatym z tego 1.5 to naprawde wyciagam ze 150KM hehe lubie poprostu jak silnik wie do czego jest stworzony tak smigam juz 3lata prawie 70tys ja nim zrobilem ogolnie 230tys i ogien nie maszyna.
CZasem kopcil przy rozruchu czasem nie dlugo trwalo zanim doszedlem do wniosku od czego ale teraz moge smialo powiedziec ze to kwestia oleju.
przyprowadzilem bylo ok po pol roku wlalem castrola 10W choc dobry olej to odrazu kopec moze trafila sie podrobka i dym sie zaczol pozniej wlalem mobila 10W i dotego STP od kopcenia i spokoj odrazu i tak do nastepnej wymiany gdy juz nie wiem co wlalem tez jakis 10W ale inny no coz natychmiast zmiana na mobila nie pomogla dodatek tez nie pomogl :( i tak kopec sie robil choc ubytku oleju nie bylo wiekszego. i ze dwa razy zmienialem jeszcze pozniej terminowo olej tez na 10w mobila troszku mniej ale bylo wiec pomysl pad na minerala i to byla najwieksza porazka do tego silnika NIE WOLNO lac minerala chocby nawet bral litr na tys bo powoduje ze bierze jeszcze wiecej zalatwilem sobie Liqu Moly jak to tam sie pisze dwie puszki do plukania silnika zlalem ten syf i UWAGA wlalem najtanszy jakis full syntetyk i hehe cisza zero kopcenia no chyba ze para to norma :) teraz smigam na commie tez taniosc tylko 5W40 i jest gitara juz od roku czy połtora nie wiem dokladnie ale smiga.
Reasumujac moim zdaniem i nie tylko zreszta Mazda ma tak zrobione olejowki pierscienie ze nie mozna lac tam minerala ani syfu ktory powoduje choc by min osad bo on zapieka pierscienie i olej zaczyna byc żłopany litrami przez silnik ten silnik zostal zaprojektowany do syntetykow olei bardzo czystych myjacych i na takim musi jezdzic i to sposob opisany przez kilka osob ze po zmianie na dobry olej jest lepiej tylko ja tam staram sie nie inwestowac zaraz w oleje po 200zeta wystarczy dobry syntetetyk nie koniecznie jakis przereklamowany i nie zapieczone jeszcze pierscienie ktore rusza sie pod wplywem plukania.
A wazna jeszcze rzecz jesli silnik jest juz caly w czarny ma osad to nie polecam tej operacji wszystko sie moze ruszyc i isc w obieg i po silniczku bedzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez arti090 » 13 paź 2009, 10:56

organo napisał(a):hehe nie ma skali

skala wlasnie jest wystarczy do instrukcji zajzec ... miedzy f a l jest 700 albo 800ml
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2007, 15:32
Posty: 95
Skąd: Bochnia
Auto: 323F BA 98'

Postprzez organo » 13 paź 2009, 11:02

no to 100% trafienia z mojej strony bo napisalem 3/4l hehe pozatym mysle ze kazde auto ma inaczej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez lesiux » 13 paź 2009, 11:04

organo napisał(a):jak zejdzie ponizej min to lejemy drugiego litra


jak się ma HLA to nie zaleca się schodzić poniżej polowy na bagnecie.

organo napisał(a):hehe nie ma skali


na bagnecie pisze dość wyraźnie 0.8 między max a min. Stosując odpowiednie proporcje można obliczyć mniej więcej ile oleju ubyło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez organo » 13 paź 2009, 11:53

lesiux
zaleca sie wlasnie by bylo w polowie skali pozatym skala jest po to by nic sie nie dzialo z silnikiem gdy olej jest pomiedzy tymi kreskami i nic sie dziac nie moze jeszcze duzo ponizej ani powyzej to jest tylko zalecenie by olej utrzymywac we wlasciwym poziomie.
pozatym jak napisalem ze 3/4L to logiczne ze 0.8-0,7L to akurat to co napisalem nie wiem po czemu piszecie to samo co ja tylko inne literki czy cyferki stosujac nie lepiej cos tresciwego juz napisac !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez lesiux » 13 paź 2009, 15:50

fakt z silnikiem nic się nie stanie jak masz w tym zakresie poziom oleju ale jak masz poniżej polowy to czasami zaworki lubią dłużej postukać niż gdy masz poziom oleju powyżej połowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez lukasz 323C » 13 paź 2009, 18:21

lesiux napisał(a):fakt z silnikiem nic się nie stanie jak masz w tym zakresie poziom oleju ale jak masz poniżej polowy to czasami zaworki lubią dłużej postukać niż gdy masz poziom oleju powyżej połowy.


Prawda :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez GieraPPa » 13 paź 2009, 18:36

witam witam

dzięki za wyyyyczerpujące odpowiedzi

zbliżam się wielkimi krokami do wymiany oleju i chce wlać syntetyk ale nie wiem czy nic się nie stanie
do tego odrazu zalać go jakimś doktorem?? (obecny olej to shell helix 10W40)

czy ten doktor to dobry pomysł????
i czy wlanie syntetyka czy to tez dobry pomysł??

co do wycieku to coś jest bo mam plamę od wew strony zderzaka i jest to olej



pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez sps-snipers » 13 paź 2009, 18:58

GieraPPa napisał(a):zy ten doktor to dobry pomysłpytajnikpytajnik

Twoja sprawa,jeśli ci nie bierze oleju albo małe ilości to dolewaj olej ,jeżdzij i miej wszystko w nosie.

GieraPPa napisał(a):i czy wlanie syntetyka czy to tez dobry pomysłpytajnik

Bez sensu,autko ma swoje lata i przebieg więc daj pokój
GieraPPa napisał(a):co do wycieku to coś jest bo mam plamę od wew strony zderzaka

Poobserwuj czy uszczelka zaworów co kolwiek,szukaj wycieku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez GieraPPa » 14 paź 2009, 19:57

witam witam

czy jeśli ubywa olej silnikowy podejrzewając ze spala go silnik to czy musi on kopcić??

pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez MariuS » 14 paź 2009, 20:04

a moj znów jak poje!@#$ bierze olej, po wymianie na świeży jakiś czas było cacy, z czasem znów go zaczął brac coraz wiecej i obecnie znow 1l/1000 chyba wychodzi :(



GieraPPa napisał(a):czy jeśli ubywa olej silnikowy podejrzewając ze spala go silnik to czy musi on kopcićpytajnik



no powinien bo gdzieś musi sie wydalić, chyba ze mas zwycieki z miski np


powiem Ci tak: moja obecna łyka 1l/1000km z rana zakopci doslownie na kilka sekund słabym dymkiem, chmury dymu nie widać nawet przy butownaiu na rozgrzanym a olej ubywa masakrycznie – sił już nie mam. jedynie para wodna cholernie wydobywa sie z tłumika ale to zalicza sie pod normalkę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez GieraPPa » 14 paź 2009, 20:30

witam

wiesz co no z moich obliczen obecnie wyszło by ze na 1000km zjadła mi jakies 600ml ale wyciek jeszzce nie zdiagnozowany wiec pewnie dopiero jak przegub mi przyjdzie to dopiero bede za tym wyciekiem patrzył

najlepsze ze mój nie kopci jedynie jak wspomniałeś para wydobywa się hehe zresztą gdyby zakopcił przy odpalaniu to jest czuć ten spalony olej a u mnie niccc


pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez świeżak » 14 paź 2009, 20:32

mariusz_sti napisał(a):jedynie para wodna cholernie wydobywa sie z tłumika ale to zalicza sie pod normalkę...

Parę dni temu jechałem przez Katowice i obok mnie zauważyłem zieloną BA, która niesamowice dymiła i od razu przypomniało mi się co musieli czuć kierowcy za mną/obok mnie jak ja jechałem hehe. Potem stojąc na parkingu zobaczyłem we wstecznym lusterku, że z mojego wydechu też coś wylatuje. Okazało się, że to tylko para wodna, a strachu się najadłem ojj hehe:D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez okonio » 19 paź 2009, 13:15

witam!
ja mam swoją eFkę od ponad półtora roku i robiłem już 2x wymianę oleju, i od drugiej wymiany do tego momentu zrobiłem już 10500km, więc szykuje mi się szybka wymiana, no i tak: przez te 10,5tys km dolałem łąccznie 1,4litra oleju i teraz się pytam Was forumowicze, czy jest to dużo, czy może norma dla Z5 1.5 DOHC? dodam, że przebieg wg "licznika" to teraz 214800km, jak go kupiłem miał 192500km. jeździłem na castrol 5W40 syntetyk ale myślę, że jest on za rzadki i planuję zalać półsyntetyk lotosa-ze względu n przystępną cenę, chyba, że macie jakieś inne ciekawe propozycje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lut 2008, 09:39
Posty: 9
Auto: mazda 323f 1.5 16v 88KM 97r.

Postprzez flashmaniac » 19 paź 2009, 14:01

moim zdaniem jak zalejesz inny syntetyk np Mobil to bedzie Ci bral mniej .....
o Castrol i Lotos slyszalem duzo zlych opini.....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez mario1616 » 19 paź 2009, 14:04

Lej dalej syntetyk, podobno sluzy tym silnikom ;) a 1.4l na 10tys to norma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez B4r7 » 19 paź 2009, 14:12

świeżak napisał(a):
mariusz_sti napisał(a):jedynie para wodna cholernie wydobywa sie z tłumika ale to zalicza sie pod normalkę...

Parę dni temu jechałem przez Katowice i obok mnie zauważyłem zieloną BA...

to ja byłem:P
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez iceman150 » 19 paź 2009, 16:31

Lej syntetyk tym bardziej że zima idzie.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez kicek987 » 15 gru 2009, 20:19

witam ja zalałem full syntetyk a miałem jezdzone na poł syntetyku i nie nazekam nawet jak by mniej oleju brał napewno silnik smaruje gore co w zimie jest dobre zawory nie graja tak długo praktycznie wcale a wiec syntetyk na +
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:36
Posty: 22

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323