Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez puznies0 » 9 sty 2013, 18:50

Jakob napisał(a):Panowie, dziś po południu sprawdziłem autko. Zacząłem od:
Kilka razy włączałem i wyłączałem zapłon ( nie odpalając auta- tylko do momentu włączenia się lampek na liczniku )– nie usłyszałem pompy. Zdjąłem tylnią kanapę- było wieczko. Odkręciłem je, brat włączał zapłon, ja słuchałem pompy. Nie słyszałem nic.
Następnie pochechłałem 3 razy autem i odkręciłem świece. Wg. mnie były suche- tak jakby paliwo nie dochodziło. Sprawdziłem też iskrę- jest. Podejrzenie pada więc na pompe. Czy może być zapchany np. filtr przy pompce? Ew. co innego? Jak mogę sprawdzić, czy to na pewno pompa?

Pozdrawiam!


jak nie słyszysz pompki to prawdopodobnie się spaliła przez to że jeździłeś bez paliwa... wykręć ja ze zbiornika i spróbuj na krótko ją podpiąć pod akumulator tylko daj jej tłoczyć paliwo żeby nie na sucho... jak ją ruszy to znaczy że może coś z prądem a jak nie to pompa do wymiany..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Andrzej414 » 9 sty 2013, 18:55

Pompa nie załącza się po włączeniu zapłonu. Tylko i wyłącznie podczas pracy rozrusznika lub w trybie serwisowym. Pompe pewnie masz dobrą. Spróbuj jeszcze raz usłyszeć podczas kręcenia rozrusznikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Jakob » 9 sty 2013, 19:35

Panowie, na prawdę wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi.
Dziś już nie sprawdzę, jutro będę kombinował.
@ puznies0, czyli mam ją prosto pod 12V od akumulatora podpiąć, tak? Paliwko z karnistra może tłoczyć?

@ Andrzej414, czyli w mazdzie nie załącza się pompa przy włączeniu zapłonu? Wiem, że np. w kadecie ( poprzednie auto ), wraz z zapłonem włączała się pompa i tłoczyła paliwo, aż wężyk nie był pełno ( odpowiednie ciśnienie ), dopiero się wyłączała.

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Andrzej414 » 9 sty 2013, 19:55

Nie nie załącza się. Tak jak mówiłem tak zrób. Wtedy wyeliminujesz przyczynę jaką mogłaby być owa pompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez mikissj » 9 sty 2013, 20:46

Też mam ten sam silnik i popa chyba ie włacza jak silnik sie odpali. Ja dzisiaj miałem jaja po wymianie przewodów. Auto mi nie chciało odpalic. Okazało sie że nie dość że mi świece pozalewało to jeszcze chyba w złej kolejności kable podpiołem. Może po wymianie swiec w zlej kolejności kable podpiołeś ??? Odepnij kable i po koleii 1 kabel od góry do 2 świecy od strony rozrządu, potem 2 kabel do 1 od strony rozrządu, 3 do 3 i 4 do 4. Może pomoże. U mnie o dziwo pomogło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Jakob » 9 sty 2013, 20:46

Ok, jutro poproszę brata, żeby chechłał, a ja się nachylę nad pompą i posłucham.

@ mikissj, na pewno nie pomyliłem kabli, bo wymieniałem świece po kolei.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 sty 2013, 20:54

Do testowego uruchomienia pompy paliwa można użyć pinu F/P w złączu diagnostycznym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Jakob » 9 sty 2013, 21:08

Hmm, nie wiem z czym to się je. Nie wiem nawet, gdzie jest to złącze i jak sprawdzać.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 sty 2013, 21:17

Złącze masz w komorze silnika – szukaj "plastikowej kostki" z napisem "DIAGNOSTIC" :)
Kawałkiem drutu łączysz piny F/P i GND i w tym momencie pompę paliwa załączasz na stałe.
Wowczas posłyszysz czy pompa pracuje.
Pamiętaj o niebezpieczeństwach z tym związanych.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Jakob » 9 sty 2013, 21:18

A możesz mi napisać jakie są niebezpieczeństwa, i jak się można przed nimi uchronić ( lub maksymalnie je zmniejszyć )?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 sty 2013, 21:22

Nie jeździć np. z tym, pamiętać ze pompa tłoczy paliwo cały czas itd.
To jest TYLKO do prób!

PS. Poczytaj na Forum jeszcze o diagnostyce – może sie przydać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Jakob » 9 sty 2013, 21:39

Ok, podepne tylko na chwilke, zobaczyć, czy działa.
Mam to podpiąć i mogę na chwilke odpalić auto ( tylko zobaczyc, czy odpali ), czy tylko zobaczyc, czy pompa wydaje jakiś dzwięk?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 sty 2013, 22:07

Sprawdź czy pompę słychać – to wystarczy na początek.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Jakob » 9 sty 2013, 22:22

Ok, to jutro około 16 się tym zajmę : )
Na razie dziękuję bardzo za pomoc : )
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez mikissj » 9 sty 2013, 23:46

a pytanie czy auto ci kręci tak jakby chciało zapalić. Bo jeżeli tak to pompa na raczej 100% jest dobra. No chyba że zapali i zgaśnie to tu hmmm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Jakob » 10 sty 2013, 00:13

Tzn. auto kręci, ale nie może załapać. Tak jakby właśnie nie miało benzynki, nie wiem jak to opisać. Jutro sprawdzę pompe ; )
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez puznies0 » 10 sty 2013, 18:53

Jakob napisał(a):Tzn. auto kręci, ale nie może załapać. Tak jakby właśnie nie miało benzynki, nie wiem jak to opisać. Jutro sprawdzę pompe ; )


to ja mam jeszcze jeden sposób na sprawdzenie czy pompka podaje paliwo... odepnij wężyk od filtra paliwa i zacznij kręcić rozrusznikiem.. będziesz miał 100% pewności...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Jakob » 10 sty 2013, 19:56

Panowie, zrobiłem tak:
Zacząłem od diagnostki- spiąłem pin F/P + GND i chcechałem. Nie nie dało. Wykręciłem pompę, obejrzałem i podpiąłem pod akumulator- działała. Wkręciłem ją, a w tym czasie wpadł sąsiad. Pogadaliśmy i przyniósł eter ( to, co psika się do filtra ). Nie chciałem walić jakiegoś syfu w filtr, ale w sumie nie miałem dużo do stracenia. Sąsiad psiknął raz, i drugi raz przy chechłaniu. Nie odpalił, ale było lepiej. Spróbowałem jeszcze 2-3 razy i odpalił. Pali teraz tak, jak wcześniej.
Jestem zdziwiony troche. Co mogło być przyczyną?

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2012, 17:07
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.

Postprzez puznies0 » 10 sty 2013, 23:16

Jakob napisał(a):Panowie, zrobiłem tak:
Zacząłem od diagnostki- spiąłem pin F/P + GND i chcechałem. Nie nie dało. Wykręciłem pompę, obejrzałem i podpiąłem pod akumulator- działała. Wkręciłem ją, a w tym czasie wpadł sąsiad. Pogadaliśmy i przyniósł eter ( to, co psika się do filtra ). Nie chciałem walić jakiegoś syfu w filtr, ale w sumie nie miałem dużo do stracenia. Sąsiad psiknął raz, i drugi raz przy chechłaniu. Nie odpalił, ale było lepiej. Spróbowałem jeszcze 2-3 razy i odpalił. Pali teraz tak, jak wcześniej.
Jestem zdziwiony troche. Co mogło być przyczyną?

Pozdrawiam!


a filtr powietrza i paliwa w jakim jest stanie???? może zapchany któryś i dlatego nie palił... albo pociągnął jakiś syf a na samostarcie wymusiło mu zassanie i przeciągnął przez filter paliwo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Damian93 » 15 sty 2013, 21:08

Witam jestem tu nowy i posiadam mazde 323f ba 95 rok 1.5 , Dobra a teraz do rzeczy zabrałem się ostatnio za wymianę przepustnicy odłaczyłem akumulator i wymienilem przepustnice na 2 bo na starej po odpaleniu wskakiwała na 3tys lub 2.5tys obrotów po rozgrzaniu się miała normalnie 1 tys i czasem podskakiwała do 2 i jak już wymieniłem ta przepustnice odpaliłem moja madzie i normalnie na ssaniu miała 1.5 tys po rozgrzaniu spadły obroty do 800 i nagle zgasła i nie chciała odpalić. Więc założyłem stara przepustnice lecz i tak nie odpalała później zabrałem sie za świece wykreciłem zdziwiony patrze że są mokre wiec przetarłem sprawdziłem iskra była meczyłem sie 2 dni nawet próbowałem odpalić ja na plaka nic z tego nie było więc kupiłem nowy komputer to też jednak nic nie dało dalej już nie wiem co robić był bym wdzięczny za każdą podpowiedź i pomysły z waszej strony bo ja rozkładam rece.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 20:45
Posty: 10
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v 88km 95 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323