Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
oleje półsyntetyczne a tym bardziej mineralne mają tendencje do pozostawiania osadu,szlamu i bez przepłukania po zalaniu syntetyku moze się okazać ze ten syf pozostawiony po wcześniejszym oleju wymyty dodatkami czyszczącymi syntetyku pozapycha filtr i kanały olejowe.Dlaczego chce przejść ?Olej syntetyczny jest odporniejszy na starzenie ma lepsze parametry lepkościowe utrzymuje silnik w czystości,zapewnia lepsze smarowanie.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):Olej syntetyczny jest odporniejszy na starzenie ma lepsze parametry lepkościowe utrzymuje silnik w czystości,zapewnia lepsze smarowanie.
Nie zamierzam się sprzeczać, że tak nie jest
Ale zastanawia mnie jedno
grabu122 napisał(a):Ale zastanawia mnie jedno język , jak już ludzie do silników konstrukcyjnie opracowanych 20lat temu, leją obecnie oleje oparte o bazy syntetyczne zeby , to po co rafinerie bawią się jeszcze w produkcję minerałów czy półsyntetyków, które są minerałami w 70% język pytajnik
bo jest jeszcze dużo maluchów, polonezów i innych podobnych wynalazków do których się leje mineralny
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
mariusz_sti napisał(a):teraz mam v6 i miała brac mało oleju a okazuje się że łyka jak głupia
konrad278 napisał(a):mariusz_stipowaga??a co na to faraon??nie wieże ze nie wiedział

mariusz_sti współczuje

P.S. Dlatego też m.in. po niestety nauczce z Mazdą nie chciałem się pakować w V6.
Poznasz głupiego po postach jego


- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
mariusz_sti jeżeli silnik mam moc i żadnych problemów niema poza braniem oleju to zalewaj jakimś tanim półsyntetykiem i jeździj tak.Co rok zmienisz tylko filtr oleju,oleju nie muszisz wymieniać.Ja tak jeździłem starym reno 11 lałem 5L oleju mineralnego najtańszy jaki był na rok do silnika,i nie było problemu nawet filtra nie zmieniałem przez 4lata.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
michi napisał(a):P.S. Dlatego też m.in. po niestety nauczce z Mazdą nie chciałem się pakować w V6.
też głęboko się zastanawiałem no ale to brnaie oleju przerosło wszystko
michi napisał(a):ysz no właśnie co na to faraon?? k... przecież kupiłeś auto od klubowicza ysz Powinien Ci zwrócić chociaż część kasy na remont albo nowy silnik, bo też nie wierzę, że nie wiedział. Ja bym tego tak nie zostawił killer
mariusz_sti współczuje głaszcze
on twierdzi że mu nie wzięła przez 3k – ale jak pisałem maile z nim to pisał że nie wie ile bierze ale trochę, niestety jak kupowałem u niego ją nie sprawdzałem oleju bo on przyjechał dopiero nią. Ale zapewniał że bierze trochę – litra na 4-5tys km bym rozumiał, ale ja dolałem 2 litry odkąd ja kupiłem- a przejechałem z 1200km i olej jest teraz na L

marchello – wiem ale to żadne rozwiązanie, bo jak mi zacznie na jałowym przy odpalaniu kopcić to będize porażka
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Jeśli chodzi o płukanie silnika odradzam stosowanie wynalazków typu benzyna do tego celu znajomy kumpla tak zrobił i zatarł silnik.Spuścił olej i nalał benzyny swoją drogą pomysłowość ludzka nie zna granic i tak dobrze ze mu ten silnik nie wybuchł. 
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
mariusz_stinie no literek na 5000km to jest w miare jak na V po prostu musi troszke zabrac ale szału nie ma moja tak hmmm od 800ml- do 1L na 10k.Drobne wycieki spod aparatu;]
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
konrad278 – przeciez pisałem że litra na 4000 to rozumiem, ale sam widizsz – moja łyka prawie 10x tyle co Twoja...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
A ja o swoja zaczynam sie martwic. Dzis sprawdzilem poziom oleju, dopiero co kupiona , nic nie robiona etc wiec myslalem ze all ok. A tu bagnet na koncowce sporo pod Lowem. Ze tak powiem sie zestresowalem bo jezdzilem te kilka dni i nie wyczuwalem problemow. Zastanawiam sie teraz czy poprzedni wlasciciel byl debilem i nie lal oleju b b b b dlugo czy tez poprostu madzia lyka....we wtorek wizyta u mechanika i zobaczymy
Nie moge nic dolac bo ie wiem jaki byl lany ...
Trzymajcie kciuki by all bylo ok...
Trzymajcie kciuki by all bylo ok...
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
kurde naprawdę dużo wam biorą oleju,mi z5 po ok 8 tys dolałem tak o 0,5l ,ale mam delikatny przeciek na aparacie zapłonowym
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
- Od: 26 wrz 2008, 08:01
- Posty: 63
- Skąd: podlasie
- Auto: z5 ba
mariusz_stiwiem wiem tylko potwierdzałem Twoje słowa a słuchaj jak Ty sprawdzasz ten poziom oleju??Bo mój jest STRASZNIE czuły na nierównosci ZAWSZE MIERZ W TYM SAMYM MIEJSCU i naj lepiej po nocy
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
marchello napisał(a):Jeśli chodzi o płukanie silnika odradzam stosowanie wynalazków typu benzyna do tego celu znajomy kumpla tak zrobił i zatarł silnik.Spuścił olej i nalał benzyny swoją drogą pomysłowość ludzka nie zna granic i tak dobrze ze mu ten silnik nie wybuchł
Są agenci na tym świecie
www.forum.323-klub.pl/
zapraszam na forum ;)
zapraszam na forum ;)
- Od: 15 wrz 2008, 11:10
- Posty: 283
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 BL `12
Ostatnio mialem dosc dluga trakse ( okolo 1200 km w dwie strony )
W jedna strone jechalem z predkoscia do 3000 obr/min ( do 110 km/h ) i po przejechaniu 600km nie ubylo nic nawet mm.
W strone powrotna bujnolem sie juz przez dluzsze odcinki 120...140km/h i na bagnecie ubylo mi odrazu z full na polowe
Domyslam sie ze przez pierscienie olejowe ? tylko teraz pytanie mam wymieniac same pierscienie olejowe a uszczelniajace zostawic stare ?
W jedna strone jechalem z predkoscia do 3000 obr/min ( do 110 km/h ) i po przejechaniu 600km nie ubylo nic nawet mm.
W strone powrotna bujnolem sie juz przez dluzsze odcinki 120...140km/h i na bagnecie ubylo mi odrazu z full na polowe
Domyslam sie ze przez pierscienie olejowe ? tylko teraz pytanie mam wymieniac same pierscienie olejowe a uszczelniajace zostawic stare ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość