Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez marchello » 21 maja 2009, 22:46

czym płukałeś,bo również planuje z racji przejścia na syntetyk.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez hopek » 21 maja 2009, 22:51

konrad278 napisał(a):nie wieże ze nie wiedział

pewnie dlatego sprzedał <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez hopek » 21 maja 2009, 22:52

marchello napisał(a):czym płukałeś,bo również planuje z racji przejścia na syntetyk.

a nie da się od razu przejść na syntetyk bez płukanki ? a w ogóle to po co chcesz przechodzić na syntetyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez marchello » 21 maja 2009, 23:49

oleje półsyntetyczne a tym bardziej mineralne mają tendencje do pozostawiania osadu,szlamu i bez przepłukania po zalaniu syntetyku moze się okazać ze ten syf pozostawiony po wcześniejszym oleju wymyty dodatkami czyszczącymi syntetyku pozapycha filtr i kanały olejowe.Dlaczego chce przejść ?Olej syntetyczny jest odporniejszy na starzenie ma lepsze parametry lepkościowe utrzymuje silnik w czystości,zapewnia lepsze smarowanie.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez grabu122 » 22 maja 2009, 00:28

marchello napisał(a):Olej syntetyczny jest odporniejszy na starzenie ma lepsze parametry lepkościowe utrzymuje silnik w czystości,zapewnia lepsze smarowanie.


Nie zamierzam się sprzeczać, że tak nie jest :)
Ale zastanawia mnie jedno :P , jak już ludzie do silników konstrukcyjnie opracowanych 20lat temu, leją obecnie oleje oparte o bazy syntetyczne :D , to po co rafinerie bawią się jeszcze w produkcję minerałów czy półsyntetyków, które są minerałami w 70% ;P ??
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez marchello » 22 maja 2009, 09:56

Bo mineralne i połsyntetyczne są tańsze i łatwiejsze w produkcji.Nie koniecznie ktoś chce lać do starego samochodu którego cena nie przekracza 1tys pln olej o wartości 20% samochodu.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez lesiux » 22 maja 2009, 10:56

grabu122 napisał(a):Ale zastanawia mnie jedno język , jak już ludzie do silników konstrukcyjnie opracowanych 20lat temu, leją obecnie oleje oparte o bazy syntetyczne zeby , to po co rafinerie bawią się jeszcze w produkcję minerałów czy półsyntetyków, które są minerałami w 70% język pytajnik



bo jest jeszcze dużo maluchów, polonezów i innych podobnych wynalazków do których się leje mineralny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez świeżak » 22 maja 2009, 12:16

Ja po remoncie silnika dalej leje półsyntetyk mobil1 10W40. Jak na razie nie łyka nic, a 700km za mną:PP
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez ralf8484 » 22 maja 2009, 12:43

ja też mam zamiar przejsc na pełny syntetyk bo własnie taki olej bedzie najlepszy a nie mam zamiaru znowu bawic się w remont <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez michi » 22 maja 2009, 13:13

mariusz_sti napisał(a):teraz mam v6 i miała brac mało oleju a okazuje się że łyka jak głupia


konrad278 napisał(a):mariusz_stipowaga??a co na to faraon??nie wieże ze nie wiedział


:| no właśnie co na to faraon?? k... przecież kupiłeś auto od klubowicza :| Powinien Ci zwrócić chociaż część kasy na remont albo nowy silnik, bo też nie wierzę, że nie wiedział. Ja bym tego tak nie zostawił <killer>

mariusz_sti współczuje <głaszcze>

P.S. Dlatego też m.in. po niestety nauczce z Mazdą nie chciałem się pakować w V6.
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez marchello » 22 maja 2009, 14:53

mariusz_sti jeżeli silnik mam moc i żadnych problemów niema poza braniem oleju to zalewaj jakimś tanim półsyntetykiem i jeździj tak.Co rok zmienisz tylko filtr oleju,oleju nie muszisz wymieniać.Ja tak jeździłem starym reno 11 lałem 5L oleju mineralnego najtańszy jaki był na rok do silnika,i nie było problemu nawet filtra nie zmieniałem przez 4lata.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez MariuS » 22 maja 2009, 15:36

michi napisał(a):P.S. Dlatego też m.in. po niestety nauczce z Mazdą nie chciałem się pakować w V6.


też głęboko się zastanawiałem no ale to brnaie oleju przerosło wszystko



michi napisał(a):ysz no właśnie co na to faraon?? k... przecież kupiłeś auto od klubowicza ysz Powinien Ci zwrócić chociaż część kasy na remont albo nowy silnik, bo też nie wierzę, że nie wiedział. Ja bym tego tak nie zostawił killer

mariusz_sti współczuje głaszcze



on twierdzi że mu nie wzięła przez 3k – ale jak pisałem maile z nim to pisał że nie wie ile bierze ale trochę, niestety jak kupowałem u niego ją nie sprawdzałem oleju bo on przyjechał dopiero nią. Ale zapewniał że bierze trochę – litra na 4-5tys km bym rozumiał, ale ja dolałem 2 litry odkąd ja kupiłem- a przejechałem z 1200km i olej jest teraz na L :| . No muszę z nim pogadać bo wogóle jak zajechałem do domu nią po zakupie i rano sprawdziłem olej to się wystraszyłem- bo bagnet był dosłownie suchy <jelen> i pojechałem szybko kupić olej- i dolałem wtedy prawie 1,5l żeby było trochę więcej niż na L. Wiec mam obawy że Faraon ją na końcu jeszcze zajechał na maxa jeżdżąc bez oleju na dosłownie suchym bagnecie. Dzienx Panowie za rady itd- proszę jednak o niewyrażanie opinii o samym Faraonie – chcę to załatwić jakoś po ludzku


marchello – wiem ale to żadne rozwiązanie, bo jak mi zacznie na jałowym przy odpalaniu kopcić to będize porażka :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez marchello » 23 maja 2009, 12:11

Jeśli chodzi o płukanie silnika odradzam stosowanie wynalazków typu benzyna do tego celu znajomy kumpla tak zrobił i zatarł silnik.Spuścił olej i nalał benzyny swoją drogą pomysłowość ludzka nie zna granic i tak dobrze ze mu ten silnik nie wybuchł. :|
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez konrad278 » 23 maja 2009, 13:07

mariusz_stinie no literek na 5000km to jest w miare jak na V po prostu musi troszke zabrac ale szału nie ma moja tak hmmm od 800ml- do 1L na 10k.Drobne wycieki spod aparatu;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez MariuS » 23 maja 2009, 16:32

konrad278 – przeciez pisałem że litra na 4000 to rozumiem, ale sam widizsz – moja łyka prawie 10x tyle co Twoja...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Agerak » 23 maja 2009, 16:56

A ja o swoja zaczynam sie martwic. Dzis sprawdzilem poziom oleju, dopiero co kupiona , nic nie robiona etc wiec myslalem ze all ok. A tu bagnet na koncowce sporo pod Lowem. Ze tak powiem sie zestresowalem bo jezdzilem te kilka dni i nie wyczuwalem problemow. Zastanawiam sie teraz czy poprzedni wlasciciel byl debilem i nie lal oleju b b b b dlugo czy tez poprostu madzia lyka....we wtorek wizyta u mechanika i zobaczymy :( Nie moge nic dolac bo ie wiem jaki byl lany ...
Trzymajcie kciuki by all bylo ok...
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez -Cinek- » 23 maja 2009, 17:02

kurde naprawdę dużo wam biorą oleju,mi z5 po ok 8 tys dolałem tak o 0,5l ,ale mam delikatny przeciek na aparacie zapłonowym
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez konrad278 » 23 maja 2009, 17:07

mariusz_stiwiem wiem tylko potwierdzałem Twoje słowa a słuchaj jak Ty sprawdzasz ten poziom oleju??Bo mój jest STRASZNIE czuły na nierównosci ZAWSZE MIERZ W TYM SAMYM MIEJSCU i naj lepiej po nocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez świeżak » 23 maja 2009, 19:21

marchello napisał(a):Jeśli chodzi o płukanie silnika odradzam stosowanie wynalazków typu benzyna do tego celu znajomy kumpla tak zrobił i zatarł silnik.Spuścił olej i nalał benzyny swoją drogą pomysłowość ludzka nie zna granic i tak dobrze ze mu ten silnik nie wybuchł

Są agenci na tym świecie :D To tak jakby sie ktoś wysikał do baku :P
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez flashmaniac » 26 maja 2009, 14:17

Ostatnio mialem dosc dluga trakse ( okolo 1200 km w dwie strony )
W jedna strone jechalem z predkoscia do 3000 obr/min ( do 110 km/h ) i po przejechaniu 600km nie ubylo nic nawet mm.
W strone powrotna bujnolem sie juz przez dluzsze odcinki 120...140km/h i na bagnecie ubylo mi odrazu z full na polowe :)

Domyslam sie ze przez pierscienie olejowe ? tylko teraz pytanie mam wymieniac same pierscienie olejowe a uszczelniajace zostawic stare ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323