Mazda nie kopci, pare pytań
ja też robiłem płukankę po poprzednim właścicielu który nie wiadomo ile jeździł na minerale. Nie wiem czy brał coś tego mineralnego ale po przejściu na półsyntetyk dolewam może litr od wymiany do wymiany i to właściwie zaczyna uciekać z bagnetu dopiero po jakichś 10 tysiącach. Dodam jeszcze tylko że przebieg tego auta jest już znaczny bo 300k km (bez remontów, kopcenia i bez żadnej awarii)
- Od: 6 paź 2007, 15:11
- Posty: 106
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323 C
kieresik napisał(a):a też robiłem płukankę po poprzednim właścicielu który nie wiadomo ile jeździł na minerale
też robiłem i już nie pomogła. Ktoś na forum kiedyś coś pisał o środkach forte, podbnież na nich potrafią puścić pierścienie. A to że ciśnienie jest dobre to jeszcze nic nie znaczy, bo pierścienei uszczelniające mogą pracować, a zgarniające stać. Ja przed remontem mialem 12,7....
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
TomaS626 napisał(a):to co radzicie, zmienic olej na jakis inny czy odrazu na poczatek gore silniczka robic?
Jak robić to robić całość za jedną robotą bo co da że wymienisz uszczelniacze jak i tak pierścienie są do wymiany.
Przy okazji wszystkie uszczelki nowe i będzie git.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
TomaS626 napisał(a):to co radzicie, zmienic olej na jakis inny czy odrazu na poczatek gore silniczka robic???
jak robic to juz raczej dol (pierscienie)....a najlepiej calosc
wiele osob po remoncie glowicy mialo dalej problem z poborem oleju
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
No a co jak sie okaze ze dol jest dobry???Nie we wszystkich przypadkach musi byc calosc do remontu...sam juz nie wiem, narazie nie mam funduszu na remont ale chcialbym jakos zabezpieczyc auto do jego czasu, zeby nie kopcilo az tak przy starcie bo to nie przyjemne bardzo... 
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
BratCukierka napisał:
u mojego kolegi Z5 żłopało ok. 4 litrów/10.000km na mineralnym castrolu 15W40, w tej chwili na 10W40 Lotosa po drugiej wymianie oleju i płukance silnika jest to ok.2 litrów, w najbliższym czasie chce spróbować pełnego syntetyku
I zrobił to bez żadnego remontu i czyszczenia silnika?
Dokładnie tylko wlaliśmy płukankę silnika LIQUI MOLY pochodził sobie 15 min z płukanką i spuszczenie oleju i wymiana filtra i oleju
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):Dokładnie tylko wlaliśmy płukankę silnika LIQUI MOLY
Kupiles sama plukanke za ok. 18zl tak?? bo ogladam wlasnie i sam sie nad tym zastanawiam (jesli to nie szkodliwe) co mi szkodzi, moze sie poprawi i chociaz kopcenie ustanie lub sie zmniejszy...
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
iceman150 napisał(a):Mi przy takich objawach okazało się dodatkowo że miałem jeden tłok pęknięty.
Wymieniłem pierścienie, uszczelniacze, tlok, i wszystkie uszczelki i do tej pory żadnej dolewki a za mną już chyba ok 4tys km.
a gory wogole nie ruszales??u mnie jeden cylinden zalewany jest olejem non stop, wymienialem swiece i jedna cala mokra byla.Moze to tylko uszczelniacze i po dlugim postoju kapie z gory na tlok a po odpaleniu "masakra"??Takie moje podejrzenia,ciekawe tylko czy sluszne...
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
Wiesz ja stosowałem płukankę najpierw u siebie w 323 Bg 1,3 jak przechodziłem z mineralnego na półsyntetyk przy 270.000km i nie zauważyłem nic nie pokojącego, a dymka potrafiła czasami puścić na mineralu, po płukance i zalaniu półsyntetykiem dymka nie było już nawet w mrozy -25 jak auto stało na parkingu pod moją pracą.
To samo zrobiliśmy w F BG 1,6 u brata i również wszystko OK po tym było.
Więc i w Z5 kolegi to zrobiłem. Nie ukrywajmy mineralny zanieczyszcza silnik. Przy wymianie oleju w Z5 wymieniałem uszczelkę pod pokrywą... Zobaczyłem masę nagaru. Teraz po płukance i drugiej juz wymianie oleju na półsyntetyk powoli nagar zaczyna znikać. Na pewno jeszcze nie raz zalejemy do Z5 płukankę. A potem kto wie może syntetyk jeśli kolega się zdecyduje.
To samo zrobiliśmy w F BG 1,6 u brata i również wszystko OK po tym było.
Więc i w Z5 kolegi to zrobiłem. Nie ukrywajmy mineralny zanieczyszcza silnik. Przy wymianie oleju w Z5 wymieniałem uszczelkę pod pokrywą... Zobaczyłem masę nagaru. Teraz po płukance i drugiej juz wymianie oleju na półsyntetyk powoli nagar zaczyna znikać. Na pewno jeszcze nie raz zalejemy do Z5 płukankę. A potem kto wie może syntetyk jeśli kolega się zdecyduje.
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):Więc i w Z5 kolegi to zrobiłem.
ale dymil jak parowoz czy tylko olej lykal??Ja po kupnie wlalem polsyntetyk bo wedlug karteczki ktora wisiala tak nalezalo zrobic.nie wiadomo co bylo wczesniej lane...
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
właśnie chodzi o to, że nie kopcił, może nie było tego widać przez tłumik który koncówkę ma sporo większej średnicy:
a co do twojego przypadku to... chyba pozostaje Ci tylko zbierać na pierścionki i uszczelniacze... u mojego kolegi olej paliło w ilościach jak wyżej, ale świece miał suche
aha co do tej świecy to zalewa ją od góry tam gdzie fajka kabla jest nakładana czy od dołu (tłoka)

a co do twojego przypadku to... chyba pozostaje Ci tylko zbierać na pierścionki i uszczelniacze... u mojego kolegi olej paliło w ilościach jak wyżej, ale świece miał suche
aha co do tej świecy to zalewa ją od góry tam gdzie fajka kabla jest nakładana czy od dołu (tłoka)
Ostatnio edytowano 27 gru 2009, 16:45 przez BratCukierka, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Borys napisał(a):wymień sobie uszczelke pod pokrywą zaworów, bo pewnie tamtędy świecę zalewa
juz ja wymienilem i nie leje sie a swieca mokra na gwincie wiec jakby tam ulej spod tej uszczelki wpadl?
BratCukierka napisał(a):a co do twojego przypadku to... chyba pozostaje Ci tylko zbierać na pierścionki i uszczelniacze...
wlasnie zaczynam zbierac...
Ostatnio edytowano 27 gru 2009, 16:49 przez TomaS626, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
po zmianie na 5w40 mam zrobione 2300 km , silnik bez remontu oleju tyle samo nic nie cieknie , oleju łykał ok 600 na 10 tys.km i teraz chyba wymiena oleju bo ten 5w40 jest taki jak po 10 tys.km i ciągle mam dylemat płukać
Bo szczerze kiepsko " myć " silnik olejem za 100 zł co 3 tys. km 
marcin255 chodzi Ci o to, że jest już czarny ten olej?? To normalne i tylko dobrze świadczy o oleju, że dobrze czyści silnik.
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
no ,że jest czarny i czy nie płuknąć silnika coby tak często nie wymieniać oleju
jak już tak usilnie chcesz wymienić olej bo jest czarny to pojeździł przynajmniej do 7.000km i dopiero wtedy zrób płukankę i zalej nowym, bo naprawdę szkoda tego oleju, a oprócz koloru nie stracił swoich właściwości po takim przebiegu. Syntetyk nie traci swoich właściwości tak szybko jak mineralny i półsyntetyk.
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
ok , bo były sugestie 1 raz po 3 tys potem 6 tys a potem już normalnie , myślałem o wymianie teraz + płukanie i potem normalnie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość