
Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
a tu kolejny z5 do remontu>>> bo rano to jest taka zadyma,dobrze ze ptaki nie padaja za samochodem>> wlasnie szukam konkretnego mechanika>> jest lany mineral (tak mi powiedzial poprzedni wlasciciel)MOBIL 15w40 wiec ja dalej go wlewalem i mam mazdziore ponad 2 lata>>od miesiaca czasu robi zadyme z rana, remontuje nie wlewam doktora bo wydaje mi sie ze to oszukiwanie samego siebie 

- Od: 19 lut 2009, 11:04
- Posty: 14
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323f BA Z5 95'
podobno dobre te CIT, ja i Keel mamy na NPR i jest cacy – 6000km po remoncie – Keel jeszcze więcej i jest git
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mixR
Dzwoń do hipol w stolicy i carspeed. U mnie po wymianie na NPR i przejechaniu 5 tys git. po 1 tys wymiana i od tamtej pory czyli 4 tys ubyło ze 2mm na bagnecie.
Ewentualnie wklep w wyszukiwarkę "prima". ludziska z zaprzyjaźnionego zakładu wkładają je do wszystkich robionych aut. jak do tej pory nie było żadnej reklamacji. a trwa to już kilka lat. różnica polega na tym że są jednoczęściowe. podobne bardzo dobre.
Dzwoń do hipol w stolicy i carspeed. U mnie po wymianie na NPR i przejechaniu 5 tys git. po 1 tys wymiana i od tamtej pory czyli 4 tys ubyło ze 2mm na bagnecie.
Ewentualnie wklep w wyszukiwarkę "prima". ludziska z zaprzyjaźnionego zakładu wkładają je do wszystkich robionych aut. jak do tej pory nie było żadnej reklamacji. a trwa to już kilka lat. różnica polega na tym że są jednoczęściowe. podobne bardzo dobre.
Ostatnio edytowano 27 mar 2009, 21:50 przez perepeczek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 lut 2008, 17:46
- Posty: 27
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: 323F-Z5-95'
mixR napisał(a):Miał ktoś do czynienia z pierścieniami CTI pytajnik
MICHI robił na nich, zapytaj...
-
Gość
KEEL napisał(a):mixR napisał:
Miał ktoś do czynienia z pierścieniami CTI pytajnik
Ja cie nie chce naciągnąć na te 190 zł
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
KEEL napisał(a):MICHI robił na nich, zapytaj... usmiech
_________________
I wszystko jasne ,bo po remoncie mu żarło jak u mnie,więc lepiej zainwestuj. Ja tam bym szukał silnika używki jak kolega z forum "Kamil" Kupił silnik za 500 zł
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Rozumiem cie
czas nagli. Mnie tez czas goni,bo chce juz Madzie złożyć
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Panowie, u mnie sprawa wyglada tak :kupkupilem auto w niemcach, jak przyjechalem to okazalo sie ze jedna swieca zalana olejem, wymienilem swiece , olej, filtr, rozrzad, po 4 tys okazalo sie ze brak okolo 1-1,5l oleju. Na zimnym dymek puszcza niebieskawy. Mechanik stwierdzil ze na 95% wymiana uszczelniaczy rozwiąze problem? Mam teraz zalany Mobil super M 15w-40. Czy mechanik moze miec racje?
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
- Od: 16 sie 2008, 16:17
- Posty: 35
- Skąd: Iława
- Auto: Mazda MX-3 1.6 97'
KP Jesli mechanik mechanik wymieni Ci uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i nie wezmie za to dużej kasy to chyba warto sprobowac, nikt chyba na 100% nie odpowie Ci że wymiana nic nie da czy może jednak rozwiąże problem, musisz sam zdecydować.
no właśnie mialem ten sam problem, może i warto spróbować tylko z uszczelniaczami, ale ja nasłuchałem się już tylu opinii i przez ten czas zaoszczędziłem szmalu, że mam dosyć i robię remont, mam nadzieje że to wyeliminuje problem,bo nie chcę się mazdy pozbywać 
- Od: 19 lut 2009, 11:04
- Posty: 14
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323f BA Z5 95'
Mam pytanie: Jeżeli jeżdżę na mobilu10W40 (mam do wymiany pierścienie i uszczelke głowcy) i przestanę dolewać tego oleju, którego używam teraz i zacznę lać minerał, to czy spierdziele jeszcze bardziej ten silnik czy już nie bardzo?
www.forum.323-klub.pl/
zapraszam na forum ;)
zapraszam na forum ;)
- Od: 15 wrz 2008, 11:10
- Posty: 283
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 BL `12
na krótszą metę nie, ale może bardziej kopcić. Po moich perypetiach z olejami zauważyłem że niektóre spalając się mają większą tendencję do kopcenia białym intensywnym dymem a np. midland syntetyk czy pół syntetyk mało kopcił mimo ze znikał...
p.s moim zdaniem minerał jest za gęsty do tego silnika (w instrukcji masz 0 czy 5 W30) sam oceń...
p.s moim zdaniem minerał jest za gęsty do tego silnika (w instrukcji masz 0 czy 5 W30) sam oceń...
- Od: 4 cze 2008, 19:51
- Posty: 95
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97
5w30 jest w instrukcji
a im blizej przebiegu 350.000km przejsc na 10w40
nie rozumię czemu sie upieracie na ten mineral
to i tak wam duzo nie da. lepiej zainwestowac w remont silnika i dalej jezdzic na półsynt.
a im blizej przebiegu 350.000km przejsc na 10w40
nie rozumię czemu sie upieracie na ten mineral
to i tak wam duzo nie da. lepiej zainwestowac w remont silnika i dalej jezdzic na półsynt.
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości