Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez 48889 » 27 mar 2009, 12:02

a tu kolejny z5 do remontu>>> bo rano to jest taka zadyma,dobrze ze ptaki nie padaja za samochodem>> wlasnie szukam konkretnego mechanika>> jest lany mineral (tak mi powiedzial poprzedni wlasciciel)MOBIL 15w40 wiec ja dalej go wlewalem i mam mazdziore ponad 2 lata>>od miesiaca czasu robi zadyme z rana, remontuje nie wlewam doktora bo wydaje mi sie ze to oszukiwanie samego siebie <tazz>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 11:04
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Auto: 323f BA Z5 95'

Postprzez mixR » 27 mar 2009, 21:26

A mój stoi u mechaniora,tylko mam kłopot z pierścieniami bo znajomy miał mi załatwić a się okazało że nie mają na magazynach,a chciałbym RIK (raczej ciężko) albo NPR. Miał ktoś do czynienia z pierścieniami CTI ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 27 mar 2009, 21:28

podobno dobre te CIT, ja i Keel mamy na NPR i jest cacy – 6000km po remoncie – Keel jeszcze więcej i jest git
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez perepeczek » 27 mar 2009, 21:39

mixR

Dzwoń do hipol w stolicy i carspeed. U mnie po wymianie na NPR i przejechaniu 5 tys git. po 1 tys wymiana i od tamtej pory czyli 4 tys ubyło ze 2mm na bagnecie.


Ewentualnie wklep w wyszukiwarkę "prima". ludziska z zaprzyjaźnionego zakładu wkładają je do wszystkich robionych aut. jak do tej pory nie było żadnej reklamacji. a trwa to już kilka lat. różnica polega na tym że są jednoczęściowe. podobne bardzo dobre.
Ostatnio edytowano 27 mar 2009, 21:50 przez perepeczek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 17:46
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 323F-Z5-95'

Postprzez mixR » 27 mar 2009, 21:46

no właśnie jestem w trakcie zamawiania w carspeed,tylko oni też czekali na dostawę a mi zależy na czasie trochę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Gość » 27 mar 2009, 22:09

mixR napisał(a):Miał ktoś do czynienia z pierścieniami CTI pytajnik

MICHI robił na nich, zapytaj... :)
Gość
 

Postprzez sps-snipers » 27 mar 2009, 22:22

KEEL napisał(a):mixR napisał:
Miał ktoś do czynienia z pierścieniami CTI pytajnik

Ja cie nie chce naciągnąć na te 190 zł :]

KEEL napisał(a):MICHI robił na nich, zapytaj... usmiech
_________________

I wszystko jasne ,bo po remoncie mu żarło jak u mnie,więc lepiej zainwestuj. Ja tam bym szukał silnika używki jak kolega z forum "Kamil" Kupił silnik za 500 zł :] sam przełożył i narazie jest gitara a remont to ponad 1200 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez mixR » 27 mar 2009, 22:30

sps-snipers spoko ;)
silnik mam już rozebrany,kumpel miał mi załatwić RIK,później zeszło na NPR a w końcu się okazało że g...o z tego będzie i się tak podpytuje co to toto jee to CTI :P
nie chciałbym umoczyć jak niektórzy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 27 mar 2009, 22:51

Rozumiem cie :| czas nagli. Mnie tez czas goni,bo chce juz Madzie złożyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Gość » 27 mar 2009, 23:05

mixR dzwoń do carspeed jak chesz remont robić... mają czści <ok>
Gość
 

Postprzez KP » 28 mar 2009, 01:23

Panowie, u mnie sprawa wyglada tak :kupkupilem auto w niemcach, jak przyjechalem to okazalo sie ze jedna swieca zalana olejem, wymienilem swiece , olej, filtr, rozrzad, po 4 tys okazalo sie ze brak okolo 1-1,5l oleju. Na zimnym dymek puszcza niebieskawy. Mechanik stwierdzil ze na 95% wymiana uszczelniaczy rozwiąze problem? Mam teraz zalany Mobil super M 15w-40. Czy mechanik moze miec racje?
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 16:17
Posty: 35
Skąd: Iława
Auto: Mazda MX-3 1.6 97'

Postprzez bzzyczek » 28 mar 2009, 02:09

KP Jesli mechanik mechanik wymieni Ci uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i nie wezmie za to dużej kasy to chyba warto sprobowac, nikt chyba na 100% nie odpowie Ci że wymiana nic nie da czy może jednak rozwiąże problem, musisz sam zdecydować.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez 48889 » 28 mar 2009, 03:13

no właśnie mialem ten sam problem, może i warto spróbować tylko z uszczelniaczami, ale ja nasłuchałem się już tylu opinii i przez ten czas zaoszczędziłem szmalu, że mam dosyć i robię remont, mam nadzieje że to wyeliminuje problem,bo nie chcę się mazdy pozbywać <ok2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 11:04
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Auto: 323f BA Z5 95'

Postprzez KP » 28 mar 2009, 09:46

...najpierw chyba sprawdze ile dokladnie ubywa, wymienie uszczelniacze (robota okolo 160 zł). Moze zmienie olej na Lotosa minerala- ktos pisal ze pomoglo tez...
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 16:17
Posty: 35
Skąd: Iława
Auto: Mazda MX-3 1.6 97'

Postprzez MEFEK » 28 mar 2009, 15:54

KP ale kopci ci bo jesli tak to chyba pierscienie raczej bo olej pali a uszczelniacze pewnie też do roboty
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 17:46
Posty: 20
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995

Postprzez świeżak » 30 mar 2009, 15:29

Mam pytanie: Jeżeli jeżdżę na mobilu10W40 (mam do wymiany pierścienie i uszczelke głowcy) i przestanę dolewać tego oleju, którego używam teraz i zacznę lać minerał, to czy spierdziele jeszcze bardziej ten silnik czy już nie bardzo?
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez novell » 30 mar 2009, 17:05

na krótszą metę nie, ale może bardziej kopcić. Po moich perypetiach z olejami zauważyłem że niektóre spalając się mają większą tendencję do kopcenia białym intensywnym dymem a np. midland syntetyk czy pół syntetyk mało kopcił mimo ze znikał...

p.s moim zdaniem minerał jest za gęsty do tego silnika (w instrukcji masz 0 czy 5 W30) sam oceń...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez mixR » 30 mar 2009, 20:11

w instrukcji jest 10W30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez marecky » 30 mar 2009, 20:34

5w30 jest w instrukcji
a im blizej przebiegu 350.000km przejsc na 10w40
nie rozumię czemu sie upieracie na ten mineral
to i tak wam duzo nie da. lepiej zainwestowac w remont silnika i dalej jezdzic na półsynt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez mixR » 30 mar 2009, 20:58

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323