Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Tak – to jest właściwie odczytany błąd. Było zresztą parę postów wcześniej to samo.
Sondę lambda musisz wymienić to i przy okazji spalanie spadnie.
A jaką konkretnie sondę itd to już znajdziesz w innym temacie.
P.S. I proszę więcej nie dublować postów w różnych tematach.
Sondę lambda musisz wymienić to i przy okazji spalanie spadnie.
A jaką konkretnie sondę itd to już znajdziesz w innym temacie.
P.S. I proszę więcej nie dublować postów w różnych tematach.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
"Wymrugałem" dzisiaj kody w mojej KL i jak na dłoni mam: 15, 17, 24. Prosiłbym tylko o potwierdzenie – te wszystkie kody są tylko od sondy lambda?
Robiłem też test ABS. Najpierw wymrugało 11, 12, 13, 14, więc zrobiłem reset pedałem. Po ponownym teście jest tylko 15, ruszałem kilkukrotnie, ale ciągle tylko 15.
Robiłem też test ABS. Najpierw wymrugało 11, 12, 13, 14, więc zrobiłem reset pedałem. Po ponownym teście jest tylko 15, ruszałem kilkukrotnie, ale ciągle tylko 15.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Sonda lambda od strony ściany groszowej – sprawdź i ew. wymień.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak sądziłem, dziękuję za upewnienie kolego
A błąd ABS 15? Przeglądałem forum i kilka osób o niego pytało, ale nie widziałem żadnego rozwiązania. Tak przypuszczam, że to błąd ogólny i po prostu za mało przejechałem autem, żeby wyłapał uszkodzony czujnik konkretnego koła?
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Wg wszystkich znalezionych w sieci opisów do kodów dla instalacji ABS numer 15 to wheel speed sensor więc tak jakby sterownik ABS nie miał sygnału z impulsatora może być błąd w kablach lub brak styku błędy od kół mają inne numery
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam, dzisiaj sprawdziłem kody błędów po wcześniejszym resecie komputera i wyszło mi
0120
0115
Niestety nie doszukałem się wyjaśnienia kodów czterocyfrowych.
Mojej madzi dolega gaśnięcie silnika nierówne obroty – czasem wskakuje na 1k5-2k obrotów i tak przez kilka sekund.
0120
0115
Niestety nie doszukałem się wyjaśnienia kodów czterocyfrowych.
Mojej madzi dolega gaśnięcie silnika nierówne obroty – czasem wskakuje na 1k5-2k obrotów i tak przez kilka sekund.
po lifcie są już normalnie kody OBDII wystarczy poszukać bo opisów jest pełno, oczywiście żeby coś znaleźć należy dopisać z jakiego działu masz odczytane kody i do kodów odczytanych ze sterownika trzeba dodać P (powertrain) przed numerem i wszystko znajdziesz
P0120 TPS A Circuit Malfunction (problem z obwodem czujnika położenia przepustnicy)
P0115 Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Malfunction (problem w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodniczego)
P0120 TPS A Circuit Malfunction (problem z obwodem czujnika położenia przepustnicy)
P0115 Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Malfunction (problem w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodniczego)
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Tps to trzeba sprawdzic czy wogole dziala i czy styki sa ok, i dac najwyzej miedziaka.
Ten drugi to nie czujnik temp. Bardziej mi to pod sonde podchodzi.
Do tps miernik w reke i sprawdz jakie ma wartosci. Wszystko jest opisane tutaj viewtopic.php?f=454&t=1527&p=3220723#p3220723
Odrazu z gory napisze nie zadnym szczelinomierzem tylko miernikiem w z5 sie ustawia tps.
Ten drugi to nie czujnik temp. Bardziej mi to pod sonde podchodzi.
Do tps miernik w reke i sprawdz jakie ma wartosci. Wszystko jest opisane tutaj viewtopic.php?f=454&t=1527&p=3220723#p3220723
Odrazu z gory napisze nie zadnym szczelinomierzem tylko miernikiem w z5 sie ustawia tps.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Próbowałem skasować błędy dołączając aku, ale u mnie to nie działa. Mechanik doradził odłączenie kompa na 15 minut i w ten sposób pozbyłem się błędu czujnika położenia przepustnicy ale błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej pozostał.
To mi przypomniało że podczas składania silnika ułamałem wtyczkę tego czujnika i kolega elektryk dolutował przewody. Nowy czujnik dzisiaj zamontowałem i jak na razie błedu nie wyrzucił.
Jutro jade do roboty moją Madzia to zobaczymy.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
To mi przypomniało że podczas składania silnika ułamałem wtyczkę tego czujnika i kolega elektryk dolutował przewody. Nowy czujnik dzisiaj zamontowałem i jak na razie błedu nie wyrzucił.
Jutro jade do roboty moją Madzia to zobaczymy.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Mam taki problem, że nie mogę odczytać ani skasować błędów ABS.
Robię wszystko zgodnie z poniższą procedurą:
Wcześniej udało mi się odczytać błąd – tylny prawy czujnik był uszkodzony. Po wymianie czujnika ABS, kontrolka nie zgasła, więc założyłem zworkę jeszcze raz i chciałem odczytać błędy i je skasować, ale kontrolka świeci się cały czas – nie mruga.
Co może być przyczyną? Brak połączenia gniazda DIAGNOSTIC z jakimś sterownikiem ABS lub uszkodzony jakiś sterownik ABS, który odpowiada za zbieranie, zapamiętywanie i kasowanie błędów oraz za samą procedurę testową? Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
Robię wszystko zgodnie z poniższą procedurą:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Wcześniej udało mi się odczytać błąd – tylny prawy czujnik był uszkodzony. Po wymianie czujnika ABS, kontrolka nie zgasła, więc założyłem zworkę jeszcze raz i chciałem odczytać błędy i je skasować, ale kontrolka świeci się cały czas – nie mruga.
Co może być przyczyną? Brak połączenia gniazda DIAGNOSTIC z jakimś sterownikiem ABS lub uszkodzony jakiś sterownik ABS, który odpowiada za zbieranie, zapamiętywanie i kasowanie błędów oraz za samą procedurę testową? Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
- Od: 27 cze 2017, 10:17
- Posty: 7
Zaatakuj z elma bo po 96 roku masz 4 cyfrowe kody błędów a koszt elma to 15 zeta a program jest darmowy
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Nie wiem czy ktos miał taki przypadek czy nie. Mialem w tym tygodniu BA z uwalonym ABS'em. Ecu nie chcial wyrzucić błedu w żaden sposob , ktory czujnik/czujniki siedzią. Ale sprawdzilem miernikiem wszystkie czujniki i wyszedł LT totalnie zero obowodu, nic nie pokazywał. Po zamontowaniu sprawnego czujnika Ecu dopiero zaczał mruga bład lewego koła. Czujnik oczywiscie z bj/gf/cp nowy za 30zl. Troche zabawy jest ,zeby ustawic czujnik dla poprawnej pracy i uzyskania wartosci w omah , ale abs działa prawidłowo.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Czy jest możliwość śledzenia wartości z czujników w samochodzie Mazda 323f BA?
Mam błąd P0117 – przynajmniej tak mi się wydaje, i z tego co wyczytałem jest to problem ze zbyt niskim sygnałem z czujnika temperatury. Chciałbym na żywo sprawdzić wskazania z tego czujnika.
Objawy to wysokie obroty 2-2,5k. Po nagrzaniu spadają, czasem do 1k, czasem do 800.
Czujnik był wymieniany jakiś czas temu i może styki są zaśniedziałe. Ponad rok było to naprawione poprzez wsadzenie dolutowanych przewodów we wtyczkę od tego czujnika.
Pozdrawiam
Mam błąd P0117 – przynajmniej tak mi się wydaje, i z tego co wyczytałem jest to problem ze zbyt niskim sygnałem z czujnika temperatury. Chciałbym na żywo sprawdzić wskazania z tego czujnika.
Objawy to wysokie obroty 2-2,5k. Po nagrzaniu spadają, czasem do 1k, czasem do 800.
Czujnik był wymieniany jakiś czas temu i może styki są zaśniedziałe. Ponad rok było to naprawione poprzez wsadzenie dolutowanych przewodów we wtyczkę od tego czujnika.
Pozdrawiam
A nie lepiej byłoby ten czujnik wymienić skoro dalej on generuje taki błąd?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
W poliftowym BA raczej da się podłączyć ELM'a i mieć podgląd "live" a skoro masz kody 4-cyfrowe tym bardziej jest taka możliwość.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzisiaj podłączyłem interfejs z Viakena, Forscan podłączył się do pojazdu ale niestety nie rozponał modelu "Unknow ISO Vechicle".
Później wyrzucił błąd odczytu DTC.
Jak podłączam diodę to mam kody czterocyfrowe.
Jakaś dobra rada?
Dodam, że mam przejściówkę też od Viakena – na kabelkach nie wykrywało wogóle pojazdu.
BTW: jak ktoś z Bielska-Białej potrzebuje sprawdzić swoje autko to zapraszam do kontaktu.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Później wyrzucił błąd odczytu DTC.
Jak podłączam diodę to mam kody czterocyfrowe.
Jakaś dobra rada?
Dodam, że mam przejściówkę też od Viakena – na kabelkach nie wykrywało wogóle pojazdu.
BTW: jak ktoś z Bielska-Białej potrzebuje sprawdzić swoje autko to zapraszam do kontaktu.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Pomieszaj w ustawieniach portu COM albo napisz do viakena jakie ustawienia zalecają dla tego kabla, skoro próbuje się łączyć to zasilanie wgniezdzie jest tylko nie może ustabilizować połączenia danychpulkownik napisał(a):Dzisiaj podłączyłem interfejs z Viakena, Forscan podłączył się do pojazdu ale niestety nie rozponał modelu "Unknow ISO Vechicle".
Później wyrzucił błąd odczytu DTC.
Jak podłączam diodę to mam kody czterocyfrowe.
Jakaś dobra rada?
Dodam, że mam przejściówkę też od Viakena – na kabelkach nie wykrywało wogóle pojazdu.
BTW: jak ktoś z Bielska-Białej potrzebuje sprawdzić swoje autko to zapraszam do kontaktu.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości