Hmm to dziwne. Ja wczensiej mialem OE filtr i jakos roznicy nie widzialem.
Nie gasla odrazu tylko po kilku sekundach gasla po odpale. Teraz przy kreceniu przygasa a silnik jak zlapie odrazu gasnie.
Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny
No a u mnie jest czasami tak, że jak nie dodam trochę gazu to wgl nie gaśnie... Albo miga
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Jaki czujnik oleju do Mazdy 323f BA 1.5 97 jest dobry? Jest szansa jakoś po VINie dopasować? Bo kolega pracuje w sklepie i są 4 jakieś... Ostatnio wymieniłem go i było trochę lepiej z tym świeceniem się kontrolki oleju ale wczoraj coś mi się podczas jazdy chyba zrypał ten czujnik bo nagle cały czas mi się kontrolka pali do 1,5 tys obrotów, niezależnie czy na ciepłym czy na zimnym, czy stoję na luzie, czy jadę na biegu. Jakaś masakra znowu :/
No i zastanawiamy się czy to jakiś słaby czujnik był czy o co tu chodzi :/
Nie wiem czy na tym się da jeździć czy nie bo nie mam teraz za bardzo jak go wymienić, miałem stary ale gdzieś posiałem.
No i zastanawiamy się czy to jakiś słaby czujnik był czy o co tu chodzi :/
Nie wiem czy na tym się da jeździć czy nie bo nie mam teraz za bardzo jak go wymienić, miałem stary ale gdzieś posiałem.
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Piotrek_Legnica napisał(a):Jest szansa jakoś po VINie dopasować?
oczywiście że tak właśnie po to producenci wymyślili EPC, podeślij na priv VIN Twojego bolidu to sprawdzę jaki czujnik wg katalogu mazdy powinien być w Twoim samochodzie o ile nie było żadnego swapu wcześniej
Piotrek_Legnica napisał(a):Ostatnio wymieniłem go i było trochę lepiej
może to nie wina czujnika tylko już problem po stronie instalacji w samochodzie albo niedajboże faktycznie słabego smarowania
Piotrek_Legnica napisał(a):No i zastanawiamy się czy to jakiś słaby czujnik był czy o co tu chodzi :/
może wypadałoby jednak podjechać do mechanika żeby dla pewności sprawdził ciśnienie smarowania. Jedno jest pewne jeżeli to jakiś tani bądź bardzo tani zamiennik to może być tak ze się poddał ale to nie jest regułą
Piotrek_Legnica napisał(a):Nie wiem czy na tym się da jeździć czy nie bo nie mam teraz za bardzo jak go wymienić
o ile to problem z samym czujnikiem to nic się nie dzieje bo ECU w tym samochodzie nie jest mega inteligentne jeżeli masz po lifcie samochód to jest szansa go odczytać i sprawdzić w miare łatwo jakie błędy ma zapisane. Wnioskuje ż tej sytuacji że jeżeli kontrolka świeci się a możesz normalnie jeździć i silnik nie gaśnie to ten błąd raczej nie jest krytyczny wg ECU
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):oczywiście że tak właśnie po to producenci wymyślili EPC, podeślij na priv VIN Twojego bolidu to sprawdzę jaki czujnik wg katalogu mazdy powinien być w Twoim samochodzie o ile nie było żadnego swapu wcześniej
JMZBA145201547515, auto seria, nic nie kombinowane.
Garbage1989 napisał(a):może to nie wina czujnika tylko już problem po stronie instalacji w samochodzie albo niedajboże faktycznie słabego smarowania
To już w sumie 3 czujnik od jakiegoś czasu... Pierwszy miałem od kilku lat odkąd kupiłem auto ale zaczął się problem z kontrolką to wymieniłem ale kupowałem przez neta. Zmiany nie było widać. Ten trzeci wziął kolega ze sklepu w którym pracuje i byłem w sumie zadowolony bo się uspokoiła sytuacja ale zaznaczył mi od razu, ze były chyba cztery rodzaje i nie wiedział który. No i wczoraj chyba padł... Teraz już nie do 1,5 tys się świeci a 2,5 już... Z tym, że moim zdaniem silnik chodzi bez zmian.
Garbage1989 napisał(a):może wypadałoby jednak podjechać do mechanika żeby dla pewności sprawdził ciśnienie smarowania. Jedno jest pewne jeżeli to jakiś tani bądź bardzo tani zamiennik to może być tak ze się poddał ale to nie jest regułą
Mierzyłem jakieś 2-3 miesiące temu smarowanie i wyszło dobrze, nie pamiętam dokładnie ile ale jak podłączyłem ciśnieniomierz zamiast czujnika to było nawet ciut lepiej niż wg podanych parametrów. Co do jakości czujnika to nie jestem w stanie stwierdzić jaka to półka... Ale może się skończył po 2-3 miesiąc? Tak podczas jazdy?
Garbage1989 napisał(a):o ile to problem z samym czujnikiem to nic się nie dzieje bo ECU w tym samochodzie nie jest mega inteligentne jeżeli masz po lifcie samochód to jest szansa go odczytać i sprawdzić w miare łatwo jakie błędy ma zapisane. Wnioskuje ż tej sytuacji że jeżeli kontrolka świeci się a możesz normalnie jeździć i silnik nie gaśnie to ten błąd raczej nie jest krytyczny wg ECU
Mazda tak jak pisałem jest z 97 roku więc to już chyba polift? W sumie nigdy nie doszedłem do tego jak odczytać błędy z tego auta... No kontrolka się świeci ale silnik moim zdaniem pracuje normalnie, nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Rozumiem, że w przypadku jakiejś większej awarii nie byłbym w stanie jeździć tym autem ponieważ ECU by nie pozwoliło? Najbardziej zależy mi na tym czujniku wg VINu bo wtedy kolega będzie mi mógł dobrać w sklepie odpowiedni i wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć. Chciałem założyć stary ale jakiś czas temu go wyrzuciłem bo stwierdziłem, że nie będzie już potrzebny :/
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Ciśnienie oleju na 99% jest poza kontrolą ECU
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzisiaj wymieniłem czujnik i to on padł. Po wejściu pod auto okazało się, że ze starego leje się olej... Nie przy gwincie tylko wewnątrz, nie wytrzymał. Cały miesiąc czasu miał, co za szrot.
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości