Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez lukasz_ef » 2 sty 2009, 23:41

ze mnia żaden znawca, ale przez 2 tygodnie raczej wielkie zmiany w silniku nie zaszły, i jakiś znaczących śladów po sobie nie pozostawił, jesli zdecydujesz się przejść na półsyntetyk, to możesz od razu na castrola firma nie robi raczej żanej róznicy
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:38
Posty: 58

Postprzez michi » 3 sty 2009, 03:07

kast napisał(a):dopiero prześć na castrola?


Na półsyntetyk wrócić owszem, ale może nie koniecznie na castrola ;) Słyszałem mnóstwo opinii m.in. od mechaników że strasznie zasyfia silnik :| Lepiej zalej jakiegoś Elfa, Shella, Mobila... jeden kit :)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez ghostfaceone » 3 sty 2009, 14:58

albo Quaker State :D
205 ----> E36 -----> 323f
Obrazek
Obrazek
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#626802 Moja kochana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 11:25
Posty: 145
Skąd: Kraków
Auto: 323f 1.8 DOHC 16v 91r/BA GT V6

Postprzez ralf8484 » 3 sty 2009, 15:27

lukasz_ef napisał(a):Witam, nie wiem jak to dokładnie wygląda w Z5, ale w moim mechanik wymienił mi w jakieś 2 godzinki uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Miał na to fajny patent, wkręceł przewód od sprężarki w otwór od świecy i włala język gość jest pomysłowy.
ten patent to nic nowego ale u mnie nie dało :) rady a co do oleju to bardzo dobry jest total i najwazniejsze jest nie rozlewany w polsce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez kast » 3 sty 2009, 22:20

z tej strony KAST POTRZEBUJE POMOCY Mam mazde 323f 1.8 97r
Kiedy auto postoi całą nic i ostygnie to przy zapalniu pali się czujnik smarowania i słychać lekki stykot szklanek. wymieniłem już czujnik na nowy , zmieniłem olej z poł syntetyka na mineralny- szklanek juz nie słyszę a smarowanie nadal się poli okolo 10 sek. przy rozuchu zimnego silnika. Sprawdziłem ciśnienie i tak na zimnym silniku auto ma ponad 5,4bara a na ciepłym silniku pomędzy 1.8 a 2.2bar. Gdy delikatnie dodaję gazu to ciśnienie momentalnie wzrasta przy 2.500 obr. około 4 bar
I przy zpalaniu silnika kilkakrotnie raz się tak zdażyło że po zapaleniu auta na zegaże było tylko 0.5 bar dopiero po dodaniu gazu wzrosło na 2bary
Wymieniłem jak mi polecili zaworek w pompie oleju i po założeniu nowego zaworka z nową sprężynką jak zalałem madzie olejem to po zapaleniu smarowanie zaraz zgasło i niby było wszystko OK. Ale jak się silniczek zagrzał to zaczoł strasznie stukaś jeden zawór i kontrolka smarowanie sie co jakiś czas sie rzarzy na wolnych obrotach jak dodam gazu to stukot maleje do czasu gdu obroty nie zmaleją . Co jest czy możecie mi pomóc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 12:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez novell » 4 sty 2009, 11:12

A u mnie po remoncie kompletna klapa <killer> Ubywa mi płyn chłodniczy, na początku zjechał do 0. Zalany był jakimś koncentratem, kazali dolać czegokolwiek i przyjechać. Facet obejrzał i mówi, że norma układ się odpowietrza. Po kilku dniach dolałem drugi raz, myślę sobie – pewnie zjechał poziom bo koncentrat wymieszał się z petrygo.. Ale niestety, oglądam dziś a poziom na dnie. Pod korkiem wlewu oleju biały osad a poziom oleju na bagnecie podniósł się o 1cm...Jutro jadę do nich, dobrze że jest gwarancja :]

Ale spoko, to norma- układ się odpowietrza hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez kast » 4 sty 2009, 15:13

Najwyraźniej płyn dostaje sie do oleju może źle uszczekę pod głowiscą założyli
jak na bagnecie masz buduń i auto kopci to woda miesza sie z olejem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 12:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez kast » 4 sty 2009, 15:14

Jedz i im podziękuj za taką robotę! <klotnia> <killer>
dobrze że masz gwarancje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 12:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez MEFEK » 4 sty 2009, 21:46

mi to bierze tak ok 1l na 1000km mam ją zalaną Volveline 10w40 przejechałem 11tys i czas zmienic olej i zobaczymy co bedzie zakupie tego MIDLANDA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 17:46
Posty: 20
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995

Postprzez mixR » 4 sty 2009, 22:23

MEFEK napisał(a):mi to bierze tak ok 1l na 1000km mam ją zalaną Volveline 10w40 przejechałem 11tys i czas zmienic olej i zobaczymy co bedzie zakupie tego MIDLANDA

ja zalałem midlandem i badziewie to dało,żadnej zauważalnej różnicy
a teraz myślałem właśnie o valvoline
ale jak silnik jest już zjechany to żaden dobry olej mu nie pomoże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MEFEK » 4 sty 2009, 22:33

też prawda ale zmienie i zobacze co i jak chyba remoncik na wiosne bedzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 17:46
Posty: 20
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995

Postprzez mixR » 4 sty 2009, 22:38

MEFEK a jeździłeś wcześniej na innym oleju,ile ci go palił?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MEFEK » 5 sty 2009, 11:43

no własnie jak go zakupiłem (sprowadzony) to nic ,zrobiłem ok 2tys a na bagnecie było zawsze tyle samo tylko pewnie go doktorem zalali bo nie kopcił a teraz jak sie rozgrzeje to kopci a przy odpaleniu ani chmurki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 17:46
Posty: 20
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995

Postprzez marecky » 7 sty 2009, 09:47

jestem po wymianie silnika i przejechałem na nim juz 9.000km. zalałem go castrolem magnatec 10w-40 dolałem 0,7l przez ten czas. głownie spowodowane było to wyciekiem z oringu pod aparatem zapłonowym ale teraz chyba trafiłem na odpowiedni wszystkie pekały po okolo 1000km. no i miałem wyciek z uszczelki pokrywy zaworów( uszczelka ERLING) ale po załozeniu orginału sciagnietego z japoni wyciekow nie ma.
czas wymienic olej i zastanawiam sie nad valvolaine tylko nie wiem czy 10w40 czy 10w60
a na stronie producenta znalazlem na jakich płynach powinna chodzic 323f ba z silnikiem z5 i ciekawostka to przy przebiegach wiekszych niz 100tys km to wychodzi ze na pełnym 5w30 ciekawe czy ktos wogole lata jeszcze na pełnym w z5
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/product.asp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez MEFEK » 7 sty 2009, 14:24

Mi kolega zaproponował tego Volveline nie narzekam ale jestem ciekaw co by było na midlandzie bo do wiosny musze przetrwac bez remontu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 17:46
Posty: 20
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995

Postprzez Briareos » 8 sty 2009, 17:33

kast, jeśli długo ci się pali kontrolka to możliwe że masz szlam w misce olejowej. Nagar dostaje się do oleju i ta kleista substancja skutecznie zalepia to sitko na smoku.
Niech ci mechanik zdejmie michę i obejrzy, jak czysta to tylko gorzej bo to znaczy że pompa pada (no, możliwe że czujnik daje zły odczyt – ale to zwykle albo wcale nie świeci, albo cały czas). Jak brudna to po czyszczeniu zobaczysz dużą różnicę w zachowaniu kontrolki i pracy szklanek zaraz po uruchomieniu.

Pamiętaj że miska w BA jest uszczelniania! Przy zakładaniu trzeba uważać żeby się silikon nie dostał do oleju.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez scyzoryk » 8 sty 2009, 21:39

Kolega igopatimari pyta czy ktos lata na 5w 30,moja madzia na nim bryyka i jest ok , oleju nie lyka .
Ale jedno male ale przejechane ma,az 65tys.km <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 18:03
Posty: 33
Skąd: kielce
Auto: Mazda 3 2,0

Postprzez marecky » 9 sty 2009, 00:43

scyzoryk tylko ci pozazdroscic
kupilem i zalalem valvolaine 10w 40 zobaczymy jak sie spisze :) koszt 4l+1l gratis po zniżkach klubowych w intercarsie to 95zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez scyzoryk » 9 sty 2009, 20:44

Ja na twoim miejscu zalałbym 5w30 .Pomysl o tym mysle ,ze silnikowi nie zaszkodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 18:03
Posty: 33
Skąd: kielce
Auto: Mazda 3 2,0

Postprzez bzzyczek » 9 sty 2009, 20:51

scyzoryk A tak zapytam jaki dokładnie olej lejesz do swojej? chodzi mi o markę oleju
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323