Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
kast napisał(a):dopiero prześć na castrola?
Na półsyntetyk wrócić owszem, ale może nie koniecznie na castrola
Poznasz głupiego po postach jego


- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
albo Quaker State 
- Od: 30 sie 2007, 11:25
- Posty: 145
- Skąd: Kraków
- Auto: 323f 1.8 DOHC 16v 91r/BA GT V6
ten patent to nic nowego ale u mnie nie dałolukasz_ef napisał(a):Witam, nie wiem jak to dokładnie wygląda w Z5, ale w moim mechanik wymienił mi w jakieś 2 godzinki uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Miał na to fajny patent, wkręceł przewód od sprężarki w otwór od świecy i włala język gość jest pomysłowy.
- Od: 19 kwi 2008, 19:43
- Posty: 133
- Auto: była 323f jest avensis
z tej strony KAST POTRZEBUJE POMOCY Mam mazde 323f 1.8 97r
Kiedy auto postoi całą nic i ostygnie to przy zapalniu pali się czujnik smarowania i słychać lekki stykot szklanek. wymieniłem już czujnik na nowy , zmieniłem olej z poł syntetyka na mineralny- szklanek juz nie słyszę a smarowanie nadal się poli okolo 10 sek. przy rozuchu zimnego silnika. Sprawdziłem ciśnienie i tak na zimnym silniku auto ma ponad 5,4bara a na ciepłym silniku pomędzy 1.8 a 2.2bar. Gdy delikatnie dodaję gazu to ciśnienie momentalnie wzrasta przy 2.500 obr. około 4 bar
I przy zpalaniu silnika kilkakrotnie raz się tak zdażyło że po zapaleniu auta na zegaże było tylko 0.5 bar dopiero po dodaniu gazu wzrosło na 2bary
Wymieniłem jak mi polecili zaworek w pompie oleju i po założeniu nowego zaworka z nową sprężynką jak zalałem madzie olejem to po zapaleniu smarowanie zaraz zgasło i niby było wszystko OK. Ale jak się silniczek zagrzał to zaczoł strasznie stukaś jeden zawór i kontrolka smarowanie sie co jakiś czas sie rzarzy na wolnych obrotach jak dodam gazu to stukot maleje do czasu gdu obroty nie zmaleją . Co jest czy możecie mi pomóc
Kiedy auto postoi całą nic i ostygnie to przy zapalniu pali się czujnik smarowania i słychać lekki stykot szklanek. wymieniłem już czujnik na nowy , zmieniłem olej z poł syntetyka na mineralny- szklanek juz nie słyszę a smarowanie nadal się poli okolo 10 sek. przy rozuchu zimnego silnika. Sprawdziłem ciśnienie i tak na zimnym silniku auto ma ponad 5,4bara a na ciepłym silniku pomędzy 1.8 a 2.2bar. Gdy delikatnie dodaję gazu to ciśnienie momentalnie wzrasta przy 2.500 obr. około 4 bar
I przy zpalaniu silnika kilkakrotnie raz się tak zdażyło że po zapaleniu auta na zegaże było tylko 0.5 bar dopiero po dodaniu gazu wzrosło na 2bary
Wymieniłem jak mi polecili zaworek w pompie oleju i po założeniu nowego zaworka z nową sprężynką jak zalałem madzie olejem to po zapaleniu smarowanie zaraz zgasło i niby było wszystko OK. Ale jak się silniczek zagrzał to zaczoł strasznie stukaś jeden zawór i kontrolka smarowanie sie co jakiś czas sie rzarzy na wolnych obrotach jak dodam gazu to stukot maleje do czasu gdu obroty nie zmaleją . Co jest czy możecie mi pomóc
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
A u mnie po remoncie kompletna klapa
Ubywa mi płyn chłodniczy, na początku zjechał do 0. Zalany był jakimś koncentratem, kazali dolać czegokolwiek i przyjechać. Facet obejrzał i mówi, że norma układ się odpowietrza. Po kilku dniach dolałem drugi raz, myślę sobie – pewnie zjechał poziom bo koncentrat wymieszał się z petrygo.. Ale niestety, oglądam dziś a poziom na dnie. Pod korkiem wlewu oleju biały osad a poziom oleju na bagnecie podniósł się o 1cm...Jutro jadę do nich, dobrze że jest gwarancja
Ale spoko, to norma- układ się odpowietrza

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ale spoko, to norma- układ się odpowietrza

- Od: 4 cze 2008, 19:51
- Posty: 95
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97
Najwyraźniej płyn dostaje sie do oleju może źle uszczekę pod głowiscą założyli
jak na bagnecie masz buduń i auto kopci to woda miesza sie z olejem
jak na bagnecie masz buduń i auto kopci to woda miesza sie z olejem
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Jedz i im podziękuj za taką robotę!
dobrze że masz gwarancje.


dobrze że masz gwarancje.
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
MEFEK napisał(a):mi to bierze tak ok 1l na 1000km mam ją zalaną Volveline 10w40 przejechałem 11tys i czas zmienic olej i zobaczymy co bedzie zakupie tego MIDLANDA
ja zalałem midlandem i badziewie to dało,żadnej zauważalnej różnicy
a teraz myślałem właśnie o valvoline
ale jak silnik jest już zjechany to żaden dobry olej mu nie pomoże
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
no własnie jak go zakupiłem (sprowadzony) to nic ,zrobiłem ok 2tys a na bagnecie było zawsze tyle samo tylko pewnie go doktorem zalali bo nie kopcił a teraz jak sie rozgrzeje to kopci a przy odpaleniu ani chmurki
- Od: 25 lis 2008, 17:46
- Posty: 20
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995
jestem po wymianie silnika i przejechałem na nim juz 9.000km. zalałem go castrolem magnatec 10w-40 dolałem 0,7l przez ten czas. głownie spowodowane było to wyciekiem z oringu pod aparatem zapłonowym ale teraz chyba trafiłem na odpowiedni wszystkie pekały po okolo 1000km. no i miałem wyciek z uszczelki pokrywy zaworów( uszczelka ERLING) ale po załozeniu orginału sciagnietego z japoni wyciekow nie ma.
czas wymienic olej i zastanawiam sie nad valvolaine tylko nie wiem czy 10w40 czy 10w60
a na stronie producenta znalazlem na jakich płynach powinna chodzic 323f ba z silnikiem z5 i ciekawostka to przy przebiegach wiekszych niz 100tys km to wychodzi ze na pełnym 5w30 ciekawe czy ktos wogole lata jeszcze na pełnym w z5
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/product.asp
czas wymienic olej i zastanawiam sie nad valvolaine tylko nie wiem czy 10w40 czy 10w60
a na stronie producenta znalazlem na jakich płynach powinna chodzic 323f ba z silnikiem z5 i ciekawostka to przy przebiegach wiekszych niz 100tys km to wychodzi ze na pełnym 5w30 ciekawe czy ktos wogole lata jeszcze na pełnym w z5
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/product.asp
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
kast, jeśli długo ci się pali kontrolka to możliwe że masz szlam w misce olejowej. Nagar dostaje się do oleju i ta kleista substancja skutecznie zalepia to sitko na smoku.
Niech ci mechanik zdejmie michę i obejrzy, jak czysta to tylko gorzej bo to znaczy że pompa pada (no, możliwe że czujnik daje zły odczyt – ale to zwykle albo wcale nie świeci, albo cały czas). Jak brudna to po czyszczeniu zobaczysz dużą różnicę w zachowaniu kontrolki i pracy szklanek zaraz po uruchomieniu.
Pamiętaj że miska w BA jest uszczelniania! Przy zakładaniu trzeba uważać żeby się silikon nie dostał do oleju.
Niech ci mechanik zdejmie michę i obejrzy, jak czysta to tylko gorzej bo to znaczy że pompa pada (no, możliwe że czujnik daje zły odczyt – ale to zwykle albo wcale nie świeci, albo cały czas). Jak brudna to po czyszczeniu zobaczysz dużą różnicę w zachowaniu kontrolki i pracy szklanek zaraz po uruchomieniu.
Pamiętaj że miska w BA jest uszczelniania! Przy zakładaniu trzeba uważać żeby się silikon nie dostał do oleju.
scyzoryk tylko ci pozazdroscic
kupilem i zalalem valvolaine 10w 40 zobaczymy jak sie spisze
koszt 4l+1l gratis po zniżkach klubowych w intercarsie to 95zł
kupilem i zalalem valvolaine 10w 40 zobaczymy jak sie spisze
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości