Po wymianie oleju mazda zaczęła kopcić [BA Z5]

Postprzez BaRTaSs » 30 cze 2010, 14:42

To byłoby zbyt proste...
Auto stało ostatnio na parkingu nie ruszane przez bite dwa tygodnie – ani kropelki oleju nie było pod spodem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 23:03
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Była: Mazda 323C BA 1.3 + LPG '94
Była: Mazda 323F BA 1.5 + LPG '95
Jest: Mazda 3 BK LF 2.0 sedan + LPG '05

Postprzez pele100 » 14 wrz 2010, 16:14

ostatnio wymienilem pompe wody w mazdzie 323f silnik 1.5 16v bo ciekl mi plyn chlodzacy.po 2 dniach gdy silnik byl zimny zaczol kopcic na bialo plynu troszke ubylo ze zbiorniczka wyrownawczgo.co jest przyczyna uszczlka pod glowica?czy tez olej bo od razu tez wymienilem przy wymianie pompy.prosze o odp;)
pele100
 

Postprzez Czekolada » 15 paź 2010, 13:30

Drodzy Panowie!
Uprzejmie oświadczam, że jestem babeczką i o samochodach niewiele mi wiadomo:/
Miło mi- Czekolada jestem.
Piszę prosząc o radę:(, dokładnie nie wiedząc w jaki post umieścić zapytanie. (od dziś mam tutaj konto)
Moja Madzia (323f 1,5 benz.) zaczęła kopcić na biało po odpaleniu.
Na ciepłym silniku nie ma tego problemu.
Co się może z nią dziać?
Proszę o jakieś wskazówki.
Dodam,że auto posiadam od niedawna.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Podwarszawska Mieścina
Auto: Mazda 323 F V (BA) '96 1.5 16V

Postprzez grabu122 » 15 paź 2010, 14:09

Po co ten sam post w dwóch tematach <co?> :P

Zrobiło się zimniej to kopci. Ten typ tak ma <czarodziej> Jeśli nie ubywa Ci płynu chłodzącego to to olej :P Aha olej... kontroluj stan oleju, bo te silniki lubią go chlać litrami, ale wtedy dym jest barwy szaro-błękitnej.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Czekolada » 15 paź 2010, 14:25

grabu122 napisał(a):Po co ten sam post w dwóch tematach <co?> :P

Zrobiło się zimniej to kopci. Ten typ tak ma <czarodziej> Jeśli nie ubywa Ci płynu chłodzącego to to olej :P Aha olej... kontroluj stan oleju, bo te silniki lubią go chlać litrami, ale wtedy dym jest barwy szaro-błękitnej.


eeee...dobre pytanie <glupek2>
Dzięki piękne za odpowiedź. Zastanawia mnie czy to bezpieczne dla mojej Małej (mam na myśli ten dymek;/). <nauka> Czytałam tu o pierścieniach, uszczelniaczach. Niestety nie jestem jeszcze w stanie sprawdzić czy chla mi olej jak smok i czy płyn chłodzący ubywa. Tak jak wspomniałam, auto mam od niedawna :P
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Podwarszawska Mieścina
Auto: Mazda 323 F V (BA) '96 1.5 16V

Postprzez grabu122 » 15 paź 2010, 14:54

Czekolada napisał(a):Zastanawia mnie czy to bezpieczne dla mojej Małej


Niebezpieczne dla Twojej "Małej" to będą weekendowe wycieczki z nieznajomymi za miasto i zbyt częste mycie "Małej" szamponem do włosów :D <diabełek> ;)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Czekolada » 15 paź 2010, 15:00

grabu122 napisał(a):
Czekolada napisał(a):Zastanawia mnie czy to bezpieczne dla mojej Małej


Niebezpieczne dla Twojej "Małej" to będą weekendowe wycieczki z nieznajomymi za miasto i zbyt częste mycie "Małej" szamponem do włosów :D <diabełek> ;)


MAŁA=MAZDA, tak pieszczotliwie ją nazywam :)
może faktycznie dwuznacznie napisałam, a Ty mój drogi zrozumiałeś to nie tak jak powinieneś:P
:)zboczeńcuuuu <cisza>

eh, wy faceci...

ale koniec tego dobrego, topic w złą stronę zmierza, od tematu odchodzimy! <cisza>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Podwarszawska Mieścina
Auto: Mazda 323 F V (BA) '96 1.5 16V

Postprzez bzyko20 » 29 paź 2011, 16:56

Witam wszystkich.
Mam problem ze swoja mazda 323f ba 1.5 1998r Przebieg -220tys. Spalanie 8.5l/100km cykl mieszany.
A mianowicie po wymianie oleju na Castrol magnatec 10W40 ( nie wiem czym byl wczesniej zalewany) zaczal dymic po dluzszym postoju i za kazdym razem rano. Dzieje sie to tylko przez kilka sekund po uruchomieniu i pozniej ustaje, ale podaczas jazdy w kabinie czuc spalony olej z nawiewu. Po przejechaniu 1000km ubylo 1L oleju. Autko smiga 180 ( bo do tylu probowalem) az milo.
Najdziwniejszy byl dla mnie pomiar cisnienia w cylindrach, na rozgrzanym silniku i probie olejpowej
A o to wyniki:
bez oleju – z olejem (5ml)
1 cyl 6 – 7
2 cyl 6 – 7
3 cyl 6 – 7.5
4 cyl 5 – 6.5

Brak wycieków oleju. Nie ubywa plynu, zadnych sladow innych substancji w plynie ani sladow na korku od wlewu oleju
Prosze o rady co z tym robic
Pozdrawiam
bzyko20
 

Postprzez lesiux » 30 paź 2011, 13:35

ta kompresja chyba źle zmierzona bo przy takich wynikach to nie wiem czy by w ogóle odpalało to auto nie mówiąc już o jeździe 180 km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 30 paź 2011, 16:53

Dokladnie zle pomiar zrobiony z takimi wynikami zaden silnik nie odpali..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MIRU » 30 paź 2011, 18:38

a wtyczke odpiałes od aparatu podczas pomiaru :>
zapieczone pierscionki- nic nowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez TomaS626 » 31 paź 2011, 22:20

Dokladnie, ja przerabialem to samo, ponad rok temu zrobilem remont!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez rafał88 » 31 paź 2011, 23:39

Ja mam 270 prawie i jak sprawdzalem kazdy prawie 12 mial. ale jak moze miec taka kompresje i zeby silnk wogole odpalil nie mozliwoscia...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jarek1711 » 5 lis 2011, 09:10

Czekolada napisał(a):Drodzy Panowie!
Uprzejmie oświadczam, że jestem babeczką i o samochodach niewiele mi wiadomo:/
Miło mi- Czekolada jestem.
Piszę prosząc o radę:(, dokładnie nie wiedząc w jaki post umieścić zapytanie. (od dziś mam tutaj konto)
Moja Madzia (323f 1,5 benz.) zaczęła kopcić na biało po odpaleniu.
Na ciepłym silniku nie ma tego problemu.
Co się może z nią dziać?
Proszę o jakieś wskazówki.
Dodam,że auto posiadam od niedawna.



Napisz jakie obroty osiąga mazda zaraz po odpaleniu i czy jak spadną do 1500 to czy jeszcze dymi czy już przestaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez Michal89Krzysztof » 9 lis 2011, 11:25

mam to samo i nikt niewie co mam zrobić przy starcie obroty 2000 i kopci a jak zaczną spadać to ani dymka tak jakby gdzieś się olej zbierał mechanicy wymyślają różne żeczy co było już sprawdzone
jak sobie poradzić z tymi obłokami
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Kraków / Szczenin
Auto: Mazda 323 f Ba 1.5 88km Dohc

Postprzez lesiux » 9 lis 2011, 12:39

Możliwe, że uszczelniacze leją. Po postoju nazbiera się trochę oliwy i jak odpalasz auto to spala to i później jest ok. Jak dalej kopci to pierścienie też do roboty są zapewne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Michal89Krzysztof » 9 lis 2011, 13:25

nie pożnie jest spokój jak nówka sztuka, a uszczelniacze robiłem jakieś 3 miechy temu, znajomy mi mówił ze to może olej ścieką tą rurką od kolektora ssącego do wydechowego bo miałem pełny stan i że niby za dużo więc upuściłem do połowy i dalej jest to samo. ktoś mi radzil jakiegoś motodoktora w niewielkiej dawce ale czy to warto lać to nie wiem bo madzialenka poza tym porannym wybrykiem działa jak autko z salonu, mechanik ze mnie zaden tylko samouk a jak jadę do warsztatu to każdy mówi co innego a byłem w trzech i w sumie to już nie wiem
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Kraków / Szczenin
Auto: Mazda 323 f Ba 1.5 88km Dohc

Postprzez MIRU » 9 lis 2011, 17:08

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=20008
zrobisz pierscienie to przestanie kopcic :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Michal89Krzysztof » 9 lis 2011, 17:30

haha ale na razie i tak nie mam takiej możliwości pytanie czy motodoktor coś tu pomoże i nie zniszczy nic więcej bo jak ma się coś dziać to zostaje tak jak jest bo oleju wcale nie ubywa
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Kraków / Szczenin
Auto: Mazda 323 f Ba 1.5 88km Dohc

Postprzez MIRU » 9 lis 2011, 17:39

nie jeden juz kombinował róznymi specyfikami i tak kazdy konczył remontem :P jak ci nie ubywa oleju to olej temat i daj sobie spokój z motodoktorami... doby olej podstawa. 5w40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323