Mazda nie kopci, pare pytań

Postprzez TVT » 25 sie 2009, 21:04

I co potem zrobić z tą naftą ???
odpalić silnik i niech przepali ? czy wybierać strzykawką
TRZMIEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2007, 20:44
Posty: 51
Skąd: Skierniewice/Warszawa
Auto: Mazda 6 2002

Postprzez marcin255 » 25 sie 2009, 21:40

chyba poczekać aż ścieknie to oleju a jak nie ścieknie?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez chuchErro » 25 sie 2009, 22:18

awruk
natomiast ja bardzo rzadko/żadko mam 4tys
marcin255
jeśli nie ścieknie to wybierzesz strzykawką z wężykiem, reszta sie bez problemu wypali(no może poza sporym dymem z rury), natomiast to co ściekło spuszczasz z olejem. Dodatkowo polecałbym przez otwór do spuszczania oleju włożyć wężyk i wyssać resztę nafty z dna misy olejowej.
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez marcin255 » 25 sie 2009, 22:20

a co się stanie jak ta nafta zostanie – 3 dni temu wymieniałem olej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez TVT » 25 sie 2009, 22:56

Wszystko się zgadza tylko powiedzcie mi dlaczego moja Madzia od 5 tygodni zaczęła mi brać olej troszkę dymi przy odpalaniu na zimnym silniku (niebiesko-biały dymek) a po przyciśnięciu gazu powyżej 4 tyś Obr. Dymi na czarno i to do tego stopnia że tylny zderzak mam upstrzony w czarne kropki. Sadza jak ze starego komina a to nie diesel.
TRZMIEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2007, 20:44
Posty: 51
Skąd: Skierniewice/Warszawa
Auto: Mazda 6 2002

Postprzez chuchErro » 25 sie 2009, 23:31

TVT
zapieczone pierścienie, albo nawet pęknięte? nie przegrzaleś jej?
marcin255
niewielkie ilości nafty nie zaszkodzą, nafta szybko paruje w wyższych temperaturach, wiec jak sie olej rozgrzeje, to po dłuższej trasie juz jej nie będzie, ale skoro wymieniłeś olej, to daj sobie spokój z naftą, tym bardziej skoro Ci go nie bierze, po co kombinować ;)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez TVT » 25 sie 2009, 23:49

Właśnie pic polega na tym że zaczęła brać i dymić praktycznie z dnia na dzień. Prawdą jest że ostatnio dostała w pióra. Ale kopcenie sadzą na czarno widzę jak już się uspokoiłem i jeżdżę jak przeciętny emeryt. Bardzo lubię swoją Madzie i nie chcę się jej pozbywać, chcę ją uleczyć i pomykać dalej. Tylko co mam teraz zrobić, co będzie dla niej najlepsze.
TRZMIEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2007, 20:44
Posty: 51
Skąd: Skierniewice/Warszawa
Auto: Mazda 6 2002

Postprzez chuchErro » 26 sie 2009, 12:44

ja mialem to samo, tyle ze w moim przypadku nie kopcila i nafta pomogła:)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez TVT » 27 sie 2009, 23:00

Sprawdzę ten patent i napewno dam znać co z tego wyszło.
TRZMIEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2007, 20:44
Posty: 51
Skąd: Skierniewice/Warszawa
Auto: Mazda 6 2002

Postprzez chuchErro » 22 wrz 2009, 09:32

problem po kilku tysiącach km powrócił, początkowo raz brała, raz nie, a teraz ciągle, pozostaje albo remont, albo swap...
słyszałem ze gdy silnik juz ma zbyt duże luzy, to normalne ze pierścienie będą sie zapiekać, a nafta je tylko rozrusza, natomiast nie wyczyści, tak aby poprawnie pracowały;/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez TomaS626 » 24 gru 2009, 17:19

Przylacze sie do tematu...U mnie to samo na zimnym np. po nocy po kilku sekundach od odpalenia auto zaczyna dymic niebieskim dymem jak parowoz przez jakies 30sekund :( dotego wymieniajac swiece zobaczylem ze w jednym cylindrze gromadzi sie olej, cala swieca mokra ale tylko jedna, reszta suchutka.Co zrobic zeby obyc sie bez remontu, czy mozna cos wogole, moze zmiana oleju na inny???Dodam ze jezdze na benzynie, olej mobil Super 2000 10W40 wymieniony prawie 2500tys. temu i dolalem juz ze 2litry...Cisnienie w kazdym cylindrze ponad 12bar.
I stalo sie tak po jakims tygodniu od wymiany oleju...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez iceman150 » 24 gru 2009, 21:58

A autko pewnie świeżo zakupione (wniosek sprzedawca zalał doktora).
Nie ma co kombinować tylko remont. Kasa wrzucona w dolewki doktorki i inne specyfiki zwróci się :)
Mi przy takich objawach okazało się dodatkowo że miałem jeden tłok pęknięty.
Wymieniłem pierścienie, uszczelniacze, tlok, i wszystkie uszczelki i do tej pory żadnej dolewki a za mną już chyba ok 4tys km.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez madejek86 » 24 gru 2009, 22:15

TomaS626 napisał(a):dolalem juz ze 2litry..

Ja do swojej leje miesięcznie Litr oleju i przez ten okres przejeżdzam nie więcej jak 400-500km,dlatego zmieniałem olej na Lotosa ,żeby dolewki tyle nie bolały ,a kopci do tego stopnia ,że przed wczoraj jak odpaliłem madzie ,która stała tyłem do chodnika przy którym jest apteka , chwile po odpaleniu wyszedł właścicel w/w apteki i do mnie z pretensją,że zasmradzam mu aptekę i klienci nie mogą oddychać bo wszystko leci do środka,bo nie zamykają dzrzwii po chwili dodał ,że moja bryka musiała byc długo )nie odpalana,a ja do niego że tak ,od wczorajszego wieczora i żeby zamknął drzwi jak mu przeszkadza,zostawiłęm ją zapaloną i poszedlem do domu po radio <lol> i
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez TomaS626 » 25 gru 2009, 18:01

chwilowo nie stac mnie na remont,moze zalac 15W40 np. Mobila do czasu uzbierania pieniedzy???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez iceman150 » 25 gru 2009, 18:31

hmm minerał jeszcze tylko gorszego syfu narobi. Te silniki nie są stworzone do minerała. Poprzednia właścicielka u mnie zalała minerała i kopcił rano jak wściekły a potem mechanicy cały dzień czyścili przy remioncie silnik z tego osadu.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez TomaS626 » 26 gru 2009, 15:32

iceman150 napisał(a):A autko pewnie świeżo zakupione (wniosek sprzedawca zalał doktora).

Albo olej mineralny!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez TomaS626 » 26 gru 2009, 15:37

iceman150 napisał(a):hmm minerał jeszcze tylko gorszego syfu narobi. Te silniki nie są stworzone do minerała.

Do kazdego silnika mozna wlac mineralny, mechanicy zalecaja po przebiegu 200tys.km a syf to miales bo ci dlugo i duzo palil olej!Napewno lepiej zalac mineral niz motodoktora (tak jak robia to niektorzy i sa z tego zadowoleni) on to dopiero syfu narobi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez iceman150 » 26 gru 2009, 22:12

TomaS626 napisał(a):Napewno lepiej zalac mineral niz motodoktora (tak jak robia to niektorzy i sa z tego zadowoleni) on to dopiero syfu narobi...


no w tej kwestii się zgodzę :)

A co do syfu to poprostu przepalony olej mineralny bo on nie ma takich właściwości czyszczących jak np syntetyk lub semisyntetyk
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez BratCukierka » 26 gru 2009, 22:27

TomaS626 napisał(a):Do kazdego silnika mozna wlac mineralny, mechanicy zalecaja po przebiegu 200tys.km


a świstak siedzi i zawija je w te sreberka hahaha

sorry ale śmiać mi się chce jak czytam takie posty zaczerpnięte z... no właśnie sam się zastanawiam skąd...
należy jak najdłużej lać olej taki jak zalecany przez producenta... wiadomo, że syntetyk ma bardzo dobre właściwości czyszczące

owszem wlać można ale nie koniecznie wyjdzie to na dobre silnikowi...
ja u siebie w V6 zalałem pełny syntetyk mobil 1 5w50 przy 184.500km

u mojego kolegi Z5 żłopało ok. 4 litrów/10.000km na mineralnym castrolu 15W40, w tej chwili na 10W40 Lotosa po drugiej wymianie oleju i płukance silnika jest to ok.2 litrów, w najbliższym czasie chce spróbować pełnego syntetyku
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez iceman150 » 26 gru 2009, 22:55

BratCukierka napisał(a):u mojego kolegi Z5 żłopało ok. 4 litrów/10.000km na mineralnym castrolu 15W40, w tej chwili na 10W40 Lotosa po drugiej wymianie oleju i płukance silnika jest to ok.2 litrów, w najbliższym czasie chce spróbować pełnego syntetyku

I zrobił to bez żadnego remontu i czyszczenia silnika?
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323