Spadające wolne obroty przy elektrycznym obciązeniu silnika?!
mam pytanko ile moze kosztowac wymiana pompy wodnej w 323f 1.5 dohc bo tak cieknie ze az paski piszcza przy odpalaniu autka i robi sie kaluza heh.pomocy
-
bosik78
bosik78...nie nie powinno tak być. A tu masz odpowiedź jak temu zaradzić.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... zepustnicy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... zepustnicy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Mam sekwencje i zauważyłem . Na gazie większe spadki napięc niż na benzynie ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Pytanie odnośnie silnika krokowego:
Czy trzeba to robić w trybie serwisowym?
soul napisał(a):przekrecilem ta imbusowa srubke , w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara. czyli tak jakbym odkrecal. tylko nie za duzo. 10-20 stopni wystarczy
Czy trzeba to robić w trybie serwisowym?
- Od: 21 sie 2008, 11:41
- Posty: 37
- Auto: 323F 1.5 1997r
feecle napisał(a):Pytanie odnośnie silnika krokowego:soul napisał(a):przekrecilem ta imbusowa srubke , w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara. czyli tak jakbym odkrecal. tylko nie za duzo. 10-20 stopni wystarczy
Czy trzeba to robić w trybie serwisowym?
Yessss

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Ja teraz na zimę to sobie wyregulowałem tak, że wentylator na 4, radio włączone, kierownica skręcona, włączone ogrzewanie tylnej szyby i zapalone światła. Muszę przyznać, że obroty trzymają się elegancko. Gaz/benzyna nie ma znaczenia.
No bo mam problem z dostępem do tej śrubki na krokowcu i tyle ile mnie imbus puścił do obrocilem ale może z 5-10 stopni i teraz pasowało by mi zdjąć rurę dolot i i włożyć imbus, założyć rurę i dopiero odpalić i regulować.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007
Bizzyy tak sie nie ustawia wolnych na pełnym obciazeniu... Jest manual i sie doinformuj jak i wprowadzaj ludzi w bład.
Co do tego krokowca to są przeciez malutkie imbusy cały komplet takich najtanszych kosztuje 14-20zl. Tylko tak przepustnica ma byc wyczyszczona, tps ustawiony . I nie kręc jej niewiadomo ile bo jak bedzie za bardzo to właczysz nawiew na 2 i radio bedzie działać i po dodaniu gaziu silnik nie zjedzie z wolnymi na 750+/-rmp tylko bedzie sie wieszał na 1100-1200 a jak właczysz dodtkowe odbiorniki pradu to nawet na 1500-1600rmp bedzie sie wieszał . Ja sie z tym cackałem dośc długo nim wszystko idealnie wyregulowalem. Teraz podczas obciazenia tj. swiatła, nawiew na 2 , radio +wzmacniacz i kondestator, wrzucając na luz silnik podczas jazdy zawiesza sie na 1000-1100rmp, ale po kilku sekundach schodzi na te 750rmp, to samo jak nawet klima zapięta. A jak nie masz nic poza radiem to obroty minimalnie przystaja na 900rmp, ciezko nawet to zauwazyc bo obroty lecą tak w dół jakby mial sie udusić, ale zatrzymują sie na tych 750rmp.
Co do tego krokowca to są przeciez malutkie imbusy cały komplet takich najtanszych kosztuje 14-20zl. Tylko tak przepustnica ma byc wyczyszczona, tps ustawiony . I nie kręc jej niewiadomo ile bo jak bedzie za bardzo to właczysz nawiew na 2 i radio bedzie działać i po dodaniu gaziu silnik nie zjedzie z wolnymi na 750+/-rmp tylko bedzie sie wieszał na 1100-1200 a jak właczysz dodtkowe odbiorniki pradu to nawet na 1500-1600rmp bedzie sie wieszał . Ja sie z tym cackałem dośc długo nim wszystko idealnie wyregulowalem. Teraz podczas obciazenia tj. swiatła, nawiew na 2 , radio +wzmacniacz i kondestator, wrzucając na luz silnik podczas jazdy zawiesza sie na 1000-1100rmp, ale po kilku sekundach schodzi na te 750rmp, to samo jak nawet klima zapięta. A jak nie masz nic poza radiem to obroty minimalnie przystaja na 900rmp, ciezko nawet to zauwazyc bo obroty lecą tak w dół jakby mial sie udusić, ale zatrzymują sie na tych 750rmp.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Wiem, że tak się nie ustawia, ale jak ustawiłem według manuala to mi kucał przy wyrzucaniu na luz i strasznie mnie to irytowało. Robiłem chyba ze 3 próby i ciągle coś było nie tak. Jak zrobiłem tak jak napisałem uzyskałem taki efekt jak u Ciebie.
Ale wiesz ,ze pozniej i tak trzeba pojezdzic dosc długo zeby komp sie jeszcze dopasowal???? U mnie tez tak było i to poprawialem dopiero po, ktoryms razie to olalem i jezdzilem i do dzisiaj dnia problemu nie ma . A jak ciagle poprawialem te wolne i krokowy to albo sie wieszał ,albo leciały te obroty tak,ze prawie sie dusil .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Mam taki zestaw krótkich imbusow,jutro będę próbował jeszcze trochę go wykręcić. Przepustnica czysta i tps ustawiony. No u mnie na klimatyzacji nir jest najgorzej tzn raz jest elegancko a co któryś raz faluja na klimie ale za to jak włączę podgrzewanie tylnej szyby i światła to jest czeski film..
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007
Rafał tak wiem o tym, że niby komputer musi się ułożyć i powiem szczerze, ja do auta mogę zrobić podejście tylko w weekendy i to nie wszystkie. Jak wracam do domu rodzinnego na weekend to biorę się za grzebanie, więc zawsze jeździłem długo i bolid miał czas się ułożyć. Nie wiem jak Wam, ale np. mnie szyby parują jak poje***, więc dmuchawa zawsze na full. Po regulacji którą zrobiłem, obroty bazowe miał lekko przy wysokie, ale po dniu się ułożyły i są świetne bez względu na obciążenie. Efekt powolnie spadających obrotów (z przystankiem na 1,1k) uzyskał się sam. Wcześniej nawet nie zauważyłem czy coś takiego było, taki ze mnie majster. Ponadto Rafał wstawię Ci na trochę mazdę to może ją doprowadzisz do normalnego stanu, bo widzę, że w swoją wtopiłeś tyle kasy, że mnie to by serce pękło.
Zostaw gazety w aucie na noc i tak dzien w dzien zmieniaj i dobrze umyc szyby;)
Bez przesady nie jest jakos wpompowane. Naposz do JapanBA moze Ci pomoze ,jest z Ozorkowa
Bez przesady nie jest jakos wpompowane. Naposz do JapanBA moze Ci pomoze ,jest z Ozorkowa
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Pisałem do niego. Już nie naprawia poza warsztatem, w ASO w którym pracuje sam wjazd kosztuje 100zł. Wiem, że za jakość trzeba płacić, ale tak jak pisałem już gdzieś mój bolid nie jest już zbyt wiele wart, więc naprawa w drogim ASO nie jest już dla niego. Może dojdę przypadkiem co jest nie tak. Postanowiłem dać mu szansę do końca ubezpieczenia, a potem się pomyśli. Plus mam taki, że ciężko teraz o mandat. Patent z gazetami wykorzystam.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości