Spadające wolne obroty przy elektrycznym obciązeniu silnika?!

Postprzez bosik78 » 16 sty 2009, 14:23

mam pytanko ile moze kosztowac wymiana pompy wodnej w 323f 1.5 dohc bo tak cieknie ze az paski piszcza przy odpalaniu autka i robi sie kaluza heh.pomocy
bosik78
 

Postprzez farciarz » 16 sty 2009, 14:47

bosik78...nie nie powinno tak być. A tu masz odpowiedź jak temu zaradzić.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... zepustnicy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez sps-snipers » 17 sty 2009, 20:09

Mam sekwencje i zauważyłem . Na gazie większe spadki napięc niż na benzynie :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez feecle » 7 lut 2009, 20:48

Pytanie odnośnie silnika krokowego:

soul napisał(a):przekrecilem ta imbusowa srubke , w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara. czyli tak jakbym odkrecal. tylko nie za duzo. 10-20 stopni wystarczy


Czy trzeba to robić w trybie serwisowym?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez farciarz » 8 lut 2009, 00:00

feecle napisał(a):Pytanie odnośnie silnika krokowego:

soul napisał(a):przekrecilem ta imbusowa srubke , w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara. czyli tak jakbym odkrecal. tylko nie za duzo. 10-20 stopni wystarczy


Czy trzeba to robić w trybie serwisowym?


Yessss !!!!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez karolh90 » 23 gru 2016, 23:18

A czy po regulacji tym imbusem nie trzeba jakoś "zabezpieczyć" tej śrubki np jakimś klejem? Nie przestawi się po jakimś czasie sama?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007

Postprzez rafał88 » 24 gru 2016, 10:16

Ona dosc ciasno idzie i u mnie jakos sie nie przestawia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez karolh90 » 24 gru 2016, 12:28

Ok dzięki :)

Dopisano So, 24 gru 2016, 13:17:

A i jeszcze jedno bo regulować go trzeba w trybie serwisowym ale na odpalonym czy sam zapłon wystarczy?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007

Postprzez bizzy » 25 gru 2016, 19:07

Jak chcesz regulować obroty pod obciążeniem na wyłączonym silniku? Jasne, że ma być odpalony.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 15:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez rafał88 » 25 gru 2016, 19:42

I ma byc nagrzany do temp robovzej 85/90C
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bizzy » 25 gru 2016, 19:54

Ja teraz na zimę to sobie wyregulowałem tak, że wentylator na 4, radio włączone, kierownica skręcona, włączone ogrzewanie tylnej szyby i zapalone światła. Muszę przyznać, że obroty trzymają się elegancko. Gaz/benzyna nie ma znaczenia.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 15:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez karolh90 » 26 gru 2016, 02:55

No bo mam problem z dostępem do tej śrubki na krokowcu i tyle ile mnie imbus puścił do obrocilem ale może z 5-10 stopni i teraz pasowało by mi zdjąć rurę dolot i i włożyć imbus, założyć rurę i dopiero odpalić i regulować.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007

Postprzez bizzy » 26 gru 2016, 03:28

Nie rozumiem problemu. Wszystko można zrobić niczego nie rozbierając.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 15:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez rafał88 » 26 gru 2016, 10:26

Bizzyy tak sie nie ustawia wolnych na pełnym obciazeniu... Jest manual i sie doinformuj jak i wprowadzaj ludzi w bład.

Co do tego krokowca to są przeciez malutkie imbusy cały komplet takich najtanszych kosztuje 14-20zl. Tylko tak przepustnica ma byc wyczyszczona, tps ustawiony . I nie kręc jej niewiadomo ile bo jak bedzie za bardzo to właczysz nawiew na 2 i radio bedzie działać i po dodaniu gaziu silnik nie zjedzie z wolnymi na 750+/-rmp tylko bedzie sie wieszał na 1100-1200 a jak właczysz dodtkowe odbiorniki pradu to nawet na 1500-1600rmp bedzie sie wieszał . Ja sie z tym cackałem dośc długo nim wszystko idealnie wyregulowalem. Teraz podczas obciazenia tj. swiatła, nawiew na 2 , radio +wzmacniacz i kondestator, wrzucając na luz silnik podczas jazdy zawiesza sie na 1000-1100rmp, ale po kilku sekundach schodzi na te 750rmp, to samo jak nawet klima zapięta. A jak nie masz nic poza radiem to obroty minimalnie przystaja na 900rmp, ciezko nawet to zauwazyc bo obroty lecą tak w dół jakby mial sie udusić, ale zatrzymują sie na tych 750rmp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bizzy » 26 gru 2016, 11:54

Wiem, że tak się nie ustawia, ale jak ustawiłem według manuala to mi kucał przy wyrzucaniu na luz i strasznie mnie to irytowało. Robiłem chyba ze 3 próby i ciągle coś było nie tak. Jak zrobiłem tak jak napisałem uzyskałem taki efekt jak u Ciebie.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 15:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez rafał88 » 26 gru 2016, 12:10

Ale wiesz ,ze pozniej i tak trzeba pojezdzic dosc długo zeby komp sie jeszcze dopasowal???? U mnie tez tak było i to poprawialem dopiero po, ktoryms razie to olalem i jezdzilem i do dzisiaj dnia problemu nie ma . A jak ciagle poprawialem te wolne i krokowy to albo sie wieszał ,albo leciały te obroty tak,ze prawie sie dusil .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez karolh90 » 26 gru 2016, 12:22

Mam taki zestaw krótkich imbusow,jutro będę próbował jeszcze trochę go wykręcić. Przepustnica czysta i tps ustawiony. No u mnie na klimatyzacji nir jest najgorzej tzn raz jest elegancko a co któryś raz faluja na klimie ale za to jak włączę podgrzewanie tylnej szyby i światła to jest czeski film..
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007

Postprzez bizzy » 26 gru 2016, 12:49

Rafał tak wiem o tym, że niby komputer musi się ułożyć i powiem szczerze, ja do auta mogę zrobić podejście tylko w weekendy i to nie wszystkie. Jak wracam do domu rodzinnego na weekend to biorę się za grzebanie, więc zawsze jeździłem długo i bolid miał czas się ułożyć. Nie wiem jak Wam, ale np. mnie szyby parują jak poje***, więc dmuchawa zawsze na full. Po regulacji którą zrobiłem, obroty bazowe miał lekko przy wysokie, ale po dniu się ułożyły i są świetne bez względu na obciążenie. Efekt powolnie spadających obrotów (z przystankiem na 1,1k) uzyskał się sam. Wcześniej nawet nie zauważyłem czy coś takiego było, taki ze mnie majster. Ponadto Rafał wstawię Ci na trochę mazdę to może ją doprowadzisz do normalnego stanu, bo widzę, że w swoją wtopiłeś tyle kasy, że mnie to by serce pękło.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 15:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez rafał88 » 26 gru 2016, 15:18

Zostaw gazety w aucie na noc i tak dzien w dzien zmieniaj i dobrze umyc szyby;)
Bez przesady nie jest jakos wpompowane. Naposz do JapanBA moze Ci pomoze ,jest z Ozorkowa ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bizzy » 27 gru 2016, 09:03

Pisałem do niego. Już nie naprawia poza warsztatem, w ASO w którym pracuje sam wjazd kosztuje 100zł. Wiem, że za jakość trzeba płacić, ale tak jak pisałem już gdzieś mój bolid nie jest już zbyt wiele wart, więc naprawa w drogim ASO nie jest już dla niego. Może dojdę przypadkiem co jest nie tak. Postanowiłem dać mu szansę do końca ubezpieczenia, a potem się pomyśli. Plus mam taki, że ciężko teraz o mandat. Patent z gazetami wykorzystam.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 15:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323