Wymiana obudowy filtra powietrza na filtr stożkowy – tłumik szmerów ssania
sprobuj nolozyc ponczoche ,powinno pomoc.
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
A ja mam pytanie do kolegów odnośnie montowania "stożków". Konkretnie chodzi mi o "sens" takiej operacji
To co mogę powiedzieć na temat tego rodzaju filtrów to to, że w codziennej eksploatacji mają więcej wad niż zalet, i jeśli ktoś rzeczywiście chce mieć jakiś przyrost mocy i nie obniżać momentu w stosunku do ori powinien zainwestować w dedykowaną pod swoje auto wkładkę. Mniej przeróbek, mniej problemów w codziennej eksploatacji i przede wszystkim mniej syfu dostającego się do silnika, a przyrosty mocy ( jeśli możemy o takich mówić ) zdecydowanie lepsze niż w przypadku stożka
Chyba, że chodzi tylko o dźwięk 
To co mogę powiedzieć na temat tego rodzaju filtrów to to, że w codziennej eksploatacji mają więcej wad niż zalet, i jeśli ktoś rzeczywiście chce mieć jakiś przyrost mocy i nie obniżać momentu w stosunku do ori powinien zainwestować w dedykowaną pod swoje auto wkładkę. Mniej przeróbek, mniej problemów w codziennej eksploatacji i przede wszystkim mniej syfu dostającego się do silnika, a przyrosty mocy ( jeśli możemy o takich mówić ) zdecydowanie lepsze niż w przypadku stożka
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
Brudny Harry zgadzam sie i dodam ze po aktualnie przechodzacych burzach na terenie Polski i nie tylko a konkretnie zwiazanych z tym jeziorach na naszych drogach ,pomysl stozka w zdezaku odpada u mnie poniewaz wiaze sie to z jego zatopieniem a z tego co wiem wersji uboot nie ma na rynku ;] .
Harry mozesz rozwinac temat wkladki bo nic o niej nie wiem a wydaje mi sie dobra alternatywa moze byc na PW zeby offtopiku nie robic.
Harry mozesz rozwinac temat wkladki bo nic o niej nie wiem a wydaje mi sie dobra alternatywa moze byc na PW zeby offtopiku nie robic.
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
yorgoo
Myślę, że offtopa za bardzo nie robimy, jako że temat wciąż oscyluje wokół tego samego elementu
Ja nie krytykuję, ani nie próbuję się wymądrzać, chcę jedynie poprowadzić konstruktywną dyskusję z osobami, które posiadają bądź przymierzają się do instalacji owego filtra.
Jako, że parę lat temu miałem pewną styczność z tuningiem aut (głównie TDI grupy VW) to udało mi się parę rzeczy zaobserwować
Mianowicie jak może niektórzy wiedzą przepływomierze Boscha nowszego typu w autach grupy VW są dość delikatne i dla bezawaryjnej pracy wymagają częstej wymiany filtra powietrza – mw. co 10 tkm, ale najlepiej co 8
Wtedy zywotnosc takiego elementu wydłuża sie do 100 – 120 tkm. Normalna zywotnosc to okolo 60, czasem 80 tkm, a wydatek wtedy (nie wiem jak teraz) był to niemały bo w aso bodajze 1400 pln. Zywotnosc tegoż elementu znacznie skracały właśnie stożki i to wcale nie mało, bo potrafilo to zejsc do kilkunastu tkm do awarii, więc wnioski możesz wyciągnąć sam
Pomiary na hamowni aut seryjnych wyposażonych w stożek potwierdzały, że jest to generalnie rzecz biorąc g*wno warte, bo wlasciwie obniża sprawność silnika powodujac przez to wzrost zuzycia paliwa.
Jedyne przyrosty były na wkładkach typu "high flow".
Oczywiście stożek ma sens, ale w przypadku poprawnej jego aplikacji, gruntownych modyfikacji jednostki napedowej, dolotu i wydechu. Z tym, że wtedy każdy liczy się z tym, że auto bedzie palic wiecej, a silnik bedzie mial znacznie ukróconą żywotność. Ponadto filtry tzw. "sportowe" należy regularnie czyścic i to po przebiegach rzędu max 5 tkm (wkładki również) i do tego używać oleju, który "wyłapuje" część zanieczyszczeń ( bo na pewno nie wszystko), a to kolejne koszta.
Reasumując wkładka sprawdzi się lepiej w 99% przypadków, chyba że jedynym efektem jaki chce się uzyskać jest dźwięk
PS- wkładkę wrzucasz w miejsce ori filtra i przypominasz sobie o niej tylko na czas czyszczenia i konserwacji.
Myślę, że offtopa za bardzo nie robimy, jako że temat wciąż oscyluje wokół tego samego elementu
Ja nie krytykuję, ani nie próbuję się wymądrzać, chcę jedynie poprowadzić konstruktywną dyskusję z osobami, które posiadają bądź przymierzają się do instalacji owego filtra.
Jako, że parę lat temu miałem pewną styczność z tuningiem aut (głównie TDI grupy VW) to udało mi się parę rzeczy zaobserwować
Pomiary na hamowni aut seryjnych wyposażonych w stożek potwierdzały, że jest to generalnie rzecz biorąc g*wno warte, bo wlasciwie obniża sprawność silnika powodujac przez to wzrost zuzycia paliwa.
Jedyne przyrosty były na wkładkach typu "high flow".
Oczywiście stożek ma sens, ale w przypadku poprawnej jego aplikacji, gruntownych modyfikacji jednostki napedowej, dolotu i wydechu. Z tym, że wtedy każdy liczy się z tym, że auto bedzie palic wiecej, a silnik bedzie mial znacznie ukróconą żywotność. Ponadto filtry tzw. "sportowe" należy regularnie czyścic i to po przebiegach rzędu max 5 tkm (wkładki również) i do tego używać oleju, który "wyłapuje" część zanieczyszczeń ( bo na pewno nie wszystko), a to kolejne koszta.
Reasumując wkładka sprawdzi się lepiej w 99% przypadków, chyba że jedynym efektem jaki chce się uzyskać jest dźwięk
PS- wkładkę wrzucasz w miejsce ori filtra i przypominasz sobie o niej tylko na czas czyszczenia i konserwacji.
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
i dlatego ja mam wkładke K&N która nic nie daje:] jesli chodzi o osiągi:P to chyba jest pic na wode auto ale sugestia jesli sa roznice jakies to minimalne nie odczuwane praktrycznie tylko wierzymy w to ze jest lepiej:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
grodek napisał(a):to chyba jest pic na wode auto ale sugestia jesli sa roznice jakies to minimalne nie odczuwane praktrycznie
Dokładnie tak jest. Przyrosty rzędu 1 – 1,5 konia nie są jakkolwiek odczuwalne.
Wkładki przynajmniej nie pogarszają sprawy
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
wniiosek nasuwa sie jeden: stozka nie warto ze wzgledu na ryzyko i brak ogolnych polepszen (nie liczac dzwikowego efektu) a wkladki nie warto ze wzgledu na wyzsza cene od normalnego filtra bo osiagi nie maja wiekszego znaczenia (czytaj sa tak male). zgadza sie panowie? 

Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
Czy możecie mi powiedzieć coś więcej na temat tej wkładki jaka jest jej cena do mojego Z5 czy jest jakiś konkretniejszy powód zakupu czy używać normalne filtry tylko, że cena ich wacha się od 16zł do 148 według intercarsu
Podpowiedzcie której firmy wziąć.
Pozdrawiam Mikołaj, z góry dzięki za wszelkie uwagi
Podpowiedzcie której firmy wziąć.
Pozdrawiam Mikołaj, z góry dzięki za wszelkie uwagi
Ostatnio edytowano 19 sie 2008, 20:52 przez Majki88, łącznie edytowano 1 raz
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
152 zl kosztuje wkladka od K&N
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
yorgoo napisał(a):niiosek nasuwa sie jeden: stozka nie warto ze wzgledu na ryzyko i brak ogolnych polepszen (nie liczac dzwikowego efektu) a wkladki nie warto ze wzgledu na wyzsza cene od normalnego filtra bo osiagi nie maja wiekszego znaczenia (czytaj sa tak male). zgadza sie panowie?
Moim zdaniem tak
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
PS- tak dla informacji przyrost mocy rzędu ok.2 koni uzyskuje się na paliwie Shella Vpower 99
Kurna, aż sam się śmieje, że o tym pisze

- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
yorgoo napisał(a):wniiosek nasuwa sie jeden: stozka nie warto ze wzgledu na ryzyko i brak ogolnych polepszen (nie liczac dzwikowego efektu) a wkladki nie warto ze wzgledu na wyzsza cene od normalnego filtra bo osiagi nie maja wiekszego znaczenia (czytaj sa tak male). zgadza sie panowie?
nie do konca nie wiem jak ze stozkiem ale wkładke mozna czyscic koło 10 razy co 10 000km co daje oszczednosc około 10x30zł zwykły filtr 300zł a wkładka kosztuje do Z5 130zł + srodek do czysczenia i olejek 50 zł =180zł to jest 120zł w kiermanie:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
nie do konca nie wiem jak ze stozkiem ale wkładke mozna czyscic koło 10 razy co 10 000km co daje oszczednosc około 10x30zł zwykły filtr 300zł a wkładka kosztuje do Z5 130zł + srodek do czysczenia i olejek 50 zł =180zł to jest 120zł w kiermanie:]
z tym sie zgodze ,wtedy mozna oszczedzic biorac pod uwage ze pojezdzisz tym wechikolem pare lat ;]
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
grodek napisał(a):nie do konca nie wiem jak ze stozkiem ale wkładke mozna czyscic koło 10 razy co 10 000km co daje oszczednosc około 10x30zł zwykły filtr 300zł a wkładka kosztuje do Z5 130zł + srodek do czysczenia i olejek 50 zł =180zł to jest 120zł w kiermanie:]
Można czyścić i co 20.000 kilometrow, nie w tym rzecz...
Chodzi o to, że jeśli ma on jako tako spełniać swoją funkcję musi być czyszczony mw. co 5.000 kilometrów.
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
zalezy w jakim srodowisku sie przemieszczasz bolidem i czy masz CAI ja jak nie miałem CAI to co 10 000 wystarczyło teraz bedzie trzeba częsciej a i autkiem pare lat mam zamiar sie przemieszczac i zbierac na genialna CX7 ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
mam pytanie co do czyszczenia tego wkładu ile kosztują te preparaty bo zastanawiał bym się nad tą wkładką bo autem będę jeździł przynajmniej najbliższe 3 lata
i czy ta wkładka coś daje typu lepszy dźwięk mniejsze spalanie itp czy tylko poczuje w kieszeni różnicę autko mam już 2 miesiące i zrobiłem nim już 3 tyś km
i czy ta wkładka coś daje typu lepszy dźwięk mniejsze spalanie itp czy tylko poczuje w kieszeni różnicę autko mam już 2 miesiące i zrobiłem nim już 3 tyś km
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
z tego co wiem to tylko oszczednosc i nie odczuwalny przyrost mocy bedziesz mial jesli pojezdzisz nia minimum 4-5 lat
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
Witam.
Panie i Panowie mam pytanie, czy ma może ktoś jakaś fotorelacje z montażu filtru stożkowego do mazdy mx3 1.6 16v. Chce założyć sobie taki filtr ale za bardzo nie wiem jak.
Pzdr
Panie i Panowie mam pytanie, czy ma może ktoś jakaś fotorelacje z montażu filtru stożkowego do mazdy mx3 1.6 16v. Chce założyć sobie taki filtr ale za bardzo nie wiem jak.
Pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
Moim prywatnym zdaniem lepiej jest kupic wkładke renomowanej firmy w orginalny dolot i sie nie bawic w stozek... Z dołu w stozku troche sie pogorszy a w gornych granicach obrotów fakt poleprzy ale nie duzo. A kompletny dolot z stozkiem minimum 300zł Ale jak kto woli tak zrobi. Stozek jest bardziej podatny na kurz a cylinder swoje dostanie.
- Od: 13 cze 2009, 20:31
- Posty: 76
- Skąd: BanieMazurskie
- Auto: Mazda 323F Ba 1998r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości