Bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, ubywa płynu chłodzącego

Postprzez kleik87 » 4 lut 2009, 23:25

dobra, moze moje pytanie jest dosc proste, ale mam takie pytanie czy lyn chlodniczy moze byc zuzywany przez auto w sposob naturalny tzn. moze parowac??
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez qbass » 5 lut 2009, 09:51

Nie.
Po kilku latach może i by trochę ubyło, ale w normalnej eksploatacji płyn pewnie gdzieś Ci wycieka.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Kluska » 23 lut 2009, 15:06

witam

mam mały dylemat, prawdopodobnie padł mi termostat [zawiesza się na otwartym]
szukałem no i znalazłem [nr katalogowy 8ABE-15-171]
www.unto.pl
oraz http://sklep.intercars.com.pl/

tylko że jeden kosztuje niecałe 27 zł
a drugi 97 zł
według nr katalogowego pasują oba
a cena troszkę się różni

mam jeszcze jedno pytanie w mazdzie 323F 1,5 BA Z5 1996 jaki jest termostat
z odpowietrzeniem czy bez
[img]http://sklep.intercars.com.pl/khpics\TCD200901/215\P6292.jpg[/img]
[img]http://sklep.intercars.com.pl/khpics\TCD200901/215\P5076.jpg[/img]
Ostatnio edytowano 23 lut 2009, 15:16 przez Kluska, łącznie edytowano 1 raz
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez farciarz » 23 lut 2009, 15:10

Z tego co ja pamiętam....to nie ma odpowietrznika
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Kluska » 23 lut 2009, 15:15

ok to jedno już wiem
a co do jakości i ceny bo 70 pln to torszke jest
który lepiej wziąć, tańszy czy droższy



na http://sklep.intercars.com.pl/ do BA pasują wszystkie hahaha
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez farciarz » 23 lut 2009, 15:20

Kluska...nie wiem jak teraz w Polsce...ale ja tu gdzie jestem...czyli w UK za termostat płaciłem 15 funtów...czyli ok 80 zł
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Gość » 23 lut 2009, 15:29

odpowietrznik powinien byc w kazdym, to mała dziurka z takim jakby bolczykiem...
Gość
 

Postprzez Kluska » 23 lut 2009, 15:48

@farciarz
a pamiętasz firmę
bo ten za 90 zł to VERNET, ponoć tak dobry jak oryginał
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez farciarz » 23 lut 2009, 15:56

KEEL...owszem....ale nie taki jak na pierwszej fotce
Kluska...niestety to było kilka miesięcy temu więc nie pamiętam
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Gość » 23 lut 2009, 16:00

farciarz na pierwszej fotce to jest podwójny, ten mały mieszek otwiera sie wczesniej...poza tym jak dobrze popatrzysz na pierwsza fotke to zobaczysz z tyłu po prawej stronie taki mały bolczyk własnie :) wiem bo miałem taki sam termostat w silniku...
Gość
 

Postprzez gadula » 23 lut 2009, 16:01

A ja wymieniłem na jakiś zwykły z TAMA ENTERPRISES CO LTD, zapłaciłem za niego 53zł i jak narazie działa. Nie zapomnij tylko o uszczelce, bo ja zapomniałem i auto stało jeden dzień zanim drugi termostat do mnie dotarł.

Na pierwszej fotce jest termostat dwu progowy, pierwszy mały zaworek na 85 stopni, a drugi duży na 88 stopni
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez farciarz » 24 lut 2009, 01:00

No właśnie...ja miałem poprzednio ten z drugiej foteczki....i dlatego kupilem taki sam jako dedykowany do tego modelu :P :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Kluska » 24 lut 2009, 12:26

no to tak
zamówiłem termostat 90 zet
a uszczelka 23,47 [oryginał]
jak przyjdzie, biorę się za wymianę
muszę na coś szczególnego zwrócić uwagę przy wymianie
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez Gość » 24 lut 2009, 13:24

Kluska ten otwór z bolczykiem który słuzy do wyrównania cisnienia i odpowietrzenia ustaw u samej góry...
Gość
 

Postprzez smaartins » 19 paź 2009, 20:39

Witam. mam problem z obrotami ktore na zimno wynosza kolo 3 tys a pozniej po rozgrzaniu silnika sobie dosc regularnie faluja na luzie pomiedzy 2-2.5 tys. autko ma 107 tys przebiegu ale wymienialem chlodnice i objaw ktory tez mnie meczy to przy odpalaniu bulgot w ukladzie chlodzenia. Mozna powiazac te objawy? bede wdzieczny za pomoc
smaartins
 

Postprzez gregorius 323 F » 19 paź 2009, 21:22

Najpewniej masz zapowietrzony układ chłodzenia-dolej płynu.
Czujnik temperatury nie łapie właściwych parametrów bo nie ma kontaktu z cieczą tak samo jak zawór bimetaliczny w silniczku krokowym – te dwa elementy odpowiadają za regulacje wolnych obrotów.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez smaartins » 19 paź 2009, 21:30

z tego co wyczytalem na forum to na zimnym silniku odkrecic wlew na chlodnicy , odpalic silnik i na wolnych obrotach czekac az sie wlaczy wentylator czy jakies jeszcze szzczegoly mi umknely ? dzieki za odpowiedz bo az mi jej szkoda ze tak sobie wyje ciagle
smaartins
 

Postprzez gregorius 323 F » 20 paź 2009, 09:01

mój sposób to na zapalonym silniku odkręcam korek dolewam płynu w międzyczasie ściskam i puszczam dolny wąż chłodnicy robiąc z niego swego rodzaju pompkę.
U mnie zawsze pomaga.
P.S. robię to na rozgrzanym silniku z otwartym korkiem kiedy termostat jest już otwarty.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez sps-snipers » 20 paź 2009, 18:38

Zobacz kolego czy sie w ogóle załącza wentylator ? Obserwuj temperature ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez smaartins » 20 paź 2009, 19:11

probowalem sam odpowietrzyc ale nie zmienilo to nic :( z tym wentylatorem to rzeczywiscie nie zauwazylem ostatnio zeby sie wlaczal. a temperatura jest zawsze lekkoponad polowa wiec raczej ok. ale te obroty na ponad 2 tys to cos nie tak
smaartins
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323