Ile Twój Z5 pali oleju?

Ile Twój Z5 pali oleju na 1000km

nic
133
33%
< 0,3L
125
31%
< 0,5L
45
11%
< 1L
57
14%
> 1L
38
10%
 
Liczba głosów : 398

Postprzez Udesky » 11 sty 2007, 01:52

KRZYSIU napisał(a): bym zmienil silnik a nie robil remont

teraz zrobil bym tak samo, zamiast wydawac jakies 2000zl na remont bo podejrzewam ze bedzie to w tych okolicach to poszukaj silnika poliftingu tego od konca 97r. i nie bedziesz mial problemow, z pierscienia, brzeczacym paskiem, a i mniejsze spalanie. Ja tez uwazam ze zle trawiles. Pewnie mial ja jakis mlody wyjezdzal na autobahny i gaz w podloge a to maly silnik i do tego te pierscienie, ale odpowiednio zadbany bedzie dlugo sluzyl, poprostu potrzebuje troche pieszczot jak kobieta (pamietaj ze masz Madzie, a nie VW czy Opla) :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Rafal_S » 11 sty 2007, 11:28

Witam!

Mam 323f BA, 1.5 Z5, rocznik 97
aktualny stan licznika 223tys km, LPG II gen. od zakupu – 194tys km (zakladam ze oryginalny przebieg)
olej Valvoline MaxLife 10w40

bierze ok 0,16 L oleju na 1000km
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 15:40
Posty: 5
Skąd: Krakow/Wroclaw
Auto: 323F 1.5 16V '97r 241tys.km

Postprzez sołtys » 11 sty 2007, 11:42

krisrad napisał(a):Ja kupiłem BA 95r. 137 tys km


jak mnie bawią te przebiegi, auto 10 lat <lol> dodaj 100 i wyjdzie ci realny przebieg.
no chyba że masz jakieś dokumenty.


KRZYSIU napisał(a):ale jak zobaczą 125 000 tyś. to odrazu lapiej


tak a zdrowy rozsądek podpowiada co innego.


KRZYSIU napisał(a):a przecież to jest poj. 1500, a nie 2500 żaden samochód tego nie wytrzyma ani Japoński ani Niemiecki


bład niemieckie znoszą takie rzeczy bardzo dobrze, powód np golf 1.8 i moc 90km, poprostu niemieckie auta są bardziej idiotoodporne.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Pyton162 » 11 sty 2007, 11:47

moj fiat brava , 155tyskm, przebieg ori w 100%, olej full syntetyk, zero brania oleju , a dostaje po garach i to niezle
Pyton162
 

Postprzez Udesky » 11 sty 2007, 13:11

sołtys napisał(a):niemieckie znoszą takie rzeczy bardzo dobrze, powód np golf 1.8 i moc 90km, poprostu niemieckie auta są bardziej idiotoodporne.

Dokladnie, w Polsce jeszcze wiele ludzi niedba o samochody, i jezdzi i jezdzi nawet niewymieniajac oleju, co niemieckie auta znosza bo sa
sołtys napisał(a):idiotoodporne

natomiast japonczyk zawsze wymagal wiekszej uwagi oczywiscie z reguly, bo bywaja niektore modele nie do zdarcia.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez k3b » 11 sty 2007, 17:13

Nom Sołtys masz racje z tymi przebiegami ja mam Z5 w 323C i nalatane 340tyś od początku nic nie dłubane w silniku tylko okresowe wymiany, oleju łyka 1l na 10tyś w polsce nalatane 120tyś. Niemiec średnio robi 40tyś rocznie to nie wiem jakim trafem każdy ma w 12 letnim samochodzie 135tyś. Jedynym problemem tego silnika z tego co ja obserwuje sa zawory często klekoczą i te ciągłe wymiany podkładek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez Udesky » 11 sty 2007, 17:21

k3b napisał(a):Niemiec średnio robi 40tyś rocznie

a ja mam w ksiazce serwisowej ktora byla prowadzana 2 lata niemiec nieprzejezdzal wiecej jak 12 000km rocznie :P
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez k3b » 11 sty 2007, 17:34

hyyyym może i tak, trafiłeś pewnie na doby wuzek ja mam też książke to w pierwszym roku niemiec zrobił 50tyś. Silnik sie najwiecej zurzywa na krótkich dystansach jak lecisz w trase 1300km to chodi wieki. W golfie 3 1,9D 97r ojciec ma 480tyś i chodzi jak zegarek mimo ze to zwykły diesel ale po bułki do sklepu to on nigdy nie jechał od nowości tylko trasy po 1-3 tyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez lukasz 323C » 11 sty 2007, 17:37

k3b napisał(a):Jedynym problemem tego silnika z tego co ja obserwuje sa zawory często klekoczą i te ciągłe wymiany podkładek.


Regulacje luzów zaworowych robi się, co 90 tyś. A to, że klawiera zagra zaraz po odpaleniu na zimnym silniku to norma i wcale nie oznacza, że zawory są źle wyregulowane gorzej jak stuka i puka na ciepłym. Mi sprawdzał luzy zaworowe w ASO Mazdy znajomy z forum darocha i luzy były na 5 z plusem a jednak po odpaleniu poklekoczą z 3 sekundy i spokój. To jest norma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez k3b » 11 sty 2007, 17:48

Ja wiem ale mi teraz klekoczą na ciepłym zmieniłem olej i jakby troche ustało musze zalać 10w60 to powinno pomódz tak mi znajomki mówili z serwisu, tylko ten olej jest troche drogi bo około 200zł 4 litry, no ale coś za coś może akurat pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez krisrad » 11 sty 2007, 19:21

Witam,

No jestem pewien, że źle trafiłem. Niestety jest duży odsetek ludzi którzy źle trafili przy Z5 w porównaniu z tymi co kupowali np Hondy, Nissany, a nawet Ople i Fordy.
Trafiłem na szczęście na dobrego i godnego zaufania mechanika dlatego zdecydowalem się na remont (miały być tylko pierścienie i przy okazji jużuszczelniacze – co wynikało z różnic dochodzących do 3 atmosfer w pomiarze ciśnienia) – nikt nie mógł przewidzieć że jest problem z głowicą i pod zawory zaczęła podchodzić woda.
Powodem takiego stanu rzeczy wg niego było przegrzanie silnika i słabej jakości materiały użyte do budowy głowicy i całego silnika. Natomiast powodem tego iż nie kopcił do zmiany oleju był jednoznacznie MotoDoktor.
Coz – teraz po takim remoncie zostaje tylko jeździć z nadzieją ze samochod będzie w końcu zdatny do uzytku, a wymienione części będą jeszcze kilkadziesiąt tys km dobrze służyć. Co do wymiany silnika – to moim zdaniem prawdopodobieństwo, że trafi się na w miarę dobrą i sprawną Z5 jest równe koło 50%.
Mimo wszystko 323F to piękne i stylowe auto.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Krzysiek
krisrad
 

Postprzez frystylez » 11 sty 2007, 19:39

Witam. Widzę że twarto dyskutujecie na temat problemów z olejami itp. Otóż chciałbym zdać pytanie. Po wymianie oleju wraz z rozrządem autko zaczeło na wolnych obrotach jakos tak dziwnie sie zachowywac. Otoz wydaje mi sie ze nie trzyma obrotów...tzn stojąc bez ruchu na odpalonym silniku obroty "skaczą" tak o 100, 200 obrotów (na pulapie ok 400-600) i slychac jak silnik ciagnie i za chwile spada i znow ciagnie i spada? jaka jest przyczyna bo nie wydaje mi sie zeby to byla norma. Prosze o pomoc. Z góry dziekuje!:)
Black sweet coffe:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2007, 21:08
Posty: 27
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323F BA Z5 rocznik 97'

Postprzez michi » 15 sty 2007, 03:17

frystylez napisał(a):jaka jest przyczyna bo nie wydaje mi sie zeby to byla norma


hehe w Z5 to norma <lol> :P

u mnie często na światłach falują pomiędzy 500 a 800, aż auto wpada w wibracje ale już się przyzwyczaiłem :P

Bardziej mnie martwi ogromny apetety na olej i kopcenie na zimno, ale już zaczynam zbierać kasę i szukać dobrego i taniego (niestety te 2 cechy rzadko idą w parze) mechanika na remont ;)

I zrobię to z 2 powodów :

– pierwszy, że przy wymianie silnika nie wiem czy nie trafię na to samo, pozatym silnik+swap+ wymiana oleju, rozrządu itp. wyszła by moim zdaniem drożej ;/

– drugi, bo to naprawdę fajne auto i naprawdę je pokochałem <list>
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez dziubek » 15 sty 2007, 12:18

To ja doloze i cos od siebie co do zuzycia oleju to po 10 tys ubylo max 0,4l teraz mam machniete juz prawie 20 tys oleju narazie nie zauwazylem by ubyl i fakt robie przebiegi powyzej 20km za jednym razem do paruset km , obecny przebieg 142tys ( i rosnie ) a jak kupilem bylo 124tys wpelni udokumentowane – wpisy w ksiazce serwisowej z aso ( co potwierdzalem takze w samym aso – srenio przebieg po 15tys rocznie robiony) autkiem jezdzilo dwoch starszych gosci po 50 (wiec moze dlatego niezbyt duzo smigali) i jednynie czasem gdy bardzo zimno na dzien dobry delikatny klekot po rozruchu ale ma to swoj urok ;) ale bardzo szybko zanika.

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez Udesky » 15 sty 2007, 12:18

michi napisał(a): pierwszy, że przy wymianie silnika nie wiem czy nie trafię na to samo, pozatym silnik+swap+ wymiana oleju, rozrządu itp. wyszła by moim zdaniem drożej ;/

szukaj tego produkowanego od konca 97r i 98. Tam niebedziesz musial martwic sie o pierscienie, a i spalanie PB bedzie mniejsze.

michi napisał(a):drugi, bo to naprawdę fajne auto i naprawdę je pokochałem

skad ja to znam :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez k3b » 15 sty 2007, 19:03

ja jeszcze nie spotkałem silnika 16 zaworowego z przebiegiem pow 100tyś który nie bierze oleju to jest norma więc ta ankieta to lipa 37% mazd nie bierze he he. Brat ma Honde 1,5 Vteka też dolewa w Golfie 2.0 16V też sie dolewa, kolega ma Mazde BG 1,6 OHC i też dolewa. Tu sie nic nie da zrobić tak już ma być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez Udesky » 15 sty 2007, 20:34

k3b napisał(a):ankieta to lipa 37% mazd nie bierze he he

A zauwazyles pytanie w ankiecie:
Ile Twój Z5 pali oleju na 1000km

Na 1000km bierze mi minimalne ilosci napewno nie jest to 0.3l.No moze na 10 000km wezmie mi ok 0.5l. W kazdym razie niemusze dolewac :P
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez KRZYSIU » 17 sty 2007, 00:06

k3b napisał(a):ja jeszcze nie spotkałem silnika 16 zaworowego z przebiegiem pow 100tyś który nie bierze oleju to jest norma więc ta ankieta to lipa 37% mazd nie bierze he he



Moją Mazdą zrobilem dopiero 3500 tyś.kilometrów i oleju mi nie ubylo , sprawdzam dość czesto i nie jeżdże jak DZIADEK.

Branie oleju to NIE NORMA !!!
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez Radian » 20 sty 2007, 15:28

Witam. Jestem posiadaczem Z5 z swoim aucie, przebieg 170 tyś. z roku 97. Przy codziennej jeździe do pracy, ok 6 km dziennie ubytki oleju byly minimalne wręcz niezauważalne. Poziom płynu chłodzącego bez zmian, brak niebieskiego dymka. Ostatnio zrobiłem dłuższą trasę ok 400 km i zaobserwowałem dość znaczny ubytek oleju na bagnecie. Na oko było to gdzieś 200-250 ml. Zdziwiło mnie to trochę ponieważ jak wcześniej napisałem takie ubytki się nie zdarzały. Wykluczam również wszelkie wycieki oleju. Poziom płynu chłodzącego nadal bez zmian także jeśli chodzi o kolor. Jaka mogła być przyczyna tak znacznego ubytku?? Mam zaczynać składać na reanimację silnika??
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez MarcinB » 20 sty 2007, 19:23

Bez paniki <lol> Jak sie jezdzi zima tylko na krotkich trasach to w oleju zbiera sie woda i benzyna. Kiedy w koncu zrobisz dluzsza trase to wszystko ma okazje odparowac i stad ten ubytek.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323