Nie odpala, dziwny dźwięk z okolic kolektora na włączonym zapłonie

Postprzez Dejw » 27 gru 2013, 18:40

No niestety nie. Na alledrogo znalazłem za 50zł. Cała przepustnica z krokowcem. Jutro dzwonię do faceta i zamawiam.

A orientujesz się co to za czujnik co zakreśliłem go w kółko? Bo to nie jest czujnik TPS. Czujnik położenia przepustnicy ma 3 piny i jest przy przepustnicy a nie przy silniczku krokowym.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 27 gru 2013, 19:33

To jest krokowiec panie:) sam calkiem nie dawno u siebie rozebralem i czyscilem. Moze sprawdz sobie czy tps reaguje? miernik w budowlanym mozna kupic calkiem tanio, a na forum mozna znalesc jakie napiecie ma byc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 27 gru 2013, 19:45

@Dejw szkoda ze dopiero teraz wpisałeś Miejscowość bo ja jestem z Lublina to mógłbym ci jakoś pomóc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Dejw » 27 gru 2013, 19:55

No wiem, mogłem. Zapomniałem o tym. Ale chyba wychodzi na to że krokowiec padł i do tego jeszcze coś z TPS.
Tylko TPS nie ustawię skoro silnik nie uruchamia się. Gdyby krokowy silnik był uszkodzony to wg. mnie auto by odpalało. Chyba, że się mylę.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez JapanBA » 27 gru 2013, 20:25

Żaden problem sprawdzić elektrozawór (krokowiec), wystarczy miernik i masz wszystko jasne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Dejw » 2 sty 2014, 16:23

Wymieniłem całą przepustnicę z krokowcem. Dźwięk z krokowca nadal jest ale zauważalnie cichszy. Natomiast jak nie odpalała Mazda tak nie odpala. Już nie mam siły. Po zamontowaniu przepustnicy zresetowałem kompa. Aktualnie się ładuje aku bo trochę auto stało i padł.
Lista rzeczy co zrobiłem:
Nowe PRZEWODY ZAPŁONOWE NGK RC-ZE37
nowe świece denso K16TT
nowy filtr powietrza Knecht LX540
Wymieniłem przepustnicę z krokowcem.
Sprawdziłem przepływomierz- jest w porządku

Aktualnie nie mam już pomysłów jakie kroki dalej uczynić. Może coś z zapłonem?
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez Przemek323c » 2 sty 2014, 16:30

Podmien aparat na probe.
Przemek323c
 

Postprzez Dejw » 2 sty 2014, 16:42

Trochę ciężko bo nie mam drugiego, ani nikogo z okolicy co by miał. Jedynie pozostaje mi go przeczyścić.

UWAGA! <glupek2>

Auto odpala. Za pierwszym razem. Ale nie wkręca się na obroty, tzn, szybkie naciśnięcie pedału gazu(szybkie otwarcie przepustnicy) auto się dławi, szarpie, nawet strzela z tłumika(przed chwilą ogień poszedł, bo mieszanka się zapewne zapaliła).

Jak wkręcam po woli,tzn dodaje pomału gaz to auto normalnie się wkręca. Ktoś ma jakieś pomysły co to może być? Dodam, że tak jest i na benzynie i na gazie, także to nie wina filtra paliwa, którego na początku typowałem.

Komp nie pokazuje błędów ani na wyłączonym ani na włączonym silniku.

Nagrałem filmik jak pracuje silnik:
http://www.youtube.com/watch?v=PXM33MkRdTk&feature=youtu.be
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez Przemek323c » 2 sty 2014, 19:29

To pasuje do aparatu.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 2 sty 2014, 20:50

Hmmm, no niby aparat. Jakbys mial z kim podmienic bylaby gitara. Probowales sie przejechac? Ale skoro nie palila a teraz ozyla, podobny przypadek jak ja mialem, to pewnie aparat. Moze iskra w kopulce szalaje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Daro_GST » 3 sty 2014, 13:16

kopułkę i palec wymieniałeś??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez Dejw » 3 sty 2014, 17:34

Dziś odkręciłem kopułkę i palec. Palec nadpalony, aż plastik biały. Na dniach wymienię i zdam relację czy to pomogło. Mam nadzieję, że tak.
Powiedzcie mi tylko jaki palec kupić:
Znalazłem YEC ale są 2 wersje:
K23015 24.19 zł
K23019 32.25 zł

Wydaje mi się, że do BA 1,5 z 95r K23015 będzie pasował, mam rację?
I do tego kopułka K13020 też firmy YEC.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez Przemek323c » 3 sty 2014, 18:07

Na razie obczysc styki w kopulce i palcu do zywego np szczota na wiertarce i sprobuj odpalic.
Przemek323c
 

Postprzez krzysek71 » 3 sty 2014, 18:38

Najlepiej weź palec ze sobą bo miałem taki przypadek u siebie że kupiłem niby identyczny a nie pasował do aparatu P5 miał za małą średnicę i nie wchodził na wałek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Dejw » 3 sty 2014, 18:47

Oczyściłem palec i kopułkę trochę i auto działa. Przejechałem się 3 km pełnego katu i niestety zaczyna znowu podszarpywać. Teraz to już na 100% wina palca i kopułki. Dzięki wszystkim za pomoc. Teraz tylko zakupić palec i kopułkę i nadrobić czas bez mazdy :))
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 3 sty 2014, 19:05

Od tego jest forum ;) podjedz do przemka niech Ci sprawdzi ust. zaplonu jak juz auto jezdzi i szczeline na swiecach odrazu:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dejw » 15 mar 2014, 21:12

Po wymianie kopułki i palca jeździłem na samej benzynie. Wszystko ok. Gdy ostatnio zatankowałem gaz auto przerywa. Tak samo jak przed wymianą kopułki i palca. Możliwe, że przerwy na świecach są za małe? Szczeliny są oryginalne. Nic nie zmniejszałem ani nie zwiększałem.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 15 mar 2014, 21:15

A wymieniles swiece? co CI ze szczeliny jak swiece moga pitolic. Widzialem ten filmik

Tak bylo u mnie, na PB nic a na gazie cuda na kiju, wszystkie 4 sweiece do wywalenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dejw » 15 mar 2014, 22:49

Świece nowe (Denso), kable też nowe (NGK).
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 15 mar 2014, 22:57

No to dziwne, pewnie w aparacie sie cos dzieje. Ja po tym co nagralem rozberalem aparat jeszcze raz zaizolowalem nowe swiece, no a wczesniej tez kopulke i palec. Po zmianie swiec przeszlo .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323