Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Marek 161BD081 » 28 kwi 2014, 17:29

Jak ci silnik tak nierówno pracuje (bez dwóch cylindrów :D ) to czemu sie dziwisz, że tak dużo pali?
Doprowadź auto do takiego stanu aby poprawnie na benzynie pracowało i dopiero ew. bierz sie za regulacje gazu.
Poza tym w instalacjach mieszalnikowych I czy II gen. bardzo duże ma znaczenie czystość filtra powietrza.
Zacznij od rzeczy mówionych wcześniej: świece, przewody, kopułka i palec rozdzielacza.
Za przepływomierzem i tam będziesz musiał sie rozejrzeć.
Co więcej to zobaczysz jak wymienisz te podstawowe elementy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 28 kwi 2014, 17:52

Dokladnie. Najpierw benzyna potem gaz.
Przemek323c
 

Postprzez riki007 » 29 kwi 2014, 00:43

Nie dziwię się, że dużo pali, bo jak pracuje na 2 cylindrach, to zrozumiałe, ale to, że pracuje na 2 a nie na 4 nie może być spowodowane przepływomierzem, świecami ani kablami – zaminiałem je w różnych kombinacjach, i zawsze pracują tylko cylindry 1 i 3.
Palec i kopułka – z tym się zgadzam, szczególnie jeśli nie macie innych pomysłów, chociaż ja bardziej myślałem o cewce zapłonowej niż i kopułce i palcu.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 13:26
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG LF 2006 2.0 147KM LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 29 kwi 2014, 05:18

Ciekawe jakie masz sprężanie na poszczególnych cylindrach?
Swoją drogą to kiedyś miałem podobnie, że mi przestawał cylinder pracować jak "fajka" od świecy zapłonowej miała przebicie na części, która wchodzi w głowicę.
Ale zmień ten cały komplet i dopiero wówczas ew. będziemy myśleć do dalej.

Cewkę zapłonową ja zostawiłbym w spokoju z powodu takiego, że jest ona jedna i wspólna dla wszystkich cylindrów. Jakby był problem to dotyczyłby wszystkich cylindrów a nie tak jak masz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez riki007 » 29 kwi 2014, 21:58

Dzięki Marek za bardzo rzeczową odpowiedź odnośnie cewki – swoją drogą tak przypuszczałem, że jest jedna dla wszystkich.
Co do przebicia, jak najbardziej się zgadzam, aczkolwiek nie wyjaśnia to sytuacji w momencie zamiany kabli pomiędzy cylindrami – wtedy powinny pracować inne cylindry, a ciągle pracują te same.
Świece też były zamieniane miejscami.
Z drugiej strony, jeśli te cylindry nie pracują – dlaczego wskazówka obrotów zachowuje się inaczej po odpięciu chociaż jednego z cylindrów, nie ważne którego. Wtedy wskazówka skacze, a nie podnosi się równo.
Więc sytuacja mogłaby oznaczać, że cylindry nie pracują tylko na biegu jałowym, a po dodaniu gazu pracują wszystkie – aczkolwiek w takiej sytucji, dlaczego samochód jest tak straszliwie słaby?
Ogólnie sytuacja jest bardzo zastanawiająca i pewne fakty jakby sobie nawzajem zaprzeczają.
Ma ktoś może pomysł, co może być przyczyną tego że samochód jest tak słaby na obu paliwach (benzyna i LPG)?
Jeszcze takie pytanie, czy można jakoś łatwo sprawdzić, czy katalizator nie jest zapchany? – bo to chyba mogłoby tłumaczyć bardzo niską moc, prawda?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 13:26
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG LF 2006 2.0 147KM LPG

Postprzez Garbage1989 » 30 kwi 2014, 01:08

Chyba że uszczelka pod głowicą wypaliła się między cylindrami tak że nie miesza płynu chłodniczego tylko przewala ciśnienie z jednego gara do drugiego tylko to trochę kłuci się z Twoją teorią o tym
riki007 napisał(a):może być z nim związane, ale napewno nie to, że silnik po odłaczeniu 2 i 4 cylindra nie zmienia "kultury pracy"

bo nie chodzi o garki obok siebie, no nic trzeba podmieniać i szukać przyczyny problemów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez riki007 » 30 kwi 2014, 16:20

Chmm, uszczelka pod głowicą teoretycznie była robiona (oczywiście razem z głowicą itp) 2 lata temu (około 30k km), ale to raczej nie zmiania faktu, że mogłaby się uszkodzić – ale jak piszesz, wtedy efekt byłby przy 2 cylindrach obok siebie.
Jak na nic nie wpadnę przez najbliższe dni, to po urlopie pojadę do mechanika, niech on się wypowie, może już na podstawie informacji ode mnie będzie miał jakiś typ... chociaż po ostatnich perypetiach z moją Mazdą 6, to już mechanikom jakoś nie ufam...
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 13:26
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG LF 2006 2.0 147KM LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 1 maja 2014, 09:23

Skoro dotyczy to cylindrów 2 i 4 to z równym powodzeniem można typować problem związany z kopułką.
Kolejność zapłonu jest taka, ze mamy zapłon tych dwóch cylindrów kolejno po sobie.
Zakładam oczywiście, że kolejność przewodów zapłonowych jest poprawna?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez riki007 » 1 maja 2014, 15:28

Chmm, skoro na cylindry 1 i 3 pali bez problemu, to jak rozumiem na nich jest kolejność poprawna – zgadza się?
A nie jestem pewny, czy sprawdzałem co będzie jak zamienię kolejność 2 i 4.
Podstaram się to sprawdzić przy najbliższej okazji, a czy mógłby mi ktoś na rysunku kopułki zaznaczyć gdzie który cylinder powinien być podłaczony, bo nie przypominam sobie, żeby na kopułce było jakieś oznaczenie.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 13:26
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG LF 2006 2.0 147KM LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 1 maja 2014, 20:18

Ojjjj – lenistwo totalne!
Chwila używania szukajki i ... masz np. to:
viewtopic.php?f=454&t=79220&p=1444683
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez riki007 » 2 maja 2014, 13:17

Dziękuję ci bardzo, jak tylko wrócę z urlopu za tydzień, to sprawdzę kolejność podłaczenia.
Mógłbyś mi jeszcze tylko powiedzieć, czy cylinder 1 liczy się od lewej czy od prawej strony silnika (najbliżej kopułki jest cylinder numer 4 czy numer 1?).
Dzięki za wszystko, dam znać za tydzień, czy jest jakaś różnica.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 13:26
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG LF 2006 2.0 147KM LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 2 maja 2014, 13:28

Najbliżej rozdzielacza jest cylinder nr 4
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maniek123 » 11 maja 2014, 18:58

Witam! Pojawił się u mnie problem z szarpaniem. Szczególnie przy przyspieszaniu obrotach rzedu 4 tys auto zaczyna sie dlawic... wymienilem swiece, przewody, kopułke i palec, filtr paliwa i dalej jest to samo.
Raz lepiej raz gorzej ale caly czas jest szarpanie nie wiem juz co to moze byc.. kiedys auto calkiem mi stanelo i bylo slychac jakies strzaly pod maska a gazu nie mam... z tego co widze do aparatu P5 dostaje sie olej czyli oring puszcza i moze tam sie cos dzieje a moze to pompa paliwa nie daje juz rady.. nie wiem co wymieniac kolejne.. koszty rosna a poprawy nie widac.

Dzieki z gory za odpowiedz

Mazda 1.5 1994r <co?>
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 16:28
Posty: 30
Auto: mazda 323f BA 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 11 maja 2014, 19:10

Można od kogoś (sprawny!) aparat zapłonowy wypożyczyć do testów a wówczas coś wyeliminujesz.
Ale łatwiej byłoby jakbyś uzupełnił profil o swoją lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 11 maja 2014, 20:10

Jesli olej jest w srodku to oring nie ma z tym nic wspolnego.
Przemek323c
 

Postprzez maniek123 » 12 maja 2014, 15:38

To dlaczego aparat jest uwalony olejem na srodku? Palec I kopulke zmienilem ale nie pomoglo... zauwazylem ze po wymianie filtra paliwa przez okolo 300 km problem zniknal aa potem powrocil moze uklad paliwowy jest zapachany sprobuje uzyc dodatku do czyszczenia ukladu paliwowego moze pomoze
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 16:28
Posty: 30
Auto: mazda 323f BA 1.5

Postprzez Garbage1989 » 12 maja 2014, 15:45

Może pompa paliwa Ci zdycha bo to podobno się zdarza w niejedne BA a olej w środku będziesz miał jak simmering na walku napędowym aparatu się rozszczelni ja u siebie w aparacie M3 wymieniłem simmering miałem do tego zdjęcia ale brakło czasu na fotorelacje i format zjadł te foty
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 13 maja 2014, 08:33

Raz ,jesli oring puszcza, to leje sie na zewnatrz, dwa, do wewnatrz wydaje mi sie, ze jest oring pod lozyskiem po rozebraniu aparatu.
A skoro po zmianie filtr bylo lepiej, to zagladnij do zbiornika, pewnie rura od wlewu zgnila i syf sie pakuje do baku, ale to tylko moje przypuszczenia. I sam walczylem z takim czyms w ojca sednie, tez szukalem dziury w calym, ale wyjalem listwe wtryskowa, filtr ori wrzucilem do benz, esktrekcyjnej, w przewody wpuszczalem wd-40 i wydmuchiwalem pod cisnienie kompresorem, no i samo czyszczenie zbiornika to kara jak hu.. no ale wyczyscilem druga pompa, i rura wlewu wymieniona. Po tym auto smigalo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Garbage1989 » 13 maja 2014, 15:53

Pod lozyskiem nie ma oringa tylko simmering uszczelniajacy wałek aparatu :D taki szczegół
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 13 maja 2014, 17:24

Zwal jak zwal :P ALe wiadomo o co chodzi :) Wymieniales moze? jak tak daj wymiary na Pw i z jakiej firmy;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323