Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Pomóżcie błędy 11 i 13?
11-Czujnik temperatury powietrza
13-Czujnik ciśnienia powietrza w dolocie
Dobrze to rozumiem?
mazda 323f ba z5 1.5
ten pierwszy to ten w filtrze tak/
a ten drugi tego ciśnienia to gdzie niby jest?
chyba nie chodzi tu o przepływke?
11-Czujnik temperatury powietrza
13-Czujnik ciśnienia powietrza w dolocie
Dobrze to rozumiem?
mazda 323f ba z5 1.5
ten pierwszy to ten w filtrze tak/
a ten drugi tego ciśnienia to gdzie niby jest?
chyba nie chodzi tu o przepływke?
- Od: 21 lis 2013, 20:24
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f BA 1997 1.5
tak czujnik temperatury dolotu jest osobnym czujnikiem ale mam wrażenie że jako że masz model z '97 więc z dużym prawdopodobieństwem stwierdzam że masz model poliftowy i masz kody błędów 4cyfrowe więc radze powtórzyć odczyt albo podpiąć się do jakiegoś kompa. No chyba że czujesz się na siłach odczytanie tego z diody
w razie czegoś załączam zdjęcie z zaznaczonym na zielono czujnikiem temperatury

w razie czegoś załączam zdjęcie z zaznaczonym na zielono czujnikiem temperatury

- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
A gdzie jest ten czujnik ciśnienia niby? hm kody są dwucyfrowe bo bez problemu namierzylo mi zepsutego EGRa, ktorego kiedys mialem w rekach i nie dzialal. Wykazalo tez sonde lambda, ale sonda na zimnym nie pracuje, po rozgrzaniu silnika kod sie nie powtorzyl.
- Od: 21 lis 2013, 20:24
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f BA 1997 1.5
szukałem w EPC czujnika ciśnienia dla BA z Z5 ale takiej części mi nie znalazło być może jest zintegrowana np z przeplywomierzem bądź nie ma go wogóle tylko parametr w kompie jest na stałe wpisany do mapy lub wyliczany z innych odczytów
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Czy te błędy powracają po ich skasowaniu?
Często po zmianie filtra powietrza niektórzy zapominają podłączyć wtyczki od czujników na obudowie filtra i stąd zapamiętane błędy 11 i 12
Swoja drogą to masz pewność, że to był błąd nr 13 a nie 12?
Często po zmianie filtra powietrza niektórzy zapominają podłączyć wtyczki od czujników na obudowie filtra i stąd zapamiętane błędy 11 i 12
Swoja drogą to masz pewność, że to był błąd nr 13 a nie 12?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak pewność mam, błędy
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
13-?
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
Po skasowaniu i zagrzaniu silnika odpadł błąd 17 z czego sie ciesze bo sonda nowa
Błąd 12 u mnie nie wystąpił wcale.
Pozostaje wujek google i znalezienie ch-ki czujnika... Bo jeśli 13 to przepływomierz... To napewno lepiej zacząć od czujnika temp. pow. ...
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
13-?
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
Po skasowaniu i zagrzaniu silnika odpadł błąd 17 z czego sie ciesze bo sonda nowa
Błąd 12 u mnie nie wystąpił wcale.
Pozostaje wujek google i znalezienie ch-ki czujnika... Bo jeśli 13 to przepływomierz... To napewno lepiej zacząć od czujnika temp. pow. ...
- Od: 21 lis 2013, 20:24
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f BA 1997 1.5
Uuupsss – pisałem z pamięci i ... trochę sie pomyliłem z tymi błędami.
Błąd 12 zupełnie czego innego dotyczy.
Weź może spryskaj złącza czymś do styków (ostatecznie WD40) i zobacz czy pomogło.
Czy możesz zmierzyć rezystancję tego czujnika temperatury?
PS. Nie masz instalacji gazowej I lub II gen.?
Błąd 12 zupełnie czego innego dotyczy.
Weź może spryskaj złącza czymś do styków (ostatecznie WD40) i zobacz czy pomogło.
Czy możesz zmierzyć rezystancję tego czujnika temperatury?
PS. Nie masz instalacji gazowej I lub II gen.?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
atamusex napisał(a):Tak pewność mam, błędy
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
13-?
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
Po skasowaniu i zagrzaniu silnika odpadł błąd 17 z czego sie ciesze bo sonda nowa
Błąd 12 u mnie nie wystąpił wcale.
Pozostaje wujek google i znalezienie ch-ki czujnika... Bo jeśli 13 to przepływomierz... To napewno lepiej zacząć od czujnika temp. pow. ...
jeśli masz dostęp do kabelka na ELM327 to polecam program FORScan który udostepniany jest na otwartej darmowej licencji i gada z naszymi wózkami sprawdziłem dziś jego działanie i na kabelku w wersji 1.4b łaczy się do modułu PCM czyli sterowania silnikiem i odczytuje błędy bez wątpliwości wraz z opisem oraz ma możliwość logowania danych
dołączam kilka SCReenów bo może to być pomocne w diagnostyce:





ostatni SCReen to próba wykrywania błędów na czujniku temperatury w dolocie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam...
mazda 323f '97 Z5 +lpg
Proszę o pomoc... w dziwnej sytuacji a mianowicie w odczytaniu błędów, robiłem to wielokrotnie
tester z diody między pin +B i FEN to zawsze działało...
ale dzisiaj podpinam diodę i świeci... świeci... nie gaśnie (wiem że chwile ma świecić) ale nie cały czas..
robię reset, podpinam diodę i znowu to samo.... włączam tryb zapamiętywania "mostek" znowu reset... próbuję na różne sposoby i nic nie pomaga...
jako diodę używam kawałek paska led zawsze świetnie się sprawdzał
o co chodzi
?
jakieś propozycje??
pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc...
mazda 323f '97 Z5 +lpg
Proszę o pomoc... w dziwnej sytuacji a mianowicie w odczytaniu błędów, robiłem to wielokrotnie
tester z diody między pin +B i FEN to zawsze działało...
ale dzisiaj podpinam diodę i świeci... świeci... nie gaśnie (wiem że chwile ma świecić) ale nie cały czas..
robię reset, podpinam diodę i znowu to samo.... włączam tryb zapamiętywania "mostek" znowu reset... próbuję na różne sposoby i nic nie pomaga...
jako diodę używam kawałek paska led zawsze świetnie się sprawdzał
o co chodzi
jakieś propozycje??
pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc...
- Od: 26 sie 2009, 16:55
- Posty: 20
- Skąd: Krynica
Mogłeś wcześniej przez nieuwagę coś zewrzeć?
Może z tego powodu nie możesz zdiagnozować silnika?
Uzupełnij poza tym profil o typ auta.
Może z tego powodu nie możesz zdiagnozować silnika?
Uzupełnij poza tym profil o typ auta.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja pisałem o uzupełnieniu PROFILU o model auta.
Przemek zaś zapytał czy w czasie tego testu założyłeś zworkę między GND a TEN.
Przemek zaś zapytał czy w czasie tego testu założyłeś zworkę między GND a TEN.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam,
Mam poważny problem i proszę o pomoc.
Ostatnio Mazda zaczęła bardzo dużo palić. <beczy>
Około 14 litrów gazu na 100km.
Nie wiem co jest przyczyną.
Puściłem diagnostykę silnika ale niestety nie wiem jak odczytać te błędy.
Wydaje mi się że jest: 10,11,17
Prosiłbym o potwierdzenie:
Dziękuję za pomoc.
Mam poważny problem i proszę o pomoc.
Ostatnio Mazda zaczęła bardzo dużo palić. <beczy>
Około 14 litrów gazu na 100km.
Nie wiem co jest przyczyną.
Puściłem diagnostykę silnika ale niestety nie wiem jak odczytać te błędy.
Wydaje mi się że jest: 10,11,17
Prosiłbym o potwierdzenie:
Dziękuję za pomoc.
Sawinio Płock
Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Dzięki wielkie.
Czyli to jest jeden błąd?
Ja myślałem że w Mazdach 323 są 2 cyfrowe błędy.
Ten czujnik odpowiada za wskazanie temperatury na wskaźniku na desce.
To wydaje się ok. Wskazania mam jakby dobre.
Czyli to jest jeden błąd?
Ja myślałem że w Mazdach 323 są 2 cyfrowe błędy.
Ten czujnik odpowiada za wskazanie temperatury na wskaźniku na desce.
To wydaje się ok. Wskazania mam jakby dobre.
Ostatnio edytowano 15 sty 2014, 10:50 przez Sawinio, łącznie edytowano 1 raz
Sawinio Płock
Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Najlepiej sprobuj podlaczyc sie elmem i forscanem, wtedy nie bedziesz mial watpliwosci.
-
Przemek323c
No to teraz mi zadałeś.
Ja nie mam pojęcia o co chodzi
Podejrzewam, że i tak ten błąd nie ma wpływu na moc silnika i spalanie.
Ja nie mam pojęcia o co chodzi
Podejrzewam, że i tak ten błąd nie ma wpływu na moc silnika i spalanie.
Sawinio Płock
Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 2 gości