Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny
Zrób tą płukanke i zmien olej i nie pakuj sie w niepotrzebne wydatki a to co wali przy rozrzadzie to stawiam na lancuszek ktory spina walki i tym bym sie nie przejmowal za bardzo po wymianie oleju powinno ucichnac, a co do sprzegla to stawiam na lozysko oporowe do wymiany koszty nie wielkie pozdrawiam
- Od: 15 lip 2008, 20:55
- Posty: 23
- Skąd: Gliwice
- Auto: mazda 323f BA 97r Z5 1.5
to co wali przy rozrzadzie to stawiam na lancuszek ktory spina walki
Mi chodziło o to, że przy braku oleju jak mi zaczyna coś stukać pod maską to tak jakby z lewej strony pokrywy, przy samym rozrządzie. Ale pod pokrywom, nie na zewnątrz. Ten łańcuszek może stukać jak bedzie słaby dopływ oleju?
po wymianie oleju powinno ucichnac
Dalej nie wiem co zalać... z własnych doświadczeń wiem, że 10W40 bardzo mocno pogorszyło działanie silnika. Przez to teraz często pali sie kontrolka oleju i cos stuka. Sądze, że po samej płukance nie będe mógł nagle zalać 10W40. Żeby go zalać pewnie trzeba pójsc w koszta i naprawiać. Nie znam się ale tak mi sie to w głowie układa.
a co do sprzegla to stawiam na lozysko oporowe do wymiany koszty nie wielkie
Jak obroty lecą poniżej 700-800 na półsprzęgle to łożysko oporowe padło? Obroty powinny być zawsze stałe jak nie dodaje gazu a bawie się sprzęgłem na biegu, tak? Swoją drogą to mi chodziło o to, że jak te obroty już właśnie spadną to kilka sekund jak się go przytrzyma na bardzo niskich obrotach to zaczyna mocno stukać z pod pokrywy jak wspominałem wcześniej. Po pószczeniu sprzęgła i wyrównaniu sie obrotów stukot nie ustaje, kontorlka pali się nadal. Dopiero dodanie gazu uspokaja prace silnika na jakiś czas. Tak się własnie często dzieje jak na światłach stane i chce powoli ruszać na sprzęgle to zaraz mi zaczyna stukać i kontorlka sie świeci.
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
coś mi się zdaje że masz juz podtarte panewki korbowodowe , czasem podobny stukot ma łożysko sprzęgła ,ale tutaj to raczej nie bo kontrolka oleju sie świeci
teraz zrobić płukankę zobaczyć co będzie, choć pewnie silnik już do Remontu
co do ciśnienia oleju to przy biegu jałowym ma byc 1-2 Bara/min
natomiast przy 3k RPM 3-4Bar/min
teraz zrobić płukankę zobaczyć co będzie, choć pewnie silnik już do Remontu
co do ciśnienia oleju to przy biegu jałowym ma byc 1-2 Bara/min
natomiast przy 3k RPM 3-4Bar/min
Ma ktos może jeszcze jaieś pomysly i rade?
Na dniach bedę dobierał sie do miski olejowej i smoka. Akurat to można zrobić samemu i nie płacić bo przy pompie olejowej to już nie będę grzebał... Chociaż swoją drogą nie wiem czy smok ma tu coś do rzeczy bo moje auto ma problem ze smarowaniem na zimnym silniku i na gorącym a tak to normlanie działa...
Na dniach bedę dobierał sie do miski olejowej i smoka. Akurat to można zrobić samemu i nie płacić bo przy pompie olejowej to już nie będę grzebał... Chociaż swoją drogą nie wiem czy smok ma tu coś do rzeczy bo moje auto ma problem ze smarowaniem na zimnym silniku i na gorącym a tak to normlanie działa...
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
A jak smok jest zatkany albo cos innego tam jest?? skad wiesz. jak nie bedzie dobrego cisnienia to wlasnie kontrolka sie swieci. Kazdemu sie wydaje ze tak kontrolka jest od poziomu oleju a ona jest od cisnienia. i mowie sprawdz sobie opornosc na czujniku oleju.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Oporność sprawdzić multimetrem tak? Jak go ustawić i co ma wskazywać, żeby stwierdzić czy jest dobrze czy jest źle:)?
Nawet jak by mi sie tak bardzo poszczęściło i okazało się, że to zatkany smok to przez te 6 miesięcy jazdy przy ograniczonym dopłwie oleju napewno coś już sie wytarło... Szczególnie zimą jak przy dużych mrozach auto odpalałem to tak nawalało jakby ktoś w maske od dołu walil... Nawet podczas jazdy, przez jakieś 3 km. Dopiero potem silnik i olej łapały troche temp i sie uspakajało.
Nawet jak by mi sie tak bardzo poszczęściło i okazało się, że to zatkany smok to przez te 6 miesięcy jazdy przy ograniczonym dopłwie oleju napewno coś już sie wytarło... Szczególnie zimą jak przy dużych mrozach auto odpalałem to tak nawalało jakby ktoś w maske od dołu walil... Nawet podczas jazdy, przez jakieś 3 km. Dopiero potem silnik i olej łapały troche temp i sie uspakajało.
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Jak juz masz takie problemy to nic nie rob. Ktos musial cos i czegos bardzo duzo wlac jakiegos uszlachetniacza do silnika i pewnie zrobilo robote. Szukaj drugi silnik nie ma sensu robic tego.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Jak juz masz takie problemy to nic nie rob. Ktos musial cos i czegos bardzo duzo wlac jakiegos uszlachetniacza do silnika i pewnie zrobilo robote
Jeżdże tym autem prawie 3 lata, po zakupie zaraz wymieniałem olej więc nie sądze żeby to była wina jakiegoś uszlachetniacza... Co prawda jak wymieniłem na 10W40 to miałem prboemy z ciśnieniem ale potem zalałem 15W40, co swoją drogą źle, że zrobiłem bo powinienem odrazu wtedy działać i robić auto. No ale po zalaniu 15W40 motula jeździłem rok zero problemów, zima i lato było bardzo dobrze. Potem chciałem spróbować wlać 10W40 i w ten sposób doprowadziłem do tego stanu jaki jest bo jeździłem tak miesiąć zanim postanowiłem wrócić do 15W40, wtedy troche sie uspokoiło, myślałem, że to kwestia tylko złego oleju ale po jakimś czasu już było coraz gorzej i tak jest do teraz...
Szukaj drugi silnik nie ma sensu robic tego.
Ile taka przyjemnośc, 1000zł?
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Po liftowy to 98 rok, czy 97 już też?
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
a Ty masz łancuszek na rozrzadzie jak cos to szukaj silnika bez łancucha jest nowszy. Swojego nie remontuj jesli jezdzisz bez cisnienia oleju chociaz na początek sprawdz cisnienie oleju a przede wszystkim czujnik bo moze on cos fałszuje a jesli masz łancuch na wałkach to mozliwe ze ten hydronapinacz klepie i stąd takie odgłosy...
No coś mi sie obiło o uszy u mechanika, że mam jakiś łańcuszek tam... bo sam rozrząd jest normalny, nie łańcuch. Sorki, że tak pisze ale się nie znam:P no i mechanika mówił mi, że rozrząd jest troche za mocno naciągnięty i coś tam brzeczy przez to.
Ponowie pytanie o ten czujnik, opornośc zmierzyć multimetrem, tak? I Jaki ma być wynik dla dobrego czujnika?
Ponowie pytanie o ten czujnik, opornośc zmierzyć multimetrem, tak? I Jaki ma być wynik dla dobrego czujnika?
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
W sobote do madzi został zalany nowy olej Fuchs 15W40 oraz został zalożony nowy filtr oleju Filtrona i okazał się, że problem stukania na zimnym silniku zniknoł... Co prawda silnik jakby chodzi ciutke głośniej bo po roku czasu coś musiało się tam stać, zawory do regulacji czy może coś innego? Ale tak czy siak okazuje się, że Lotos który był zalany wcześniej musiał być jakimś totalnym badziewiem... Narazie ciesze się ciszą i brakiem kontrolki... Z rana chwile się poświeci ale zaraz znika no i odrazu jest smarowanie bo po dodaniu gazu nie dochodzą żadne stuki z pod maski.
Swoją drogą to podczas wymiany olej chciałem dobrać się do smoka, zaworka itp ale nie udało mi się tego dokonać z kolegą ponieważ nie mogliśmy odkręcić śrub trzymających wydech... Innaczej chyba nie da się dojść do miski olejowej? Jedną ze śrub to chyba zajechaliśmy a ona ani drgneła.
Swoją drogą to podczas wymiany olej chciałem dobrać się do smoka, zaworka itp ale nie udało mi się tego dokonać z kolegą ponieważ nie mogliśmy odkręcić śrub trzymających wydech... Innaczej chyba nie da się dojść do miski olejowej? Jedną ze śrub to chyba zajechaliśmy a ona ani drgneła.
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
no niestety by zdjąć miskę musisz rozebrać wydech a ten olej który zalałeś to jest duże ryzyko dla mazdy oby później nie zaczęła go łykać i kopcić a co do kontrolki oleju to przecież zanim olej dotrze do czujnika to sekunda minie i wtedy świeci kontrolka to jest normalne
- Od: 19 kwi 2008, 19:43
- Posty: 133
- Auto: była 323f jest avensis
Na 15W 40 jeżdże już prawie 3 lata i jest okej. No akurat teraz kontorlka pali sie kilka sekund a potem znika. Wcześniej paliła się cały czas, dopiero po dodaniu gazu znikała
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Wg mnie cos jest nie tak z wydajnoscia pompy albo cos innego boli skoro na 10w40 cos ci pitolilo, 15w40 ma inna lepkosc i jest gestsze i wtedy cisnienie jest prawie w normie. Ja caly czas leje 10w40 i kontrolka gasnie 1-2sek.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
ktos kiedys pisał ze to po czesci zalezy od filtra oleju
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
Filtr akurat założyłem identyczny więc sądze, że to nie jest jego wina. Stawiam na olej kiepskiej jakości ale oczywiście zdaje sobie sprawe, że coś w silniku mam uszkodzone ale jak pomyśle o kosztach to nie wiem czy mam ochote to robić...
- Od: 29 kwi 2011, 18:15
- Posty: 272
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f 97r 1.5
Ja mam taki filtr ojciec tez i normalnie sie silnik zachowuje. szukalbym drugi motor ale z drugiej strony jak ten jezdzi to nie ma po co szukac. jak ci zdechnie to wtedy najlepiej.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości