Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
No wlasnie jak to jest z tym krokowym, Ja mam ta nowa przepustnice i jak to jest? lepiej jak jest wykrona ta srubka w krokowym czy jak jest bardziej wkrecona?? A moze ma byc jakas wartosc na tych kablach do krokowego?
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Może ustaw sobie aby po jeździe na rozgrzanym silniku, przy dodaniu gazu na 2000rpm spadało szybko na 1000rpm i powolutku na 750rpm u mnie brat w Xedosie KF tak ma, obroty silnika nie mają żadnej reakcji do obciążenia i silnik pracuje czysto. Przy włączaniu klimy obroty podnoszą się na 850rpm
No i lipa... Nie wiem czemu ale po wprowadzeniu kompa w tryb serwisowy samochód nie chciał odpalić. Teraz obroty mam za małe a nie znalazłem tej śrubki na gwiazdkę o której pisaliście...
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
A silnik miales rozgarzany? musi byc w temp roboczej zeby zlapal w trybie serwisowym. Sruba do regulacji obrotow znajduje sie od gory w przepustnicy w takiej jakby tuleji.
A co ustawienia krokowca to takie ustawienie raczej mnie nie zadowala, nagram jutro jak sie zachowuja podczas jazdy:) A i wlasnie jak to jest z tym obciazeniem? bo wkrecilem dosyc mocno te srube od krokowca ale jak wylacze np swiatla to oborty wskakuja momentalnie na 1000rmp i wracaj rownie szybko na 750rmp, a i ssanie po zapaleniu jest na 1600rmp i doslowanie po 2 sekundach spada na 1300-1400rmp. A jak znow wykrecilem ta srubke w krokowym to ssanie mialem cholernie wysokie bo na 2000rmp wskakiwalo chilwa 1700-1800rmp i po takiej minucie pracy spadalo na 1400rmp. takze wydaje mi sie ze jest ok choc moge mylic i trzeba jeszcze chyba ja wkrecic. A i krokowego nie czyscilem, bo nie moglem wykrecic 2 srub a tez nie chcialem obrobic.
A co ustawienia krokowca to takie ustawienie raczej mnie nie zadowala, nagram jutro jak sie zachowuja podczas jazdy:) A i wlasnie jak to jest z tym obciazeniem? bo wkrecilem dosyc mocno te srube od krokowca ale jak wylacze np swiatla to oborty wskakuja momentalnie na 1000rmp i wracaj rownie szybko na 750rmp, a i ssanie po zapaleniu jest na 1600rmp i doslowanie po 2 sekundach spada na 1300-1400rmp. A jak znow wykrecilem ta srubke w krokowym to ssanie mialem cholernie wysokie bo na 2000rmp wskakiwalo chilwa 1700-1800rmp i po takiej minucie pracy spadalo na 1400rmp. takze wydaje mi sie ze jest ok choc moge mylic i trzeba jeszcze chyba ja wkrecic. A i krokowego nie czyscilem, bo nie moglem wykrecic 2 srub a tez nie chcialem obrobic.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
a widzisz..... za dużo piwek wcześniej i nie rozgrzałem silnika
jutro może coś pocuduje bo spalanie teraz z 15 mam jak wolne obroty były ponad 1000 
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
Ustawiłem TPS i obroty na jałowym w trybie serwisowym na około 800. Po wyjściu z trybu serwisowego powoduje spadek obrotów na 750, niżej nie spadają ale to trochę za mało żeby Vka równo pracowała. Lepiej podkręcić jeszcze śrubką bypass w trybie serwisowym czy ustawić bez TEN+GND
Druga sprawa kiedyś było tak że obroty z wyższych spadały na 1000 i później powoli opadały na te 750/800, później gdzieś to znikło i teraz opadają od razu na 750 tak bardziej chaotycznie nie ma już tego delikatnego przejścia co za to odpowiada i jak przywrócić takie zachowanie
Druga sprawa kiedyś było tak że obroty z wyższych spadały na 1000 i później powoli opadały na te 750/800, później gdzieś to znikło i teraz opadają od razu na 750 tak bardziej chaotycznie nie ma już tego delikatnego przejścia co za to odpowiada i jak przywrócić takie zachowanie
Dzięki Panowie więc w takim razie nie ruszam obrotów niech zostaną na 750 jak od zakupu
A wiadomo jak zrobić ten "efekt" wolnego spadania obrotów czyli ze zatrzymuje się na 1000 i powoli opada dalej

A wiadomo jak zrobić ten "efekt" wolnego spadania obrotów czyli ze zatrzymuje się na 1000 i powoli opada dalej
Ja jeszcze od siebie dodam że dość długo walczyłem z ustawieniem obrotów jak nie za wysokie to za niskie albo podbijał albo obniżał... tps przepustnica krokowy wszystko idealnie wyregulowane wyczyszczone i nic ale zawsze ustawiałem w trybie serwisowym bez obciązenia, czyli przede wszystkim świateł gdzie teraz zawsze muszą być włączone... i wpadłem na pomysł żeby tym razem wyregulować w trybie serwisowym ale tak jak zazwyczaj jeżdzimy z włączonymi światłami no i bingo obroty idealne...
- Od: 7 mar 2012, 21:04
- Posty: 46
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: obecnie brak
ja z tymi obrotami szczerze mam roznie ale tylko na LPG:/ wtryski valtec lipa totalna...
Na pb jest perfekcyjnie , nie wazne czy jest obcizenia czy zawsze jednkowo opadaja i zatrzymuja sie na 750rmp +/–
Na pb jest perfekcyjnie , nie wazne czy jest obcizenia czy zawsze jednkowo opadaja i zatrzymuja sie na 750rmp +/–
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Panowie a jak wyglada sytuacja w silniku 1.8 bo chyba z tym wiatrakiem to tez nie za bardzo ;p
-
siwy01321
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość