Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
W mojej maździe zauważyłem nierówną pracę w dni deszczowe (jestem prawie pewien, że można to z tym powiązać). Praca silnika została nagrana na dwóch filmikach:
Na pierwszym filmiku dodatkowo widać problem ze spadaniem obrotów po ruszeniu kierownicą (wspomaganie), czy po włączeniu klimy a potem z ich stabilizacją. Dzień przed nakręceniem filmiku wariacje obrotów dochodziły od ~200rpm aż do 1800rpm. Prawie zawsze zauważyć można wahanie wskazówki dosłownie o milimetr w dół i górę takie jak na drugim filmiku (mechanik stwierdził nawet, że nic nie widzi).
Świece i przewody zapłonowe były zmieniane, nic to nie pomogło. Przepustnica była czyszczona, ale podczas próby odkręcenia silniczka krokowego końcówka śrubokręta ukręciła się na równi z powierzchnią śruby i na tym poprzestałem. Wyczyściłem bardzo dokładnie jedynie okolice tej ruchomej blaszki w przepustnicy i ustawiałem czujnik położenia według forumowej instrukcji. Co byście proponowali zrobić dalej? Wymienić coś we własnym zakresie czy wydać gdzieś na diagnostykę. Moje typy to aparat zapłonowy lub silniczek krokowy, którego nie udało mi się odkręcić i wyczyścić jego okolicy.
Piszę tu, bo poprzednia wizyta u elektryka 3 lata temu skończyła się próbą oszukania mnie na wymianę sprawnego alternatora i skrojenia mnie na 1000zł, a za tę kwotę to ja wymienię cały zapłon w aucie i jeszcze zostanie mi na wymianę olejów filtru i inne;)
Na pierwszym filmiku dodatkowo widać problem ze spadaniem obrotów po ruszeniu kierownicą (wspomaganie), czy po włączeniu klimy a potem z ich stabilizacją. Dzień przed nakręceniem filmiku wariacje obrotów dochodziły od ~200rpm aż do 1800rpm. Prawie zawsze zauważyć można wahanie wskazówki dosłownie o milimetr w dół i górę takie jak na drugim filmiku (mechanik stwierdził nawet, że nic nie widzi).
Świece i przewody zapłonowe były zmieniane, nic to nie pomogło. Przepustnica była czyszczona, ale podczas próby odkręcenia silniczka krokowego końcówka śrubokręta ukręciła się na równi z powierzchnią śruby i na tym poprzestałem. Wyczyściłem bardzo dokładnie jedynie okolice tej ruchomej blaszki w przepustnicy i ustawiałem czujnik położenia według forumowej instrukcji. Co byście proponowali zrobić dalej? Wymienić coś we własnym zakresie czy wydać gdzieś na diagnostykę. Moje typy to aparat zapłonowy lub silniczek krokowy, którego nie udało mi się odkręcić i wyczyścić jego okolicy.
Piszę tu, bo poprzednia wizyta u elektryka 3 lata temu skończyła się próbą oszukania mnie na wymianę sprawnego alternatora i skrojenia mnie na 1000zł, a za tę kwotę to ja wymienię cały zapłon w aucie i jeszcze zostanie mi na wymianę olejów filtru i inne;)
Hmmm. Wg forumowej instruckji kazdy jeden jedzie na szczelinomierz... Dwa na serwisowym sprawdzales jakie masz obroty? Mozliwosc utrrzymania obrotow jest ustawienie na srube regulacyjna(nie polecam osobiscie
) i elektrozawowor (krokowy). Jak chce foto przesle na pw
i co i ja zrobic:)
Na filmikach widac ze silnik walczy o utrzymanieobrotow i to napewno bd to .
Na filmikach widac ze silnik walczy o utrzymanieobrotow i to napewno bd to .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Przepustnice czyściłem prawie rok temu, więc nie pamiętam jakie obroty były w trybie serwisowym. Takie wahania (poza prowokacjami w stylu lekkie kręcenie kierownicą na postoju) zdarzają się dość rzadko i podejrzewam, że gdy czyściłem przepustnice to akurat ich nie było, ale nie wiadomo czy wiązać to z trybem serwisowym, czy z tym, że akurat wahania wtedy nie występowały.
arafal21- będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, instrukcje.
"tylko miernik i serwisówka w łape"– miernik, podejrzewam napięcia, a serwisówka- co to? Instrukcja serwisowa?
arafal21- będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, instrukcje.
"tylko miernik i serwisówka w łape"– miernik, podejrzewam napięcia, a serwisówka- co to? Instrukcja serwisowa?
Ja podczas krecenia kierą nie mam spadkow obrotow a jak dodatkowo cos zrobie , nacisne pedal hamulca to obroty rosna.
Miernik to miernik
tu masz jak powinno byc ustawione

A tryb serwisowy robic mostkujac piny Ten i GND.
Miernik to miernik

A tryb serwisowy robic mostkujac piny Ten i GND.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
a jak to jest? czy do uruchomienia w trybie serwisowym silnik musi być ciepły?? bo kiedyś próbowałem w trybie serwisowym odczytać błędy KOER ale nie udało mi się go odpalić bo był zimny?? bo podpinałem teraz ELMa i wszystko normalnie odczytuje i nie mam błędów
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Powinien byc nagrzany bo troche olewa czujniki. Metoda na szczelinomierz mimo ze nieoficjalna tez dobrze dziala.
-
Przemek323c
najlepsze że jak interface diagnostyczny jest podpiety to nie robi mu różnicy czy jest ciepły czy zimny bo próbowałem tego myku jak logowałem odczyty z czujników w mojej Madzi, ale bede potrzebował wprowadzić w tryb serwisowy bo mam nieco za niskie obroty jak dołacze obciążenie typu chociażby światła wtedy zdarza się że łapie dygotki po czym podciąga obroty ale zaraz doregulowuje obroty niżej i znowu wytuacja się powtarza to upierdliwe zwłaszcza w jeździe po mieście przy postoju na swiatłach
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
mam wrażenie że zworka i odczyt danych równiez w trybie serwisowym czy tam KOER działa podobnie jak wpięcie np KTSa na pinach a to odczytuje tak samo błedy z FEN i B+ a żeby wywołać odczyt to trzeba zmostkować TEN do GND, ale mogło mi coś umknąć albo odczyt jest wywoływany w jakis sposób sprzętowy
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam chcialbym podlaczyc sie do tematu natomiast moj problem z ba 1.5 jest taki ze gdy przy hamowaniu ostrym silnik gasnie tak jak by dostawal moze lewe powietrze przy cisnieniu.Oczywiscie dolot sprawdzilem wymienilem jeszcze rure dolotu powietrza bo byla tez troszke klejona bo pekala na harmonijce no ale caly czas to samo . Przyszla pora tez na wymiane sprzegla wiec wsadzone jest NOWE nadal nie ma takiej mocy jak kiedys miala czuc ze nie jest przekazywana moc w 100 % swiece kable oczywiscie bylo wymieniane. Co moze byc jeszcze przyczyna ? moze na kolektorze dolotowym uszczelka jest slaba i daje lewe powietrze? moze gdzies jeszcze jakies na rurkach nieszczelnosci sa? Ktos cos doradzi?
- Od: 24 kwi 2013, 12:15
- Posty: 21
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5
Mi kiedyś sonda zakończyła żywot po ok miesiącu 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
ja założyłem zamiennik Denso i odpukać wszystko bangla już przeszło rok a wystarczyło przelutować wtyczkę żeby zaoszczędzić przeszło 50% ceny dedykowanej a różnica była tylko w posiadaniu wtyczki gotowej w dedykowanej, Sprawdzenie błedów powinno rozwiać wątpliwości, w obszarze testów tez można wziąć przepływkę i pompe paliwa bo tez często zdarza się że dają dziwne objawy
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości