Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez realgs » 21 sty 2014, 00:23

W mojej maździe zauważyłem nierówną pracę w dni deszczowe (jestem prawie pewien, że można to z tym powiązać). Praca silnika została nagrana na dwóch filmikach:



Na pierwszym filmiku dodatkowo widać problem ze spadaniem obrotów po ruszeniu kierownicą (wspomaganie), czy po włączeniu klimy a potem z ich stabilizacją. Dzień przed nakręceniem filmiku wariacje obrotów dochodziły od ~200rpm aż do 1800rpm. Prawie zawsze zauważyć można wahanie wskazówki dosłownie o milimetr w dół i górę takie jak na drugim filmiku (mechanik stwierdził nawet, że nic nie widzi).

Świece i przewody zapłonowe były zmieniane, nic to nie pomogło. Przepustnica była czyszczona, ale podczas próby odkręcenia silniczka krokowego końcówka śrubokręta ukręciła się na równi z powierzchnią śruby i na tym poprzestałem. Wyczyściłem bardzo dokładnie jedynie okolice tej ruchomej blaszki w przepustnicy i ustawiałem czujnik położenia według forumowej instrukcji. Co byście proponowali zrobić dalej? Wymienić coś we własnym zakresie czy wydać gdzieś na diagnostykę. Moje typy to aparat zapłonowy lub silniczek krokowy, którego nie udało mi się odkręcić i wyczyścić jego okolicy.

Piszę tu, bo poprzednia wizyta u elektryka 3 lata temu skończyła się próbą oszukania mnie na wymianę sprawnego alternatora i skrojenia mnie na 1000zł, a za tę kwotę to ja wymienię cały zapłon w aucie i jeszcze zostanie mi na wymianę olejów filtru i inne;)
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2012, 18:44
Posty: 25 (3/1)
Skąd: Wrocław, Śródmieście
Auto: 323S BA 1.5 LPG 97'

Postprzez rafał88 » 21 sty 2014, 09:26

Hmmm. Wg forumowej instruckji kazdy jeden jedzie na szczelinomierz... Dwa na serwisowym sprawdzales jakie masz obroty? Mozliwosc utrrzymania obrotow jest ustawienie na srube regulacyjna(nie polecam osobiscie :D ) i elektrozawowor (krokowy). Jak chce foto przesle na pw ;) i co i ja zrobic:)
Na filmikach widac ze silnik walczy o utrzymanieobrotow i to napewno bd to .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 21 sty 2014, 09:57

żaden szczelinomierz.

tylko miernik i serwisówka w łape
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 21 sty 2014, 12:05

Wlasnie o to mi chodzi, ze nie wiem czemu tak kazdy robi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez realgs » 21 sty 2014, 13:03

Przepustnice czyściłem prawie rok temu, więc nie pamiętam jakie obroty były w trybie serwisowym. Takie wahania (poza prowokacjami w stylu lekkie kręcenie kierownicą na postoju) zdarzają się dość rzadko i podejrzewam, że gdy czyściłem przepustnice to akurat ich nie było, ale nie wiadomo czy wiązać to z trybem serwisowym, czy z tym, że akurat wahania wtedy nie występowały.

arafal21- będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, instrukcje.

"tylko miernik i serwisówka w łape"– miernik, podejrzewam napięcia, a serwisówka- co to? Instrukcja serwisowa?
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2012, 18:44
Posty: 25 (3/1)
Skąd: Wrocław, Śródmieście
Auto: 323S BA 1.5 LPG 97'

Postprzez rafał88 » 21 sty 2014, 17:58

Ja podczas krecenia kierą nie mam spadkow obrotow a jak dodatkowo cos zrobie , nacisne pedal hamulca to obroty rosna.

Miernik to miernik ;) tu masz jak powinno byc ustawione

Obrazek

A tryb serwisowy robic mostkujac piny Ten i GND.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Garbage1989 » 5 mar 2014, 22:59

a jak to jest? czy do uruchomienia w trybie serwisowym silnik musi być ciepły?? bo kiedyś próbowałem w trybie serwisowym odczytać błędy KOER ale nie udało mi się go odpalić bo był zimny?? bo podpinałem teraz ELMa i wszystko normalnie odczytuje i nie mam błędów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 5 mar 2014, 23:07

Powinien byc nagrzany bo troche olewa czujniki. Metoda na szczelinomierz mimo ze nieoficjalna tez dobrze dziala.
Przemek323c
 

Postprzez Garbage1989 » 5 mar 2014, 23:46

najlepsze że jak interface diagnostyczny jest podpiety to nie robi mu różnicy czy jest ciepły czy zimny bo próbowałem tego myku jak logowałem odczyty z czujników w mojej Madzi, ale bede potrzebował wprowadzić w tryb serwisowy bo mam nieco za niskie obroty jak dołacze obciążenie typu chociażby światła wtedy zdarza się że łapie dygotki po czym podciąga obroty ale zaraz doregulowuje obroty niżej i znowu wytuacja się powtarza to upierdliwe zwłaszcza w jeździe po mieście przy postoju na swiatłach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 6 mar 2014, 00:01

Jemu nie ale tryb serwisowy to co innego niz podpiecie elma.
Przemek323c
 

Postprzez Garbage1989 » 6 mar 2014, 00:25

mam wrażenie że zworka i odczyt danych równiez w trybie serwisowym czy tam KOER działa podobnie jak wpięcie np KTSa na pinach a to odczytuje tak samo błedy z FEN i B+ a żeby wywołać odczyt to trzeba zmostkować TEN do GND, ale mogło mi coś umknąć albo odczyt jest wywoływany w jakis sposób sprzętowy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 6 mar 2014, 08:20

Jest osobny pid od trybu serwisowego wiec musi to byc rozgraniczone.
Przemek323c
 

Postprzez bioly6 » 7 mar 2014, 14:45

Witam chcialbym podlaczyc sie do tematu natomiast moj problem z ba 1.5 jest taki ze gdy przy hamowaniu ostrym silnik gasnie tak jak by dostawal moze lewe powietrze przy cisnieniu.Oczywiscie dolot sprawdzilem wymienilem jeszcze rure dolotu powietrza bo byla tez troszke klejona bo pekala na harmonijce no ale caly czas to samo . Przyszla pora tez na wymiane sprzegla wiec wsadzone jest NOWE nadal nie ma takiej mocy jak kiedys miala czuc ze nie jest przekazywana moc w 100 % swiece kable oczywiscie bylo wymieniane. Co moze byc jeszcze przyczyna ? moze na kolektorze dolotowym uszczelka jest slaba i daje lewe powietrze? moze gdzies jeszcze jakies na rurkach nieszczelnosci sa? Ktos cos doradzi?
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Postprzez rafał88 » 7 mar 2014, 16:26

A moze sonda jest padnieta? a moze siwece sa do <dupa> . Sprawdz bledy na kompie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bioly6 » 7 mar 2014, 18:56

sonda rowniez byla wymieniana pol roku temu swiece i kable tez sa sprawne... Chyba sprobuje wlasnie sprawdzic bledy... moze cos pokaze.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Postprzez Przemek323c » 7 mar 2014, 19:04

Pol roku to juz 3 razy mogla umrzec.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2014, 20:39

Mi kiedyś sonda zakończyła żywot po ok miesiącu :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 7 mar 2014, 21:31

ja założyłem zamiennik Denso i odpukać wszystko bangla już przeszło rok a wystarczyło przelutować wtyczkę żeby zaoszczędzić przeszło 50% ceny dedykowanej a różnica była tylko w posiadaniu wtyczki gotowej w dedykowanej, Sprawdzenie błedów powinno rozwiać wątpliwości, w obszarze testów tez można wziąć przepływkę i pompe paliwa bo tez często zdarza się że dają dziwne objawy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez bioly6 » 7 mar 2014, 21:33

aha w takim razie bede musial zwrocic uwage tez na nia... :|
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Postprzez rafał88 » 7 mar 2014, 23:47

Albo swiece do tez kicha, sonda to jechac na oscyloskop albo wypiac i sie garnac autem. Ja wiem ze swiece moga byc do <dupa> po 2kkm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323