Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez kubi2410 » 25 lis 2008, 18:49

podłącze się pod temat mam pytanie czy można kupić drugi silnik z dobrą głowicą i zaworami przełożyć to do starego silnika i czy wszystko się zgra? chodzi mi o przełożenie głowicy z zaworami a reszta żeby pozostała ze starego silnika. koszt silnika 900zł czy lepiej robić zawory w swoim silniku co powiedział mechanik też będzie kosztować około 900zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez MariuS » 25 lis 2008, 18:51

wpisz w szukajke albo znajdź temat w dziale warsztat- pełno było o remoncie i kopceniu Z5- nie chce mi się pisać tera zile ja dałem za remont i co robilem9wejdź w tamten wątek i poczytaj)

Tu znajdziesz wszystko-gdzieś chyba na ostatnich stronach trochę pisałem ja i Keel (bo robilismy remont w tym samym czasie)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=48998
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20008
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Troll Bagienny » 25 lis 2008, 18:54

MEFEK, temat brania oleju przez z5 jest na forum chyba najczęstrzym problemem, więc za pomocą szukajki bez problemu znajdziesz to czego potrzebujeszj. Proszę przeczytaj też regulamin, bo temat nie jest nazwany poprawnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2007, 17:31
Posty: 1509
Skąd: Zielona Góra/Wrocław

Postprzez qbass » 25 lis 2008, 19:51

Łączę z takim samym tematem, a Ciebie MEFEK proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.

Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Dry » 28 lis 2008, 23:27

taka ciekawostka... Od trzech wymian (co 10kkm) oleju jeździłem na semi Helixie. Po pierwszej zmianie nie brał oleju w 'ogóle' (0,5l na 10kkm), potem po drugiej juz tak 0,3l na 1000km. 1000km temu z kolei wymieniłem na chwalony MaxLife'a 10w40 i co.... ubyło niecałe 0,1. Narazie jestem bardzo zadowolony, tylko jestem ciekaw za którą zmianą znowu mi będzie brał po 0,3 :) Duuuuuuużo od oleju zależy.

pozdro

p.s. silnik jeszcze nie był remontowany
Ostatnio edytowano 30 lis 2008, 00:27 przez Dry, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez sps-snipers » 29 lis 2008, 00:51

Nie tylko od oleju ale i od stylu jazdy :) Jak dbasz tak masz. Jak kapis zna zimnym ,lub często jezdzisz po mieście nie dogrzane itd... to ci zeżre wiecej niżeli jeżdziłbys na trasie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Dry » 29 lis 2008, 08:56

Jeżdżę tylko po mieście, a jak trasa to 2razy do roku :P Tak samo nigdy na zimnym nie przekraczam 2.5k rpm. Także wydaje mi się ze moje porównanie jest w jakoś miarodajne.
Oczywiście, masz racje, gdybym butował to w ogóle bym nie pisał tego posta wyżej, ale teraz spadek apetytu na olej wiąże tylko ze zmianą oleju na inny :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Al » 29 lis 2008, 23:01

kubi2410 napisał(a):podłącze się pod temat mam pytanie czy można kupić drugi silnik z dobrą głowicą i zaworami przełożyć to do starego silnika i czy wszystko się zgra

Kubi cos z Twoja Mazdką nie tak?
Fides et Ratio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 18:53
Posty: 93
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: 323C 1.3,1997, 626 1996 FP

Postprzez mad_man » 29 lis 2008, 23:54

@dry... hmm to tak Ci w sumie bierze tyle co i mi... u mnie srednio wymiana jest co okolo 15 tys kkm moze nawet sie zdarzy 20... spalanie oleju wacha sie i to masakrycznie od 0,5 do 1,5 wlasnie na tych 15-20kkm... ogolnie ostatnio nawet konslutowalem sie ze smirnoffem, bo mialem obawy ze mam silnik do remontu .. jednakze jest ok... ostatnio pod praca po 8 godzinach postoju odpalilem autko ... (mrozno bylo) i ... nic, zero dymka.. dopiero po chwili polecial bialy, a raczej biala para wodna...
obecny przebieg licznikowy to 230kkm, jednakze tak po grubszych zastanowieniach moge sie domyslac ze autko mialo cofniety licznik o okolo 100kkm jak nie lepiej... :)

a wlasnie, zapomnialem dopisac, olej to: shell 10w40...
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez grabu122 » 30 lis 2008, 04:33

...... dlaczego tak jest, że większość modeli Mazdy 323 oferowanych do sprzedazy po rozsądnych cenach, które jezdzą już w Polsce pare lat.... jest zarżnięta do granic wytrzymałości :P , a poprzedni właściciel (najczęściej jakiś szpaner studenciak :D ) ograniczał się tylko do wymiany oleju, no i może opon <dupa>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Dry » 30 lis 2008, 09:14

mad_man napisał(a):1,5 wlasnie na tych 15-20kkm

Paaaaaanie to jest i tak 0,1l na 1000km, nie ma w ogóle się czym przejmować. Mazda podaje ze 0,2l na 1000 to jest norma..... Tym bardziej, ze nie ma dymku... tak jak moja :D:D:D:D Do remontu jeszcze daaaaaaaaaleko :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez BratCukierka » 30 lis 2008, 09:27

mad_man powiem Ci że żal mi twojego autka... Wymiana oleju co 15-20tkm...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez mad_man » 30 lis 2008, 14:36

@grabu122 hmm nie wiem do kogo kierowales swoja wypowiedz, ale mam nadzieje ze nie do mnie, autko od jakiegos pol roku, dostaje solidna porcje nowych czesci

@bratCukierka nie rozumiem co masz na mysli ...teoretycznie wymiana oleju co 15tys jest w porzadku... doloz do tego ze rowniez wtedy wymieniam odrazu filtry... wiesz, nie jestem jakims dzianym kolesiem, gdybym byl, kupilbym xedosa :D, tak czy siak jesli robisz tyle kkm to niestety ale zaczynasz dostrzegac nawet tak prozaiczny koszt... , idac tym tropem dalej... niedlugo czeka mnie wymiana oleju w skrzyni, niestety problem jest o tyle duzy iz nie posiadam garazu i.e. kanalu takze... ale fakt, zlej baletnicy...

tak czy siak, powiem CI ze w chwili obecnej wazniejsze jest dla mnie pomalowanie calego samochodu gdyz mialem to zrobic w sumie zaraz gdy go kupilem, teraz tym bardziej sie o to prosi ze wzgledu na stluczke ktora mialem.. o dziwo, patrzac na Twoja bg, dokladnie w tym samym miejscu ja mam pukniecie, i dokladnie tak samo wyglada jak moje

@dry, dokladnie.. :) jezdzi ladnie, ostatnio nawet przy oakzji wymiany uszczelki pod pokrywa zaworow, bylem w szoku jak to tam wszystko ladnie wyglada, i swieci sie jak psu jajka :) ... a dodam CI tylko, ze mialem okoazje rozbierac taka sama efke, z ktorej bralem czesci i silniczek juz nie pracowal tak ladnie, pomimo licznikowo mniejszego przebiegu..:)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez grabu122 » 30 lis 2008, 14:53

mad_man nie kierowałem tej wypowiedzi konkretnie do jakiejś osoby, tylko ogólnie.... po przeczytaniu tego i podobnych tematów a forum... a sam mogłem przekonać sie o stanie paru samochodów, jak kupowałem swoje.Zdaje zodaje sobie sprawe, że linia modelowa BA to są auta 10letnie i starsze i cudów nie ma....ale..........................(tak jak w moim poście wyżej) :]
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez mad_man » 30 lis 2008, 15:31

@grabu122, uhm.. .oki ;) to CI powiem tylko ze juz raz to forum uratowalo mi tylek... chcialem kupic cronosa z okolic lodzi, pisalo w ogloszeniu, ze autko sprawne i w ogole i ze oleju bierze w normie, zadzwonilem do wlasciciela, znalazlem warsztat w okolicy, i juz mialme jechac, ale cos mnie natknelo, wlasciciel mial chyba dwie albo i 3 mazdy, wiec stwierdzilem ze poszukam, i zaczalem szperac po googlu, i trafilem na wypowiedzi syna wlasciciela tutaj na forum, jak to .. jezdzil wlasnie tym cronos i ze ono ... zjada olej.. doslownie i ze to jest wg niego normalne, oczywiscie sie jeszcze klocicil tutaj z ludzmi, ze tak jest i nic tego nie zmieni, gdy sie autko dociska... po przeczytaniu posta, zrezygnowalem z zakupu ..:)
a co do mojego autka, moge z czystym sumieniem, stwierdzic ze gdybym mial go sprzedawac, to nie mam nic do ukrycia, wszystko jest na forum ..;)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez grabu122 » 30 lis 2008, 15:54

o mojej padlinie pewnie też jest gdzieś na FoOrum, bo jezdziło nim w Polsce juz dwóch szczawików, którzy dopiero co zrobili prawo jazdy.... poszukam :D :D :D :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez marecky » 30 lis 2008, 18:17

mad_manja tez gdybym bardziej sie zainteresowal forum poszperał i ludzi popytał to bym nie musial tyle kasy wladowac w przywrocenie jej do zycia. niestety kupilem zajezdzone z5
ale z drugiej strony dzieki temu poznalem kupe ludzi ktorzy mi pomogli nieprzeplacac i dobrze kupic nowe serducho
wlozylem mase kasy i nerwow ale jestem zadowolony bo kocham te autko i teraz juz niewiele zostalo jakis dupereli zeby bylo jak nalezy
sila forum jest ogromna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez mad_man » 30 lis 2008, 20:35

dokladnie dokladnie... ja staram sie doprowadzic madzie do ladu i wymieniam po kolei jak leci.. w sumie silnik jak juz wspomnialem jest w stanie ok.. kwestia reszt... :)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez awruk » 1 gru 2008, 21:39

Witam
w mojej BA mam taki wydaje mi sie dziwny przypadek....
mam silnik 1.8 i jezdzi na mobilu 10w 40....
po przejechaniu 2tys sprawdzajac olej nie wziela w zasadzie nic... najwyzej naprade minimalna niezauwazalna ilosc...
a teraz sprawdzalem olej jest przejechane ok 4,2tys wziela tyle co od F->L na bagnecie (nie wiem ile to bo nie dolewalem jeszcze...)
czy to duzo....?
i jaka jest jakas taka norma ze nic sie zlego nie dzieje.. i ile moze w tedy brac oleju...??
przy odpalaniu nie kopci....
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez MariuS » 1 gru 2008, 21:51

miedzy L a F jest 0,8l(masz napisane na bagnecie zresztą ;) )
jak bierze 0,8l na 4200 to będzie ok. 1,9l na 10k km i to nie jest źle, a raczej mało jak na silnik w Ba
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323