Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny

Postprzez BratCukierka » 18 sty 2009, 20:37

proponowałbym wyczyścić smok olejowy i wymienić zaworek spustowy pompy olejowej (koszt zaworka i sprężynki 60zł)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez KP » 18 sty 2009, 21:24

ok, dziękuję . poproszę mechanika o to przy następnym serwisie (mam filtr paliwa do wymiany i przegub) . :–| . Ale rozumiem ze nie jest to chyba bardzo poważna sprawa skoro stan oleju będzie ?
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 16:17
Posty: 35
Skąd: Iława
Auto: Mazda MX-3 1.6 97'

Postprzez ravi » 19 sty 2009, 16:33

jest to BARDZO POWAZNA sprawa i o ile moze byc to koszt niewielki przy wymianie zaworka i czyszczaniu smoka, o tyle jezdzenie z niskim cisnieniem oleju grozi zatarciem silnika...

ps. a moze czujnik cisnienia klamie? manometr by sie przydał może... Mechanik powinien wiedzieć ;)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez KP » 19 sty 2009, 23:57

...tak naprawdę to nie wiem co to jest smok itd...Dziękuję jednak za podpowiedz. Jeśli ma to znaczenie: samochód "ciągnie" ładnie. Kiedy go przyprowadziłem (sierpień) wracałem z Niemiec okol 1200 km na 3 garach. W warsztacie okazało się ze świeca jest zalana. Wymieniłem paski,świece , olej , rozrząd oraz przewody i uszczelkę , filtry oleju i powietrza. Od tamtej pory miałem tylko jakiś dziwny przypadek zimą, że auto nie ciągnęło , dławiło się. Teraz przy największych mrozach nie ma problemu...chodzi równo, na początku trochę klekocze. Olej sprawdziłem, jest- ostatni raz sprawdzałem ze 2 miesiące temu.
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 16:17
Posty: 35
Skąd: Iława
Auto: Mazda MX-3 1.6 97'

Postprzez bikus » 20 sty 2009, 00:55

ja tak mialem w swojej ale tylko przez jakas minute i to w te mrozy po -20 i lepiej podejrzewam ze wtedy olej robil sie tak gesty ze nie do konca go pompowalo tak jak powinno ale po chwili przechodzilo
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez lumbo » 23 maja 2009, 20:34

Witam

Cała sprawa z zapalającą się kontrolka ciśnienia oleju zaczęła się jeszcze w zimę. Zapalała się na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku.Zbiegło się to w czasie z zawieszeniem się w śniegu więc z początku razem z mechanikiem wymieniającym olej (Lotos syntetyczny) stwierdziliśmy, że to czujnik (na początku zdarzało jej się zapalić np. po trzaśnięciu drzwiami ale nigdy podczas jazdy i wyższych obrotów). Teraz nastąpiła wymiana czujnika na nowy – i dalej wariowała. Została wymieniona reparaturka pompy olejowej (mogłem coś przekręcić z nazwą) i wg. mechanika, który sprawdzał na jakimś zewnętrznym czujniku jakie jest ciśnienie to po wymianie tej części na rozgrzanym silniku ciśnienie wynosi 2 (na zimnym 4) i jest stałe (wcześniej ponoć wariowało). Niestety dziś po odebraniu autka po kilku kilometrach dalej się zapala tylko na wolnych obrotach. W momencie zapalenia się kontrolki silnik nie zmienia pracy i gdyby nie zapalająca się kontrolka nie byłoby żadnych zmian.Nie wiem czy to może mieć znaczenia ale falują też obroty (od zawsze zresztą) oraz mamy gdzieś wyciek oleju który ma być zrobiony w tygodniu. Jak sądzicie z czym ta kontrolka może być jeszcze związana?
lumbo
 

Postprzez konrad278 » 24 maja 2009, 00:53

może gdzieś masz przerwany przewód i dotyka masy i wtedy sie zapali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez bocian » 24 maja 2009, 13:42

Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez lumbo » 5 cze 2009, 16:12

Problem zniknął jednak osobiście nie wiem co konkretnie wpłynęło na jego rozwiązanie. Został wymieniony olej na mobil półsyntetyczny. Wyczyszczona przepustnica,wymieniony rozrządu,uszczelniacze. Obroty już nie falują a kontrolka się nie zapala na postoju.

Pozdrawiam
lumbo
 

Postprzez kertoip79 » 22 cze 2010, 19:59

Witam
od pół roku posiadam mazdę 323 1.5 97 rok sedan
za każdym razem jak ją odpalam to kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach od odpalenia, ten typ tak ma czy to oznacza jakąś usterkę?
tak pytam bo wcześniej miałem 323 BG z 92 roku i kontrolka od oleju gasła równo z odpaleniem silnika.
Za odpowiedzi z góry dzięki:)
Początkujący
 
Od: 22 cze 2010, 19:51
Posty: 14

Postprzez flywin » 22 cze 2010, 20:44

pewnie pompa oleju ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez wiosna82 » 23 cze 2010, 07:58

Witam,u mnie też ta kontrolka gaśnie jakąś sekundę może dwie po odpaleniu,dodam że stukają mi popychacze.Czy może to być wina wadliwego zaworka pompy oleju???
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 12:26
Posty: 40
Skąd: RADOM
Auto: Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez wiosna82 » 23 cze 2010, 09:04

kertoip79 napisał(a):Witam
od pół roku posiadam mazdę 323 1.5 97 rok sedan
za każdym razem jak ją odpalam to kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach od odpalenia, ten typ tak ma czy to oznacza jakąś usterkę?
tak pytam bo wcześniej miałem 323 BG z 92 roku i kontrolka od oleju gasła równo z odpaleniem silnika.
Za odpowiedzi z góry dzięki:)

A stukają Ci popychacze?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 12:26
Posty: 40
Skąd: RADOM
Auto: Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez flywin » 23 cze 2010, 10:08

a widziałeś w 323 1.5 i 1.8 popychacze tzw HLA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez wiosna82 » 23 cze 2010, 10:22

flywin napisał(a):a widziałeś w 323 1.5 i 1.8 popychacze tzw HLA

Fakt w 1.5 nie ma ale w 1.8 są HLA.Zapomniałem dodać że ja mam 1.8
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 12:26
Posty: 40
Skąd: RADOM
Auto: Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez Radian » 23 cze 2010, 10:27

U mnie aktualnie też kontrolka gaśnie po ok 3 sekundach od rozruchu. Kiedyś gasła mi zaraz po odpaleniu do momentu kiedy zmieniłem olej. Aktualnie jeżdżę na Midlandzie i od kiedy go zalałem występuje taka sytuacja. Wcześniej jeździłem na Carlube i nie miałem takiego problemu. Niby oba oleje to półsyntetyki 10W-40 ale gołym okiem widać, że Carlube jest gęstszy. Przypuszczam, że tu może tkwić przyczyna.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez Borys » 23 cze 2010, 16:54

Powodów może być wiele:
– za gęsty olej
– padająca pompa oleju
– zapchany smok olejowy
– wadliwy czujnik ciśnienia oleju.
W zależności od tego kiedy i w jakich okolicznościach pojawiają się objawy można sobie wybrać przyczynę ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez flywin » 23 cze 2010, 18:49

wiosna82 napisał(a):
flywin napisał(a):a widziałeś w 323 1.5 i 1.8 popychacze tzw HLA

Fakt w 1.5 nie ma ale w 1.8 są HLA.Zapomniałem dodać że ja mam 1.8


panie nie ma w 1.8 tzw BP HLA , HLA występuje tylko w silnikach V6 2.0 i 2.5 L
jak nie wierzysz zapraszam do lektury Mazda EPC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez kertoip79 » 24 cze 2010, 09:05

ale jak już po odpaleniu zgaśnie kontrolka od oleju to podczas jazdy nie zapala się, po prostu z 3 sekundy świeci jeszcze po odpaleniu
Początkujący
 
Od: 22 cze 2010, 19:51
Posty: 14

Postprzez wiosna82 » 24 cze 2010, 09:50

flywin napisał(a):
wiosna82 napisał(a):
flywin napisał(a):a widziałeś w 323 1.5 i 1.8 popychacze tzw HLA

Fakt w 1.5 nie ma ale w 1.8 są HLA.Zapomniałem dodać że ja mam 1.8


panie nie ma w 1.8 tzw BP HLA , HLA występuje tylko w silnikach V6 2.0 i 2.5 L
jak nie wierzysz zapraszam do lektury Mazda EPC

Mam 323f 1.8 DOHC z 96r. i ten silnik posiada hydrauliczne popychacze
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 12:26
Posty: 40
Skąd: RADOM
Auto: Mazda 323f 1.8 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323