Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny
proponowałbym wyczyścić smok olejowy i wymienić zaworek spustowy pompy olejowej (koszt zaworka i sprężynki 60zł)
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
ok, dziękuję . poproszę mechanika o to przy następnym serwisie (mam filtr paliwa do wymiany i przegub) . :–| . Ale rozumiem ze nie jest to chyba bardzo poważna sprawa skoro stan oleju będzie ?
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
- Od: 16 sie 2008, 16:17
- Posty: 35
- Skąd: Iława
- Auto: Mazda MX-3 1.6 97'
jest to BARDZO POWAZNA sprawa i o ile moze byc to koszt niewielki przy wymianie zaworka i czyszczaniu smoka, o tyle jezdzenie z niskim cisnieniem oleju grozi zatarciem silnika...
ps. a moze czujnik cisnienia klamie? manometr by sie przydał może... Mechanik powinien wiedzieć![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
ps. a moze czujnik cisnienia klamie? manometr by sie przydał może... Mechanik powinien wiedzieć
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
...tak naprawdę to nie wiem co to jest smok itd...Dziękuję jednak za podpowiedz. Jeśli ma to znaczenie: samochód "ciągnie" ładnie. Kiedy go przyprowadziłem (sierpień) wracałem z Niemiec okol 1200 km na 3 garach. W warsztacie okazało się ze świeca jest zalana. Wymieniłem paski,świece , olej , rozrząd oraz przewody i uszczelkę , filtry oleju i powietrza. Od tamtej pory miałem tylko jakiś dziwny przypadek zimą, że auto nie ciągnęło , dławiło się. Teraz przy największych mrozach nie ma problemu...chodzi równo, na początku trochę klekocze. Olej sprawdziłem, jest- ostatni raz sprawdzałem ze 2 miesiące temu.
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
- Od: 16 sie 2008, 16:17
- Posty: 35
- Skąd: Iława
- Auto: Mazda MX-3 1.6 97'
ja tak mialem w swojej ale tylko przez jakas minute i to w te mrozy po -20 i lepiej podejrzewam ze wtedy olej robil sie tak gesty ze nie do konca go pompowalo tak jak powinno ale po chwili przechodzilo
Witam
Cała sprawa z zapalającą się kontrolka ciśnienia oleju zaczęła się jeszcze w zimę. Zapalała się na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku.Zbiegło się to w czasie z zawieszeniem się w śniegu więc z początku razem z mechanikiem wymieniającym olej (Lotos syntetyczny) stwierdziliśmy, że to czujnik (na początku zdarzało jej się zapalić np. po trzaśnięciu drzwiami ale nigdy podczas jazdy i wyższych obrotów). Teraz nastąpiła wymiana czujnika na nowy – i dalej wariowała. Została wymieniona reparaturka pompy olejowej (mogłem coś przekręcić z nazwą) i wg. mechanika, który sprawdzał na jakimś zewnętrznym czujniku jakie jest ciśnienie to po wymianie tej części na rozgrzanym silniku ciśnienie wynosi 2 (na zimnym 4) i jest stałe (wcześniej ponoć wariowało). Niestety dziś po odebraniu autka po kilku kilometrach dalej się zapala tylko na wolnych obrotach. W momencie zapalenia się kontrolki silnik nie zmienia pracy i gdyby nie zapalająca się kontrolka nie byłoby żadnych zmian.Nie wiem czy to może mieć znaczenia ale falują też obroty (od zawsze zresztą) oraz mamy gdzieś wyciek oleju który ma być zrobiony w tygodniu. Jak sądzicie z czym ta kontrolka może być jeszcze związana?
Cała sprawa z zapalającą się kontrolka ciśnienia oleju zaczęła się jeszcze w zimę. Zapalała się na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku.Zbiegło się to w czasie z zawieszeniem się w śniegu więc z początku razem z mechanikiem wymieniającym olej (Lotos syntetyczny) stwierdziliśmy, że to czujnik (na początku zdarzało jej się zapalić np. po trzaśnięciu drzwiami ale nigdy podczas jazdy i wyższych obrotów). Teraz nastąpiła wymiana czujnika na nowy – i dalej wariowała. Została wymieniona reparaturka pompy olejowej (mogłem coś przekręcić z nazwą) i wg. mechanika, który sprawdzał na jakimś zewnętrznym czujniku jakie jest ciśnienie to po wymianie tej części na rozgrzanym silniku ciśnienie wynosi 2 (na zimnym 4) i jest stałe (wcześniej ponoć wariowało). Niestety dziś po odebraniu autka po kilku kilometrach dalej się zapala tylko na wolnych obrotach. W momencie zapalenia się kontrolki silnik nie zmienia pracy i gdyby nie zapalająca się kontrolka nie byłoby żadnych zmian.Nie wiem czy to może mieć znaczenia ale falują też obroty (od zawsze zresztą) oraz mamy gdzieś wyciek oleju który ma być zrobiony w tygodniu. Jak sądzicie z czym ta kontrolka może być jeszcze związana?
-
lumbo
może gdzieś masz przerwany przewód i dotyka masy i wtedy sie zapali
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
Poczytaj może to jest to http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... enie+smoka
- Od: 5 maja 2006, 17:00
- Posty: 87
- Skąd: Bartoszyce
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002
Problem zniknął jednak osobiście nie wiem co konkretnie wpłynęło na jego rozwiązanie. Został wymieniony olej na mobil półsyntetyczny. Wyczyszczona przepustnica,wymieniony rozrządu,uszczelniacze. Obroty już nie falują a kontrolka się nie zapala na postoju.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
lumbo
Witam
od pół roku posiadam mazdę 323 1.5 97 rok sedan
za każdym razem jak ją odpalam to kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach od odpalenia, ten typ tak ma czy to oznacza jakąś usterkę?
tak pytam bo wcześniej miałem 323 BG z 92 roku i kontrolka od oleju gasła równo z odpaleniem silnika.
Za odpowiedzi z góry dzięki:)
od pół roku posiadam mazdę 323 1.5 97 rok sedan
za każdym razem jak ją odpalam to kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach od odpalenia, ten typ tak ma czy to oznacza jakąś usterkę?
tak pytam bo wcześniej miałem 323 BG z 92 roku i kontrolka od oleju gasła równo z odpaleniem silnika.
Za odpowiedzi z góry dzięki:)
- Od: 22 cze 2010, 19:51
- Posty: 14
kertoip79 napisał(a):Witam
od pół roku posiadam mazdę 323 1.5 97 rok sedan
za każdym razem jak ją odpalam to kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach od odpalenia, ten typ tak ma czy to oznacza jakąś usterkę?
tak pytam bo wcześniej miałem 323 BG z 92 roku i kontrolka od oleju gasła równo z odpaleniem silnika.
Za odpowiedzi z góry dzięki:)
A stukają Ci popychacze?
- Od: 12 kwi 2010, 12:26
- Posty: 40
- Skąd: RADOM
- Auto: Mazda 323f 1.8 96r.
U mnie aktualnie też kontrolka gaśnie po ok 3 sekundach od rozruchu. Kiedyś gasła mi zaraz po odpaleniu do momentu kiedy zmieniłem olej. Aktualnie jeżdżę na Midlandzie i od kiedy go zalałem występuje taka sytuacja. Wcześniej jeździłem na Carlube i nie miałem takiego problemu. Niby oba oleje to półsyntetyki 10W-40 ale gołym okiem widać, że Carlube jest gęstszy. Przypuszczam, że tu może tkwić przyczyna.
wiosna82 napisał(a):flywin napisał(a):a widziałeś w 323 1.5 i 1.8 popychacze tzw HLA
Fakt w 1.5 nie ma ale w 1.8 są HLA.Zapomniałem dodać że ja mam 1.8
panie nie ma w 1.8 tzw BP HLA , HLA występuje tylko w silnikach V6 2.0 i 2.5 L
jak nie wierzysz zapraszam do lektury Mazda EPC
flywin napisał(a):wiosna82 napisał(a):flywin napisał(a):a widziałeś w 323 1.5 i 1.8 popychacze tzw HLA
Fakt w 1.5 nie ma ale w 1.8 są HLA.Zapomniałem dodać że ja mam 1.8
panie nie ma w 1.8 tzw BP HLA , HLA występuje tylko w silnikach V6 2.0 i 2.5 L
jak nie wierzysz zapraszam do lektury Mazda EPC
Mam 323f 1.8 DOHC z 96r. i ten silnik posiada hydrauliczne popychacze
- Od: 12 kwi 2010, 12:26
- Posty: 40
- Skąd: RADOM
- Auto: Mazda 323f 1.8 96r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości