Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez butters » 13 gru 2013, 22:49

Witam

U mnie roboty również falują tylko, że nie spadają a rosną. Wyczyściłem przepustnicę, sprawdziłem szczelności dolotu i nic. Podejrzewam krokowca – czy krokowiec wraz z przepustnicą z KF będzie pasował do BP? Za dużo ofert sprzedaży do BP nie ma...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez Raphael89 » 18 sty 2014, 23:33

Witam, u mnie problem wygląda następująco:
co prawda mi obroty nie falują ale jak jest silnik nagrzany i mam około 750 obrotów to podczas przygazaowania lub otwierania szyby obroty bardzo spadają i autem telepie :/ po chwili wraca do normy.
Tak myślę że to może coś z alternatorem albo mam za duży akumulator ? 60Ah
Wkurza mnie to strasznie może miał ktoś taki problem i sobie z nim poradził ?
Z góry dziękuje za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez Damian 323f » 20 sty 2014, 22:17

mam podobnie i też mnie to czasem denerwuje... :/ i też nie mam pojęcia dlaczego tak jest. obroty albo będą falować od niemal 0 do 800 a czasem sie zdaży że silnik ładnie pracuje na wolnych beż żadnych skoków... przy otwieraniu/zamykaniu szyb zmaleją obroty czy też czasem światła lekko przygasną. Co może być przyczyną?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 18:22
Posty: 258
Auto: Mazda 323f
1997r.
1.5 16V

Postprzez rafał88 » 20 sty 2014, 23:03

Trzeba deliaktnie podciagnac na elektrozaworze(krokowy) albo mininamlnie ruszyc sruba regulacji obrotow, ale wtedy moga sie wieszac obroty. oczywiscie przepustnica czysta i ustawiony tps:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dayman » 8 lut 2014, 12:20

Podepne sie pod temat, moj problem polega na tym gdyz czesto i gesto faluja mi obroty jak dojezdzam na swiatlach i wtedy praktycznie obroty spadaja do 0 az cale auto drży.. To samo dzieje sie jak mam wlaczona klime, ogrzewanie tylniej szyby + halogeny przednie to na biegu jalowym jak i nie tylko obroty wariujua... Moglby ktos powiedziec co w kolejnosci nalezalo by sprawdzic, w czym moze byc przyczyna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez rafał88 » 8 lut 2014, 17:37

Przeczytaj watek i bedziesz wiedzial :P Czyszczenie przepustnicy-> Tps-> Wolne oborty, ustawiasz tps i wolne obroty w tybie serwisowym TEN+Gnd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dayman » 8 lut 2014, 20:42

Hehe dzieki, wlasnie o to mo chodzilo w skrocie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez Raphael89 » 11 lut 2014, 18:31

zgodnie ze wskazówkami sprawdziłem kable, kopułkę, wyczyściłem przepustnice i ustawiłem TPS oraz wyregulowałem wolne obroty. wszystko jest tak jak należy ale poprawy nie ma..
obroty nadal mi falują na rozgrzanym silniku i gdy otwieram okno albo przygazuję to mocno spadają :/
Co jeszcze powinienem sprawdzić ? alternator ? napięcie jest 13,9 V na rozgrzanym może trochę za mało..
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:52
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F Z5 1995r

Postprzez lukascz » 16 sty 2015, 01:30

Obserwuję u siebie problem z falującymi obrotami. Wymieniłem kable, kopułkę i palec rozdzielacza, świece, całą przepustnicę (na używaną z działającego modelu). Poprzednia była wyczyszczona. Silnik krokowy też. Niestety jeszcze nie wyeliminowałem problemu. Kolejny mój krok kieruję ku przepływomierzowi – wymiana.
Początkujący
 
Od: 18 paź 2008, 16:25
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: 323f 97 1.5

Postprzez PaddyM » 16 sty 2015, 11:25

Polecałbym jeszcze ustawienie TPS-a, bynajmniej w moim przypadku pomogło :)
Początkujący
 
Od: 17 gru 2013, 16:59
Posty: 5

Postprzez ogarnij » 22 lut 2015, 18:16

Bodajże regulacja TPS-a pomoże u mnie też pomogło. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2012, 21:22
Posty: 50 (4/2)
Skąd: Łapy / Podlaskie
Auto: Była Mazda 323f BA 1.8
Był Ford Mondeo MK1 2.5 v6 170 KM (porażka)
Jest Mazda 323f BJ 2.0 diesel 70 KM

Postprzez asterf » 9 mar 2015, 12:33

Czy ktoś z was Panowie, którzy mają falujące obroty jak schodzicie do niskich na światłach itd miał wymieniany niedawno rozrząd albo zaślepiany EGR? U mnie to pojawiło się po remoncie silnika przy ktorym również zaślepiłem EGR'a. Obawiam się, że moglem pomylić rozrząd ociupinkę? Chociaż silnik nie ma jakieś utrat mocy i na wyższych jest OK... BP jest bezkolizyjny to bum żadnego tak czy siak by nie było?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Marek 161BD081 » 9 mar 2015, 19:24

Ja przy okazji remontu motorka zaślepiłem EGR i przy okazji kanał powietrzny w przepustnicy (uruchamiany bimetalem) aby nie mieć wysokich obrotów na ssaniu.
W kwestii falujących obrotów nie zaobserowałem efektów jak opisujesz.
Poza tym jakoś niezbyt wierzę w przestawiony rozrząd skoro silnik normalnie pracuje.
Ale aby było "bum" to rozrząd musiałby być baaaaardzo przestawiony (nawet w silniku kolizyjnym).
Bardziej na twoim miejscu zająłbym sie skontrolowaniem ustawienia tps i regulacji obrotów biegu jałowego.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez asterf » 10 mar 2015, 12:58

widzisz kolego jak składałem silnik zimą, już mi się spieszyło i nie było czasu pytać o zdanie.
Pamiętam, że wg manuala ustawiłem na tyle dokładnie ile się dało i miałem wątpliwości, bo dało się chyba ciut dokładniej ustawić, ale to był moment, że był opór na którymś wałku, bo krzywka trafiała na szklankę i zaczynał się otwierać zawór.
Chyba założyłem, że choć dziwne żeby tak wychodziło do ustawiania rozrządu to tak ustawiłem. Z tego co pamiętam musiałem wałek kluczem przytrzymać w takim ustawieniu, żeby szklanka go nie cofnęła i założyłem tak pasek

To już było zbyt dawno temu;p Ale może ktoś coś na temat powyższych wypocin powie ciekawego.

Co do TPS i jałowych obrotów ustawiałem, zacząłem od tego – to jest u mnie OK.
Do krokowca w przepustnicy się nie dostałem, bo nie jestem w stanie odkręcić śrubek. Ale czytałem tu wpisy innych, że podmiana na inną przepustnice nie pomagała na te obroty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez ogarnij » 11 mar 2015, 10:45

No ja u siebie tez nie dalem rady odkrecic tych srubek to kupilem preparat SD-40 nie myl z wd40. Takie same puszki ale ten sd lepszy jak dla mnie. Zalej przepustnice tam gdzie masz wlot do krokowca i pozostaw na 2 godziny pozniej wez wyplucz to tym samym preparatem.

Mi pomoglo jeszcze zaslepic musze egr tylko musze taka zaslepke wyprodukowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2012, 21:22
Posty: 50 (4/2)
Skąd: Łapy / Podlaskie
Auto: Była Mazda 323f BA 1.8
Był Ford Mondeo MK1 2.5 v6 170 KM (porażka)
Jest Mazda 323f BJ 2.0 diesel 70 KM

Postprzez asterf » 11 mar 2015, 18:37

będę musiał spróbować – czyli mówisz, że tego nie rozbierałeś nawet w sumie tak?

generalnie zauważyłem, problemy z takimi pierdółkami to pojawiają się jak madzia trochę postoi dłużej – albo jak był remont silnika, albo naprawa blacharska – tak normalnie eksploatowana pewnie, by służyła dumnie bez usterek hehe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez ogarnij » 11 mar 2015, 20:27

mazda nie lubi stać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2012, 21:22
Posty: 50 (4/2)
Skąd: Łapy / Podlaskie
Auto: Była Mazda 323f BA 1.8
Był Ford Mondeo MK1 2.5 v6 170 KM (porażka)
Jest Mazda 323f BJ 2.0 diesel 70 KM

Postprzez Czarek323F » 9 kwi 2015, 16:25

Witam, mam taki problem; oddałem auto do lakiernika, troche zajmuje się mechaniką więc zleciłem mu regulację silniczka krokowego, autko po odpaleniu falowało, na rozgrzanym silniku po odpaleniu obroty spadały do 300 aż telepało budą i po sekundzie wracały na swoje 800-1k i tam sobie pływały w tych granicach, po regulacji auto nie chciało odpalać na luzie, kręciło kręciło i nic, więc ja sięza to wziąłem, wyregulowałem krokowca, tak że odpala na luzie nie musze wciskać gazu, ale jest problem z falującymi obrotami. Po odpaleniu madzi obroty wskakują na 800 a potem spadają do 300 kołyszą się kilka razy na 300-800 bez obciażeń, bez włączonych świateł itp. i po jakimśczasie ustawiająsięna 800 i tam sobie falują do 1k. Wczoraj poszedłem do pracy i wracając odpaliłem auto, nie chciało zapalić na luzie, więc za 2 razem odpaliłem dodając gazu i odpaliło normalnie, zgasiłęm i znów odpaliłem teraz już na luzie i znów odpaliło normalnie, zaglądałem pod machę i zauważyłem, że pod czasząsilnika sąubytki w "uszczelce" bo uszczelkątego nazwaćnie mogę, z krawędzi wystawało kawałek jakiegośczegoś, wyciągnąłem to palcami i sie okazało, że to chyba jakiś silikon, czy tam nie powinno byćjakiejś uszczelki? Kiedyś autko było robione i jak składali silnik to pewnie na łączenie czaszy polali silikonem dla szczelności zamiast wstawić uszczelkę, czy w takim wypadku silnik może jakoś łapać lewe powietrze i czy może to być przyczyna falujących obrotów? Dodatkowo mam chyba do wymiany sonde lambda, na przeglądzie kiedyś cośmi mówili, że jest chyba do wymiany bo autko kopciło z rury, zmieściłem się jednak w granicy spalin. Co do filtra powietrza, jest czysty, świec i kabli zapłonowych nie sprawdzałem.

Dodaję zdjęcie pokrywy silnika, widać że nie ma tam uszczelki tylko jakiś syfiasty silikon albo jakiś klej, z boczku na łączeniu na 2 zdjęciu widać jak się wylewa jakieś spoiwo z łączenia:
Obrazek

Obrazek

A to moja madzia :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiem, wiem, prawy halogen stłuczony, ale świeci, będę wymieniał z czasem oraz piaskował i malował felgi, ale w tej chwili skupiam się na pracach pod maską, muszę wszystko wyczyścić i doprowadzić do porządku.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2015, 06:05
Posty: 20
Skąd: Łęczyca (Łódzkie)
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 88KM, 1998r. Z5

Postprzez adamax4 » 9 kwi 2015, 18:50

Czarek323F napisał(a):wyregulowałem krokowca

Powiedz mi jak go wyregulowałeś, skoro on nie ma żadnej regulacji? A dla ścisłości nie ma również silnika krokowego, tylko elektrozawór.

Dopisano 09 kwi 2015 18:53:

Czarek323F napisał(a):zaglądałem pod machę i zauważyłem, że pod czasząsilnika sąubytki w "uszczelce" bo uszczelkątego nazwaćnie mogę, z krawędzi wystawało kawałek jakiegośczegoś, wyciągnąłem to palcami i sie okazało, że to chyba jakiś silikon, czy tam nie powinno byćjakiejś uszczelki? Kiedyś autko było robione i jak składali silnik to pewnie na łączenie czaszy polali silikonem dla szczelności zamiast wstawić uszczelkę,

Raczej na pewno masz tam uszczelkę, ale starą i zapaćkaną silikonem. Najlepiej kup oryginalną i wymień, to wtedy będzie sucho.
Lewe powietrze może Ci brać, ale przez dolot i wtedy obroty mogą falować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez rafał88 » 9 kwi 2015, 21:48

I tu sie mylisz adam bo jest regulacja, jest malutkie pokretelo na imbus i mozna wyregulowac jego czulosc.

Co do wyciekow i czegos co wystaje z pod dekla to jak adam pisze silikon. Kup nowa uszczelke i wymien nie koniecznie musi byc OE, ale jak chcesz miec spokoj to lepiej dac ten hajs:) Choc ja mam elringa i suchutko.

Jak chcesz sie pochwalic swoim autkiem to zapraszam do dzialu NM viewforum.php?f=312

Widac ladny pelen polift posiadasz <spoko>

Co do obrotow, to najlepiej wyjmij przepustnice, wyczysc ją bo pewnie jest zawalona syfem, pozniej ustawienie TPS i regulacja wolnych, bo raczej to zrobiles a nie regulowales krokowy, taka sruba w tulejce od gory przepustnicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323