Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez Pioteq25 » 10 paź 2010, 12:41

sebas0026 napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):Nie ma problemu z zaślepieniem tego zaworka ze sprężyną bimetalową w starszych przepustnicach. Najlepiej jest to zrobić na regulacji po wydłubaniu plastikowej zaślepki jednak trzeba mieć nowy korek. Jest to obowiązkowy tuning w tych silnikach :) Przed zimą jak najbardziej wskazane :)


czemu obowiazkowy?

jakos z fabryki wyszly i dopiero zmiana byla w 97r wiec zadnej akcji serwisowej w tamtych latach nie bylo na wymiane przepustnic. Wiec nie ma sensu przerabiac jej lecz dobrze wyczyscic preparatem do gaznikow z nagaru skrecic (nic nie rozciagac, przerabiac) wyregulowac odpowiednio w trybie serwisowym jak i CTPS closed throtlle position swich i gitara.



Jak myślisz dlaczego po lifcie wywalili ten zaworek? Trzeba tak zrobić w starych przepustnicach i nie ma innego lepszego rozwiązania na niskie obroty przy ssaniu i dobrą stabilizację obrotów pod zmiennym obciążeniem silnika. Przetestowałem już różne kombinacje z regulacją śrubą i nigdy nie było w 100% dobrze. Po zaślepieniu zaworka trzeba doregulować krokowy na śrubie i gitara. Jak ktoś zamierza wyrzucić przepustnicę, bo została ruszona śruba regulacyjna, to chętnie ją przygarnę :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sebas0026 » 10 paź 2010, 13:59

bo byl nie potrzebny ale rowniez nie przeszkadzal. A po co ci te przepustnice jak masz juz wyregulowane ok i masz wywalony zaworek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Kuklex » 11 paź 2010, 11:11

ja dopiero bede sie zabieral za czyszczenie przepustnicy ale to przy okazji polerowania kolektora dolotowego (taki moj maly projekcik). nie bede tego robil z powodu "wyjacego" silnika czy tez ssania. mam problem troszke innej natury i dlatego najpierw pisze nim zaczne grzebac.
moj problem polega na tym ze obroty faluja caly czas (doslownie). na wolnych caly czas delikatnie leca ponizej 750 i wracaja, ale po wlaczeniu swiatel/ogrzewania tylnej szyby spadek jest nieco wiekszy za to duzo bardziej odczuwalny w samochodzie – czuc trzesienie silnika nawet na podlodze.
myslalem ze faluje tylko na wolnych ale niestety faluja w kazdym zakresie obrotow (im wysze obroty tym wieksze falowanie). i kolejna anomalia – juz kilka razy zdarzylo sie ze na goracym silniku, po przejechaniu ponad 20km obroty wskoczyly na 1500 i nie chcialy spac.
pierwsza mozliwosc – rura dolotowa, ale szybko z niej zrezygnowalem gdy przez przypadek zrobilem w niej dziure na okolo 3/4 obwodu (falowanie prawie sie nie zwiekszylo). pozniej te dziure dokladnie zakleilem, dokrecilem wszystkie opaski ale falowanie nie zniknelo wiec chyba cos gdzies indziej.

nie zawieszaja mi sie obrtoy, zimny odpala bez problemu, na cieplym wystarczy doslownie musnac kluczyk i pali na rys wiec jest nieco inaczej niz u was.
czy mam obstawiac od razu na krokowiec i elektrozawor czy moze przyczyna bedzie jeszcze inna?
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez mdubik » 24 paź 2010, 11:46

Pioteq25 mam pytanko
jak dokładnie zaślepić ten zaworek bo u mnie na zimnym silniku jest 2500tys reszta jest oki. i regulacja śrubką z góry nic dobrego nie daje. Czy trzeba rozebrać przepustnice ( czego nie chce robić by więcej nie popsuć ) i tam zaślepić czy może wystarczy zaślepić tan przewód który doprowadza dodatkowe powietrze ten dodatkowy przewód pod rurą karbowaną o ile jest to przewód od dodatkowego powietrza. Jak możesz to proszę o jakiś dokładniejszy opis .
troche poszukalem wiec dodam; tu jest link do postu i jest zdjecie tej przepustnicy 5zdjecie od gory viewtopic.php?f=116&t=80823&p=1471399&hilit=korek+przepustnicy#p1471399
gdzie są pokazane kanały powietrzne wiec trzeba zatkać kanał powietrzny od sprężynki bimetalowej czy wystarczy zrobić uszczelkę aby zamykała ten kanał czy robi się to w inny sposób.
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez Pioteq25 » 25 paź 2010, 17:55

Przepustnicę musisz zdjąć – nic trudnego. Rury pod główną nie możesz zaślepić, bo poprzez nią doprowadzany jest podtlenek jeszcze do krokowego ;)
Jak wydłubiesz stary korek-zakrętkę plastikową, ot zobaczysz jak łatwo to zatkać uszczelką z kawałka gumy. Zamiast zaślepiać możesz tak wykręcić regulację, że praktycznie i tak ten zaworek przestanie działać. W środku jest regulacja naprężenia sprężyny poprzez wkręcanie lub odkręcanie podkładki, o którą opiera się sprężyna. Ja to zaślepiłem na amen i od roku-dwóch zapomniałem co to przepustnica i problem z obrotami :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mdubik » 25 paź 2010, 20:24

Pioteq25
ja to zrobiłem dzisiaj w ten sposób ze zapchałem kanał grubym kawałkiem gumy. Chyba jest już lepiej ale zobaczę jutro rano jak troszkę postoi. Robota nie jest trudna. Możesz mi opisać jak doregulować korkowca
Ostatnio edytowano 29 paź 2010, 17:41 przez mdubik, łącznie edytowano 1 raz
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez Pioteq25 » 26 paź 2010, 08:00

Jak zaślepiłem niebieski kanał to gitara :D Opis regulacji krokowego jest w tym temacie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mdubik » 26 paź 2010, 17:36

No i dzisiaj rano miłe zaskoczenie z rana chyba 1800obr/min. chyba, bo tak szybko spadły ze nie jestem pewien zatrzymały się na 1100obr. i po chwili zeszły na 750obr. To jest super rozwiązanie. Polecam.
Następny dzień po regulacji było około -5 stopni a silniczek zimny ale ładnie zapalił złapał ok.1500 obr. na ssaniu później spadły do normalnych wreszcie koniec wycie silnika.
Ciekawi jestem czy ta regulacja i obniżenie ssania wpłynie na spalanie bo dojeżdżam do pracy na krótkim dystansie i wcześniej spala madzia ok. 10l.
Ostatnio edytowano 30 paź 2010, 09:20 przez mdubik, łącznie edytowano 2 razy
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez boban89 » 26 paź 2010, 19:06

Witam Panowie, mam zamiar sie zabrac za czyszczenie zaworow, i potrzebuje owej uszczelki, do serwisu mazdy zeby to kupic to mam za daleko, a sprzedazy wysylkowej takich czesci nie prowadza. ewentualnie z czego moge wyciac ta uszczelke, zeby nie bylo z tym problemow. a co do sylikonu to bedzie dobre rozwiazanie?
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 22:41
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 98r

Postprzez flywin » 26 paź 2010, 21:39

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mdubik » 26 paź 2010, 22:22

tu wyżej masz opis
Ostatnio edytowano 26 paź 2010, 22:29 przez mdubik, łącznie edytowano 1 raz
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez mdubik » 26 paź 2010, 22:27

flywin napisał(a):http://www.carspeed.pl


Flywin czy kolega czytał temat tych postów bo ja myślę ze nie
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez boban89 » 28 paź 2010, 19:20

Witam ponownie
niestety zla wiadomosc, czyszczenie nie pomoglo :(
obroty nadal szaleja... silnik krokowy wyczyszczony, i sprawdzalem go ze znajomym mechanikiem, i niestety jest do wymiany:(
wiec poszukuje silniczka krokowego, jezeli ktos cos wie to prosze o wiadomosc.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 22:41
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 98r

Postprzez kemot » 29 paź 2010, 15:15

Witam.
Jestem właśnie po czyszczeniu przepustnicy i krokowca. Auto 626 GF 2.0 115km.Po czyszczeniu obroty spadają 1200-1100 i ani deka niżej.Czytam czytam i nie mam pojęcia co robić.Jak zmniejszyć obroty na ciepłym silniku do 750-800?
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez lesiux » 29 paź 2010, 16:32

w trybie serwisowym, na ciepłym silniku wyreguluj śrubą w przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez kemot » 29 paź 2010, 16:45

A jak wprowadzić w tryb serwisowy GF 2.0. 115km.Z tego co widziałem to brak u mnie pinu TEN.Może ktoś opisać jak GF wprowadzić w tryb serwisowy.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Harnas19 » 2 sty 2011, 21:52

I ja się dopisze do tematu wszystkie zabiegi jakie możliwe zostaly panowie wykonane ale hmmmmmm............... co ciekawe madzka jest wystrojona w trybie serwisowym ale po wypięciu obroty spadaja :| co teraz bo nie wiem w trybie wystroiłem na 800 wszystko ładnie pięknie jak wypne spadają dodaje gazu podnoszą się spadając zatrzymują na 800 i znów spadaja na 200 :( już nie wiem co mam z nią robic . Po przejechaniu się falują na luzie miedzy 500 a 1000 i czasem sie na 1000 zatrzymają czasem na 500 nie ma reguły i nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny . już 2 tyg czyszcze wszystko szukam odłanczam podłanczam nie mam siły już ;/ krokowy i przepustnice już wykreśliłem na 1000 % i tps jest wyrególowany w trybie testu 0.005 wiatrak stoi 0.015 witrak chodzi mam 2 przepustnice i na obu jest to samo . kable świece itp nowe . niewiem czy może pompka paliwa lub filtr ? ale dlaczego po odpaleniu jest 1500 i zaraz 800 i jest ok a jak się tylko przejade ze 100 metrów to falują po czym stają . Tak jak bym nią gazował na światłach już stwierdziłem że ma swoje życie i ścigac się chce heh pomóżcie doradzcie przeczytałem już chyba wszystkie tematy na temat falowań i dalej odpowiedzi nie znalazłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez adi3335 » 3 sty 2011, 01:32

Jak dla mnie lepiej nie rozbierać przepustnicy tylko zastosować dobry środek np. liqui moly
Na zapalonym silniku wstrzykiwać środek zobaczycie jaki syf macie w kolektorze
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez Olo500 » 3 sty 2011, 01:36

Harnas19 napisał(a): kable itp nowe

U mnie też falowało i tak naprawdę żaden fachowiec nie wiedział co. Planowałem wymienić filtr paliwa bo chyba od nowości nie ruszany (12 lat), ale po przeczytaniu jak to się robi w naszych autach trochę mi się samemu odechciało a ''fachowcy" nie mieli czasu.
Kiedyś coś mnie podkusiło aby pozdejmować fajki ze świec. Patrze a tu tragedia popękane prawie na całej długości a dziury takie, że niebo widać, do tego twarde jak kamień (wcześniej "fachowiec" stwierdził, że są OK), jednym słowem rozpacz. Nie ma wyjścia trzeba wymienić. Tu znów problem co kupić – generalne forum poleca kable NGK ale koszt.. Trochę poszukania w googole i wybór padł na nowe produkowane w niedalekim mieście (nie będę reklamował firmy) a do tego cena: gorsze 20 zł a lepsze 40 zł. Krótka decyzja i zakup za 40 zł. Później 10 minut wymiany (wolno bo 1 raz i strach aby nie pomylić i coś nie urwać) i .... od tej pory zero falowania obrotów. Miodzio. A ja głupi chciałem go wstawić do mechanika aby rozebrał samochód na części szukając czemu obroty falują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez lesiux » 3 sty 2011, 10:40

Olo500 napisał(a):Krótka decyzja i zakup za 40 zł.


Kable WN za 40zł? Ciekawe ile Ci to pochodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323