sebas0026 napisał(a):Pioteq25 napisał(a):Nie ma problemu z zaślepieniem tego zaworka ze sprężyną bimetalową w starszych przepustnicach. Najlepiej jest to zrobić na regulacji po wydłubaniu plastikowej zaślepki jednak trzeba mieć nowy korek. Jest to obowiązkowy tuning w tych silnikachPrzed zimą jak najbardziej wskazane
czemu obowiazkowy?
jakos z fabryki wyszly i dopiero zmiana byla w 97r wiec zadnej akcji serwisowej w tamtych latach nie bylo na wymiane przepustnic. Wiec nie ma sensu przerabiac jej lecz dobrze wyczyscic preparatem do gaznikow z nagaru skrecic (nic nie rozciagac, przerabiac) wyregulowac odpowiednio w trybie serwisowym jak i CTPS closed throtlle position swich i gitara.
Jak myślisz dlaczego po lifcie wywalili ten zaworek? Trzeba tak zrobić w starych przepustnicach i nie ma innego lepszego rozwiązania na niskie obroty przy ssaniu i dobrą stabilizację obrotów pod zmiennym obciążeniem silnika. Przetestowałem już różne kombinacje z regulacją śrubą i nigdy nie było w 100% dobrze. Po zaślepieniu zaworka trzeba doregulować krokowy na śrubie i gitara. Jak ktoś zamierza wyrzucić przepustnicę, bo została ruszona śruba regulacyjna, to chętnie ją przygarnę