Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez rafalST » 17 gru 2011, 01:28

Z cytatu FAQ
Falujące obroty:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony silniczek krokowy
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– źle ustawiony TPS
– lejące wtryskiwacze
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa

ile z tych punktów masz jeszcze do sprawdzenia ;) ?
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez lesiux » 17 gru 2011, 17:38

nie wiem jak sprawdzić czy krokowy dobrze działa gdyż w 1.8 jest on nierozbieralny. Najciekawsze jest to, że jak zresetuje kompa to przez pewien czas jest spokój, na chwilę obecną zrobiłem ok 70km od resetu i obroty nie szaleją ale zapewne to kwestia czasu bo wcześniej miałem tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez farciarz » 17 gru 2011, 17:49

Zgadza się, bo teraz komputer Ci się stroi do wartości optymalnych do uzyskiwanych przez czujniki. A oznacza to że możesz mieć problem którego czasami nawet i komputer nie wykaże.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Dominik88dgPL » 18 gru 2011, 13:22

U mnie ,,falowały'' obroty przez przepływkę u mnie była masakra na benzynie jak nie trzymałem nogi na gazie to nie było opcji żeby silnik chodził na niskich obrotach potykał się gasł czasami było ok ale tylko kilka sekund i znowu to samo na gazie wszystko super. Po zdjęciu przepływki prawie się zbełtałem do niej bo tylko tego tam brakowało :) siateczka w przepływce była tak zapchana ze do tej pory się zastanawiam jakim cudem jakiekolwiek powietrze szlo do silnika po wyczyszczeniu delikatnie pędzelkiem z benzyna wszystko wróciło do normy pali od kopa obroty nie falują nie potyka się nie dławi :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez lesiux » 18 gru 2011, 15:26

farciarz napisał(a):Zgadza się, bo teraz komputer Ci się stroi do wartości optymalnych do uzyskiwanych przez czujniki. A oznacza to że możesz mieć problem którego czasami nawet i komputer nie wykaże.


jakieś sugestie co mogę z tym fantem zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez farciarz » 18 gru 2011, 17:16

Niestety chyba tylko odczyt błędów.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez lesiux » 18 gru 2011, 21:30

z błędów mam tylko 16 od egr-u ale mam zaślepiony więc nie powinno to wpływać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez farciarz » 18 gru 2011, 23:07

Też mam od dawna EGR zaślepiony i nie mam żadnego problemu z obrotami.

Może wymiana przepustnicy ? Rozważałeś kiedyś tą opcję ?
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez lesiux » 19 gru 2011, 09:09

Rozważałem ale musiałbym mieć pewność, że to jest to bo nie lubię wywalać kasy w ciemno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez flywin » 19 gru 2011, 10:24

to ja bym proponował najpierww zdemontować przepustnice i wyczyścic ją ;] dużo pomaga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 19 gru 2011, 12:03

jakby kolega flywin czytal to by wiedzial ze lesiux juz czyscil przepustnice :) A bardzo faluja te obroty??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 19 gru 2011, 12:43

Dokładnie, dwa razy w tym roku już czyściłem więc to nie to. Aktualnie mam jeszcze spokój po resecie kompa ale przed nim nie było za ciekawie, czasami auto potrafiło zgasnąć na światłach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 19 gru 2011, 12:51

Uuuu to bol :/ Ja jeszcze u siebie nie czyscilem przepustnicy z tego co patrzylem to raczej nikt do niej nie zagladal, chyba czas najwyzszy to zrobic. Obroty mi nie faluja jakos tragicznie +/-50 rmp. Choc jak np dojezdzam i wrzucam na luz schodza nisko, moze az za bardzo ale podnosi sie zaraz na 700rmp no czasem jak jest ciepla i zapalam to tez potrafia zejsc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mastal » 3 sty 2012, 16:51

Witam.
Chodzi o Mazde 626 136 H.P. 2000r benz+LPG (gaz świeżo założony) po dławieniu wymieniłem kable WN na NGK. Wszystko chodziło jak trzeba. Ostatnio po odpaleniu na benz. skaczą obroty od 0 do 3000 cały czas. Kiedy przygazuje da sie utrzymać w miare równo az sie przelaczy na gaz, ale im niżej schodze pedałem z obrotami tym bardziej zaczyna drgać od 1500 i poniżej. Po przełączeniu na gaz lubi mieć 1100, po chwili 700+50-50 (falowanie) i po dluzszej chwili 550 a zaraz później gaśnie. Schemat powtarza sie.
W trakcie jazdy nie czuć przerywan lub drgan silnika. (na LPG) (benzyna gaśnie)
Gdy podczas jazdy puszcze gaz silnik reaguje z opóźnieniem 2s dopiero wtedy odcina bardziej nagle wtrysk i czuć opór silnika (na LPG).

Przeczytałem temat i pokrewne. Chyba nigdzie nie było tak dokładnie opisane jak powyżej. Dlatego może da się wykluczyć jakieś dolegliwości?

Silniczek krokowy?
Czujnik położenia przepustnicy?
filtr paliwa?
a może kopułka, palec?
przepustnica do czyszczenia?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 13:07
Posty: 11

Postprzez flywin » 3 sty 2012, 19:54

sprawdź błędy, wyczyść przepustnice z krokowcem , wyreguluj obroty w trybie serwisowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 3 sty 2012, 20:35

Dokładnie jak kolega pisze powyżej. Doprowadź najpierw do porządku silnik na benzynie a potem będziesz martwił się gazem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mastal » 4 sty 2012, 02:03

dzięki za odzew flywin. Tak zrobie. Tylko nie wiem jak sie zabrać do krokowego. Nic mnie w środku nie zaskoczy? Poskładam to do kupy później? :)
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 13:07
Posty: 11

Postprzez Marcin1990 » 6 sty 2012, 15:16

Wszystkim którym falują obroty, być może potrafię pomoc.
Reanimacje przeprowadziłem na swoim aucie 1.5 16V 323F BA
Po zakupie auta, silnik na zimnym osiągał obroty 2200rpm w lato, a na ciepłym i włączeniu świateł, silnik prawie gasł.

Pierwsze co było zrobione to remont silnika, na tyś kilometrów silnik zużywał litr oleju przez wlewanie minerału poprzedniego właściciela.

Po remoncie silnik dostał olej 0w40, co 10 tyś wymiana i żadnych dolewek.
Następnie zabrałem się przygasanie na ciepłym.
– wyczyściłem przepustnicę, sprawdzenie czy działa silnik krokowy, po dodaniu +12V
– sprawdzenie czy czujnik TPS jest dobrze ustawiony za pomocą miernika elektrycznego w Z5, a w BP szczelinomierzem, jest to dokładnie opisane w forum, przez kolegów.
– regulacja na włączonym silniku śrubki od krokowca aby przy dodaniu gazu do 2000rmp na włączonych światłach i puszczeniu obroty spadły na 1000rpm i następnie 750. Trzeba poświęcić przy tym dużo czasu, ponieważ trzeba kręcić powoli i co mały obrót sprawdzić. U mnie znajduje się w połowie ta śrubka teraz. Czyli między wkręconą, a wykręconą.
Poprawiło to dużo, gaśniecie silnika, i obroty falowały o jakieś 10rpm czyli nie zauważalnie.

Wysokie obroty na ssaniu.
Jest do tego fotorelacja, bardzo dobrze opisana.
– wyciągamy przepustnicę,
– odnajdujemy na dole przepustnicy białą zaślepkę plastikową. Jeśli się da to odkręcamy lub łamiemy.
– Widzimy drugą plastikową czarną nakrętkę po zdjęciu białej, którą dokręcamy do końca.
– udajemy się innym środkiem lokomocji do tokarza z przepustnicą i prosimy o dorobienie nakrętki tej białej którą zniszczyliśmy. Ja zapłaciłem 10 zł i mam ze słoniny.
– składamy to wszystko do kupy, sprawdzamy czy wszystko podpięte i na miejscu i uruchamiamy silnik.
Obroty teraz przy naszej zimie na podlasiu -5 stopni, 1300rpm. obroty na ciepłym po włączeniu świateł mijania się nie zmieniają, lub drogowych. Z obrotów spadają tak jak należy i brak falowania obrotów.
Wcześniej auto przy spokojnej jeździe paliło ponad 8 l. Teraz przy średniej i 50% trasia i miasto 7 litrów nie przekracza. Nawet wcześniej się cieszyłem że auto dobrze jeździ, a po zabiegu ma naprawde siłę i dobre odejście. Brat zamienił Omegę B na golfa 3 Gti silnik 2.0 i w dowodzie 150km. Silnik ma w dobrym stanie, ale boli go to że Mazda na przyśpieszenie nie popuszcza:)
Jestem ponad 3 lata po remoncie, silnik jest w stanie idealnym, wcale go na wolnych obrotach nie słychać i ta czysta praca, robi wrażenie. Olej wymieniam co 10 tyś km, nic nie dolewam i nie dotykam się nic do silnika po tych rzeczach. Moim zdaniem gdyby właściciel wlewał to co należy do silnika, a byle mechanik nie grzebał przy elektronice i przestawiał na swoje nie było by tych problemów.
Jeśli ktoś chce zrobić, to sam i chce porady, bardzo chętnie każdemu pomogę. Jeśli trzeba piszcie na PW.

Dodam że kiedyś brat naprawiał komuś Passata benzynie i były problemy z silnikiem bo pracował jak chciał. Okazało się że silnik nie miał odpowiedniej masy. Po bezpośrednim połączeniu klemy – z silnikiem problem ustąpił.
Ostatnio edytowano 6 sty 2012, 18:14 przez Marcin1990, łącznie edytowano 1 raz
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez rafał88 » 6 sty 2012, 16:16

A teraz pochwal sie ile kasy Ci poszlo:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 6 sty 2012, 17:31

wszystko fajnie ale w bp krokowy jest nierozbieralny a śruby regulacyjnej nie potrafię ruszyć, klucz już mi w niej objeżdża.

pisząc o czujniku to może dopisz tam, że chodzi o TPS ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323