FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5

Postprzez Raver » 22 lut 2011, 05:19

Moduł VW 191905351B
Obrazek

1. cewka zapłonowa(sterowanie)
2. masa
3. masa do czujnika halla
4. plus po stacyjce
5 plus do halla
6 sygnal z halla
7 sygnal do sterownika silnika/obrotomierza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez Pseudo00000 » 22 lut 2011, 17:29

Panowie pomoglby ktos ??

CHodzi mi o podmianke aparatu zaplonowego (p5 lub p9)... okolice Mszczonowa, Zyrardowa.. itd woj Mazowieckie...???

dogadamy sie %%% :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez marmarek » 22 lut 2011, 22:20

odrecasz kopułkę – 2 srubki
zaznaczasz sobie markerem albo rysikiem jak jest aparat ustawiony
odkrecasz aparat = 2 srubki
wyciagasz
wkladasz nowy ustawiajac go tak jak poprzedni
przykrecasz
zakladasz i przykrecasz kopulke;)

warto w "nowym" zalozyc nowy oring
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez farciarz » 23 lut 2011, 01:30

Koledze chodzi chyba o możliwość sprawdzenia aparatu :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez marmarek » 23 lut 2011, 09:42

a to zwracam rispekt ;)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez flywin » 23 lut 2011, 14:09

uważaj z sprawdzaniem miernikiem bo można łatwo załatwić czujnik halla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Pseudo00000 » 23 lut 2011, 17:03

farciarz napisał(a):Koledze chodzi chyba o możliwość sprawdzenia aparatu :P


Dokładnie tak :) szukam kogos na chwilowa podmianke w celu sprawdzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez apocalips » 24 lut 2011, 22:04

Miałem się zabrać za regeneracje aparatu bo lekko obroty falują ale się okazało że... już ktoś robił wcześniej taki zabieg :) widać folie wystającą heh
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez Piotrek.84 » 10 kwi 2011, 22:31

Co z tą cewką zewnętrzną,jak to podłączyć??
Zakręcasz cewkę zewnętrzną, w kopułce wycinasz fragment tak aby wsunąć kabel zapłonowy który dołączysz do tego gniazda co wchodził ten kikut z cewki

I tyle??Nie ma potrzeby wyjmowania tej będącej w aparacie,tylko podpiąć zewnętrzną i już??
Ktoś z Was tak już robił??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez sebas0026 » 21 kwi 2011, 00:27

mierzyl ktos opor cewki i modulu aparatu zaplonowego w p9, p5 z strony 15???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez hydrant23 » 8 maja 2011, 15:05

witam, a wiec mazda zaczela mi gubic zaplon , najczesciej przy obrotach jalowych , wiec skorzystalem z foto-relacji i nie ma co pomoglo , ale niestety na tydzien i kropka , po raz drugi zrobilem dokladniej i pomoglo na 2min. , wiec zakupilem aparat p9 (ori mialem p5)i teraz wszystko smiga jak nalezy ,ale na gazie , na benzynie po wcisnieciu gazu po prostu silnik sie dusi i ogolnie dziwnie cyka cos przy listwie wtryskowej przy 4cylindrze jakby zawory (czyzby spalanie stukowe????), podregulowalem zaplon w trybie serwisowym tak aby auto w miare rowno pracowalo na wolnych obrotach na bp(na weekend nie mialem jak znalezc mechanika), mam nadzieje ze ustawienie zaplonu na stroboskopie pomoze , czy jednak te dwa aparaty nie dokonca sa identyczne , poza tym mam plan wyprowadzenia cewki z korpusu silnika jak tylko znajde czas to sie za to wezme i zdam relacje
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez adamax4 » 2 cze 2011, 20:55

Tak sobie przeczytałem tą fotorelację, bo sam dziś rozebrałem aparat, żeby zrobić z nim porządek. I zastanawia mnie jena rzecz. Jak to działa, skoro elementy cewki, które były podłączone do masy, zostały całkowicie odizolowane <co?> No chyba, że źle patrzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez maniek210688 » 9 cze 2011, 18:57

w moim przypadku naprawa pomogła na dzień dzisiejszy zrobiłem po naprawie około 400 km i wszystko jest <spoko> <jupi> do odizolowania użyłem folii oraz preparatu GRAVIT 600 Obrazek Szybko wysycha i tworzy ładną równą warstwę, dzięki za fotorelację <spoko>


19,07,2011
pierwsza naprawa pomogła na jakiś 1000 km, potem zaczęło się szarpanie... 2 naprawa tym razem elementy oczyszczone z poprzedniego preparatu i pomalowane kilkoma warstwami lakieru + folia... zaczęła szarpać i gasnąć po jakichś 400-500 km.... 3 naprawa lakier folia + GRAVIT 600 (bitguma)... niestety plany wyjazdu mazdą do gdańska spaliły na panewce, auto zaczęło szarpać i zgasło na dobre 20km od domu.... ;/ w moim przypadku skończyło się na zakupie "nowego" używanego aparatu P5 za który zapłaciłem 200 zł na szrocie w łapach ( kilka dni temu jak byłem u nich mieli cały silnik z5 z aparatem M3), po zamontowaniu i przełożeniu palca i kopułki mazda zapaliła, na dzień dzisiejszy po wymianie zrobiłem jakieś 200 km co będzie dalej czas pokaże, w moim przypadku niestety izolacja nic nie dała, dodam, że poprzedni aparat miał oznaczenie P9
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 18:38
Posty: 35
Skąd: Zambrów
Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D

Postprzez Piotrek.84 » 11 sie 2011, 09:53

Bawił się już ktoś w wyciąganie cewki poza aparat??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Marek 161BD081 » 11 sie 2011, 10:10

Piotrek.84 napisał(a):Bawił się już ktoś w wyciąganie cewki poza aparat??

Cofnij się chociażby o jedną stronę w wątku a znajdziesz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lukasssss1 » 12 sie 2011, 20:33

Ja mam zewnętrzną cewkę przerobione z Xedosa ;)

Czym można dodatkowo zaizolować właśnie zewnętrzną cewkę ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Piotrek.84 » 12 sie 2011, 23:15

Pochwal się jak to zrobiłeś.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez lukasssss1 » 12 sie 2011, 23:41

Ja już z tym kupiłem od Soul'a chyba On to robił to jak coś to do niego pisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Piotrek.84 » 26 wrz 2011, 22:10

Czyżby wystarczy tylko podpiąć się pod palec tj."kikut"i dwa kabelki z zewnętrznej cewki podpinamy do cewki w aparacie...??
lukasssss1 możesz podesłać fotkę jak to mniej więcej wygląda??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez mamil_23 » 7 paź 2011, 17:54

Skad mozna wziąć ta uszczelke co jest w aparacie? taka plastikowa/gumowa?:D
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323