Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez mixR » 10 paź 2008, 22:55

3mam kciuki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Gość » 10 paź 2008, 23:50

Ja też rozebrałem swoją maszynę ;) pierścionki olejowe zapieczone :| uszczelniacze nie wiem bo nie zaglądałem tam jeszcze. Progów na tulejach brak.

Obrazek


[/img]
Gość
 

Postprzez artur105 » 11 paź 2008, 21:03

Ja już swoją złożyłem do kupy i dziś jeździłem, dymu narazie nie mogłem zobaczyć bo już ciemno było. Jutro rano będzie wielka chwila :D . Tłok u mnie był podobnie przypieczony. Pamiętaj tylko jak będziesz wkładać pierścienie to żeby tak jak wyjmowałeś drugi ma rowek i tym rowkiem do dołu musi być inaczej będzie znowu kopciło. Ja zapomniałem jak było ale znalazłem fajną stronkę o pierścionkach.

http://64.233.183.104/search?q=cache:Oz ... =firefox-a

Te pierścienie RIK'a są trochę inne od tych co siedziały w orginale- jeżeli chodzi o pierścień olejowy to ma jakiś drucik w środku – może jakiaś nowa technologia :D
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez artur105 » 12 paź 2008, 08:32

Tak jak mówiłem ze napisze jaki efekt. Niedawno zapliłem po zimnej nocy, no i ZUPEŁNIE ZERO DYMKA <jupi> <jupi> , po pewnym czasie delikatna para z rury zaczęła iść. Mam nadzieje że po takich zabiegach trochę już pochodzi :D :]
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez MariuS » 12 paź 2008, 09:04

artur105 napisał(a):Tak jak mówiłem ze napisze jaki efekt. Niedawno zapliłem po zimnej nocy, no i ZUPEŁNIE ZERO DYMKA <jupi> <jupi> , po pewnym czasie delikatna para z rury zaczęła iść. Mam nadzieje że po takich zabiegach trochę już pochodzi :D :]


to super, oby jeszcze olej sie ustatkował i byl to efekt długotrwały. Daj znać aj k wiecej przejedizesz. Na pierscieniach NPR robiłeś? Bo ponoć NPR przysyljaa zamiast RIK
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez artur105 » 12 paź 2008, 09:12

Tak przesłali NPR, tak jak pisałem pierscień olejowy jest trochę innej budowy niż ten co siedział orginalnie. Sprzedawca mówił że jest to ta sama klasa pierścieni jeżeli chodzi o jakość. Jak pojeżdze napisze co i jak – narazie brak dymienia po dłuższym postoju :D
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez pros23 » 12 paź 2008, 12:04

jeśli ktos o tym napisał wcześniej to przegapiłem – zapominacie o jednym patrząc na to ze u mnie silnik bierze tyle oleju a u kolegi mneij..że są różne style jazdy..
jesli wskazówka obrotów śmiga po całym zakresie , często się wbija w czerwone pole, to wiadomo że oleju zeżre dużo więcej,jeśli ktos jeździ delikatniej, to oleju tez idzie mniej
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 03:44
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: mx3,podłubana lekko+Yamaha R6

Postprzez Gość » 12 paź 2008, 12:19

pros23 wiadomo że jak ktoś butuje to oleju zużywa się więcej ale co z tego jak ja prawie tak samo śmigam i wcześniej brała mi ok 1L na 8000-10000 później coraz więcej a ostatnio ok 1,5L na 1000 :|
Gość
 

Postprzez sps-snipers » 12 paź 2008, 12:29

Ja niewiem co ma styl jazdy do zużycia oliwy. Jak miałem Punto I 1.1 silnik ,to kapiłem ile wlezie i grama oleju niejadł. A Mazde też kapie ale po mieście weżmie wiecej bo co chwila gasisz i odpalasz. Na trasie tez jej zdrowo przycisne a rura z tłumika po 150 km niejest tak okopcona jak jadąc po mieście i zrobiąc 50 km ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez pros23 » 12 paź 2008, 12:52

KEEL napisał(a):pros23 wiadomo że jak ktoś butuje to oleju zużywa się więcej ale co z tego jak ja prawie tak samo śmigam i wcześniej brała mi ok 1L na 8000-10000 później coraz więcej a ostatnio ok 1,5L na 1000 :|

a masz zacieki na bloku silnika, plamy pod spodem czy wszystko czyste?
mój rekord na minus to była dolewka co trzy dni,plus plamy na postoju,ale po drobnych remontach(ze starego została rama :P)już jest oki..
sps-snipers- mi sie wydaje ze właśnie w mieście obciażenia na silniku są większe,zwłaszcza jeśli butujesz od startu do hamowania itp
mi ogólnie chodziło o to że niektórzy patrzyli na ilość oleju jaki bierze jemu i komus co ma ten sam silnik, nie patrząc jaki jest styl jazdy danej osoby, a jeden mógł cały czas na czerwonym jeździć a drugi 2000 obrotów nie przekraczać..
a tak na marginesie jak mi przepływaka poszła to kopcił i nagar na rurze jak z komina i oleju brał multum,a na blue-boxie teraz czyściutko...
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 03:44
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: mx3,podłubana lekko+Yamaha R6

Postprzez Gość » 12 paź 2008, 13:05

pros23 napisał(a):a masz zacieki na bloku silnika, plamy pod spodem czy wszystko czyste?
delikatnie pociło się z uszczelniaczy wałków i wału. reszta sucho ;)
Gość
 

Postprzez Akar.Zaephyr » 14 paź 2008, 12:36

Hehe, ja dzisiaj rano poszedłem do garażu wyregulować sobie pokrywy świateł, przy okazji sprawdziłem stan oleju :) Wyciągam bagnet a tam tylko pociapane lekko... Momentalnie poczułem jak mi skurczyło żołądek a źrenice się zwężyły.

Po chwili uświadomiłem sobie że przecież Madzia stoi ostro z górki, przodem w dół :D
No to zjeżdżam na płaski teren, znów wkładam bagnet a tam... sucho. Kuźwa, do tej pory nie mogę usnąć... Martwię się o swoją Madzię...

Próbuję sobie na szybko przypomnieć kiedy lałem olej, a było to gdy wracałem w sierpniu do domu ze wsi. Przez ten czas natrzaskałem minimum 2tys. km, jeśli zaś mnie pamięć nie myli to właśnie wracając do domu miałem jako 147 tys. przebiegu. Teraz nieco ponad 150 tys. gabnet zaś suchy choć olej jeszcze jest. Poprzednio miałem poziom do 0 które było częścia 0.8 czyli pojemności między F a L. Na oko Madzia zjadła coś koło 1L oleju, może nieco mniej. Wychodziłoby więc 0.33 na 1tys.

Co mnie natomiast martwi to będąc ostatnio u panny sprawdzałem olej, było to nie dalej jak miesiąc temu i wtedy stan się nie zmniejszył w ogóle. A tu nagle jeb i sucho. Nie wiem co o tym myśleć.

Jedyne co teraz postanawiam to:
– po olej – wiadomo :D
– nie będę kręcił powyżej 4tys. obrotów, wcześniej lubiłem czasem pokręcić do czerwonego pola ;) od teraz ni chu*&$
– sprawdzać olej co 100km i obserwować czy są różnice w poziomie oleju.

Przede wszystkim zaś sprawdzę czy gdzieś mi nie cieknie. Nigdy Miatka nie stawiała mi chmurki, raz widziałem we wstecznym jak leciutko dymiła (w nocy, za mną zaś gość świecił prosto w oczy lampami; nie dam jednak sobie głowy uciąć że to nie była po prostu para bo wieczór był zimny...) ale wtedy już wskazówka prędkościomierza siedziała prawie na czerwonym polu... Wiadomo, 16V zawsze coś zje jak się butuje.

No nic, niedługo zlot w Masłońskich, potem wycieczka do świętokrzyskiego i do domu – będzie okazja kilka razy sprawdzić stan oleju.

Ale zasnąć i tak nie umiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez brii » 14 paź 2008, 12:48

Sprawdzaj co 400 – 500km – częściej nie ma sensu, bo błąd pomiaru będzie za duży.
Mogła wziąść olej bo pewnie często była deptana – norma ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Artiks » 14 paź 2008, 13:51

artur105 napisał(a):wkładać pierścienie to żeby tak jak wyjmowałeś drugi ma rowek i tym rowkiem do dołu musi być
NPR chyba mają też oznaczenie TOP .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez artur105 » 14 paź 2008, 18:36

Pierścienie NPR nie mają napisu "TOP" tylko "G" tym napisem zakładamy do góry w kierunku głowicy.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez Pioteq25 » 14 paź 2008, 19:13

Ile tych pierścieni jest na tłoku – dwa czy trzy?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez artur105 » 14 paź 2008, 20:42

Na tłoku są trzy pierścienie.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez nicek777 » 15 paź 2008, 00:21

Potrzebuje rady. Niedlugo mija rok od kiedy zalalem do Madzi olej. Wprawdzie zrobione jest jakies 8k km od tego czasu ale juz przymierzam sie do wymiany na minerala bo zre mi 300ml/1000km (Mobil 10W40) spotkalem sie z takim olejem Lotos 15W40 przeznaczonym do aut z instalacja gazowa oraz ELF 15W40 SRI cos tam cos tam i wyczytalem ze nadaje sie rowniez do instalacji gazowych. Czy ktorys z nich jest godny polecenia??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez marecky » 15 paź 2008, 12:27

lotosa nie polecam to szjs mi silnik na nim wytrzymal 300 km jakies 3 dni. elf nie wiem. ja bym wolal castrola mineralnego jak juz cos ale nie z beczki. podobno midland sa dobre oleje to olej ze szwajcari i na licencji Quekera a to najlepsze oleje swiata.
ale powiem ci szczerze jak mas takie ubytki oleju to cos jest chyba nie tak z silnikiem ja mialem podobne zuzycie zalalem mineralem lotosa i wyciagnal kopyta
z tego co mi moj mechanik dobry kolega mowil te silniki powinny chodzic na polsyntetyku
zrob jak uwazasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez brii » 15 paź 2008, 12:43

igopatimari – co się stało z tym silnikiem na Lotosie – wybuchł po 3 dniach czy się zatarł??
nicek777 – przestudiuj podwieszony temat o olejach w dziale Eksploatacja.
Castrola radzę omijac.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323