Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?
wyciagnij piny z kostki i zarob je na jeden przewod, napewno cos wymyslisz
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
U siebie mam 4 przewodową sondę lambda(czarny sygnał, szary-masa, 2 białe grzałka), te do 100 zł. NGK wytrzymują około rok, będę wdzięczny za radę lub opinię o innych tego typu sondach które są bardziej wytrzymałe w rozsądnej cenie . Jeszcze jedno, sygnał sądy oscyluje w granicach 0-1V czym poza tym różnią się sondy bo zauważyłem że te uniwersalne produkowane są czasem w różnych oznaczeniach do różnych marek samochodów przez tego samego producenta (Uniwersalna sonda lambda 4 kable Bosch 0258986505, Uniwersalna sonda lambda 4 kable Bosch 0258986507)?
-
JM72
ja kupilem uniwersalna sonde ngk w sklepie moto za 150zl , z tego co sie orientowalem to znakomita czesc sond na alledrogo tych wponizej 100 to chinskie podrobki (i rzeczywiscie moja zakupiona w sklepie inaczej wyglada(sama czujka sondy) niz te z alle.. , a jest identyczna z oryginalna no i taka jak ze zdjec ze strony ngk
a na tej stronce opis co z tymi uniwersalnymi sondami robic i takie tam
...http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=703
a na tej stronce opis co z tymi uniwersalnymi sondami robic i takie tam
...http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=703
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
- Od: 13 sty 2004, 23:24
- Posty: 39
- Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
- Auto: 323s'95 1.5 16v LPG
Pytałem o sonde lambda i sklep mi odpisał:
"Cena takiej sondy to 145 zł brutto, są dwa rodzaje takich uniwersalnych 4 przewodowych sond z NGK. Jedna jest z podgrzewana masa z przejsciem na obudowe, a druga jest z podgrzewana masą izolowana. Ceny sa identyczne."
INDEKS: OZA624-E4 1952
NGK S4 sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana
INDEKS: OZA624-E5 1919
NGK S4CG sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana z przejściem na obudowę
Która powinienem wybrać ?
"Cena takiej sondy to 145 zł brutto, są dwa rodzaje takich uniwersalnych 4 przewodowych sond z NGK. Jedna jest z podgrzewana masa z przejsciem na obudowe, a druga jest z podgrzewana masą izolowana. Ceny sa identyczne."
INDEKS: OZA624-E4 1952
NGK S4 sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana
INDEKS: OZA624-E5 1919
NGK S4CG sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana z przejściem na obudowę
Która powinienem wybrać ?
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Odpowiedź:
W BA po lifcie ma być bez przejścia na obudowę:
INDEKS: OZA624-E4 1952
NGK S4 sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana
Rezystancja między szarym a sześciokantem (obudową) jest >20MOhmów (u mnie ok.22MOhmy) w nowej zakupionej sondzie.
Temat zamknięty
W BA po lifcie ma być bez przejścia na obudowę:
INDEKS: OZA624-E4 1952
NGK S4 sonda lambda uniwersalna 4 przewodowa podgrzewana, masa izolowana
Rezystancja między szarym a sześciokantem (obudową) jest >20MOhmów (u mnie ok.22MOhmy) w nowej zakupionej sondzie.
Temat zamknięty
Ostatnio edytowano 11 mar 2011, 15:45 przez Malina, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Trzeba wziąć oryginalną sondę z samochodu przed liftem i zmierzyć rezystancję między szarym kablem a sześciokantem(obudową) i
jeśli będzie > 10kOhmów to jest bez przejścia na obudowę.
Jeśli <10kOhmów to z przejściem na obudowę.
jeśli będzie > 10kOhmów to jest bez przejścia na obudowę.
Jeśli <10kOhmów to z przejściem na obudowę.
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Ktoś jeździ na uniwersalnej sondzie z allegro? Coś typu sonda uniwersalna bosch za 100zł z przesyłką. Ile kilometrów/czasu to pochodzi? Muszę zmienić bo mazda żłopie nieźle teraz, sonda padła całkowicie. Jak możecie to polećcie jakiegoś sprzedawcę z allegro żeby na bubla nie trafić. Chyba że używka? Trzeba zmieniać bo koszty rosną a już trochę kasy w tym miesiącu poszło...
I jak ktoś pamięta to rozmiar gwintu niech przypomni, m18?
I jak ktoś pamięta to rozmiar gwintu niech przypomni, m18?
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Ja kupilem uzywana na allegro dziala a jak dlugo to sie okaze:) do drugiej kupilem wlasnie taka jak koledzy i tez dziala:) klucz 22 i trzeba uwazac na rece:D
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ok, dzieki za pomoc. Idę najpierw sprawdzić ile za używkę chcą, nawet może ją wsadzę do auta i przez kompa od gazu sprawdzę czy jest żwawa w działaniu a jeśli nie podpasuje mi cena, stan to zamówię ntk/ngk. Pozdrawiam
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Witam, odkopuję temat
Spalanie mojej Madzi 1.5 Z5 po lifcie w mieście wzrosło do około 11l/100km. Mierzyliśmy napięcia przy pomocy komputera. O dziwo: Wolne obroty – w graniczach 0,5 | wysokie 0,25-0,30. Rozumiem, że z sondą jest coś nie tak. Jaką sondę polecacie?
Spalanie mojej Madzi 1.5 Z5 po lifcie w mieście wzrosło do około 11l/100km. Mierzyliśmy napięcia przy pomocy komputera. O dziwo: Wolne obroty – w graniczach 0,5 | wysokie 0,25-0,30. Rozumiem, że z sondą jest coś nie tak. Jaką sondę polecacie?
- Od: 1 lut 2011, 17:36
- Posty: 39
- Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
- Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine
Witam. Ponownie ośmielam się odświeżyć temat sondy lambda.
Podczas diagnostyki-przy pomocy diody LED wyszły mi błędy 11 11 17.
17 wskazuje na sondę lambda. Postanowiłem ją wymienić.Dałem się namówić na oryginalną DOX 1356.
Po wymianie wykasowałem pamięć kompa (sprawdziłem nie pokazywała żadnych błędów) i po przejechaniu kilku10 km ponownie sprawdziłem.Ponownie pokazywało te same błędy czyli 11 11 17.
Czyżby nowa była walnięta dałem za nią 318PLN.
Czy jest jakaś garażowa inna metoda sprawdzenia sondy?
Podczas diagnostyki-przy pomocy diody LED wyszły mi błędy 11 11 17.
17 wskazuje na sondę lambda. Postanowiłem ją wymienić.Dałem się namówić na oryginalną DOX 1356.
Po wymianie wykasowałem pamięć kompa (sprawdziłem nie pokazywała żadnych błędów) i po przejechaniu kilku10 km ponownie sprawdziłem.Ponownie pokazywało te same błędy czyli 11 11 17.
Czyżby nowa była walnięta dałem za nią 318PLN.
Czy jest jakaś garażowa inna metoda sprawdzenia sondy?
- Od: 19 wrz 2012, 22:36
- Posty: 21
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.
Tak. Powinno oscylowac z czestotliwoscia okolo 1hz pomiedzy teoretycznie 0-1V, a w praktyce okolo 0,2-0,9V.
-
Przemek323c
Dla pewności mierzyłem na wyjściu z wtyczki.Dość ładnie pokazuje między 0,2 – 0,9V.
Wykasowałem kompa -wskazanie bez błędów,a po przejechaniu kilku10 km.ponownie wywala błąd17.
Dlaczego EKU nie widzi sondy może przewód przerwany?
W pewnej chwili myślałem że mam 2 sondy, wlazłem po autko,ale innej nie było.
Wykasowałem kompa -wskazanie bez błędów,a po przejechaniu kilku10 km.ponownie wywala błąd17.
Dlaczego EKU nie widzi sondy może przewód przerwany?
W pewnej chwili myślałem że mam 2 sondy, wlazłem po autko,ale innej nie było.
- Od: 19 wrz 2012, 22:36
- Posty: 21
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości