Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez bzzyczek » 10 wrz 2010, 19:09

andrzej-w napisał(a):Rezystencja czujnika powietrza na zimnym silniku 22.2, gdzie prawidlowy zakres wg manulu zaczyna sie od 29.7, wiec chyba faktyczngo cos trafilo (wyglada na ori – Denso)


Co do rezystancji to prawidłowo według manuala przy 20 st. C powinno być od 2,2 do 2,7 kOhm
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez sebas0026 » 12 wrz 2010, 09:22

zaplon juz masz zle ustawiony powinnien byc mniej wiecej na srodku tych uch do obkrecania aparatu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez andrzej-w » 13 wrz 2010, 20:14

Czyli co, 4 znakowe bledy wystepowaly tez w przedliftowych Z5, czy u mnie bylo cos kombinowane?

Co do rezystancji to prawidłowo według manuala przy 20 st. C powinno być od 2,2 do 2,7 kOhm
Hmm odczyt byl faktycznie 2,2 kohm, czyli czujnik ok?

Przy okazji zmiany oringu na aparacie, zgodnie z sugestia przestawilem go blizej "srodka". Silnik mniej "prycha", ale i tak trzeba bedzie zweryfkowac ustawienie na lampie dla pewnosci. Jaki jest kat ust zaplonu dla Z5?

Odczytalem dokladny nr silnika, wytloczony przy apacie na glowicy.

Z501
14-1

Tak jest oznaczony. Moze cos to powie?

Zauwazylem, ze sonda lambda byla juz wymieniana na uzywana (jest wizualnie mocno nadszarpnieta zebem czasu), ale chyba nie na ori, bo kolory kabli sie nie zgadzaja (roznia sie w stosunku do tych za wtyczka) – kable byly uciete i lutowane sporo przed zlaczka/wtyczka.

Kilka innych spraw :
Poprzedni wlasciciel zaszalal i zalozyl kable WN JC niebieskie, czy sama marka JC kwalifukuje je do wymiany? :) Choinki neonowej nie mam. Swiece sa ok, chociaz od gory, tam gdzie fajki sie zaklada widac nalot, tak jakby byly poprzypalane. Nie wiem czy to normalne, czy to slynne kable JC robia robote.
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez bzzyczek » 13 wrz 2010, 21:16

Kąt wyprzedzenia powinien być ustawiony w trybie serwisowym na 10 st. +-1 st.

Jesli kable były lutowane to można było sprawdzić czy nie ma jakieś przerwy w obwodzie na łączeniach, ewentualnie podłączyć voltomierz i obserwowac czy sonda zmienia napiecie na biegu jałowym, powinna falować od ok 0,1 do 0,9 V.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez flywin » 14 wrz 2010, 10:56

tak tylko zauważ ,że sonda nie może być lutowana bo podaje złe wartości napięć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez farciarz » 25 wrz 2010, 21:00

kosa1061 napisał(a):Witam!! od nie dawna jestem posiadaczem Madzi :D Poprzedni właściciel powiedział mi ze wiatrak od chłodnicy nie chodzi i jest zrobiony na włącznik na zegarach zawsze wskazówka stoi troszkę ponad połową. Dziś chciałem sprawdzić błędy( dioda 12v) po podłączeniu diody i przekręceniu kluczyka w pozycji ON, dioda na chwile zaświeciła i zgasła i cisza! Co to oznacza ze nie ma błędów?? W trybie serwisowym wiatrak się załącza. Proszę o jakieś porady. Z góry dziękuje Pozdrawiam kosa1061 papa


Wymień czujnik temperatury silnika .... a wiatraczek Ci zacznie śmigać. Ja miałem identycznie jak u Ciebie i pisałem o tym w którymś z wątków. Załączał mi sie tylko w trybie serwisowym ....

viewtopic.php?f=116&t=93524&p=1659984&hilit=czujnik+wentylatora#p1659984

Sorki za to OT :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez kubik » 5 paź 2010, 01:42

Mam problem i nikt nie chce mi odpowiedzieć, czy jesli komp Po resecie najpierw pokazuje błąd 03 – aparat zaplonowy a po przejechaniu kilku kilometrów znika błąd 03 2 pokazuje 21 – sonda to czy moze byc po prostu cos z komputerem? Mam tak caly czas, w kółko po resecie, to bardzo dziwny objaw, pomoże ktos?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez farciarz » 5 paź 2010, 01:55

kubik napisał(a):Mam problem i nikt nie chce mi odpowiedzieć, czy jesli komp Po resecie najpierw pokazuje błąd 03 – aparat zaplonowy a po przejechaniu kilku kilometrów znika błąd 03 2 pokazuje 21 – sonda to czy moze byc po prostu cos z komputerem? Mam tak caly czas, w kółko po resecie, to bardzo dziwny objaw, pomoże ktos?


Ale jak możesz odczytywać błędy po przejechaniu kilku kilometrów ?? Komputer się stroi przez kilkadziesiąt km !! Zresztą opisz objawy .... a dokładniej co sie dzieje z Twoim samochodem. Wówczas może ktos będzie Ci w stanie pomóc.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez olik110 » 5 gru 2010, 19:39

niech mi ktoś podpowie jak skasować błędy na kompie w 323F 2.0 V6 :/ wyskoczył mi błąd 25 i próbowałem odłączać klemę + i trzymać hamulec ale to nic nie dało :( próbowałem też wciskać szybko hamulec na włączonym zapłonie i też nic :( innych sekwencji nie znalazłem
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez HOGUM » 3 sty 2011, 21:33

Witam!Posiadam Mazde 323F BA BP 1.8 z 95 r
Dzisiaj samodzielnie zmajstrowałem <jupi> odczytywacz kodów.
Zmostkowałem złącze GDN i TEN.Podpiołem diode pod FEN i +B. Włączyłem zapłon i od razu dioda migneła
7 albo 8 razy.Ponowiłem próbe i efekt ten sam. Pisze że "albo" bo 8 mignięcie było bardzo szybkie.
Z tekstu opisującego kody zrozumiałem że 1mignięcie impuls zapłonu. Czy moje 8 mignięć to z tym kodem???
Następnie zrobiłem test na włączonym silniku.Poza tym że silnik bardzo nierówno pracował (falowały obroty)kod pojawił się ten sam. Próbowałem zresetowac komputer przez wypięcie klem i wciśnięcie na 30 sek pedału hamulca ale bez skutku. Kod pojawiał sie nadal.
Co to oznacza???Czy jednak walnięty przepływomierz???Czy przy sprawdzaniu błędów postąpiłem prawidłowo???
Przeczytałem w jednym z postów że przy sprawdzaniu błedów powinien włączyć się wiatrak. U mnie wiatrak się nie załączył.Czy to normalne???
Mazda pali jakieś 14 l na 100 km.
Jak jeszcze oprócz kodów mogę sprawdzić czy to przepływomierz???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez misiak89-89 » 3 sty 2011, 23:00

Jak robisz zwarke i wprowadzasz ECU w tryb serwisowy to po wychyleniu przepustnicy powinien załączyć Ci się wiatrak od chłodnicy, jeśli nie to w przeciwnym razie masz cos z wiatrakiem albo z pzekaźniczkiem sterującym nim.
Przepływkę możesz też wyjąć i sprawdzić jak wygląda stan tego małego drucika który znajduje się w świetle otworu, nieraz bywa zgięty albo w jakiś sposób uszkodzony.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez misiak89-89 » 3 sty 2011, 23:04

Ja natomiast mam problem w interpretacji kodów błedów, nie umiem ich wyodrębnić.
Za każdym razem jak próbuję inne odczytuje :| już mnie to wku... <glupek2>

oto nagranie http://www.youtube.com/watch?v=yEt0jhNXnW4
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez HOGUM » 3 sty 2011, 23:05

Rozumiem że trzeba "wcisnąć gaz" żeby włączył się wiatrak???
Tylko ten drucik mówi o sprawności przepływki???
A kody dobrze odczytuję i dlaczego nie mogę zresetować kodów
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez HOGUM » 3 sty 2011, 23:11

Tobie pojawia się pierwszy impuls czyli test engine a ja tego nie mam tylko od razu ładuje 8 mrugnięć.Ciekaw jestem czy wszystko u mnie gra. Ja z twoich kodów wyczytałem 11,13,16... i dalej mi się filmik nie załadował :|
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez misiak89-89 » 3 sty 2011, 23:14

Tak, wcisnąć gaz.
Nie dużo to daje, ale wizualnie też można ocenić.
Jeśli dobrze robisz resetowanie a błąd nie znika to znaczy że masz trwałe uszkodzenie elementu.


Gdzieś czytałem że nie wszędzie pokazuje test silnika w pierwszym mrugnięci, to mnie bardzo zastanawia... i czy to nie błędy są odrazu podawane, to też może tyczyć się Twojego przypadku.

według tabeli nie ma błędu 13, dlatego wydaje mi się że to się jakoś inaczej odczytuje.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez HOGUM » 3 sty 2011, 23:27

Kolego, podsune Ci jeden post w którym pojawiają się kody 4 cyfrowe może zrozumiesz o co chodzi
Moim zdaniem masz taką sekwencję kodów
1116 i 1311
viewtopic.php?f=116&t=99250&p=1724460&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w#p1724460
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez sebas0026 » 3 sty 2011, 23:52

misiak89-89 napisał(a):Ja natomiast mam problem w interpretacji kodów błedów, nie umiem ich wyodrębnić.
Za każdym razem jak próbuję inne odczytuje :| już mnie to wku... <glupek2>

oto nagranie http://www.youtube.com/watch?v=yEt0jhNXnW4


stawiasz mi skrzynke piwa za pomoc :) wymien alternator i po problemie lub oddaj do regeneracji masz uwalona diode prostownicza lub regulator napiecia.
HOGUM napisał(a):Rozumiem że trzeba "wcisnąć gaz" żeby włączył się wiatrak???
Tylko ten drucik mówi o sprawności przepływki???
A kody dobrze odczytuję i dlaczego nie mogę zresetować kodów


wrzuc filmik z kodow to ci powiem co dolega madzi

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez misiak89-89 » 4 sty 2011, 00:08

sebas0026 jak to jest na pewno to to w niedługim czasie spodziewaj się mnie w Piastowie :P
dzięki stary <oczko>
a teraz powiedz mi jak to tego doszedłeś...
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez sebas0026 » 4 sty 2011, 00:18

na 100% mam wszystkie manuale do mazdy :) i mazda w szczegolnosci BA mam w malym palcu:) no zeby to nie byly obiecanki cacanki :) masz alternator zaczynajcy sie na b6.... lub z599... musisz zobaczyc. Jakie miales obiawy? nie ladowal ci aku sprawdz napiecie na alternatorze miernikiem jak jeszcze nie wierzysz. Nie palila ci sie kontrolka od baterii? zeby zobaczy ladowanie na Ecu musial bys zdjac tunel srodkowy i wpiac miernik w gniazdo 4P ale to jest wyzsza szkola jazdy

pozdro
Ostatnio edytowano 4 sty 2011, 00:59 przez sebas0026, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez misiak89-89 » 4 sty 2011, 00:41

Faktycznie nie ładowało mi aku i gdy obroty mi spadały, gasł i zapalała się kontrola :|

"na 100% mam wszystkie manuale do mazdy :) i mazda w szczegolnosci BA mam w malym palcu:)"

... no widzę <ok>

to co polecasz, lepiej regenaracja, bo kupić używkę i znowu z usterkami czy da się jakoś zamówić te potrzebne części i samemu pogrzebać?

btw a który to Twój Piastów? :)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323