Mazda 323f straszne dymienie

Postprzez rafał88 » 14 cze 2010, 21:09

Jak wal to musial by i skrzynie wyciagnac dziwne dziwne, ale jesli stwierdzil ze tak bedzie taniej albo szybciej...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez nicek777 » 14 cze 2010, 22:59

NIe straszcie, go od razu. Krew mnie zalewa jak w absolutnie kazdym temacie o kopceniu, wypowiadaja sie faHoFcy od siesdmiu bolesci od razu skazujac kogos na remont za 2000zl. Mnie tez kopcila od razu po kupieniu. Zmiana oleju i kopcenia 80% ustalo. Olej uciakal mi przez uszczelke moze handlarz sie przerazil, ze ubywa go bardzo duzo zalal jakiegos motodoktora i dlatego kopcila. Ja zmienilem olej na Mobila 10W40 kopcilo dalej po roku wymienilem na Lotos 10W40 i przestalo kopcic prawie calkowicie (mam na mysli zime bo w lato nie kopci wogole). Zanim sie ktokolwiek zdecyduje na baaaardzo kosztowny remont, trzeba sobie zadac kilka pytan oraz zmienic olej po poprzednim wlascicielu. Ile tego oleju wcina? Czy nie ucieka gdzies np. uszczelka pod pokrywa zaworow? (tak jak u mnie) wymienic trzeba na oryginalna uszczelke mazdowska, bo wszystkie inne ciekna najlepiej po 3 miesiacach. Czy auto ma slabe osiagi? Mnie teraz po wyeliminowaniu wycieku bierze tego oleju ze 3 razy mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez rafał88 » 14 cze 2010, 23:22

No ja raczej osiagow to slabych nie mam a olej wlasnie zamierzam na Lotos zmienic bo dosc duzo osob go chwali, a do remontu to wyjdziemi litr na 10tys dolewki:D wiec ja sie nie martwie puki co o remont i tez nie mam kopcenia zadne go z rana ani w okresie letnim ani zimowym. A tu tez dobrze napisales ze trzeba spradzic ile pije tego oleju a pozniej myslec.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kozik24 » 15 cze 2010, 20:36

Witam! Jestem także posiadaczem mazdy 323C z 95r, silnik 1,5. Mój problem polega na tym że bardzo dużo łyka oleju zaraz po odpaleniu, jak się już rozgrzeje to ani gram nie weźmie. Mogę zrobić 1000 km za jednym podejściem i ani ml oleju nie weźmie ale jak go często odpalam na krótkich odcinkach to litr pójdzie na 500 km wiec stawiam 100% na uszczelniacze zaworowe Wg mojej oceny to auto kopci od oleju zaraz po odpaleniu który po nocy przedostaje się pomiędzy krzywkami a uszczelniaczami a nie poprzez zapieczone pierścienie jak czytałem wcześniej na forum. Chciał bym sam wymienić uszczelniacze tylko się zastanawiam czy za pomocą podobnego narzędzia jak pokazane jest na filmie mi się to uda a dokładniej czy te chwytaki wcisnę pomiędzy sprężynę a ściankę głowicy tak a żeby ścisnąć sprężynę?
http://www.youtube.com/watch?v=XjK4S-_0 ... re=related
a narzędzie które chce kupić wygląda dokładnie tak:
http://www.yato-sklep.pl/Przyrzad_do_de ... -1810.html
czy będę skazany na taki demontaż?
http://www.youtube.com/watch?v=1zm6Xk14 ... re=related
pozdrawiam wszystkich :– )
kozik24
 

Postprzez mario323f » 15 cze 2010, 21:18

nie chce sie powtarzac -bo juz gadaja ze nie fachowiec ze mnie -bo to prawda ale przerobilem juz temat
rano po nocy kopcił 15-20s i spokoj- chyba ze od razu ruszalem to wtedy nie
i do wymiany mialem pierścienie zbierające bo uszczelniacze nic nie daly
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 00:44
Posty: 398
Skąd: opole
Auto: była 323f ba Z5 jest dziadkowóz 1.8 16v + niemiecki klekot + shadow vt750 c2 ace

Postprzez kozik24 » 16 cze 2010, 23:35

a jesli wymieniłeś same uszczelniacze to po nocy tez tak mocno kopcił? czy kopcenie ustało a brał olej w czasie jazdy? Wiadomo ze będzie brał dalej w czasie jazdy jeśli nawet sie wymieni te uszczelniacze bo będzie ciągnął od dołu Tylko dymienie podczas rozruchu powinno ostać bo niby skąd miałby eis znaleźć olej w komorze spalania skoro od góry będzie uszczelnione,chyba ze już są tak rozbite prowadnice że zawory maja w nich duży luz to i nowe uszczelniacze nie pomogą ale to inna kwestia ? Nawet jeśli jest zimny to i olej jest bardziej gesty i nie powinien się do góry przedostawać.
kozik24
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323