Regulacja zaworów w BA Z5?
hehehehe nie:D sa blaszki do regulacji a uszczelke mozna zawsze silikonem specialnym liznac i bedzie trzymac:D znajdz sobie fotorelacje remontu z5 i tam wszytko jest pokazane:D
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
u mnie w BP są HLA jednak jak zgaszę ciepły silnik i zapale go na ciepłym to strasznie stukają popychacze. Na zimnym po chwili jest spokój. Co może być tego przyczyną że na ciepłym nie chcą się wyciszyć?
Ostatnio edytowano 17 maja 2010, 14:22 przez lesiux, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Pewnie masz zrzute popychadcze albo nie wiem jedz do mechanika zapytaj ale to raczej to albo maja zle ustawiony luz, i z tego co wiem to te popychacze nie sa wcale tanie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
WITAM. Ja też mam 1.8 i też stuka, zwłaszcza na zimnym. Niekiedy jak się zagrzeje to przestaje, a niekiedy nie. Czytałem na forum, że pomaga płukanie silnika płynem do płukania silników z popychaczami hydraulicznymi. Może warto spróbować ? Może ktoś coś wie na ten temat ? Pytałem w sklepie ok 100 szt. za popychacz ,oczywiście. DROGI interes, a wkurza mnie to okropnie. Słyszałem, że ten typ tak ma i że dopiero po lifcie coś się zmieniło.
- Od: 15 kwi 2010, 09:51
- Posty: 115
- Skąd: LIBIĄŻ
- Auto: 323 F 1.8 96r.
Żadne płukanie nie pomoże. Jeśli klekocze zaraz po odpaleniu to wyłącz silnik i odpal jeszcze raz. U mnie często pomaga. Pomaga również maxymalny poziom oleju. Wymiana kosztowna. Pytałem w Focie to ok 60 PLN za sztukę.W sumie nie trzeba wymieniać wszystkich. Podobno można sprawdzić który z tych 16 popychaczy jest zużyty, ale informacja niepotwierdzona.
Jestem magiem posługuję się fragiem 
- Od: 6 sty 2008, 15:58
- Posty: 482
- Skąd: Wyszków
- Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot
arafal21 napisał(a):Taaa a swistak kazdyw ie co robi:d nie wiem gdzie kupowales te plytki ze az tyle placiles za sztuke... cena pewnie z ASO
No i niestety ma racje bo nigdzie nie da się taniej kupic no chyba ze jakieś używki. Sam to przerabiałem.
To ciekawe bo kumpel robil regulacje i nie placil tyle za plytke, a ta cena to wogole prawie 40 plnow za plytke,heh. nawet jesli bys chcial uzywki to raczej z tym by nie bylo problemu sa szroty angoli itd tam kupil by za grosze. a i jesli ktos moze niech poda srenice tej plytki to powiem za jaka kwote moge kupic:D
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No jeśli masz dużo szczęscia moze uda Ci sie kupić używane płytki których grubość będzie akurat pasowac do twojego auta, jeśli za mały luz można jeszcze przeszlifować, a co jeśli bedzie za duży luz i potrzebna jest grubsza płytka.
Srednica płytek to 27 mm. Zreszta jeśli ktoś to robił to wie na pewno że wystarczy czasami pozamieniać płytki miejscami i ewentualnie dokupic tylko pare sztuk żeby wszystko grało.
Srednica płytek to 27 mm. Zreszta jeśli ktoś to robił to wie na pewno że wystarczy czasami pozamieniać płytki miejscami i ewentualnie dokupic tylko pare sztuk żeby wszystko grało.
mnie przy remoncie mechanik policzył 20 zł za płytke a ile dał on nie wiem.
- Od: 14 maja 2009, 18:47
- Posty: 14
- Skąd: Wola Miastkowska
- Auto: 323f ba '96 z5
Dzięki Panowie za wszystkie rady, tylko wszyscy piszecie o 1.5 a ja się pytam jak to jest w 1.8 96r. Sory tak w ogóle podpiąłem się pod temat, ale i tak chodzi o to samo. Może ktoś coś powie o 1.8, ktoś co już to przerabiał . DZIĘKI WIELKIE. Z tym sprawdzaniem popychaczy to słyszałem, sprawdza się je jakoś na zimnym silniku . oczywiście trzeba zdjąć dekiel i przygotować kasę . Dlatego pytam .
- Od: 15 kwi 2010, 09:51
- Posty: 115
- Skąd: LIBIĄŻ
- Auto: 323 F 1.8 96r.
yoshiwwy napisał(a):Żadne płukanie nie pomoże. Jeśli klekocze zaraz po odpaleniu to wyłącz silnik i odpal jeszcze raz. U mnie często pomaga. Pomaga również maxymalny poziom oleju. Wymiana kosztowna. Pytałem w Focie to ok 60 PLN za sztukę.W sumie nie trzeba wymieniać wszystkich. Podobno można sprawdzić który z tych 16 popychaczy jest zużyty, ale informacja niepotwierdzona.
Tu kolega wyraznie napisal ile placil za popychacze:) moglen wyciac ale ..
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Plytki regulacyjne do Z5 kosztuja w ASO ok. 40 zl (i w ASO nie moglam ich dostac, jak sie pozniej okazalo = pozdrawiam ASO w Krakowie na J. Conrada – na pohybel z nimi!), a na allegro... 15 zl / sztuka. Podaje link:
http://www.allegro.pl/item1014642587_pl ... issan.html
Ew. szukajcie na allegro plytek 27 mm, jesli link nie bedzie dzialac.
Plytki do Z5 maja miec srednice 27 mm. Ja u siebie musialam wymienic 11 (!). Dzis odbieram samochod, a naczekalam sie sporo, wlasnie przez kiepska dostepnosc do czesci.
Pozdrawiam
missbetty

Ew. szukajcie na allegro plytek 27 mm, jesli link nie bedzie dzialac.
Plytki do Z5 maja miec srednice 27 mm. Ja u siebie musialam wymienic 11 (!). Dzis odbieram samochod, a naczekalam sie sporo, wlasnie przez kiepska dostepnosc do czesci.
Pozdrawiam
missbetty
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem mazdy 323F BA 1.5l 97r.
Na 100% jest tam regulacja zaworów.
Zauważyłem ostatnio że w silniku pojawiają się jakieś dziwne stuki zwłaszcza gdy jest zimny.
Regulacja zapłonu nie ma wpływu na stuki.
Znajomy mechanik na to spojrzał i stwierdził że może to pochodzić jedynie od zaworów lub gdzieś z głębi silnika.
Wykluczył nie dawno wymieniony rozrząd i łańcuch stukający o pokrywę o którym piszą na innym forum .
Mierzył luzy na zaworach, na wszystkich jest miedzy 25 a 30 na jednym zaś przy wdechu 10 a przy wydechu 25.
Z góry przepraszam za niefachowy język ale nie jestem mechanikiem.
Dodam że autko nie pożera oleju ani nie straciło na mocy jedynie do czego się można doczepić to trochę nie równej pracy silnika skacze z 700 na 900
Wszystkie świece dobrze palą więc kabel, i aparat można wykluczyć.
Test komputera diodą wykazał błędy 11,16 i drugi raz 11
Co o tym myślicie?
Na 100% jest tam regulacja zaworów.
Zauważyłem ostatnio że w silniku pojawiają się jakieś dziwne stuki zwłaszcza gdy jest zimny.
Regulacja zapłonu nie ma wpływu na stuki.
Znajomy mechanik na to spojrzał i stwierdził że może to pochodzić jedynie od zaworów lub gdzieś z głębi silnika.
Wykluczył nie dawno wymieniony rozrząd i łańcuch stukający o pokrywę o którym piszą na innym forum .
Mierzył luzy na zaworach, na wszystkich jest miedzy 25 a 30 na jednym zaś przy wdechu 10 a przy wydechu 25.
Z góry przepraszam za niefachowy język ale nie jestem mechanikiem.
Dodam że autko nie pożera oleju ani nie straciło na mocy jedynie do czego się można doczepić to trochę nie równej pracy silnika skacze z 700 na 900
Wszystkie świece dobrze palą więc kabel, i aparat można wykluczyć.
Test komputera diodą wykazał błędy 11,16 i drugi raz 11
Co o tym myślicie?
- Od: 25 lis 2009, 10:22
- Posty: 8
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5l 97r.
dropsm6 napisał(a):Witam wszystkich. Jestem posiadaczem mazdy 323F BA 1.5l 97r.
Na 100% jest tam regulacja zaworów.
Zauważyłem ostatnio że w silniku pojawiają się jakieś dziwne stuki zwłaszcza gdy jest zimny.
Regulacja zapłonu nie ma wpływu na stuki.
Znajomy mechanik na to spojrzał i stwierdził że może to pochodzić jedynie od zaworów lub gdzieś z głębi silnika.
Wykluczył nie dawno wymieniony rozrząd i łańcuch stukający o pokrywę o którym piszą na innym forum .
Mierzył luzy na zaworach, na wszystkich jest miedzy 25 a 30 na jednym zaś przy wdechu 10 a przy wydechu 25.
Z góry przepraszam za niefachowy język ale nie jestem mechanikiem.
Dodam że autko nie pożera oleju ani nie straciło na mocy jedynie do czego się można doczepić to trochę nie równej pracy silnika skacze z 700 na 900
Wszystkie świece dobrze palą więc kabel, i aparat można wykluczyć.
Test komputera diodą wykazał błędy 11,16 i drugi raz 11
Co o tym myślicie?
W 1.5 jak i w 1.8 sa plytki za pomoca ktorych reguluje sie luzy zaworowe. Stad masz te falowanie lecz rownie od innych czynnikow. Blad 11, 16 jest zwiazany ze zla regulacja wolnych obrotow i rowniez zaplonu.
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 cze 2010, 15:02 przez sebas0026, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości