Przewody od Sondy Lambda – dyskusja wspólna

Postprzez blizni129 » 6 lip 2012, 08:27

najzwyklejsza z zwykłych bez żadnych oznaczeń. Przyszła do mnie w białym pudełku z napisanym numerem boscha 0258986602. Poprzednia była taka sama więc jak ta padnie niedługo to kupię albo ngk albo denso dox-0109 ale skoro tą miałem to po co sie w koszta ładować:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez blizni129 » 27 lip 2012, 15:33

no znów jaieś problemy ze spalaniem zatankowałem 33l LPG i wjechałem na a4 w jedną stronę czły czas 120-140km/h po przejechaniu odcinka 120km spalanie wyszło w okolicy 10-11L/100 z powrotem taka sama trasa też a4 średnio 150 – 160km/h trzy razy osiągnięte magiczne 200km/h po powrocie lpg "wyszło" pusty zbiornik jak na mój gust to zbyt duże to spalanie .
Podejrzewam jeszcze że kat zapchany bo już niewiele mi zostało do wymiany- (odpadają świece kable rura dolotu lambda palec kopułka filtr powietrza opory toczenia )
jakieś jeszcze sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez Garbage1989 » 27 lip 2012, 16:42

a sonde sprawdzałeś jak samochód był na zasilaniu benzyną czy gazem bo z tego co się orientuje to przy gazie bardzo często zdarza się że w pamięci błedów jest coś na lambde bo przy gazie skład spalin jest nieco inny i może łapać błędy, swoją drogą tez mam SEQUENTA 24 od BRC i tez mi świruje pawiana strasznie i sam nie wiem co się dzieje wymieniam po kolei pierdoły ale nic to nie zmienia pali pod 11L przy spokojnej jeździe teraz zamówiłem nową sonde może to poprawi sytuacje bo jak nie to normalnie załamka


Mam jeszcze pytanie czy ktoś może prubował zakładac 3 przewodową do poliftowej BA bo gość w sklepie dał mi taką bo chciałem Denso to dostałem 3 przewodową i gość mówi że taką mają w katalogach i od NGK i od Denso nawet Bosch dla tego modelu stoi im w papierach że ma 3 przewody a masa sygnału na obudowie. Będe wdzięczny za info w temacie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Maxthon » 9 paź 2013, 20:42

Witam.

Żeby nie robić niepotrzebnych tematów podepnę się tutaj. Mianowicie postanowiłem wymienić sondę lambda i popełniłem błąd gdyż nie sprawdziłem wpierw jaką mam ową sondę, okazało się że wychodzą z niej 4 przewody a zakupiłem na allegro sondę (wg katalogu pod silnik 1,5 Z5) z 3 kabelkami. Tu rodzi się moje pytanie, czy jest możliwość dorobienia 4 kabelka (mam 2 białe i czarny) czy muszę się bawić w oddawanie sondy i zakupić tą NGK którą tutaj polecają ??
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2012, 09:41
Posty: 4
Skąd: Czuchów
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r

Postprzez Marek 161BD081 » 10 paź 2013, 15:01

Maxthon napisał(a):zy jest możliwość dorobienia 4 kabelka (mam 2 białe i czarny) czy muszę się bawić w oddawanie sondy i zakupić tą NGK którą tutaj polecają

Lepiej byłoby jakbyś miał sondę 4-przewodową ale .... podłącz ten brakujący kabelek do masy silnika i też powinno to hulać tak jak trzeba.
Różnica w sondach 3 a 4 przewodowych jest taka, ze te 3 przewodowe jamą masę czujnika przyłączoną do obudowy. W 4 – przewodowych sondach czujnik jest odizolowany elektrycznie od obudowy.
4-przewodowe podłączenie jest lepsze z uwagi na możliwość powstawania zakłóceń czy też jakiejś różnicy potencjałów między masą sterownika silnika a samym silnikiem (np. jak połączenia masowe są marnej jakości).
Masz 3-przewodową sondę więc podłącz jak pisałem powyżej i zadbaj o dobry stan podłączeń masy silnika z accu i karoserią.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Maxthon » 10 paź 2013, 16:33

Skoro tak stawiasz sprawę, to lepiej tą oddam do sklepu, a kupie tą NGK o której wspominaliście, dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2012, 09:41
Posty: 4
Skąd: Czuchów
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r

Postprzez Marek 161BD081 » 10 paź 2013, 23:22

Zrobisz jak uważasz – ja jakbym miał 3-przewodową nawet NGK to chyba z lenistwa darowałbym sobie jej wymianę na inną a jedynie podłączyłbym w/g wskazówek powyżej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323