problem z szarpaniem
no ok, podlączę się pod temat:
Wszystko dzieje się zgodnie z opisem autora postu pomijając fakt iż u mnie jest tak na zimnym silniku. Szarpie, ledwo ledwo przyspiesza, a po kilkukrotnym depnięciu na gaz nierówna praca przechodzi w płynną. Im niższe obroty tym większe drgawki. Po rozgrzaniu się chodzi jak złoto. Moje auto to 323P z silnikiem B3 z 1998 roku. Wiecie co to może być?
Wszystko dzieje się zgodnie z opisem autora postu pomijając fakt iż u mnie jest tak na zimnym silniku. Szarpie, ledwo ledwo przyspiesza, a po kilkukrotnym depnięciu na gaz nierówna praca przechodzi w płynną. Im niższe obroty tym większe drgawki. Po rozgrzaniu się chodzi jak złoto. Moje auto to 323P z silnikiem B3 z 1998 roku. Wiecie co to może być?
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
hmm na mechanice i silnikach za dużo się nie znam, ale parę dni temu miałem ten sam, bądź bardzo podobny problem. Zmieniłem kable, świece, a okazało się, że szarpało przez to, że silnik łapał "lewe" powietrze, bo miałem dziurawy i to znacznie przewód dolotowy, który wychodzi z filtra powietrza do silnika (o ile się nie mylę do kolektora). Popękał na tej "harmonijce". Wiem, że piszę może trochę bez sensu, ale może i to warto sprawdzić 
...
- Od: 4 maja 2008, 22:17
- Posty: 284
- Skąd: Wrocław
- Auto: CC700 --> 323f BA 1.5 16V `95 + LPG BRC --> Honda Accord 1.8 CE7 --> wóz teściowej --> VW Passat B5 1.9 AFN --> Opel VC --> powrót do korzeni??:)
misiek85 napisał(a):hmm na mechanice i silnikach za dużo się nie znam, ale parę dni temu miałem ten sam, bądź bardzo podobny problem. Zmieniłem kable, świece, a okazało się, że szarpało przez to, że silnik łapał "lewe" powietrze, bo miałem dziurawy i to znacznie przewód dolotowy, który wychodzi z filtra powietrza do silnika (o ile się nie mylę do kolektora). Popękał na tej "harmonijce". Wiem, że piszę może trochę bez sensu, ale może i to warto sprawdzić
dobry trop też. i co – naprawiłeś ten dolot?
- Od: 28 lut 2010, 17:56
- Posty: 13
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995
witam wszystkich
u mnie dzieje sie to samo, zmieniłam świece i kable, i było dobrze do czasu niestety dalej dzieje sie to samo, czyli na wolnych obrotach gaśnie, szarpie, traci prędkość.. czy tez powinnam zmienić palec?
-
gosiaczek5x5
Witam.Jestem od niedawna posiadaczem Mazdy 323F 1.5 95r i auto coś mi pada.Mam wielką prośbę może ktoś sie orjętuje co to może być.Od samego początku jak tylko kupiłem to lekko mi szarpała,wymieniłem świece na NGK i przestało szarpać zrobiłem na nich około 2000tys.I nie dawno znowu to szarpanie powruciło ale w tej chwili jest jeszcze gorzej.Jechałem przez miasto ałtem dwa razy szarpło i zgasł.Okazało sie że pękł palec rozdzielacza.Wymieniłem na nowy palec jakiś Włoski.Odpaliłem samochód i chodzi.Ujechałem jakieś 2 km.i nagle zaczoł przerywac,zatrzymałem sie i samochód zaczoł palić nagle na 2i 3 gary bardzo rzucało silnikiem aż gasł.Odlączałem jedwn przewód WN od pierwszego cylindra to auto nawet nie ragowało może dlatego że miałem stare kable WN .Poleciałem kupiłem nowe firmy JC.założyłem nowe i silnik zaczoł ładnie pracować na wszystkie gary.Ale po wymianie nowego palca i kabli nie wiem czy to od tego zaczoł mi się jeszcze wiekszy problem.Czyli samochód ma obroty biegu jałowego 750 i ruwno chodzi.Kiedy na biegu jałowym depne na gaz to wchodzi na obroty z tkim odgłosem ksztudzenia.Sprawdziłem świece i każda po przejechaniu 2 km.jest cała czarna ,nalot jest czarny-suchy.Czasami potrafi strzelić w kolektor wydechowy.A najgorsze jest kiedy chcę ruszać wygląd to tak ,, wciskam gaz a auto zaczyna się dusić ,szarpać tak jakby brakowało paliwa albo odcinało zapłon.Zauważyłem tez że teraz ciężej rano odpala.Ale jak odpali do obroty ma na ssaniu około 2000-2200.Puki jeszcze jest zimny to ma kopa i się nie dusi,nie szarpie tylko jak dostanie troszeczkę tęperatury no to juz po jężdzie dusi się kiedy chcę dodać gazu szybciej bo jak naciskam bardzo lekko to jeszcze jako tako przyspiesza tak jak by prubował zaskoczyc ale nie może.Nie wiem jeszcze dlaczego zaczoł mi mocno kopcić na biało bo na czarno jeszcze nigdy mi nie kopcił też nie wie dlaczego.Odłącztłem kiedyś Lambde przejechałem się i to samo.Odłączyłem przepływomierz to prawie gasło.Przepływomierz wygląda na bardzo czysty,filtry paliwa i powietrza nowe,nowa rura od przepływomierza do przepustnicy .Sprawdzałem kody i brak błędów.Jedynie nie wymieniałem kopułki tylko ładnie wyczyściłem i wygląda jak nowa żadnych pęknięć.Jeżeli miał ktoś podobne objawy ot prosił bym o pomoc.Dziękuje
- Od: 18 lut 2010, 21:18
- Posty: 25
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 95r
jak wam szarpie to wymieńcie sobie aparat zapłonowy w 90% to on za to odpowiada
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
u mnie tez teraz w zime puszcza przy uruchomieniu np.po nocy troche bialego dymu,dosc gestego, ale pare sek i przestaje. pytalem mechanika czy moze to cos groznijeszego to powiedzial ze nie ma czym sie przejmowac bo to normalne taka pora cos tam z para wodna gadal, mowil ze napewno nie spala oleju bo dym bylby czarny i nie uszczela od glowica bo to wogole inne objowy. w sumie jest tak teraz zima w lata nigdy wczesniej tego nie widzialem 
p.S jak sprawdzic bledy w BA ? jest jakas instrukcja na forum ?
p.S jak sprawdzic bledy w BA ? jest jakas instrukcja na forum ?
Masz tutaj kody i jak podłączyc.
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).
Sposoby wykrycia usterek:
Uszkodzony przepływomierz oraz sonde lambda można zdiagnozować tak zwanym sposobem LED. Podłączając diode led do wyjscia diagnostycznego w komputerze(w maździe 323 miedzy akumulatorem a karoserią ).
Schemat złącza :
obraz
Przyrządy do testowania
Elementy potrzebne do czujnika: dioda LED, eezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm). Schemat testera:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Dla ułatwienia dodam, że każda dioda w okrągłej obudowie ma charakterystyczne ścięcie na kołnierzu, które ma być zwrócone w kierunku końcówki np. FEN (odwrotne połączenie spowoduje zablokowanie przepływu prądu i dioda nie zaświeci się). Aby sprawdzić prawidłowe spolaryzowanie diody, należy koniec próbnika, który ma być połączony do styku FEN przyłożyć do GND – dioda powinna zaświecić się.
Interpretacja odczytów
Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
Kody błędów komputera
01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 – Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 – Elektrozawór
46 – Elektrozawór
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T
60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T
61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T
62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T
63 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T
65 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T
67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
68 – Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).
Sposoby wykrycia usterek:
Uszkodzony przepływomierz oraz sonde lambda można zdiagnozować tak zwanym sposobem LED. Podłączając diode led do wyjscia diagnostycznego w komputerze(w maździe 323 miedzy akumulatorem a karoserią ).
Schemat złącza :
obraz
Przyrządy do testowania
Elementy potrzebne do czujnika: dioda LED, eezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm). Schemat testera:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Dla ułatwienia dodam, że każda dioda w okrągłej obudowie ma charakterystyczne ścięcie na kołnierzu, które ma być zwrócone w kierunku końcówki np. FEN (odwrotne połączenie spowoduje zablokowanie przepływu prądu i dioda nie zaświeci się). Aby sprawdzić prawidłowe spolaryzowanie diody, należy koniec próbnika, który ma być połączony do styku FEN przyłożyć do GND – dioda powinna zaświecić się.
Interpretacja odczytów
Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
Kody błędów komputera
01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 – Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 – Elektrozawór
46 – Elektrozawór
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T
60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T
61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T
62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T
63 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T
65 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T
67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
68 – Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia
- Od: 18 lut 2010, 21:18
- Posty: 25
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 95r
Mam jeszcze pytanie odnośnie aparatu ponieważ posiadam model P9 i gdzieś na forum czytałem że jest on lepszy od np P5 czy M3.Co w nim jest lepsze może ktoś wie bo mi się chyba rozsypuje.?
- Od: 18 lut 2010, 21:18
- Posty: 25
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 95r
A powiedzcie mi – czy jak podłączą mi auto u mechanika na komputer to diagnoza wykaże, że problem jest w aparacie zapłonowym?
względnie – czy da się jakoś stwierdzić, że to aparat niedomaga?
Chodzi o to żeby nie kupować w ciemno i wymieniać jeśli się okaże że powód gdzie indziej leży... równie dobrze może być wina kabli ale też nie swędzi mnie 200 zł na wydanie na kabelki jeśli np. moje są jeszcze dobre...
względnie – czy da się jakoś stwierdzić, że to aparat niedomaga?
Chodzi o to żeby nie kupować w ciemno i wymieniać jeśli się okaże że powód gdzie indziej leży... równie dobrze może być wina kabli ale też nie swędzi mnie 200 zł na wydanie na kabelki jeśli np. moje są jeszcze dobre...
- Od: 28 lut 2010, 17:56
- Posty: 13
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995
Dobre pytanie z tym komputerem. Jutro może uda mi się pojechać na diagnostykę, więc po wszystkim coś napiszę.
Tak czy siak, na chłopski rozum, z porad kolegów wynika, że:
po1. winny jest aparat zapłonowy
po2. przewody WN
po3. świece
Tak czy siak, na chłopski rozum, z porad kolegów wynika, że:
po1. winny jest aparat zapłonowy
po2. przewody WN
po3. świece
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
Spróbuj wyczyścić kopułke aparatu od wewnątrz a dokładnie styki mosiężne może pomoże
-
wojtas7653
Witam.Byłem dzisiaj na diagnostyce i wyszło że mój aparat zapłonowy P9 niby najlepszy ale kiedyś był, bo teraz to złom,czyli znalazłem swoją usterkę.
- Od: 18 lut 2010, 21:18
- Posty: 25
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 95r
piotrek1974 napisał(a):Witam.Byłem dzisiaj na diagnostyce i wyszło że mój aparat zapłonowy P9 niby najlepszy ale kiedyś był, bo teraz to złom,czyli znalazłem swoją usterkę.
aha – czyli na takiej komputerowej diagnostyce wyszło, że aparat kaput?
i co – kupujesz używkę czy regenerujesz jakoś ten stary?
- Od: 28 lut 2010, 17:56
- Posty: 13
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995
Nie dam rady zregenerować ponieważ mam dziury w cewce i będe musiał kupić jakąś używke tylko nie wiem jaką kupić bo mój był P9 a przeważnie są M3 i P5,nie wiem który będzie pasował.
- Od: 18 lut 2010, 21:18
- Posty: 25
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 95r
wojtas7653 napisał(a):Spróbuj wyczyścić kopułke aparatu od wewnątrz a dokładnie styki mosiężne może pomoże
Byłem dzisiaj na kompie i dokładnie to samo powiedział mi kolega elektromechanik. Co do aparatu zapłonowego to raczej niemożliwe żeby na kompie wyszło. U mnie w 323P jest aparat M4
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
Mi wyskoczył błąd 01 i 71 czyli wiadomo że aparat
- Od: 18 lut 2010, 21:18
- Posty: 25
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 95r
piotrek1974 napisał(a):Mi wyskoczył błąd 01 i 71 czyli wiadomo że aparat
a robiłeś za pomocą tego mostkowania, tak?
- Od: 28 lut 2010, 17:56
- Posty: 13
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995
tak tylko w czasie adpalania samochodu wyskoczył błąd z podłączoną zworką i diodą.Wszystko moim zdaniem to dziwne poniewaz jak odpaliłem samochód to błędu nie miałem tylko ujawnił się wtedy jak ciężko rano było go odpalić.
- Od: 18 lut 2010, 21:18
- Posty: 25
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 95r
Mam pytanie odnośnie aparatu do Mazdy 323F BA 1.5 95r.silnik Z5.Posiadam aparat zapłonowy P9 nr T2T57372 czy mogę wstawić aparat od Mazdy MX-3 Xedos 1.6i 96r.nr.P5 T2T57371,piny na module i cewce sa takie same???
- Od: 18 lut 2010, 21:18
- Posty: 25
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 95r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości