![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Uszczelnienie wycieków z pod pokrywy zaworów [BA Z5]
1, 2
Minęło prawie miesiąc . Zrobiłem 2 tyś.km Zero wycieków,dodatkowo wymieniłem oring na aparacie hehe. I ktoś powie metoda PRL
na starej uszczelce i wszystko ok
Użyłem troszke silikonu z firmy K2 czarnego wedle instrukcji w razie W 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Powiedz mi jak splanowałeś tą pokrywę bo u mnie w miejscach gdzie wchodzą śruby jest takie podniesienie okrągłe i nie ma możliwości splanować całej pokrywy bo jakbym szlifował jak ty, to bym przytarł tylko te podniesienia. Nie wiem czy to właśnie o to chodzi. W środku pokrywy również są te podniesienia ale na innej wysokości niż te wokół pokrywy wiec nie wiem za bardzo co z tym zrobić.Pozdro
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
I właśnie o to chodzi. Praktycznie nie ruszasz pokrywy,tylko te bolce czy jak to nazywasz odniesienia,które powodują,ze jak je splanujesz ,to pokrywa będzie miała lepszy dociąg a one powoduja ,że pokrywa niema takiego dociągu i wtedy jest potrzebna uszczelka oryginalna
a tak można kupić jakiś badziew. 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Witam dziekuję Ci za szybką odpowiedz. Właśnie jestem po tym zabiegu z pokrywą i zrobiłem dokladnie jak napisałeś z tym że u mnie pokrywa była tak krzywa że aby ja wyprostowac musialbym splanowac praktycznie na zero. Nie wiem dlaczego jest taka krzywa, ale z tego co widziałem to jest zwykły odlew aluminiowy nie obrabiany w żaden sposób więc mysle że to nie jest tak istotne. Wazne jest aby docisnac dobrze uszczelke.
Przed wymiana rozrządu się nie lało, więc pewnie taką urodę ma ta pokrywa. Jutro zamontuje i zobaczymy. Splanowałem po około 0.2mm tak by w jednym rzędzie 3 otwory poprzeczne były na tej samej wysokości. Na razie wstrzymałem się z wymianą uszczelki bo ma dopiero 4 miesiące (podróbka oczywiście i po 4000km leje). Pozdrawiam
Przed wymiana rozrządu się nie lało, więc pewnie taką urodę ma ta pokrywa. Jutro zamontuje i zobaczymy. Splanowałem po około 0.2mm tak by w jednym rzędzie 3 otwory poprzeczne były na tej samej wysokości. Na razie wstrzymałem się z wymianą uszczelki bo ma dopiero 4 miesiące (podróbka oczywiście i po 4000km leje). Pozdrawiam
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
I ktoś mi tu napisze,że metoda z PRL
Śmieszne haha . Jeżdże już 2 miechy i jest
. Polecam każdemu komu żal wydac 135 zł w ASO na ori uszczelke.
Kupić papier za 5 zeta i gitara 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
ja za erlinga dawałem 35zł i szajs. ori 90 zł i załatwiło to problem
a z oringiem tez sie nawalczyłem. kupywałem takie po 5zł i szajs co 300-500km pekały. wreszcie kupiłem za 0.89zł oring do łożysk w sklepie z łożyskami i prześmigał już 2 zmiany oleju i wszystko ok
sps-snipers napisał(a):Narazi eto puszcza oring na aparacie
a z oringiem tez sie nawalczyłem. kupywałem takie po 5zł i szajs co 300-500km pekały. wreszcie kupiłem za 0.89zł oring do łożysk w sklepie z łożyskami i prześmigał już 2 zmiany oleju i wszystko ok
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
Jo ja
No ja płaciłem 23 zł
dobra firma ale bardziej działa na innych markach
No ja rozbierałem i od razu rozkręciłem półksiężyc z prawej strony pokrywy zaworów i dałem do srodka silikonu i spokój
Do srodka,czyli tam ,gdzie wchodzi aparat zapłonowy ,bo oring jakoś mi si esłabo widzi mimo iż takie były założenia fabryczne 
igopatimari napisał(a):ja za erlinga dawałem 35zł i szajs.
No ja płaciłem 23 zł
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
igopatimari napisał(a):z oringiem tez sie nawalczyłem
No ja rozbierałem i od razu rozkręciłem półksiężyc z prawej strony pokrywy zaworów i dałem do srodka silikonu i spokój
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a):No ja rozbierałem i od razu rozkręciłem półksiężyc z prawej strony pokrywy zaworów i dałem do srodka silikonu i spokój usmiech Do srodka,czyli tam ,gdzie wchodzi aparat zapłonowy ,bo oring jakoś mi si esłabo widzi mimo iż takie były założenia fabryczne
jak trzyma to git. jedyny problem jak znow bedziesz musiał naprawiac to po silikonie troszku sie naczyscisz
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
No po tym silikonie to trzeba sie naczyścić to fakt 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ja swoja uszczekle zlożyłem na specyfiku (paście) do skladania silników. Kumpel który pracuje w sklepie z częściami samochodowymi mi ją polecił, on złożyl na tej paście silnik w oplu bez żadnych uszczelek. Pasta jest odporna na wysokie temperatury i działanie płynów eksploatacyjnych. Nie pamiętam jak sie nazywa. W tamtym roku złożyłem na niej kolektor ssący i przepustnice i jest elegancko do tej pory.
- Od: 25 paź 2008, 14:12
- Posty: 33
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V
Ta pasta to uszczelka w silikonie . Albo firmy Reinz albo Elringa. Koszt jakies 30 zł max ale też słysząłem od wielu mechaników,że jest dobra. Można i w ten sposób 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
No niestety zaczęło lać znowu. Poddałem się i kupiłem oryginalna. Dodam tylko że stara uszczelka licowała się praktycznie na zero z tymi bolcami dystansowymi, ale balem się więcej planować żeby nie skopać całej pokrywy. Jak ktoś jest odważny to może spróbować powinno być OK. Ja doszedłem do wniosku że jak splanuje i coś będzie nie tak to z oryginalną uszczelką tez będą kłopoty bo będzie za wysoka. Podejrzewam że stara uszczelka po prostu się skurczyła. Nowa oryg. wystawała ponad bolce na jakieś 2 do 3 mm. Pozdrawim
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
W styczniu planowąłem te pokrywe i włożyłem stara uszczelke ale potem kupiłem nową z Elringa za 20 zeta i splanowałem pokrywe ile sie dąło i do dziś zero wycieków. Co prawda auto stało 2,5 miecha ale lika tysięcy km zrobiłem i jest Git ale wiadomo. CO orygiinał to oryginał. Nie żałuje robocizny 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ja tam mam spokój do dzisiejszego dnia,może sie lekko poci ale jest gut 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości