Uszczelnienie wycieków z pod pokrywy zaworów [BA Z5]

Postprzez sps-snipers » 6 lut 2009, 09:37

Minęło prawie miesiąc . Zrobiłem 2 tyś.km Zero wycieków,dodatkowo wymieniłem oring na aparacie hehe. I ktoś powie metoda PRL :] na starej uszczelce i wszystko ok :) Użyłem troszke silikonu z firmy K2 czarnego wedle instrukcji w razie W ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez jacek5505 » 4 mar 2009, 15:20

Powiedz mi jak splanowałeś tą pokrywę bo u mnie w miejscach gdzie wchodzą śruby jest takie podniesienie okrągłe i nie ma możliwości splanować całej pokrywy bo jakbym szlifował jak ty, to bym przytarł tylko te podniesienia. Nie wiem czy to właśnie o to chodzi. W środku pokrywy również są te podniesienia ale na innej wysokości niż te wokół pokrywy wiec nie wiem za bardzo co z tym zrobić.Pozdro
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez sps-snipers » 4 mar 2009, 16:31

I właśnie o to chodzi. Praktycznie nie ruszasz pokrywy,tylko te bolce czy jak to nazywasz odniesienia,które powodują,ze jak je splanujesz ,to pokrywa będzie miała lepszy dociąg a one powoduja ,że pokrywa niema takiego dociągu i wtedy jest potrzebna uszczelka oryginalna :] a tak można kupić jakiś badziew. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez jacek5505 » 5 mar 2009, 01:21

Witam dziekuję Ci za szybką odpowiedz. Właśnie jestem po tym zabiegu z pokrywą i zrobiłem dokladnie jak napisałeś z tym że u mnie pokrywa była tak krzywa że aby ja wyprostowac musialbym splanowac praktycznie na zero. Nie wiem dlaczego jest taka krzywa, ale z tego co widziałem to jest zwykły odlew aluminiowy nie obrabiany w żaden sposób więc mysle że to nie jest tak istotne. Wazne jest aby docisnac dobrze uszczelke.
Przed wymiana rozrządu się nie lało, więc pewnie taką urodę ma ta pokrywa. Jutro zamontuje i zobaczymy. Splanowałem po około 0.2mm tak by w jednym rzędzie 3 otwory poprzeczne były na tej samej wysokości. Na razie wstrzymałem się z wymianą uszczelki bo ma dopiero 4 miesiące (podróbka oczywiście i po 4000km leje). Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez jacek5505 » 11 mar 2009, 21:18

Witam ponownie splanowałem zamontowałem i zero wycieków na starej uszczelce. Co prawda niewiele przejechałem od tego czasu, ale myślę ze będzie ok.Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez Grypsuj » 11 mar 2009, 22:00

No to mnie pocieszyłeś chłopaku :D – w takim razie zabieram się za swoja pokrywę i zobaczymy co z tego będzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 23:53
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC Z5

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 22:07

I ktoś mi tu napisze,że metoda z PRL :D Śmieszne haha . Jeżdże już 2 miechy i jest <faja> . Polecam każdemu komu żal wydac 135 zł w ASO na ori uszczelke. :D Kupić papier za 5 zeta i gitara <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez marecky » 11 mar 2009, 22:35

ja za erlinga dawałem 35zł i szajs. ori 90 zł i załatwiło to problem

sps-snipers napisał(a):Narazi eto puszcza oring na aparacie

a z oringiem tez sie nawalczyłem. kupywałem takie po 5zł i szajs co 300-500km pekały. wreszcie kupiłem za 0.89zł oring do łożysk w sklepie z łożyskami i prześmigał już 2 zmiany oleju i wszystko ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 22:51

Jo ja
igopatimari napisał(a):ja za erlinga dawałem 35zł i szajs.

No ja płaciłem 23 zł :] dobra firma ale bardziej działa na innych markach :)
igopatimari napisał(a):z oringiem tez sie nawalczyłem

No ja rozbierałem i od razu rozkręciłem półksiężyc z prawej strony pokrywy zaworów i dałem do srodka silikonu i spokój :) Do srodka,czyli tam ,gdzie wchodzi aparat zapłonowy ,bo oring jakoś mi si esłabo widzi mimo iż takie były założenia fabryczne :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez marecky » 11 mar 2009, 23:00

sps-snipers napisał(a):No ja rozbierałem i od razu rozkręciłem półksiężyc z prawej strony pokrywy zaworów i dałem do srodka silikonu i spokój usmiech Do srodka,czyli tam ,gdzie wchodzi aparat zapłonowy ,bo oring jakoś mi si esłabo widzi mimo iż takie były założenia fabryczne

jak trzyma to git. jedyny problem jak znow bedziesz musiał naprawiac to po silikonie troszku sie naczyscisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 23:07

No po tym silikonie to trzeba sie naczyścić to fakt :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez kamil0109 » 13 mar 2009, 18:21

Ja swoja uszczekle zlożyłem na specyfiku (paście) do skladania silników. Kumpel który pracuje w sklepie z częściami samochodowymi mi ją polecił, on złożyl na tej paście silnik w oplu bez żadnych uszczelek. Pasta jest odporna na wysokie temperatury i działanie płynów eksploatacyjnych. Nie pamiętam jak sie nazywa. W tamtym roku złożyłem na niej kolektor ssący i przepustnice i jest elegancko do tej pory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 14:12
Posty: 33
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V

Postprzez sps-snipers » 13 mar 2009, 18:25

Ta pasta to uszczelka w silikonie . Albo firmy Reinz albo Elringa. Koszt jakies 30 zł max ale też słysząłem od wielu mechaników,że jest dobra. Można i w ten sposób ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez jacek5505 » 3 kwi 2009, 00:21

No niestety zaczęło lać znowu. Poddałem się i kupiłem oryginalna. Dodam tylko że stara uszczelka licowała się praktycznie na zero z tymi bolcami dystansowymi, ale balem się więcej planować żeby nie skopać całej pokrywy. Jak ktoś jest odważny to może spróbować powinno być OK. Ja doszedłem do wniosku że jak splanuje i coś będzie nie tak to z oryginalną uszczelką tez będą kłopoty bo będzie za wysoka. Podejrzewam że stara uszczelka po prostu się skurczyła. Nowa oryg. wystawała ponad bolce na jakieś 2 do 3 mm. Pozdrawim
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez sps-snipers » 16 cze 2009, 21:24

W styczniu planowąłem te pokrywe i włożyłem stara uszczelke ale potem kupiłem nową z Elringa za 20 zeta i splanowałem pokrywe ile sie dąło i do dziś zero wycieków. Co prawda auto stało 2,5 miecha ale lika tysięcy km zrobiłem i jest Git ale wiadomo. CO orygiinał to oryginał. Nie żałuje robocizny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez zieba1982 » 25 cze 2009, 11:06

ja dawałem 68 zł w serwisie i tez na razie jest spokój
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez sps-snipers » 6 paź 2009, 23:20

Ja tam mam spokój do dzisiejszego dnia,może sie lekko poci ale jest gut ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323