Piszczący pasek klinowy przy zimnym silnku

Postprzez MvG » 24 lis 2007, 14:21

Czarny napisał(a):jest dobrze naciagniety, Z5 tak ma.


Jest żle naciągnięty i to wszystko. I wcale tak Z5 nie ma.
U mnie po 15 miesiącach (prrzejechanych 15 tysięcy kilometrów) też zaczął piszczeć przy porannym rozruchu. Trwa to około 15-20 sekund. Dzisiaj zostanie sprawdzony czy kwalifikuje się do wymiany czy wystarczy tylko go trochę naciągnąć. Z5 ma kilka rzeczy, które "tak ma" ale pasek do nich się nie zalicza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 15:26
Posty: 99 (1/1)
Skąd: mazowsze
Auto: 323S BA Z5 96r. nobble green

Postprzez Gość » 1 gru 2007, 15:36

a ja sie jeszcze dopisze bo własnie szukam ile kosztuje taki pasek na necie i trafiłem tutaj na forum.
co do paska to mój piszczy na zimnym silniku przy przyspieszaniu i tak do 4 biegu ;p przy czym traci na mocy...
co do napinania paska to przy zbyt mocnym napięciu pasek tez moze piszczesc z powodyu nadmiernego napięcia nie mówiac juz o łożyskach...
z iagnozy mojego ojca, mechanika który jezdzi Mazdami od 15 lat jak nie dłużej a pewnie tak to poprostu Mazdy nie da sie oszukać włożymy nieoryginalny pasek i juz piszczy, najlepszym rozwiazaniem to oryginalny pasek Mazda i problemu nie ma. i własnie przymierzam się do kupna takowego :)
(podobnie jest z innymi czesciami)
pozdrawiam.
Gość
 

Postprzez maxie » 1 gru 2007, 19:08

mam to samo tez piszczy jak jest zimny, a co do ceny to ... jaki jest koszt oryginalnego paska ??
Początkujący
 
Od: 22 lis 2007, 19:21
Posty: 7
Auto: MX3 1.6 DOHC

Postprzez Bahamut » 1 gru 2007, 20:18

Czarny napisał(a):Mialem wymieniany 2 tygodnie temu i niekiedy lubi sobie popiszczec – jest dobrze naciagniety, Z5 tak ma.


Wcale, że Z5 tak nie ma. To nic nadzwyczajnego w jakimkolwiek samochodzie. Pisk paska alternatora powinien ustąpić, gdy (choćby w miejscu) dasz trochę gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:39
Posty: 46
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BA Z5

Postprzez maxie » 2 gru 2007, 01:17

dlaczego więc dochodzi do takiego zjawiska jak pisk ??, czyżby pasek po uruchomieniu silnika nie jest odpowiednio nagrzany i wydaje z siebie taki dźwięk do momentu nagrzania ??
Początkujący
 
Od: 22 lis 2007, 19:21
Posty: 7
Auto: MX3 1.6 DOHC

Postprzez Bahamut » 2 gru 2007, 01:44

Może się tak zdarzyć od czasu do czasu... Woda ci na niego mogła nakapać, czy coś. Co innego, jeśli to nagminne. Tu nie chodzi o nagrzanie tylko "rozruszanie" go. Bynajmniej tak mi się wydaje. W zimie tak się zdarza.
Bez Mazdy nie ma jazdy | Mazda Nie Dla Błazna
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:39
Posty: 46
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BA Z5

Postprzez Tasior » 24 gru 2007, 22:24

A macie taki problem ze w zime temperatura wskazywana przez czujnik jest prawie na min przy jezdzie???
czego to jest wina??? ża duze chlodzeni zimnym powietrzem???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez zglman » 25 gru 2007, 18:24

pasek klinowy jest bardzo czuły na wilgoć, zimno... gdy postoi samochód nieużywany przy takiej pogodzie to po odpaleniu / zmienie biegów potrafi piszceć.
Rada:

1. naciągnij
2. kup nowy (wydatek jakieś 15-20 zł) i dobrze naciągnij
マツダ株式会社
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2007, 19:28
Posty: 9

Postprzez Tasior » 25 gru 2007, 18:27

nowy mam od miesiaca, firma gates. nadal piszczy jak jest wilgoc lub mroz :) nawet naciagniety :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez radeon » 1 mar 2008, 13:06

Witam!
Też miałem dziwną historię z paskiem ale w innym samochodzie bo w fordzie. Naciąganie paska też nic nie dawało, a przyczyną okazało się uszkodzone łożysko w rolce napinającej. Rolka się zacinała i piszczał... nawet paloną gumę było w samochodzie czuć.
Teraz mam mazdę <faja>
Love myMazda!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 11:56
Posty: 11
Skąd: Turek
Auto: 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Majlo » 1 mar 2008, 17:50

To nie musi być pasek klinowy. Ja miałem wymieniony pasek klinowy a po miesiącu coś zaczęło piszczeć. Okazało się że to pasek alternatora(piszczał też pod obciązeniem). Trzeba tylko naciągnąć śrubką i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez chuchErro » 2 mar 2008, 23:30

no ja u siebie naciagnąłem i to mocno, a dalej to nie pomaga, dodam ze pasek mam bosha i chyba znow zaloże ten stary;/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez wvx » 3 mar 2008, 00:46

mój też czasami sobie zapiska przy uruchomieniu zimnego silnika, i dodanie gazu nic nie daje. Co ciekawe jak w czasie jazdy wpadnę w kałuże to czasami zapiszczy i samochód jakby traci moc, jak przestanie piszczeć wszystko wraca do normy i tu pytanie który to pasek bo mechanikiem jestem żadnym :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Gość » 3 mar 2008, 01:07

wvx napisał(a):pytanie który to pasek

alternatora
ps u mnie też piszczał, wymieniłem na continentala naciągłem odpowiednio, za jakiś czas znowu piskał więc jeszcze raz naciagłem i spokój do dziś :)
Gość
 

Postprzez wvx » 3 mar 2008, 03:31

thx ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez sps-snipers » 3 mar 2008, 07:56

Mam to samo,naciagne jak bedzie fajna pogoda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez dziubek » 3 mar 2008, 09:08

Tez przymierzam się do wymianki paska ale dalej nie wiem które śruby poluzować by odblokować naciąg paska bo niestety kabinowalem i niewykabinowalem które mam ruszyć czy ktoś dysponuje najlepiej foto które śruby ruszać a które nie ruszać w celu luzowania i naciagu głownie chodzi mi o śruby blokujące bo te od naciągu mam zlokalizowane ;)

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez pablos323f » 3 mar 2008, 10:56

piszczy bo luźny
Masz problem z silnikiem Z5 zapraszam do mnie
moja Mazda
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=47780
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 08:58
Posty: 11
Skąd: tbg
Auto: 323fbg, 323f ba 96, 323f ba 97

Postprzez Artiks » 3 mar 2008, 14:19

Kupiłem paski w JC i wszystkie okazały się troszkę za luźne, max naciągnięcie a pasek średnio napięty. Teraz
KEEL napisał(a):wymieniłem na continentala naciągłem odpowiednio
,napięte jak baranie jaja i nic nie piska <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Majlo » 3 mar 2008, 15:34

na 100% od alternatora. Miałem to samo. 10sekun roboty i gotowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323