Spalanie 12l/100km zapach bęzyny [piszemy benzyny] z wydechu słabe osiągi

Postprzez MR.PETER » 9 kwi 2008, 16:28

Witam ! Mialem ten sam problem. Sonda sprawna, przeplywomierz tez, wszelkie czujniki sprawne .. a w baku wir !!! :| Bylem u elektromechanika :wymienilem swiece,i cos co napewno pomogło to regulacja zapłonu. Podobno byl przestawiony o 6 stopni co daje wiekszą moc przy wysokich obrotach. Wiec teraz jest juz dobrze ustawiony,pan w warsztacie powiedzial ze wzrosnie moment obrotowy na niskich obrotach no ale co do spalania .. przejechałem 100 km w trasie i gdy zrobilem dolewke do pełna spotkala mnie mila niespodzianka – 5.39 l !!! <jupi> teraz sprawdzam na miescie. Wg zaufanego elektromechanika oprocz zaplonu jak stwierdzil moze byc skorodowany uklad wydechowy zaraz przy silniku (nieznam fachowej nazwy) ..tzn. powietrze dostaje sie do ukladu i sa przeklamania na sondzie co tez powoduje wzrost spalania. Tak wiec udam sie jeszcze na uszczelnianie.. Polecam ustawic zapłon. Pozdrawiam! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 16:30
Posty: 91
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 94r

Postprzez grodek » 9 kwi 2008, 17:16

zapłon sprawdzałem ze 2 mies temu był ok mogł sie przestawić? a pozatym nie zawsze muli tylko czasami wiec wydaje mi sie ze to jakies czujnik umiera jednak tylko gdzie one sa i jak je sprawdzic?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Artiks » 9 kwi 2008, 19:23

AbatinXS napisał(a):na miescie 6,9 l/100km
Na pewno dobrze to policzyłeś ?? Czujnik temperatury silnika patrząc na wprost komory masz po prawej stronie bloku niedaleko aparatu zapłonowego ( miedziana śrubka 10 z wystającym bolcem), lubi rozlecieć się z czasem. Jak dolot u ciebie w aucie, rura cała puszka ma wszystkie zaczepy i szczelnie zamknięta ?? Jak ma się aparat zapłonowy i ustawienie zapłonu ??
MR.PETER napisał(a):moze byc skorodowany uklad wydechowy zaraz przy silniku
No właśnie Tasior miał dziurawy kolektor wydechowy i przekłamywała sonda :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez miziek » 9 kwi 2008, 19:26

a ktos jakies info ma co sie stanie jak sie "odetnie" sonde ? ;] i czy duza roznica jest gdy dolot powietrza do silnika jest spekany z deka ? i co sie dzieje czy to zwieksza zuzycie paliwa ? dziekuje :P
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 17:59
Posty: 21
Skąd: Galway
Auto: Galant 2.0 GLS 98

Postprzez TaxiDriver » 9 kwi 2008, 19:34

A ja podepnę się do tematu jeśli mogę. Mam podobny problem z moim wynalazkiem tzn MX3 1.6 z sekwencyjną instalacją gazową. Instalacje mam od nie dawna, przedtem też miałem gaz ale 2 gen. ten nowy gaz mam od około 3 tyg i na początku byłem zadowolony ale od soboty mam pewien problem i nie wiem czy to może być związane z nową instalacją gazową, ale wydaje mi się że nie. Stało się mi coś takiego: Najpierw silnik zaczął dziwnie pracować , a dokładniej jadąc z lekkiej górki i hamując silnikiem(zamknięta przepustnica) czułem lekkie szarpnięcia. Później zniknęły mi wolne obroty. Na rozgrzanym silniku mam 2000rpm na biegu jałowym. I do tego drastycznie wzrosło spalanie. nie wiem dokładnie bo jeszcze tego nie zdążyłem dokładnie sprawdzić ale na odcinku 35 km spokojnej jazdy w 4 osoby wypił ćwierć baku(mówię o benzynie bo to był środek nocy a akurat skończył mi się gaz). Co to może być?? Ja osobiście podejrzewam sondę Lambda (dlatego że te obroty tak skoczyły) ale elektronik któremu opisywałem całą sytuacje(ale tylko na gębe) zasugerował mi właśnie ustawienie zapłonu. Dodam jeszcze że mam okopconą na czarno końcówkę rury wydechowej. Nie sprawdzałem jeszcze błędów, bo nie miałem czasu(nie mam w domu opornika muszę kupić) ale kontrolka "cheek" na desce się nie świeci. Wcześniej wymieniałem w samochodzie dużo rzeczy więc raczej można je wykluczyć, a były to:kable WN, świece, przepływomierz, filtr powietrza, aparat zapłonowy i cewkę. Te elementy chyba można wykluczyć ale pewności nie mam. Proszę o pomoc może ktoś miał podobny pomysł.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez Pioteq25 » 9 kwi 2008, 19:36

Padnięta sonda nie zwiększy spalania z 7 na 12L Można przyjąć spalanie wyższe o ok. 15%
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez grodek » 9 kwi 2008, 21:53

ok a jak sprwadzic ten czujnik? narazie tylko sprawdziłem czujnik temp powietrza i chyba jest ok jak sprawdzic przepływke? komp błedów nie wyrzuca mam jeszcze pytanko moze to być cos z wtryskami bo cykaja nieładnie albo katalizator zatkany bo przy pewnych obrotach troche ponizej 3K silnik dziwnie chałasuje moze sie rozpadł ? oelju nie pije za to woda w tłumiku to codziennosc.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez dev13 » 10 kwi 2008, 22:21

Woda w tłumiku to codziennosc bo w procesie spalania benzyny wydziela sie woda :)
Niewiem jak inni ale moim zdaniem jak nie wiadomo o co chodzi to sie jedzie najpierw na analize spalin, jesli analiza jest ok to trzeba szukac problemu w innym miejscu, moze paliwko nam ucieka bo jak wiemy przewodziki paliwowe nie sa trwale w tych autach, albo jeszcze inaczej hamulce zablokowane :), sa jeszcze ludzie ktorzy twierdza ze brak oslony silnika bardz omocno wplywa na aerodynamike auta co za tym idzie na spalanie ;)
BEZ MAZDY, NIE MA JAZDY
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2008, 20:52
Posty: 15
Skąd: Suwałki
Auto: MAZDA :) MX-6

Postprzez grodek » 10 kwi 2008, 23:35

nie no hamulce zablokowane to raczej nie po chwili było by czuc klocki jak sie ulatniaja:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 10 kwi 2008, 23:36

a co do wody w tłumiku to az bryzga wydaje mi sie ze troche za dużo czyścił ktos kiedyś w Z5 wtryski??
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Artiks » 11 kwi 2008, 08:18

dev13 napisał(a):sa jeszcze ludzie ktorzy twierdza ze brak oslony silnika bardzo mocno wplywa na aerodynamike auta co za tym idzie na spalanie
Wyrazy współczucia dla najbliższych członków rodziny tych "ludzi" <lol>
miziek napisał(a): duza roznica jest gdy dolot powietrza do silnika jest spekany z deka
Jest , ECU otrzymuje błędne info przez co auto słabsze i spalanie większe (bardzo wyczuwalne na niskich obrotach ).Z autopsji -dziurawy dolot nieszczelna puszka -400km/45L, doloti box sprawny 100 % -500km/42L (cykl 100% miejski), czyli było 11,25 jest 8,4 :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez dawidek578 » 11 kwi 2008, 12:08

Widze że jeszcze walczysz ze spalaniem!
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 21:04
Posty: 100
Skąd: Poznań/puszczykowo
Auto: TOYOTA AVENSIS

Postprzez positif » 11 kwi 2008, 12:24

eh pozazdroscic spalania 8l :( moja 323F bg 1.6 pije 10-11 czasem i 12. Oczywiscie po wymianie rozrzadu zaczelo sie takie spalanie i nie wiem co z tym zrobic :(
Była czerwona niunia 323F BG 1.6 16V ----> Jest srebrna Madzia 323F BJ 1.5 DOHC '99 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2007, 14:54
Posty: 38
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 DOHC '99

Postprzez Grzyby » 11 kwi 2008, 13:16

bęzyny

to też nikomu nie przeszkadza?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Docent D » 11 kwi 2008, 14:32

positif napisał(a):eh pozazdroscic spalania 8l :( moja 323F bg 1.6 pije 10-11 czasem i 12. Oczywiscie po wymianie rozrzadu zaczelo sie takie spalanie i nie wiem co z tym zrobic :(

Jedź do mechanika który zmieniał rozrząd z reklamacją... prawdopodobnie źle go ustawił. Nie wyczuwasz jakby auto było bardziej zmulone?



ArtX napisał(a):Jest , ECU otrzymuje błędne info przez co auto słabsze i spalanie większe (bardzo wyczuwalne na niskich obrotach ).Z autopsji -dziurawy dolot nieszczelna puszka -400km/45L, doloti box sprawny 100 % -500km/42L (cykl 100% miejski), czyli było 11,25 jest 8,4 :]

Jak dobrze uszczelnić puche?
Z tego co zauważyłem to rura za jest ok, ale jak podkrece obroty czuje jakby mi cieple powietrze "wybijało" spomiędzy łączenia puchy (tam gdzie filtr).
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez kropka » 10 sty 2009, 20:38

Podłączam się do tematu! Podobnie jak koledze kosmicznie wzrosło mi spalanie. Ale do tego na rozgrzanym silniku, po przejechaniu ok 25km, zapala się lampka check. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika lampka gaśnie i zapala się ponownie za jakiś czas. Do tego czuć benzynę z wydechu. Pomóżcie proszę gdzie szukać problemu, bo takich objawów przegrzebując forum nie znalazłam.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez ravi » 10 sty 2009, 21:09

Przede wszystkim sprawdzić błędy kompa – jak to zrobić jest na forum.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez kropka » 10 sty 2009, 22:06

Błedy sprawdzone. W zasadzie jest tylko 1 –> sonda lambda. A niestety nie mam analogowego miernika żeby ją pomierzyć.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez waldii » 10 sty 2009, 22:08

kropka tak jak wtedy tak i teraz łapie ciagle blad z tej sondy.Wymien ja na ori nawet uzywke i powinno byc git.Nie kupuj uniwersalnych
waldii
 

Postprzez kropka » 10 sty 2009, 22:33

Dzięki waldi mam oryginał, ten co był wstawiony, bo ktoś kiedyś stwierdził, że to może być przyczyna niedziałania (nie udało im się w ASO podłączyć pod kompa itp.), ojciec wymienił ją na uniwersalną i wcale nie było lepiej, więc możliwe że tamta działała. Przywiozłam ją z domu, tylko problem w tym że ma lekko ściśnięty kabelek. Spróbuję w takim razie chyba tamtą wrzucić.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323